TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod D » ned 15 dub, 2012 8:40 pm

Jeňa Sova:
Na pravé straně máš nelogické uspořádání pořadí ovládacích hřídelí. Volil bych pořadí podle výhybek, zprava první hřídel by ovládala vjezdovou výhybku, druhá (nebo třetí) skládkovou, třetí (nebo druhá) odbočnou a čtvrtá výhybku k remíze.

Všechny bowdeny nemusíš tahat dokola až dozadu, můžeš přece část z nich napojit na hřídel poblíž přední hrany modulu.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 16 dub, 2012 6:18 am

Milane, pousím se o Luhačovicích dozvědět víc, ale musím nejdřív potkat ty správné lidi. Vzhledem k tomu, že se moc ve Veselí nad Moravou (kde bych je mohl potkat) nevyskytuji, může to trvat.

D - nechápu, které výhybky jsou odbočná a skládková... každopádně minimálně jedna musí jít dokola. Plán neodpovídá úplně předloze. Kdyby ano, musel bych jej rozšířit a zkrátit 4. kolej. To ale nebudu řešit, protože bych si musel postavit všechno sám včetně výhybek, pokud bych chtěl stanici "přesnou". Takže, mě to trklo už včera, jestli bych neměl vést bowdeny jinak. Nejde o to ušetřit, ten delší je o pár korun dražší. Jde jen o to, aby se spolu nikde nepotkaly funkční části systému. Proto minimálně k výhybce č.4 musí jít bowden dokola. Všechny by měly vycházet z jedné strany kolejiště, nevím, jak by dopadlo, kdybych páčky pro přenos pohybu dal na oba kraje. Možná by to nevadilo a potom by trasování bylo kratšími bowdeny a páčky by si tolik nepřekážely, jelikož by byly dvě na každé straně. Ale budu tento systém ještě muset hodně zkoumat, vždyt ani sám Mirek ho nemá hotový. Každopádně takto jsem uvažoval včera večer. Je to kreslené znovu...

http://suvis754.rajce.idnes.cz/zst._Luh ... owdenu.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod MirekTT » pon 16 dub, 2012 7:11 am

Ano, tady ta druhá varianta je trasovaná systémově dobře. Pořadí výměn a příslušných hřídelí je už na tobě. I já to mám spřeházené.
Dále vůbec nevadí, kde přesně na hřídeli bude páčka, zdali u některého kraje, či uprostřed, ale je dobré páčku vždy umístit k ložisku hřídele, tedy pokud bude páčka uprostřed, musíš tam udělat podepření. To ostatně platí i u kraje. Páčka by měla být na hřídeli, která je podepřená ložisky maximálně 8cm od sebe.

Já budu vnitřek bovdenů vystříkávat teflonovým sprejem a všechny průchody hřídelí dřevem vyložím hliníkovými trubičkami jakožto ložisky. Přece jen to bude lepší.

Dále jsem záhluby pro čudlíky v ovládacích panelech vytřel balakrylem, jenže plastové čudlíky se k balakrylu nepříjemně lepí, takže čudlíky budu podkládat nějakým kluzným materiálem, třeba je papírem, plastem, nebo tenkým filcem.

Další problém mi vyvstal se závlačkami zajišťujícími výsuvný čudl na hřídeli. Hliníková násuvná trubička se mi v otvoru průchodu závlačky vymačkává a celé to dostává nepříjemnou vůli při přestavování. Znáte někdo nějaký svorník, který by stáhl naříznutou trubičku průměru 6mm? Prostě něco, co se na trubku navlékne a šroubem stáhne. Víte o něčem takovém vhodném pro tuto velikost?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Myšpulín » pon 16 dub, 2012 5:26 pm

MirekTT píše:Další problém mi vyvstal se závlačkami zajišťujícími výsuvný čudl na hřídeli. Hliníková násuvná trubička se mi v otvoru průchodu závlačky vymačkává a celé to dostává nepříjemnou vůli při přestavování. Znáte někdo nějaký svorník, který by stáhl naříznutou trubičku průměru 6mm? Prostě něco, co se na trubku navlékne a šroubem stáhne. Víte o něčem takovém vhodném pro tuto velikost?

Možná je to ptákovina, ale co třeba něco na principu zajištění kabelu ve vidličce (zástrčce), tedy dva "plíšky" uprostřed ohnuté, aby pasovali kolem hliníkové trubyčky a ty stáhnout pomocí šroubků k sobě? Samo nezapomenout tu hliníkovou trubičku podélně naříznout, aby se nechala stisknout. Nevím, jestli jsem správně popsal, co mám na mysli.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 16 dub, 2012 6:41 pm

Kromě toho naříznutí, nechápu jak to, Myšpulíne, myslíš. Mě napadly dvě věci:
1)Použít jiný materiál, ale otázka je, zda taková trubka existuje.
2)Nebo to naříznutí použít a nedát tam závlačky, ale nějaký stahovací kovový proužek. Nevím, jak se to jmenuje, na netu jsem to nenašel, ale určitě to existuje. Pracoval jsem s tím! Stahují se tím gumové hadičky a tak podobně. Bývá to „na šroub”. Víte, co myslím, ne? Řekl bych, že u tohoto systému by to mohlo stačit, zas taková síla se nepoužívá...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod MirekTT » pon 16 dub, 2012 6:48 pm

Jo, je to hadicová spona. Řeším to u sebe ve vláknu, ať ti to tu neplevelím Jeňo.
viewtopic.php?p=103156#p103156
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Myšpulín » úte 17 dub, 2012 4:14 pm

Myšpulín píše:
MirekTT píše:Minimálně ty knoflíky bys měl mít kvůli konstrukci nosného rámu,...

Pokoušel jsem se ty knoflíky objednat do DDM, ředitelka mi říkala, že odpověď GESu byla, že je nemají a nevědí, kdy budou. Každopádně je už na netu zdražily.

Možná potěšující zpráva, knoflíky dorazily v požadovaném množství. Takže asi objednávat lze, leč dodací lhůty budou delší.

Jeňa Sova píše:Kromě toho naříznutí, nechápu jak to, Myšpulíne, myslíš....

Ve vidličce (zástrčce) je kabel (aby se nevytrhl) sevřen dvěmi profilovanými pásky, jež mají tvar roztaženého písmene omega nebo symbolu příčný práh z dopravní značky a na konci se k sobě stahují šroubky. Něco jako byly kdysi ve středověku klády v mučírnách (blbý příklad, leč mě nic příhodnějšího a známějšího nenapadá). Ale nevím, jestli se něco takového nechá samo o sobě koupit. Na podobném principu jsou i kabelové příchytky, jenže ty jsou z plastu a tedy na nic.

Jinak dík na upozornění, že s tím jsou problémy, abych se jim vyhnul.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 04 črc, 2012 7:26 pm

Jak se tak dívám zpátky v tématu, tak jsem se tu nezmínil o svém rozmyšleném úmyslu stavět kolejiště. :D Desku použiji pro dvě dopravny v oblouku zakončené trojkolejnou skrytou stanicí ve smyčce. Obě dopravny budou průjezdné při provozu se segmenty Luhačovic. Při neopropojení bude "Horní" koncová. Při plánování této verze kolejiště jsem vycházel ze skutečných zásob kolejiva, zvlášt výhybek. Dále jsem se snažil vést trati co nejjednodušeji, tj. s co nejméně mimoúrovnovými kříženími. Minimální výška mezi tratěmi je cca 65 mm v levé části SN.
Popíšu kolejiště tedy od "Horní". Leží na nivelitě 150 mm. Délky kolejí zleva jsou cca 150, 130, 120 a 120 cm. Za stanicí následuje oblouk o poloměru 350 mm, poté 400 mm. Trat´ v celém úseku až do "Dolní" klesá spádem příjemných 30 promil. Je pravda, že tratová kolej je docela dlouhá (od výhybky po výhybku cca 5 m), ale pro mě je toto přijatelnější, než tobogán, na který si netroufnu. Dostáváme se do "Dolní". Ta je i se skrytým na nulové výšce. Tady jsou délky kolejí 100 - 130 cm. Pokračování této stanice jsem udělal dvojkolejné do tunelu. Před ním je použita symetrická EW3 (původně úplně k jinému účelu...) a za ní oblouková výhybka. Myslím si, že takto řešené zhlaví nevypadá špatně. Koleje žluté barvy jsou již položeny. Z "Dolní" pokračujeme do trojkolejné skryté smyčky, kde délka kolejí zevnitř je 230, 215 a 235 cm. Dostatečné i pro dlouhé soupravy. Možná by se hodilo rozdělit koleje na půl a tím získat oddělené úseky pro přepnutí polarizace bez modulu zpětné smyčky, tudíž se zastavením - to zatím neřeším, nejdřív plánek.
Zůstaly mi dvě pravé EW2, kam s nimi? Kde by se hodily kusé koleje, co myslíte? Ten vnitřní "rám" (190x110cm) je pouze moje ohraničení, kam až ke kraji si můžu dovolit dát výhybky, kvůli mechanickým táhlům. Děkuji za jakékoliv připomínky, i ty kritické.

Tady jsou obrázky; skrytá smyčka s "Dolní"´, "Dolní" s tratí a "Horní" a 3D pohled na zhlaví "dvojkolejky" v tunelu.
http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... _casti.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 05 črc, 2012 1:48 pm

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... _vrchu.jpg

Proběhla menší úprava a redukce jedné koleje v "Dolní". V "Horní" přidány dvě kusé koleje, do té v pravém zhlaví je zapojena krátká vlečka do místního menšího podniku. V "Dolní" vyrostlo skladiště u kusé koleje místo průjezdné. Skrytá trojkolejná stanice se také trochu změnila. Délky kolejí jsou 220 - 240 cm a hlavně je blíže okraji panelu. Červený úsek z pravé koleje v tunelu do SN by mohl být zapojen do modulu vratné smyčky; maximální délka provozovaných souprav by potom byla 135 cm, což je slušné.

http://suvis754.rajce.idnes.cz/stavba_k ... _TT#SN.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Myšpulín » čtv 05 črc, 2012 5:24 pm

Nějak mě pořád nesedí ten dvoukolejný vjezd vlevo v dolní stanici. Výhybku pro smyčku bych schoval do tunelu, stanice by byla jen na jednokolejné trati.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 05 črc, 2012 8:22 pm

Ten dvoukolejný vjezd je tam kvůli smyčce. Taky se mi to moc nezamlouvá, ale kde jinde a jinak použít tu EW3?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod lajblt » čtv 05 črc, 2012 9:02 pm

Tu EW3 bych použil v horní stanici hned za obloukovou EW1 (vpravo nahoru namísto pravé EW2). Je to hotová výhybka nebo flexi?
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 05 črc, 2012 9:04 pm

Jo, ale ona je továrně vyrobená jako symetrická...

EDITACE: Ono, to zhlaví jako takové se mi docela líbí, ale to, že trat přechází do dvojkolejky je divné, uznávám.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod lajblt » čtv 05 črc, 2012 9:17 pm

To nevadí, zkus ji ve Wintracku dát za tu EW1 doprava nahoru. Prodloužíš si 2 koleje.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 05 črc, 2012 9:26 pm

Jo, tak ta EW3 tam sedne slušně. Ale co ted s tou levou obloukovou EW1? :D

EDITACE: Myslím tu, co je v původním plánu jako skrytá v tunelu za EW3.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků