Kolejiště TT 2300x1300mm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » sob 11 led, 2014 9:29 am

Jeff Hopper píše:Jsem pro kolejovou spojku - odpovídá to více skutečnosti(i když vyjímky se určitě najdou).

A pro depo využít celý prostor mezi stanicí a obloukem vedlejší tratě - ať to trošku vypadá.

JJ, už jsem mrknul i na tvoje rajče,a ejhle, moje kolejiště s úpravou. Ještě to teda předělám..
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 11 led, 2014 9:32 am

A depo napojit do stanice kusou kolejí

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Plocha/#verze_1.jpg
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 11 led, 2014 9:33 am

Počítač je prostě brzda.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » sob 11 led, 2014 9:38 am

Takže pokud budu chtít jet do depa nebo na točnu, tak budu muset ze stanice vyjet na levé zhlaví, pak zpět na kusou kolej depa a až potom zase směrem doleva najet na točnu? Příjde mi dost složité. Jestli jsem to teda podle toho náčrtu dobře pochopil.. (doufám, že jsem nepomotal ty odborné termíny. Ještě se úplně nevyznám. Zhlaví, kusá kolej atd..)
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 11 led, 2014 9:48 am

Jo jo. Ušetří se tím jedna dopravní kolej. Jinak by to mohlo být dle tvého návrhu, ale kolej u st. budovy by byla manipulační bez možnosti příjezdu a odjezdu vlaku(podle drážních předpisů - samo může se vyskytnout i vyjímka) a měl bys pouze tři dopravní koleje - takže malé nádraží k neúměrně velkému depu.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 11 led, 2014 9:52 am

Další věc je zda budeš depo mít pro parní nebo disel provoz - v případě obu je třeba odělit zbrojení lokomotiv - požární předpisy. jo není to jednoduché. Někdy je méně lepší než více a přeplácané.
Jinak námět a ten Wintack plánek jsou v pohodě a dál bych to nezvětšoval - upravoval, až tedy na to depo...
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » sob 11 led, 2014 10:00 am

Mrknu ještě na to. Vím že to nebude úplně podle norem, na tak malém panelu to ani asi moc nejde.
Pokusím se to nějak "učesat" podle vašich doporučení, je jich dost a každé se trochu liší, takže budu muset zkusit nějaký kompromis..
Až to budu mít zase změněné, hodím to do sem placu a těším se na reakce :lol: .
Samozřejmě dík všem za typy.
Marek
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 11 led, 2014 10:04 am

Ber to jako dopuručení - hlavní rozhodnutí je na tobě. Jinak do finalního návrhu to stejně xkrát předěláš - stavba kolejiště je nikdy nekončící boj, kdy je stále co zlepšovat, upravovat a ..........
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » sob 11 led, 2014 6:18 pm

Tak jsem vytvořil podle mě kompromis z několika vašich názorů.
-točna má 2 vjezdy
-vrátil jsem kolejovou spojku, aby se mohli vypravit 2 vlaky zároveň
-oddělil naftu od uhlí
-natočil rotundu směrem k severu
Tak jaký je názor teď??
točná průjezdná k tankovací stanici.JPG

točná průjezdná k vod. jeřábu, zauhlování a popelové jámě.JPG
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod vmucha » sob 11 led, 2014 7:06 pm

To napojení depa na odbočku nee.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Janek.KP » sob 11 led, 2014 8:05 pm

Ahoj, trošku jinak.
Proč máme na kolejišti depo?
- je určeno k odstavení lokomotiv po služebním výkonu, k jejich opravě a přípravě pro následující výkon. Lokomotivy musejí být v depu co nejrychleji ošetřeny, aby byly co nejdříve pohotovy k dalšímu výkonu
Jak probíhá zbrojení?
- v případě parní lokomotivy se zpravidla nejdříve doplnilo uhlí, při tomto úkonu se mohla dobírat voda, lokomotiva pak zajela na čistící jámu k vyčištění popelníku a dýmnice, pak následuje doplnění písku a oleje. Dle potřeby se lokomotiva otočila na točně a) zajede do remízy b) vrátí se zpět k dalšímu výkonu
- co se týká motorových lokomotiv, tam to bylo jednodušší, zajelo se k tankovacímu stojanu nebo cisternovému vozu, který byl odstavený v depu a natankovalo se + maziva atd.

Je potřeba si uvědomit, že pracovnímu postupu ošetření lokomotiv v depu bylo přizpůsobeno kolejiště depa, které mělo zaručit pokud možno plynulou a jednosměrnou jízdu lokomotiv od jednoho pracovního místa k druhému bez vzájemného křížení cest, jež by mohla ohrozit nebo zdržet plynulost a bezpečnost jejich jízd. Proto To kolegové radili dvě koleje ( odjezd/příjezd )
( zdroj Stavba depa MŽ )

možno třeba i takhle - http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/707/6z6l.jpg
a v tom fofru jsem zapoměl na vodárnu :(
edit:
1) požární předpisy, popelová jáma by neměla být u skládky uhlí, ale v malých depech všechny úkony probíhaly občas na jednom místě ;)
2) to napojení depa by bylo lepší, jak radil Jeff ( tedy alá Kořenov )
Naposledy upravil Janek.KP dne sob 11 led, 2014 8:14 pm, celkově upraveno 2
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » sob 11 led, 2014 8:11 pm

Hergot chlapi, vy mi dáváte, ještě jsem ani nezačal a už se mi z toho nafukuje hlava.. :lol:
Janku, ta varianta z obrázku je taky zajimavá, akorát nevím, jestli už není velká. Možná k většímu kolejišti?? Jen můj pocit..
A jinak, u mě to bude asi samá vyjímka :lol: :lol:
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Janek.KP » sob 11 led, 2014 8:27 pm

Marek M píše:Hergot chlapi, vy mi dáváte, ještě jsem ani nezačal a už se mi z toho nafukuje hlava.. :lol:
Janku, ta varianta z obrázku je taky zajimavá, akorát nevím, jestli už není velká. Možná k většímu kolejišti?? Jen můj pocit..
A jinak, u mě to bude asi samá vyjímka :lol: :lol:


Ale kdepak, je to jednoduché - buď se budeš snažit přiblížit reáliím, předpisům a provozu na skutečné železnici podle epochy/železniční správy a řídíš se tím při návrhu kolejiště včetně provozu.
A nebo ne a hlava pak splaskne úplně sama :)

Depo velké? že tys ještě nečetl ty články od Hanka, víš kolik v době parního provozu v takovémhle depu bylo potřeba uskladnit tun uhlí? ;)
Naposledy upravil Janek.KP dne sob 11 led, 2014 8:59 pm, celkově upraveno 1
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » sob 11 led, 2014 8:30 pm

Přiznávám bez mučení, ještě nečetl.. :?
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

Re: Kolejiště TT 2300x1300mm

Příspěvekod Marek M » ned 12 led, 2014 1:18 pm

Jaký je nazor kolektivu na toto?? :? To už kurňa musí být dobré.. :roll:
Sestava  z dělených částí.JPG
Marek M
 
Příspěvky: 68
Registrován: ned 01 pro, 2013 2:51 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků