Kolejiště TT (140x80)

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 17 srp, 2012 6:39 am

A fiktivní vlečka proč ne? Ale proč by nakonec nemohla být i viditelná. Místo kulisy bude plot podniku, který bude naznačen na kulise a v reálu bude třeba pouze rampa.
Co přidat do horní stanice ještě jednu kusou kolej se skladištěm. Hned bude provoz zajímavější. Co se týká rozmístění návěstidel, nechal bych pouze vjezdová návěstidla, případně lichoběžníkové tabulky. Možná by se do koncové stanice vešla i pidivýtopna, resp. remíza pro nocující stroj.
V dolní stanici bych otočil a zkrátil kusou kolej tak, aby přiblížení horní trati bylo na co nejmenším úseku. Taky bych zde popřemýšlel nad umístěním budovy z vnější stany. Buď by byla fiktivní, nebo případně na přídavném dílu (mimo provozní dobu kolejiště je díl vystaven jako dioráma ve vitríně).
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod jirkan » pát 17 srp, 2012 3:03 pm

A co posunout celé dolní nádraží víc doprava a do oblouku. Levé zhlaví by pak začínalo až v rovině a celý oblouk by se tak posunul o cca 5 cm dopředu. Kdyby se současně posunul i portál tunelu, tak by sousedství obou tratí nebylo tak nápadné a vhodným porostem by šlo zamaskovat. A možná že i nádražní budovu by bylo možné umístit do pravého rohu a tím opět opticky zvětšit vzdálenost obou stanic.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » pát 17 srp, 2012 7:27 pm

Trošku jsem popustil uzdu. Když by na odnímatelném segmentu byla už staniční budova, proč by na něm rovnou nemohlo být celé nádraží? Před oblouky vjíždějící do nádraží jsem vložil na každou stranu krátkou rovnou kolej (10 cm). Celé nádraží se odsunulo od vyvýšeného oblouku a zmizel problém s propastí. Uzdu jsem povolil trošku víc a nádraží zároveň rozšířil.
Základní panel by měl cca 60 cm do hloubky, přídavný segment s nádražím přibližně 40 cm.
Oba spojené by daly celkovou plochu 100-110 x 140. I když by zabral už opravdu extrémní kus místa, docela mě pokouší :D
Do tohoto bych už ale šel jen s profilovým kolejivem.

BTTB 20.PNG
BTTB 20.PNG (12.69 KiB) Zobrazeno 8024 krát


BTTB 20 (náhled).JPG
BTTB 20 (náhled).JPG (29.56 KiB) Zobrazeno 8024 krát
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » pát 17 srp, 2012 7:34 pm

No a varianty s nádražím v oblouku...
(tady rozměr zůstává 80x140)

BTTB 21.PNG
BTTB 21.PNG (10.28 KiB) Zobrazeno 8019 krát


Horní stanice a nádraží se ocitly téměř hned pod sebou, takže ještě jednou to samé, jen s prohozenou stanicí a vlečkou na horním koncovém úseku:

BTTB 22.PNG
BTTB 22.PNG (10.08 KiB) Zobrazeno 8019 krát


BTTB 22 (náhled).JPG
BTTB 22 (náhled).JPG (25.57 KiB) Zobrazeno 8019 krát
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 17 srp, 2012 7:53 pm

A co zkusite neco takoveho? :)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » sob 18 srp, 2012 6:11 pm

Že mě to při tom rozšiřování nenapadlo? Ta širá trať vypadá dobře :)
Děkuji za plánek, upravil jsem podle toho částečně svůj návrh.
Hlavně úsek širé tratě a trochu horní stanici. Když zmizel tunel uprastřed, je i lepší místo na vlečku. Ve spodní jsem odebral jednu dopravní kolej, otočil nákladiště a přesunul remízu s jámou. Na stejné koleji je i menší skládka uhlí na zauhlování lokomotivy, co jezdí na lokálce. Co na to bezpečáci? Příliš blízko?
Alternativou je dát uhelný sklad vpravo od nádražní budovy. Zajíždělo by se k němu úvratí přes nákladiště. Bylo by to věrohodnější?

Minimální rozměr je 92x140 (bez nádražní budovy a skladiště). S budovou nádraží a kouskem ulice před nádražím je to 105 až 110x140.

BTTB 23.PNG
BTTB 23.PNG (40.87 KiB) Zobrazeno 7924 krát


BTTB 23 (náhled).JPG


Co vy na to? Jě tam něco špatně? Napojení kolejí, umístění výtopny, uhlí, napojení vlečky apod.

Návrh je o něco větší, než byl původně stanovený rozměr, takže si musím najít větší místo. Vidím to na generální reorganizaci nábytku :D
Pokud to s prostorem nevyjde, opustím téma "odbočné nádraží s lokálkou" a vezmu záložní okruh s vlečkami, co natřelil pan lajblt, nebo koncové nádraží (pravděpodobně bez okruhu), anebo minikolejiště typu Výsluní.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod czhunter » sob 18 srp, 2012 8:29 pm

Praktická poznámka - kolejiště 140x105 cm by mělo být přístupné ze tří stran, abys dosáhl na všechna jeho místa (a to se bavíme jen o povrchu).
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod kubbajs » ned 19 srp, 2012 1:10 pm

KaRei píše:...., anebo minikolejiště typu Výsluní.

No vono nádraží v oblouku, vlastně úplně vše v oblouku, není nic moc. Rozměr byl 110x75. Stavěl jsem to proto, abych si vyzkoušel jak se takový kolejiště vůbec staví. Omrzelo mě hned potom co jsem ho doděla (vlastně ani nedodělal). Stavění mě baví, ale na ježdění to není, pořád jen do kolečka bez možnosti posunu a bez SN. Teď bych už do toho nešel. Vybral bych si nějaký plánek od Mistra MF s logikou kruhu. Nechci tě od toho zrazovat, jen chci poradit aby tě to brzy neomrzelo.
Kuba
TT, V.epocha ČD, asi digitál, (zatím jen v hlavě a teď už i v Milanově knize)
Uživatelský avatar
kubbajs
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 16 led, 2008 7:12 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » ned 19 srp, 2012 8:32 pm

czhunter píše:Praktická poznámka - kolejiště 140x105 cm by mělo být přístupné ze tří stran, abys dosáhl na všechna jeho místa (a to se bavíme jen o povrchu).

Díky za připomenutí. Já bych byl schopný na to zapomenout a nacpat to kolejiště při přestěhovávání mezi dvě skříně :oops:
Umístění jsem zatím předpokládal do rohu s přístupem ze dvou stran (zepředu k hlavnímu nádraží a zprava ke koncové staničce). V tom levém zadním oblouku by to bylo horší. Skryťák by měl být vpředu a k zadním tunelům přístup zespodu.

kubbajs píše:No vono nádraží v oblouku, vlastně úplně vše v oblouku, není nic moc. Rozměr byl 110x75. Stavěl jsem to proto, abych si vyzkoušel jak se takový kolejiště vůbec staví. Omrzelo mě hned potom co jsem ho doděla (vlastně ani nedodělal). Stavění mě baví, ale na ježdění to není, pořád jen do kolečka bez možnosti posunu a bez SN. Teď bych už do toho nešel. Vybral bych si nějaký plánek od Mistra MF s logikou kruhu. Nechci tě od toho zrazovat, jen chci poradit aby tě to brzy neomrzelo.
Kuba

Podobný mini rozměr jsem si cvičně už ve WT zkoušel a je to spíše na funkční dioráma, než na kolejiště k hraní.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » úte 04 zář, 2012 8:56 pm

Chystám se na nákup knížek od pana mistra :)
- http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... n-ferdian/
- http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... n-ferdian/

Při procházení literatury jsem narazil ještě na tuto publikaci:
- Kolejiště našich modelářů (http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... -modelaru/)

Nic moc neříkající popis mi bohužel značně připomíná "Překvapení šéfkuchaře" z českých jídelních lístků.
Nemáte ji náhodou někdo? Zajímalo by mě, co obsahuje. Z popisu akorát vím, že na 300 stranách je popsáno 14 kolejišť. Ale jakým způsobem? Plánky? Elektrická schémata? Fotografie ze stavby/hotových kolejišť? Stojí za to?
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod radekkrupka » stř 05 zář, 2012 4:18 am

KaRei píše:Při procházení literatury jsem narazil ještě na tuto publikaci:
- Kolejiště našich modelářů (http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... -modelaru/)

Podle mě zbytečná koupě, jedině pokud nevíš co s penězi... Tam jsou víceméně pouze fotky a navíc ty kolejiště nejsou žádný zázrak.... některé dokonce nemají ani českou předlohu. Ber knížky od MF :)
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » čtv 06 zář, 2012 6:09 pm

Hmm, první díl skladem 5 kusů, druhý díl skladem 2 kusy, no koukám že to je tak tak.
Honem poslat objednávku.... hotovo a teď už jen počkat na fakturu a zásilku.
Počítám, že zítra bude zpracování, peníze dojdou v úterý, ve středu expedice, a příští pátek to mám. Takže příští víkend je jasný - v plánu jsou Milanovy plánky :)

Mezitím si ve WinTracku zkouším různé varianty původního rozměru 140x80, s jednou stanicí, vlečkou a "logikou oválu" :mrgreen:
Dvou-staniční kolejiště 110x140 (nebo i větší) si pravděpodobně nechám až do budoucna - na profil a více prostoru v místosti. Dělat jej v BTTB mi připadá jako nervová sebevražda.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » pát 07 zář, 2012 7:39 am

Tak teda jedna stanice (140 x 80). Výchozím bodem pro tento návrh bylo kolejiště "Víc než jen vlečka" z ŽM 2001 (tuším že Jaro).

Verze 3-kolejné stanice:
Výpravní budova je uvnitř oválu. Koleje číslované od výpravní budovy - zevnitř ven.
1. kolej by byla nejdelší. Délkou by byla ideální jako manipulační, ale nevím, jestli by manipulace nákladních vlaků mohla předpisově probíhat hned u výpravní budovy. Ve zhlaví se od ní odděluje vlečka k pile.
2. kolej dopravní
3. kolej objízdná a kusá ke skladišti. Napojení k remízce. Alternativně by mohla být kusá celá. Z 2. koleje by zmizela jedna výhybka a dopravní by se tak o kousek prodloužila.

BTTB 26 (3-kolejné).PNG
BTTB 26 (3-kolejné).PNG (10.18 KiB) Zobrazeno 7340 krát


Verze 4-kolejné stanice:
Výpravní budova je vně oválu, aby nejdelší kolej mohla být s klidným svědomím použitelná jako manipulační pro nákladní vlaky. Kvůli místu je budova u zhlaví stanice v rohu panelu. Koleje číslované od výpravní budovy - zvenčí dovnitř.
1. kolej měla být původně sklad, ale ten se tam už nevleze takže je použitelná asi akorát jako objízdná s napojením na remízu. Stejně jako u 3-kolejné verze by mohla být kusá, aby se o kousek prodloužila dopravní kolej.
2. kolej dopravní
3. kolej manipulační (nejdelší)
4. kolej sklad

BTTB 26 (roads).PNG
BTTB 26 (roads).PNG (12.64 KiB) Zobrazeno 7340 krát


BTTB 26 (náhled).JPG
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod D » pát 07 zář, 2012 10:32 am

KaRei:
> nevím, jestli by manipulace nákladních vlaků mohla předpisově probíhat hned u výpravní budovy
Ano, kolej před výpravní budovou bývala běžně manipulační, protože k ní obvykle vedla jediná komunikace a bylo tedy logické postavit u této koleje nakládací rampu a skladiště. Jen větší nádraží se samostatnou nákladní skupinou kolejí mohla mít kolej před budovou dopravní s nástupištěm. Ale prosím, když si zdůvodníš skladiště jinde, tak to ponech.

U druhého plánku je neobvyklé to zaústění remízy do dopravní koleje.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT (140x80)

Příspěvekod KaRei » pát 07 zář, 2012 5:04 pm

D píše:Ano, kolej před výpravní budovou bývala běžně manipulační, protože k ní obvykle vedla jediná komunikace a bylo tedy logické postavit u této koleje nakládací rampu a skladiště.

Tou manipulací jsem měl na mysli spíše kvůli obsluze pily - čekání před vjezdem na vlečku, řazení před odjezdem do dalších stanic. Ale to bude asi nesmysl, aby ty vagony k/od pily čekaly na nádraží delší dobu.
Uživatelský avatar
KaRei
 
Příspěvky: 211
Registrován: pát 16 bře, 2012 2:06 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků