Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod kubbajs » sob 29 pro, 2012 12:18 pm

Snad to bude někoho zajímat, jako malý doplněk k Milanovu plánku. Výstřižek z plánu Chomutova 1937 s odbočkou jezero. Ta skončila někdy začátkem 80-tých let. Byla nahrazena odb. Dolní rybník o pár set metrů vpravo.
Obrázek
vysvětl.: dvoukolejka - vlevo do Chomutova, vpravo do Ústí
jednokolejka - vlevo do Chomutova, vpravo Podmokly (Děčín), dnes už jen do Jirkova
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 29 pro, 2012 1:38 pm

Paradicka, Milane, nakonec jsem nebyl tak daleko od pravdy :lol: :lol: Uz jenom dodelat to nadrazi a vzhuru do boje :wink: Zatim jenom hruby nastrel. Bude to chtit asi hodne casu a trpelivosti :mrgreen:
Přílohy
Odbocka Jezero-Drinov.jpg
Odbocka Jezero-Drinov.jpg (95.09 KiB) Zobrazeno 6377 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 30 pro, 2012 6:06 pm

Akorat jsem se ted ve wintracku snazil napodobit Milanovu krajinu a vsecko vypada paradne, akorat mam takovy jeden mensi zadrhel. A sice ta polni cesta, co jde pod obema dvojkolejkami mi za tou druhou konci cca 20 cm pod Drinovem a nejak se nemuzu priblizit k realite z obrazku a spojit ji s Drinovem. :roll: :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » ned 30 pro, 2012 6:40 pm

Jiri Dvoracek píše: A sice ta polni cesta, co jde pod obema dvojkolejkami mi za tou druhou konci cca 20 cm pod Drinovem a nejak se nemuzu priblizit k realite z obrazku a spojit ji s Drinovem. :roll: :mrgreen:

Akorát,že ta polní cesta není určena do Dřínova,ale jen k releovému domku u tunelu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12142
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 30 pro, 2012 7:41 pm

Ahaa, tak to se omlouvam. Ted uz to dava smysl :wink: Ja jsem prave myslel, ze ten domek uz patri ke Drinovu. :roll:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 30 pro, 2012 10:03 pm

No, sice si to Milan asi takhle nepredstavoval, ale zatim je to to nejlepsi, co se mi ve wintracku podarilo sesmolit. Jeste popremyslim, zda nevypustim ten most pres dvojkolejku a nenecham to podle originalu. A taky zda nezrusim tu pilu a musim jeste upravit lom a nadrazi. Ale uz se to zacina rysovat. :roll: Jinak jsem narazil v obchode na zajimavy model ve velikosti HO, pekny autosalon Renault (viz priloha) :lol:
Přílohy
Autodealer.jpg
Autodealer.jpg (12.07 KiB) Zobrazeno 6194 krát
Jezero-Drinov.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Miloš_P » ned 30 pro, 2012 11:36 pm

Zdravím všechny zůčasněné,
nechci zbytečně rejpat, ale návr Lajbltův se mě hodně libil 8), takže mě to nedalo zůstat jen nezaujatým pozorovatelem poslední verze návrhu.
To poslední řešení se mi zdá hodně překomplikovaný. Dvě dvoukolejky v kátkých úsecích přes údolí, pak je škoda, že tak trochu zanikla ta odbočka, ta byla provozně zajímavá a pak jsem moc neporozuměl tomu řešení s tou kulisou uprostřed kolejiště. Kulisu si dovedu představit jako dělící prvek dvou odlišných témat kolejiště, ale tady by tak jako končila uprostřed krajiny...??
Uživatelský avatar
Miloš_P
 
Příspěvky: 674
Registrován: stř 20 pro, 2006 9:40 pm
Bydliště: Praha

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 31 pro, 2012 9:34 am

Ahoj Milosi, neboj, vazim si kazdeho navrhu. :-) Tady u toho meho posledniho jde o to, ze dvojkolejka klesa pomerne z velke vysky. Trat je zasazena do Krusnych hor a i kdyz to tak nevypada, tak nadrazi Drinov je ve vysce cca 40 cm, severni trat cca 30 cm a most pres Jezero ve vysce 20 cm. Takze to trosku klame. :-) Jinak co se tyce te kulisy, tak pokud bude nadrazi v odsunute poloze, tak s kulisou nepocitam. :-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pon 31 pro, 2012 8:57 pm

Menhartice II
Čtení v Plánky kolajisk :mrgreen:
Přílohy
Kopie - Menhartice II_.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12142
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Max » úte 01 led, 2013 10:21 am

Menhartice II
pokud dojde k poruše točny (nebo třeba jen zapadne sněhem) , nedostane se mašina ani do topírny, ani na uhlí. Budou ho muset nanosit v kýblech a vytahat nahoru. Do 423.0 se ho vejde 5 tun. Práce pro dva chlapy na celý den. A cestující zatím na peroně nadávají že vlak zas nejede...
Hezký Nový rok přeje Max.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » úte 01 led, 2013 10:56 am

Max píše:Menhartice II
pokud dojde k poruše točny (nebo třeba jen zapadne sněhem)

Psal se rok 2012 a byl Sivestr.Pohledem z okna pochybují,ža by stanice byla zavalena sněhem a točna je ruční.
Max píše:nedostane se mašina ani do topírny, ani na uhlí. Budou ho muset nanosit v kýblech a vytahat nahoru. Do 423.0 se ho vejde 5 tun. Práce pro dva chlapy na celý den.

Hmm a co ten pásový dopravník,co stojí vedle rampy..
Max píše: A cestující zatím na peroně nadávají že vlak zas nejede...

Nebudou nádavat,protože za uhelným vlakem jede násled z Chomutova,kocour s rybáky do Menhartic.Kocour jistí mimořadnou jízdu v případě poruchy parní lokomotivy.Běžnou osobní dopravu na trati zajišťuje Regio-Shuttel,zrovna stojící na peróně.
Max píše:Hezký Nový rok přeje Max.

Tobě též.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12142
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Petr Šimáček » úte 01 led, 2013 11:27 am

:lol: :lol: :lol: Jak na Nový rok, tak po celý rok... :lol: :lol: :lol:
HO, konec 1. + začátek 2. epochy v českých zemích
Petr Šimáček
 
Příspěvky: 70
Registrován: úte 30 pro, 2008 3:55 pm
Bydliště: Praha

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Max » úte 01 led, 2013 1:19 pm

Jó pánové, naši předkové používali hlavu především k přemýšlení, a to už je dnes považováno za přežitek, že ?
A proto si točny umístili tak, aby jim nemohly narušovat provoz v případě jejich závady. Buďto tedy měli topírnu za točnou tak, aby se točna dala přejet rovně, bez nutnosti jejího pohybu, a nebo vůbec hodili točnu bokem, vedle topírny, kde jim pak nemohla překážet. A takové umístění točen najdete na různých stanicích v Česku a Slovensku, asi pro jejich výhodnost.
A zatímco k peronu jel osobák přes pět výhybek, z nichž 4 do odbočky, na točnu jenom po dvou - a rovně.
Taky trojcestnými výhybkami tehdy nešetřili, asi nevěděli, že po letech je modeláři budou zavrhovat.
Třeba tyhle obrázky inspirují někoho, kdo chce modelovat dle skutečnosti.
Přílohy
3x 3cestna.jpg
3x 3cestna.jpg (21.3 KiB) Zobrazeno 5864 krát
rovne na tocnu__.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 01 led, 2013 8:07 pm

Dobry vecer ve spolek, panove.

Na uvod Vam preji vse nej do roku 2013, hlavne spoustu tolerance Vasich drahych polovicek a spoustu financnich prostredku na rozvoj Vaseho a i meho hobby :D Takze jsem se snad dostal do posledni faze pripravy stavby kolejiste. Meritko TT, analog pomoci zhlaviku, epocha V a VI - planek je mirne upraveny namet Milana Ferdiana - odb. Jezero/Drinov (Upraveno je skryte nadrazi, zmensen polomer vedlejsi trate, dobudovana pila a kamenolom a predelano koncove nadrazi). Pohadku o kolejisti si muzete precist vyse v tomto tematu. :lol: Klic ke kolejisti. Ze skryteho nadrazi A (nivelita 0) vychazi zmodernizovana elektrifikovana dvojkolejna trat, ktera usti na kolejiste v levem dolnim rohu (nivelita 20cm), pokracuje kolem stareho vodni mlyna s mlynskym nahonem a obkrouzi pulku ramu. Tesne pred znovu ponorenim do tunelu je odbocka Jezero. Dvojkolejna trat pokracuje dale tunelem a postupnym klesanim miri do udoli. V prvni otevrene casti (vyska cca 30 cm) vede kolem horske chaty, zpatky do tunelu a pak pomoci kamenneho viaduktu (nivelita 20 cm) prekroci polni cestu a jezero a zmizi v tunelu a sjede do skryteho nadrazi B (nivelita 7 cm). Z odbocky Jezero vychazi jednokolejna trat, ktera vystoupa tunelem a pak se pomalu krouti az do koncove stanice Drinov (nivelita 40 cm), kterou jsem si upravil, abych si tam mohl prohanet brejlovce s Ykama :) Tesne pred stanici jsou zausteny dve vlecky. Jedna z pily a druha z kamenolomu. Koncova stanice Drinov ma 5 koleji. Koleje cislo 1 a 5 jsou manipulacni. Koleje cislo 2, 3 a 4 slouzi k provozovani osobni dopravy. Jejich uzitne delky se pohybuji kolem delky 130 cm do vyhybky k vyhybce. Delka sypaneho nastupiste bude cca 70 cm. Ve stanici se nachazi dvoumistna remiza, vodni jerab, vodojem, prohlizeci jamy a jeste nekam musim vmestnat tankovani dieselovych lokomotiv. Pred stanicni budovou se nachazi autobusove nadrazi. Ve vesnici je par domu, kostel, prodejna stavebnin a velky statek, ktery obsluhuje prilehla pole a pastviny s dobytkem. Pokud jsou nejake namitky ke tvaru, velikosti a vybaveni koncove stanice, rad uvitam jeste nejake pripominky a namety.

S pozdravem

Jirka
Přílohy
Odbocka Jezero-Drinov wintrack.jpg
Odbocka Jezero-Drinov wintrack.jpg (107.45 KiB) Zobrazeno 5772 krát
Odbocka Jezero-Drinov Patro 1.jpg
Odbocka Jezero-Drinov Patro 1.jpg (34.8 KiB) Zobrazeno 5772 krát
Odbocka Jezero-Drinov Patro 0.jpg
Odbocka Jezero-Drinov Patro 0.jpg (38 KiB) Zobrazeno 5772 krát
Naposledy upravil Jiri Dvoracek dne úte 01 led, 2013 8:15 pm, celkově upraveno 2
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 01 led, 2013 8:11 pm

A jeste pohled z wintracku ve 3D. :wink:
Přílohy
Odbocka Jezero-Drinov 3D.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník