Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Max » stř 02 led, 2013 12:32 pm

Možná by se do koncové stanice vešla i točna. Může být bokem od remízy, jak tomu mnohde bývalo. Výhoda bude v tom, že se mašina otočí a dolů do skrytého odjede komínem dopředu, a taky se stejně odtud zase vrátí.
Přílohy
tocna bokem__.jpg
tocna bokem__.jpg (27.54 KiB) Zobrazeno 5662 krát
tocna.jpg
tocna.jpg (27.19 KiB) Zobrazeno 5662 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 02 led, 2013 12:35 pm

Ahoj, jako napad to neni spatne. Ale o parnim provozu vubec neuvazuju, takze bych nemel co otacet :D Jedu epochu V a VI. Mozna se tam jednou vyskytne nejaky historicky vlak, ale to fakt jenom mozna :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Max » stř 02 led, 2013 1:47 pm

Jiri Dvoracek píše: Ale o parnim provozu vubec neuvazuju, takze bych nemel co otacet :D Jedu epochu V a VI.

Tohle platí dnes. Ale za 5, 10 let to může být jinak.
Proto taky při úvaze o počtu kolejí ve skrytém nádraží je dobré uvažovat nejen o tom, co mám doma dnes, ale aby tam bylo místo i pro vozidla koupená za 3, za 5 let.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 02 led, 2013 1:59 pm

Ahoj, to vim, ale nikdy jsem nebyl velkym fandou parni trakce. Takze to ani v nejblizsich letech nehrozi. Navic do duchodu mam uz kolejiste naplanovane a tam tocna je. :lol: Tohle je na takove to moje anglicke hrani do doby nez se usadim. :D Co se tyce toho poctu koleji v SN, tak to musim souhlasit. Proto jsem taky trosku upravil planek od Milana a zvysil pocet SN na 2 a celkem 8 koleji v SN. Spise mi porad, kam mam umistit cerpaci stanici pro dieselove lokomotivy a motorove vozy. To je ted asi muj nejvetsi problem :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » stř 02 led, 2013 3:13 pm

To víš že jo, udělej to jako ve skutečnosti - postav kolejiště dle současných priorit. A když v budoucnu vznikne potřeba po točně, tak se prostě upraví nádraží a dodělá se :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 02 led, 2013 4:47 pm

Radeji mne, chlapi, poradte, jak je to s temi izolovanymi useky. Budu je teda potrebovat? Asi je bude lepsi udelat, ze? Co kdyby mne omrzel digital a vratil bych se k analogu :D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » stř 02 led, 2013 10:41 pm

Jirko ať se rozhodneš pro analog nebo digital vytvoř si úseky a izoluj vždy jednu kolej(můžeš i obě) a to vždy od výhybky k výhybce vyveď si dráty pod panel pokud nepůjdeš do digitálu pod panelem jen úseky spojíš pokud budeš dál pokračovat v digitálu (ohromné možnosti ovládání) což doporučuji napojíš úseky na detektory obsazení, které zároveň úseky napájejí.Mám to teď hotové napojil jsem úseky do detektorů a můžu zatím jezdit a pokračovat ve stavbě.Zkouším stavět cesty a tvořím první plány je to super kdy ti vlak jede dle programu tam kam chceš.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » čtv 03 led, 2013 8:36 am

To s těmi izolovanými úseky není úplně přesné. Staniční koleje by měly tvořit samostatné úseky (ať v analogu nebo v digitálu) od námezníku k námezníku. Jinak nebude možné kontrolovat volnost vlakové cesty, což je pro případné digitální řízení docela problém. Tedy, pokud nezůstaneš jen u multimyši. :) Stejně tak je dobré účelně rozdělit zhlaví, širou trať... Taková reléovka v malém. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » čtv 03 led, 2013 9:39 am

Tome myslím, že to není od námezníku k námezníku, ale dle mnoha dalších od výhybky k výhybce neb program vyhodnocuje kdy mašina do bloku vjede vše ostatní nastavíš v blocích např. dojezd mašiny k námezníku atd.
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » čtv 03 led, 2013 9:53 am

Jenže jak v tom případě vyřešíš kolize a chybové stavy? Jak pozná program, že mašina nebo vůz nepřesahuje do průjezdného průřezu sousední koleje? Fyzika pevných těles je holt mrcha. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » čtv 03 led, 2013 10:29 am

V digi je třeba i na vagony dát odporový lak , aby TC věděl , že je něco blbě pokud je blok obsazen TC by neměl dovolit poslat tam další soupravu, ale já o tom ještě vím málo, takže u lokopina je vše perfektně popsáno :mrgreen: :mrgreen: .
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » čtv 03 led, 2013 11:23 am

To vím, že všechna vozidla musejí mít vodivé nápravy. Ale jde o to, že pokud bude izolovaný úsek od výhybky k výhybce, nebude to fungovat správně. Protože když bude nějaké vozidlo přesahovat námezník směrem do zhlaví a nepůjde proto projet po sousední koleji, tak TC nemá jak rozpoznat, že dojde ke srážce. Pro něj je ta sousední kolej volná. A Lokopin konkrétně doporučuje udělat izolované úseky tak, jak jsem popsal. Dokonce tak, aby izolovaný úsek byl ještě o něco kratší - před námezník směrem dovnitř koleje. Aby vozidlo skutečně nemohlo vjet do průjezdného profilu sousední koleje bez zablokování příslušné výhybky (nápravy jsou o kus dál, než nárazníky).
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » čtv 03 led, 2013 11:48 am

Tome jsi zkušenější ustupuji, ale dle tohoto článku......to chápu tak... http://lokopin.wz.cz/digital/digital_ra ... .htm#BLOKY
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mpinta » čtv 03 led, 2013 12:33 pm

Rád bych vám pomohl. Jako obvykle totiž všechno souvisí se vším, a tak odpověď by byla spíš na malý článek nebo aspoň na editaci staršího. Rozhodně to zabere nějaký čas a já mám teď jeden článek rozepsaný a dává mi zabrat. Vaše závěry jsou vcelku správné, ale trochu neúplné. Záleží totiž na mnoha dalších parametrech. Na způsobu snímání proudu vozidlem, na přechodech blok-blok nebo blok-neblok, na způsobu zabezpečení (indikace i zhlaví) atd. Takže buď si počkáte na článek (odhadem týden až 3 měsíce) nebo se mi ozvete mimo DMB (mobil, Skype, ICQ).

P.S. A mimochodem...že bych psal něco o námezníku? Tak to nevím, ale i to je v podstatě správné, jen někdy ne nutné.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » čtv 03 led, 2013 12:42 pm

Martine děkujeme ti za informaci já osobně si počkám na článek .
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků