Návrh kolejiště N 1100x750

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » ned 06 dub, 2014 5:31 pm

A nemůžu to prostě napojit takhle? Dělat další staniční kolej mi připadá docela zbytečné, stejně tam budou současně jezdit max 2 vlaky, s tím že nějaké loko můžou být odstavené u rotundy, popelové jámy apod. a další vlak může stát na kusé koleji u skladu (ta kolej pod tím poškrtaným). A nemůžu si pomoct, proč v tomto případě depo blbost není a předtím byla? Pořád je to malá stanice, akorát s jiným kolejovým plánem a depo nemá zvlášť vjezdovou a výjezdovou kolej...(mimochodem, když jsem před dlouho dobou poprvé dostal nápad dělat točnu, chtěl jsem ji připojit pouze jednou kolejí, ale právě v tématu, na které jste mě odkázali, jsem se nedávno dočetl, že by měla být zvlášť vjezdová a výjezdová. Proto jsem to taky tak předtím udělal).
Naposledy upravil Rocky_MK dne ned 06 dub, 2014 5:44 pm, celkově upraveno 1
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 06 dub, 2014 5:38 pm

Rocky_MK píše:A nemůžu to prostě napojit takhle?


To je taky samozrejme dle meho laickeho nazoru moznost :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » ned 06 dub, 2014 5:41 pm

V zásadě můžeš, ale stejně bych jednu kolej přidal. Co kdybys dostal další vlak od Ježíška? :-D. Naproti červené výhybce bych dal ještě jednu a máš o kolej víc.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » ned 06 dub, 2014 5:45 pm

Barbucha píše:V zásadě můžeš, ale stejně bych jednu kolej přidal. Co kdybys dostal další vlak od Ježíška? :-D. Naproti červené výhybce bych dal ještě jednu a máš o kolej víc.

To už zrovna můžu udělat hlavní trať dvoukolejnou apod :D
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 06 dub, 2014 5:48 pm

Barbucha píše:Co kdybys dostal další vlak od Ježíška? :-D


Never mu ani slovo. :lol: Ptal jsem se a Jezisek pry masinky nenosi :D Nema penize :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » ned 06 dub, 2014 5:49 pm

To už zase není tak jednoduchý :-D.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod workous » ned 06 dub, 2014 6:11 pm

"Prdlajs" mne přinesl mašinu :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 06 dub, 2014 6:42 pm

workous píše:"Prdlajs" mne přinesl mašinu :D

Já asi zlobil,mně přinesl hobittí figurky. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » ned 06 dub, 2014 6:56 pm

miroslav lengyel píše:
workous píše:"Prdlajs" mne přinesl mašinu :D

Já asi zlobil,mně přinesl hobittí figurky. :mrgreen:


Mně cosi donesl, ale bylo to velký, tak to zase odnesl a už sem to neviděl.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod milan ferdián » ned 06 dub, 2014 7:24 pm

No dle tvého příspěvku jsi zas tak moc nevychladl :lol: ,ale necháme to plavat. :wink:

Mě napadlo jen jedno.Zkušební železniční okruh něco jak je ve Velimi.Zde by jsi mohl vesele jezdit dokola do alelujá.Tam by jsi tu točnu nemusel hájit,ikdyž ve Velimi není,ale můžeme si to prostě vysvětlit tak,že se zde v dávné minulosti testovali i parní lokomotivy a tá točna sloužila pro otáčení těchto lokomotiv a je jím pozůstatkem.A tak proč již nevyužit točnu s přilehlou rotundou pro deponování testovaných strojů.

P.S.Točna vždy byla spojena s parním provozem.Pro motorové a elektrické lokomotivy nemají opodstatnění.To,že jej v dnešní době vidíš ve velkých lokomotivních depech,tak jen proto,že přestavby by stály velké investice.Ale i tak postupem doby mizí,jak se ruší pobočná lokomotivní depa,dnes DKV.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Rocky_MK » ned 06 dub, 2014 8:04 pm

Nedovedu si představit depo jako např. Břeclav bez točny. Tam mají dvě, a dvě velké rotundy vedle sebe. Nevěřím, že by to bylo jednodušší vést výhybkami. Ale uznávám, že o tom vím prdlajs. Každopádně přes Břeclav jezdím vlakem 2x týdně a vždycky tam vidím moře a moře lokomotiv.
Obrázek

A může mi prosím někdo odpovědět, na co jsem se ptal výše?
proč v tomto případě depo blbost není a předtím byla? Pořád je to malá stanice, akorát s jiným kolejovým plánem a depo nemá zvlášť vjezdovou a výjezdovou kolej...(mimochodem, když jsem před dlouho dobou poprvé dostal nápad dělat točnu, chtěl jsem ji připojit pouze jednou kolejí, ale právě v tématu, na které jste mě odkázali, jsem se nedávno dočetl, že by měla být zvlášť vjezdová a výjezdová. Proto jsem to taky tak předtím udělal).
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Barbucha » ned 06 dub, 2014 8:24 pm

Brno Maloměřice má točnu, ale jen proto, že tehdy ještě kralovala pára, tak ty mašiny museli někde otáčet. Ale už nemá rotundu, ale normální průjezdné haly. Kdo by se patlal s nějakou točnou, navíc v době řídících vozů v osobní dopravě, kdy už je i přepřahání přežitek. Problém je v tom, že za soudruhů se už moc nových tratí nepostavilo. Jedna z posledních byla Brno, Tišnov, Havlíčkův Brod, ale i ta se začala stavět před válkou. Takže vlastně první a poslední, pokud neberu nějaké tratě likvidované a překládané těžbou. Takže najít nějaké nové stanice s novým zázemím je prakticky nemožné, vždy jde o přestavby (s výjimkou těch Maloměřic).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 06 dub, 2014 8:25 pm

Rocky_MK píše:A může mi prosím někdo odpovědět, na co jsem se ptal výše?
proč v tomto případě depo blbost není a předtím byla?


Na to je jednoducha odpoved. Protoze jsi rekl, ze ji tam chces a hotovo :D Stavis to Ty, bude to Tvuj cas a Tvoje penize :D Co se tyce te tocny v Breclavi, tak jak rekl MIlan, je to pozustatek parniho provozu. :lol: Nemam pocit, ze by u nas v Breclavi tu tocnu postavili nedavno :lol: :twisted:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod milan ferdián » pon 07 dub, 2014 8:28 am

Rocky_MK píše:Nedovedu si představit depo jako např. Břeclav bez točny. Tam mají dvě, a dvě velké rotundy vedle sebe. Nevěřím, že by to bylo jednodušší vést výhybkami. Ale uznávám, že o tom vím prdlajs.

No a to jen ten tvůj a nejen tvůj problém,že řada z vás neví nic.Bohužel MarekM se svým projektem kolejiště,který jsi ty uvedl,též k Vám patří.Jenže já a ostatní už pomalu nemáme sílu a trpělivost Vám po stotísickrát vysvětlovat jak a proč.Byl jeden borec co zde razil heslo,že kdo nemá na kolejišti točnu,tak to není pořádné kolejiště.Pěkná ptákovina.
O lokomotivních depech vyšlo dosti literatury,kde je vše podrobně vysvětleno proč,nemluvě o tom,že i ve III.díle bude řeč o L.D.+plánky.Já jen přidám svoji poznámku.Kdyby jsi modeloval "Lokomotivní depo" jako samostatné téma ,není co řešit.

Co se týče koleje vjezdové a odjezdové pro lokomotivní depo.Je to dané obratem a hustotou potřebných hnacích vozidel,dle požadavků provozu.Není to chaotické ,ale má to své opodstatnění a řád.Jinak,ano existovali L.D. jen s jednou kolejí (popelová jáma,vodní jeřáb,zauhlování) s točnou a maximálně dva nebo tři paprsky kolejí do rotundy.

Znovu opakuji,točna vždy měla souvislost jen v době parního provozu :!:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště N 1200x750

Příspěvekod czhunter » pon 07 dub, 2014 9:48 am

Barbucha píše:Takže najít nějaké nové stanice s novým zázemím je prakticky nemožné, vždy jde o přestavby (s výjimkou těch Maloměřic).

A naopak - když už se stanice přestavuje, tak se točna někdy nechává, někdy odstraňuje, ale nikdy nestaví nová.

Ale také jsem vycházel z toho, že Rocky_MK točnu prostě chce a hotovo.
Je to vcelku neškodná úchylka, někdo zase na kolejišti nutně potřebuje obrovský kamenný viadukt, hrad, kolotoče, hořící domeček, nudisty a v ideálním případě všechno zároveň, jak v katalogu Auhagenu.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků