Nové kolejiště HO 400x120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » pát 23 pro, 2011 8:32 pm

Přemýšlím o možnosti vypuštění peronů. Chtěl jsem je využít ze starého kolejiště. Vypuštění by mi přineslo posunutí staniční budovy k okraji o 8 cm. A odchozí kolej do koncové by se před vjezdem do tunelu o něco prodloužila. Mezi horním obloukem ke koncové a stanicí by mohlo být tolik místa na příjezdovou cestu k budově přejezdem (nebo nadjezdem?) nad pravým zhlavím. Levé zhlaví by tedy nebylo zatíženo silnicí a skládka by mohla být plnohodnotná.

Nadruhou stranu se mi moc nelíbí namačkané vozy ve stanici, rovněž mají perony své opodstatnění - ze stanice se odjíždí do 3 směrů, délka stanice není dostatečná na to aby vlaky stály posunuté a umožňovali nástup na dva vlaky zároveň. Perony s podchodem by toto umožňovali.

Nějak takto:
Obrázek

• Výtažná na levé straně pro objetí vlaku je dost namačkaná, ale asi by to tak mělo být? Před tunel se vejde hradlo, jak by to fungovalo na pravé straně?
• Skladiště u hlavní budovy jak bývá zvykem, ale ztíží/zkrátí se tím přístup pro nastupování/vystupovaní.
• Takto rozkouskované depo? Co na něj umístit? Chtěl bych především dieselové lokomotivy.
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 23 pro, 2011 11:34 pm

Ahoj,
bez peronů je to lepší. Použij sypaná nástupiště.
K TVému dotazu ohledně depa: Nedělil bych ho. Využij pro něj prostor vlevo, místo v. skládky a tu přesuň do pravého dolního rohu. Zbavíš se i nešikovné příjezdové silnice a dolní trať můžeš opticky oddělit třeba strání s křovinami nebo lesíkem. možná bych ještě posunul pravý portál trochu vlevo a pokud to jde dolů.
Výtažnou kolejk zruš. Je zbytečná. V.kolej se používá zejména k tomu aby se dalo posunovaz bez rušení vlak. cest. Tedy proto abys mohl v části stanice posunovat i když zrovna vjíždí či odjíždí vlak. To u tebe nejde, protože vjezd i vk je ze stejného angličana. Navíc je v.k krátká.
Přikládám skicu navržené úpravy. Místo angličana je symetrická výhybka kvůli tomu abys nejížděl po přímé na manipulační (objízdnou) kolej. Z hlavní trati je sice možný vjezd jen na dvě dopravní a jednu manipulační (objízdnou) kolej, zato se prodlouží i kousek hlavní trati před vjezdem, takže nebude první výhybka hned za tunelem. Délka kolejí staničních kolejí zůstává téměř stejná.
Přílohy
Odbocna-V47-HS.gif
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2513
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » sob 24 pro, 2011 12:49 am

Překreslil jsem. Symetrická mi klikatí odchozí kolej. Je nutná? Navíc bych za použití levé posunul celé zhlaví (manipulační+jedna hlavní) doleva pro prodloužení kolejí. Ono se to nezdá, ale ta jedna vyhybka ubrala právě na nejdelší koleji. Z užitné délky 1600 na 1450. A to už se tam asi 4 rychlíkový vozy nevejdou. Jinak zhlaví s vyhybkami se mi líbí víc než s angličanem.

Mezi svátky budu pokračovat.
http://www.palmnet.cz/HO/Odbocna-V48.tra
Obrázek
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod vmucha » pon 26 pro, 2011 9:12 am

Zkus začít zhlaví obloukovou vyhybkou místo přímé koleje u vjezdu z lokálky. Tím se ti kolejová spojka dostane víc ven a prodlouží se ti staniční koleje.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 657
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod lajblt » pon 26 pro, 2011 5:36 pm

V návrhu máš chybu - spodní trať pod nádražím má na sobě "schod" zhruba o 10 cm. Pokud ho vyrovnám do pozvolného klesání (~35 promile!), nevejde se tato kolej pod koleje ve spodní stanici. Takže asi budeš muset začít znovu a lépe. :(
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » pon 26 pro, 2011 6:51 pm

lajblt píše:V návrhu máš chybu - spodní trať pod nádražím má na sobě "schod" zhruba o 10 cm. Pokud ho vyrovnám do pozvolného klesání (~35 promile!), nevejde se tato kolej pod koleje ve spodní stanici. Takže asi budeš muset začít znovu a lépe. :(


Trať uplně vepředu na kraji kolejiště? Vejde se pod hlavní stanici s klesáním 3%. Návrh http://www.palmnet.cz/HO/Odbocna-V48.tra je jen orientační pro tvar levého zhlaví hlavní stanice. Už jsem tam opravil klesání do zmíněné koleje. Jinak předchozí návrh http://www.palmnet.cz/HO/Odbocna-V41.tra má klesání v pořádku. Max. 3,5%.
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » pon 26 pro, 2011 7:42 pm

vmucha píše:Zkus začít zhlaví obloukovou vyhybkou místo přímé koleje u vjezdu z lokálky. Tím se ti kolejová spojka dostane víc ven a prodlouží se ti staniční koleje.


Délka staničních kolejí je trochu delší, od budovy mimo krátké 1540 / 1550 / 1600 / 1550 (užitné délky). Nicméně to visí na té symetrické, rovněž odchozí rovná ze skici M.Š. se tam nevejde...

Obrázek

Mohu ještě více naklánět hlavní stanici a tím "S" vyrovnat. Jsem ale zase limitován odbočkou do koncové. Ta se posouvá doprava a zkracuje se mi výhybna v tunelu. Ale zkusím to vymyslet. Nemohla by být symetrická až na odbočce na manipulační? Z 3. koleje (dopravní) bych tak ušetřil jízdu v opačném oblouku.
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 27 pro, 2011 4:54 am

Nevím,možná je to kravina,ale co dát jednu trojcestnou a angličana?
Přílohy
Odbocna-V49-HS.gif
Odbocna-V49-HS.gif (26.07 KiB) Zobrazeno 7752 krát
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » úte 27 pro, 2011 12:16 pm

miroslav lengyel píše:Nevím,možná je to kravina,ale co dát jednu trojcestnou a angličana?

Večer zkusím, taky se mi víc líbí varianta kde se ze spodní manipulační dostanu na všechny dopraní levým zhlavím. Přeci při přechodu vlaku nebo skupiny vozů z odbočné do levého směru funguje stanice jako úvraťová a pak bez výtažných kolejí a bez plnohodnotného zhlaví bude ve stanici složitější provoz.

Trojcestnou nemám ve výběru od Tilliga, ale samozřejmě ji použít mohu. Docela jsem se snažil jí vyhnout, v horní koncové stanici by mi výrazně zkrátila zhlaví.
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » úte 27 pro, 2011 8:35 pm

Tak se mi podařilo poskládat toto:
Obrázek
Užitná délka kolejí: 750 / 1550 / 1720 / 1570 / 1500(manipulační)
Poloměry oblouků zůstavají: 484/543/602/661
Délka kolejí ve vyhybně do koncové: 1130
Mohl bych odbočnou přivezt i do angličana zcela vlevo, ale znemožnil bych tím odjezd/příjezd dvou vlaků současně a dostal bych se s odbočnou příliš blízko tunelu. Ikdyž bych mohl zkrátit staniční koleje - což trochu můžu - a tím to kompenzovat. Ale jednoduchost provozu mi přijde lepší takto.

Natočením stanice jsem získal více místa pro depo. Jak bych ho využil? Co bych tam mohl umistit?
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » čtv 14 lis, 2013 12:06 am

Dobrý den,

mohl by mi někdo poradit kde přerušit koleje ve skryťáku? Rád bych aby vlak zastavil na odstavných kolejích před výhybkou. Nemám s tím žádné zkušenosti a nevím kolik izolovaných úseků se dělá, jak dlouhé a jak daleko před vyhybkou, jestli přerušovat obě nebo jen jednu, jestli vždy stejnou...

Měřítko HO, kolejivo Tillig Elite, srdcovka propojená s křídly kolejnice, ovládání DCC, zatím ruční ale do budoucna přes PC, vjezd do skryté stanice je možný z obou stran (ikdyž si mohu určit jen jednu - ale nerad)

Děkuji moc, Radek.

Obrázek
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » pát 15 lis, 2013 5:05 pm

Prohnutá překližka.

Měl jsem přes léto na panelu položené výřezy z překližky (tl.12mm) a několik kusů se mi zprohýbalo. O několik centimetrů, do vrtule apod. Nebyli přišroubované, jen položené, ale nic na nich nebylo, žádná zátěž. Je pravda že je to přímo pod oknem, takže sluníčko do toho pralo. Dost mě to překvapilo, myslel jsem že ta překližka tolik pracovat nebude. To se mi chce skoro křičet zlatá dřevotříska. Jak pak bude pracovat celé kolejiště? Nebo mám k tomu všemu ještě zazdít okno? Jaké zkušenosti s kroucením překližky máte?
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 lis, 2013 5:16 pm

bishop píše:Prohnutá překližka.

Měl jsem přes léto na panelu položené výřezy z překližky (tl.12mm) a několik kusů se mi zprohýbalo. O několik centimetrů, do vrtule apod. Nebyli přišroubované, jen položené, ale nic na nich nebylo, žádná zátěž. Je pravda že je to přímo pod oknem, takže sluníčko do toho pralo. Dost mě to překvapilo, myslel jsem že ta překližka tolik pracovat nebude. To se mi chce skoro křičet zlatá dřevotříska. Jak pak bude pracovat celé kolejiště? Nebo mám k tomu všemu ještě zazdít okno? Jaké zkušenosti s kroucením překližky máte?

A aby jsi ušetřil,tak jsi určitě koupil překližku smrkovou,že :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod bishop » pát 15 lis, 2013 6:03 pm

milan ferdián píše:A aby jsi ušetřil,tak jsi určitě koupil překližku smrkovou,že :?:


Bukovou, první kategorie. Vím že se tu řešila březová a o něco slabší, ale truhlář co mi to na CNC frézoval řekl, že používá tuhle a že 12mm je pro něj dostupnější...
bishop
 
Příspěvky: 60
Registrován: úte 08 lis, 2011 5:28 pm

Re: Nové kolejiště HO 400x120

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 lis, 2013 6:21 pm

bishop píše:
milan ferdián píše:A aby jsi ušetřil,tak jsi určitě koupil překližku smrkovou,že :?:


Bukovou, první kategorie. Vím že se tu řešila březová a o něco slabší, ale truhlář co mi to na CNC frézoval řekl, že používá tuhle a že 12mm je pro něj dostupnější...

Buková 12,není možná,ale věřím ti.Sluníčko maximálně vysuší materiál,ano někdy se prohne,ale že 12 by se vytočila do vrtule.Já ze své bývalé praxe toto neznám,samozřejmě při dobrém uskladnění materiálu.U dřevotřísky nejásej,tento materiál se pro kolejiště vůbec nehodí a nedej na slova,že to není pravda.Opět hovoří praxe.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník