Děkuji všem za konstruktivní připomínky. Zkusím zdůvodnit, proč si myslím, že se dá obhájit, co se některým z vás nelíbí.
K délce staničních kolejí. Na normálně rozchodných tratích ČSD jsou stanice i s kolejemi 50 - 80 m dlouhými (např. na Bechyňce), což už je ovšem extrém, ale na některých lokálkách se lze běžně setkat s dopravními kolejemi délky 120 - 160 m. Přepočítejte si to sami do TT. Jak dlouhé dopravní koleje mají vaše modelové stanice na hlavních tratích? Já jsem v úvaze opravdu začal délkami vlaků. Na této lokálce (i na spoustě jiných) opravdu jezdily soupravy ve složení stroj, hytlák, jeden osobní vůz, max. 3 nákladní vozy. Až do začátku epochy IIIb bylo v provozu minimum nákladních čtyřosáků a dvouosáky byly dlouhé nanejvýš 10 metrů. Tak na co potřebuju delší staniční koleje? Ty moje budou mít užitečnou délku 550 mm. To by opravdu mělo stačit. A jestli délka především 3. koleje vypadá přitažená za vlasy po dosazení pozemních staveb, tak radši vynechám nějakou pozemní stavbu. Tak jako není dogma, že má být skladiště s rampou u průběžné manipulační koleje a jsou i manipulační koleje jen kusé, tak není dogma, že ve stanici nutně musí být dřevěné skladiště nejméně 6x6 až 8x8 metrů. 15metrová rampa podle normálie 30/H má v měřítku 125 mm. Ta se mi ke 3. koleji vejde v pohodě. Však na českých a moravských lokálkách není málo stanic jen s rampami, úplně bez skladišť nebo jen s kapesními příručními skladišťátky.
K vedení trati. Ten ostrý oblouk potoka může mít jednoduché zdůvodnění - ostrý skalní výběžek z tvrdé horniny, kolem kterého si potok našel cestu. Na "mé" lokálce je takové místo i ve skutečném údolí Krupé níž po proudu, viz tady:

Také mě dodatečně napadlo udělat soutok potoků, jak navrhuje Michal, ale když si s tím skalním výběžkem trochu pohraju na maketě kolejiště, snad se dopracuju k něčemu, co nebude vypadat přitažené za vlasy. Však to bude zase x variant, než se dopracuju ke konečné verzi.
Procházel jsem si místa ze starých fotek minulý týden, když jsem byl pod Sněžníkem na dovolené, ale hledání ztracených minulých časů v současném terénu a vegetaci je beznadějné... Zjistil jsem - a místní pamětníci mi potvrdili - že ve srovnání s poválečným obdobím v epoše IIIa se už podruhé zásadně změnil charakter krajiny. Nejdřív po válce, když ubylo usedlíků, tak zchátraly chalupy a ubylo jich a intravilány obcí začaly působit zanedbaně - nikdo se nestaral o zeleň, přibývalo všelijaké buřiny a náletů, ruiny opuštěných chalup často strašily dlouhá léta, aniž by to někoho zajímalo, a když konečně spadly, shořely, zarostly nebo si je lidi rozebrali na materiál, tak zbývají jen skupiny přestárlých ovocných stromů v bývalých zahradách. Přibylo taky odpudivých objektů socialistického zemědělství - v oblasti hospodařily státní statky, což byl odstrašující příklad hospodaření (nejen tady, ale kdekoli, viz Šumava, viz Krušné hory...). Navíc se tady za socialismu víc než předtím - ale i víc než teď - tzv. polařilo, sela se dokonce i kukuřice ve výškách, kde nikdy neměla co dělat, takže se často před zimou zaorávala nebo silážovala ještě zelená. Po převratě 1989 se zase přešlo skoro na 100% k pastevectví a zároveň výrazně níž sestoupila hranice lesa - výsadbou i nálety - a obnovily se staré meze a remízky z období před socializací zemědělství. Navíc trochu paradoxně i na tomto konci světa přibylo movitých chalupářů, takže mezi tou buřinou, která v intravilánech nadále přetrvává, jsou najednou ostrůvky anglických trávníků s bazény za živými ploty a rekreační chalupy více či méně zdařile nebo naopak snobsky napodobující původní architekturu. (Naštěstí to pod Sněžníkem není tak šílené jako třeba na šumavské Modravě.) Ale třeba v takové Nové Senince (dnes cca 60 stálých obyvatel) dnes není ani obchod ani hospoda, což před válkou byla samozřejmost.
Zřícený most, neprůjezdný tunel: Po zvážení, jaká vozidla jsou k dispozici, jsem zvolil epochu, ke které takové věci patří. To není kapric, ale realita poválečného provozu ČSD v epoše IIIa. Jak byl dlouho zřícený most v Dunaji mezi Štúrovem a Ostřihomí? A třeba u Veverské Bítýšky je ve Svratce zřícený most (silniční, ale to není podstatné...) dodnes.
Ještě vzkaz pro kolegu jafobe: Mně se tvůj návrh taky líbí, ale v reálném terénu na skutečném místě nemá úvrať opodstatnění. A jak už jsem se zmínil dřív, s krvácejícím srdcem

jsem vzdal i takové koncepce, kde se krajina svažuje ode mně, a také kde jsou jakákoli kolejová větvení mimo dosah mých rukou. Důvody jsou snad pochopitelné, myslím, že už jsem je tu vypsal, neche se mi opakovat se.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.