Hank61 N-ko 270x64cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » pát 18 dub, 2014 9:05 am

fulda píše:
hank61 píše:Výhody digitálu si plně uvědomuji, ale to fakt nedám :-)

:?: :?: :?: Proč :?:


O analogu mám alespoň nějaké základní představy. O digitálu vím úplný kulový. :D Bohužel jsem již ve věku, kdy učit se moderní technologie je čím dál tím náročnější. :? Na to mi stačí bohatě stačí firma, kde opravdu musím. Zde chci především relaxovat :-)
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod KaRei » pát 18 dub, 2014 11:40 am

Dovolil jsem si ještě naznačit možnosti umístění SN:

Dvojitá smyčka SN.png
Dvojitá smyčka SN.png (9.82 KiB) Zobrazeno 5269 krát


Vlaky ze směru A mají SN bez problémů, horší je to s vlaky ze směru B. Ideální by bylo mít dostatek místa aby se vešlo SN i do pravého trianglu.
Pokud to místo není a nevadilo by ti smyčkou "couvat" pak by se to dalo provozně řešit příjezdem z B do S1 a zacouváním přes smyčku do S2, odtud pak návrat do B. Na to by ti pak stačila jednoduchá smyčka pro A s trianglem do B:

Smyčka - SN.png
Smyčka - SN.png (8.98 KiB) Zobrazeno 5269 krát
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod KaRei » pát 18 dub, 2014 11:54 am

Případně ještě takto, ale to už bys musel s viditelnou tratí a ovládacím pultem cuknout trochu víc :)

Dvojitá smyčka - SN2.png
Dvojitá smyčka - SN2.png (7 KiB) Zobrazeno 5263 krát


Hodně zdaru při Velikonočním plánování :D
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » pát 18 dub, 2014 2:15 pm

KaRei píše:Případně ještě takto, ale to už bys musel s viditelnou tratí a ovládacím pultem cuknout trochu víc :)

Dvojitá smyčka - SN2.png


Hodně zdaru při Velikonočním plánování :D


Díky. Tohle mi dost ulehčí plánování. H
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » pát 18 dub, 2014 10:17 pm

Když odstraním ovládací panel a přesunu jej jako šuplík pod desku, tak by se mi tam v jednom patře vešly obě smyčky a v každé by mohla být jedna kolej SN. Mohlo by to vypadat třeba takto. Předpokládám, že tohle řešení by bylo jednoduší na el.zapojení, než kruh a dva triangly, které by zase navíc umožňovaly jízdu po oválu. Inu něco za něco.

Obrázek
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 18 dub, 2014 11:23 pm

Udělej si spojku mezi smyčkami. Může se hodit.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » sob 19 dub, 2014 5:39 am

Možné dvě varianty s částečně odkrytými smyčkami, což by mi více konstrukčně vyhovovalo + alternativně propojka smyček. Modrá = viditelná "hlavní trať", červená = skrytá hl. trať a zelená je vedlejší trať s koncovým nádražím. Druhá varianta je se zjednodušenou odbočnou stanicí, která by se mi více líbila pro motiv málo frekventované, spíše nostalgické tratě s krátkými vlaky cca 1/2 3. epochy. (Část dětství jsem trávil na nádraží Hostomice na trati Lochovice-Zadní Třebáň :-) )

Obrázek

Obrázek
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod Michal Šuhajda » sob 19 dub, 2014 8:53 am

Ahoj, ta viditelná část smyčky, která vede do tunelu s druhou odbočkou hrozně degraduje celé kolejiště, protože takové vedení tratě je nesmyslné. pak ten souběh tří tratí vpravo od stanice je fakt už moc. Pokud chceš mít přístupný co největší kus trati, co to udělat nějak takhle.
Ver. 1 - Trať do SN je společná po obvodu kolejiště přístupná z boku (čištění atd). SN je pod sundavací koncovou stanici, odbočka je přístupná zepředu
jediná hůře přístupná část je vratná smyčka, kde by v případě kvalitní pokládky kolejiva neměly nastávat potíže a čištění by zajistil čistící vůz (v plně kryté kolji se nebude usazovat tolik prachu a nečistot jako v otevřené krajině
Ver.2 je skoro totožná s tím, že ti umožní hustější provoz, případně jízdu vlaků po dvoukolejce proti sobě.
Přílohy
kvite15.jpg
kvite15.jpg (31.26 KiB) Zobrazeno 5047 krát
kvite15a.jpg
kvite15a.jpg (32.52 KiB) Zobrazeno 5047 krát
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod KaRei » sob 19 dub, 2014 8:56 am

<EDIT> Michal byl s odpovědí rychlejší :D <EDIT END>

Nevím jaké provozní použití se od té spojky čeká. Jestli jen na umožnění kroužení nebo i na skryté přesuny vozů z jednoho SN do druhého (hodit se může obojí).
S touto spojkou máš přístup ovšem jen na jedinou kolej v každém SN (a navíc jen na polovinu z té každé koleje).
Přesunutím spojky na tu dvoukolejku před tunelem propojíš obě smyčky a můžeš přitom využít všechny koleje obou SN.
Spojka na dvoukolejce.png


Nebo alternativa - dvoukolejku nahradit společnou jednokolejkou

Jednokolejka.png


V těchto variantách by se ovšem nedaly provádět skryté posuny vozů z jednoho SN do druhého.
K tomu by se ta skrytá spojka přece jen mohla stále hodit.
Tak možná tu skrytou nechat na tajné posuny a viditelnou přidat na zpřístupnění všech kolejí SN :mrgreen:

Dvě spojky.png
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » sob 19 dub, 2014 11:08 am

Velice vám děkuji za náměty a připomínky. Vidím, že konečné rozhodnutí nebude zdaleka tak jednoduché, jak jsem si původně myslel. Zatím se mi to zdá čím dál tím složitější :-) S nějakými posuny ve SN jsem nepočítal a ani nepočítám. To propojení obou smyček na různé způsoby bude asi v uvažovaném analogu dost náročné na el. zapojení. Raději bych v současné době volil nějaké jednodušší řešení, které bude snadněji realizovatelné, funkční a které mi nevezme chuť tenhle projekt úspěšně dokončit. Nerad bych si toho vzal na sebe více, než časově a vědomostně zvládnu. Samozřejmě se tak budu muset spokojit s omezenějšími možnostmi provozu, ale to mi v současné době opravdu nevadí. Po cca 30 letech od stavby posledního kolejiště je pro mě vlastně všechno úplně nové (typ a pokládka kolejí, elektrika, krajina....) a tak myslím, že méně v tomto případě bude znamenat více. Prosím tak zdejší "pány stavitele" o jistou toleranci, neboť se může stát, že z uvedených důvodů přistoupím k některým doporučeným řešením, třeba trochu jinak a jednodušeji, čímž v žádném případě nezpochybňuji dobře míněné rady. Líbí se mi věci doby minulé, téměř zapomenuté. Koupil jsem již 3 parní lokomotivy a k nim několik dobových osobních i nákladních vozů a na další se chystám. Retro jako takové mě osobně přináší radost, dobrý pocit a vnímám jej jako takový protipól dnešní doby plné stresu a spěchu. Svým způsobem se tak vracím o mnoho let zpět. Toho chci docílit i u modelové železnice a pevně věřím, že se mi to i za vaší pomoci podaří :-) Díky. H

Inu trochu jsem upravil dle vašich připomínek jeden z předchozích návrhů - Líbila by se mi ta menší odbočná stanice, ale to zaústění té vedlejší tratě mi přijde stále takové nic moc - Možná by to chtělo více prostoru, ale ten není.... Šlo by s tím něco udělat?

Obrázek
Naposledy upravil hank61 dne ned 20 dub, 2014 7:29 am, celkově upraveno 6
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod KaRei » sob 19 dub, 2014 12:02 pm

Třeba toto :D

Napojení vedlejší tratě.png
Napojení vedlejší tratě.png (138.73 KiB) Zobrazeno 4998 krát
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » sob 19 dub, 2014 12:50 pm

Takto je možné?

Obrázek
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod JanoH0e » sob 19 dub, 2014 2:09 pm

V podstate áno,len to chce "doladiť" u tej dvojkoľajky výškovo aby bolo jasné že sa jedna o 2 trate. Taktiež mi je nejasné prečo vlečka do fabriky ide úvraťou, ale proti gustu .. :D , dá sa aj tak. Spojky oboch slučiek sa neboj, žiadna komplikácia navyše to nie je a obohatí ti to možnosti prevádzky.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod hank61 » ned 20 dub, 2014 7:41 am

Nakonec, tedy snad :-) jsem přece jen přidal na odbočnou stanici jednu kolej a stanici mírně natočil. Zamýšlenou fabriku s vlečkou jsem přesunul před stanici. Za stanicí mi tak vznikne opticky větší prostor pro tvorbu krajiny a vedlejší trať. Je reálné takovéto zaústění vlečky z hlavní tratě?

Obrázek
Celoživotní hračička ;-)
https://hank61.rajce.idnes.cz
Uživatelský avatar
hank61
 
Příspěvky: 2572
Registrován: sob 15 bře, 2014 5:42 pm
Bydliště: Hořovice

Re: Kvítečkov v N-ku

Příspěvekod lajblt » ned 20 dub, 2014 4:03 pm

Nakreslil jsem obdobu posledního plánku ve Wintracku, protože vím, že kreslení od ruky je v mnoha ohledech příliš benevolentní. Použité kolejivo je Fleischmann Picolo.

Užitečná délka kolejí v odbočné stanici je (shora) ~30 cm, ~30 cm, ~40 cm, ~40 cm, v koncové 2x 30 cm.
Stoupání do koncové stanice je 30 promile, Rmin je 192 mm na výjezdu z odbočné stanice. Koncová stanice je ve výšce +90 mm.
SN je v úrovní -30 mm, tudíž je dost místa na případné vyproštění uvízlé soupravy (~110 mm na výšku). Obě SN mají smyčku o dvou kolejích s R192/225 mm.
Přílohy
hank61-04-2D.jpg
hank61-04-3D.jpg
hank61-04-SN.jpg
Naposledy upravil lajblt dne ned 20 dub, 2014 4:38 pm, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník