TT 360x73

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 360x73

Příspěvekod radekkrupka » pát 25 lis, 2011 9:18 am

Tohle myslím vypadá daleko líp. Je to střízlivější a podle mě modelovější. Větší stanice by si zasloužila úpravy. Zejména si myslím nemáš dodrženy normové osové vzdálenost kolejí?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TT 360x73

Příspěvekod milan ferdián » pát 25 lis, 2011 10:23 am

Toto téma mi připomíná svou délkou kolejiště Loučná pro zugiho.Plánek 30 str.58.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pát 25 lis, 2011 11:18 pm

Upravil jsem to spodní nádraží. Koleje by teď měli být osově 43mm. Myslím, že to není podle normy (to mi vychází na 50mm osy kolejí), ale na modelové sypané nástupiště to asi bude muset stačit, chci zachovat 4 koleje. Ještě přemýšlím, co s tím vrškem, možná by se tam mohla hodit nějaká pila (klády, zpracované dřevo, ...). Nemáte někdo tip na nějaký model nebo obrázek-dispozice takového provozu.
http://imageshack.us/f/42/trat52.jpg/
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod radekkrupka » sob 26 lis, 2011 8:52 am

Nevím, podle jaké normy ti vychází vzdálenost kolejí 50 mm, ale 43 mm je OK podle geometrie kolejiva a průjezdného profilu. Předtím jsi tam měl méně a tudíž to nebylo správně - zřejmě by jsi ani neprotáhl po vedlejších kolejích kolem sebe vagony.

Nějaké další věci k zamyšlení:

Ve stanici bych ještě doplnil nezpevněnou (nebo zpevněnou) plochu na skládku, k jedné z krajních kolejí. Nejlépe asi ke koleji u staniční budovy, mezi skladiště a budovu, kterou by to chtělo posunou více doleva, případně může být nakládka i na protější koleji. Pouze ti nesmí přistavené vagony bránit vjezdu/výjezdu z remízy.

Za pozornost stojí i horní stanice:
Není zcela obvyklé, aby (byť u koncové stanice) byl vjezd přímo na první kolej u budovy. Taková kolej bývá většinou manipulační, i když nevím zda u takových minimálních stanic nejsou u nás výjimky). Každopádně co stojí za zvážení je spojka na konci. Je totiž orientovaná tak, že jako výtažná kolej pro objíždění soupravy slouží kolej u skladiště (nebo rampy?). To je z hlediska provozu nepraktické, protože přistavený vůz k nakládce brání posunu ve stanici.
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: TT 360x73

Příspěvekod milan ferdián » sob 26 lis, 2011 12:07 pm

skrytá_zst.Čerčany/Zruč_TT/1:120_3600*730_PILZ-TT-MODELLGLEISSYSTEM-15°

Tady zázraky se nedají dělat :mrgreen:
Přílohy
Kopie - zst.Zruč_001.jpg
Kopie - zst.Zruč_001.jpg (67.18 KiB) Zobrazeno 6816 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Jarda H. » sob 26 lis, 2011 7:15 pm

radekkrupka píše: .....Za pozornost stojí i horní stanice: ..... .


Doplním Radka - k té horní stanici : zkus si prodloužit vlečkové koleje posunutím výhybky na vlečce blíž k výhybce na staniční koleji (lépe využiješ délku kolejí), skladiště přehoď na druhou kusou kolej (zjednodušíš si jednak objíždění souprav a hlavně posun, najednou obsloužíš skladiště i vlečku).
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod milan ferdián » sob 26 lis, 2011 8:53 pm

Petr jde svoji cestou a já to zkouším dle sebe.Nečekejte žádné převratné změny na té nudly :mrgreen: .Menší ochutnávka.
Nejdete se zmást,že vlak z odbočky vjíždí přímo do dolní stanice. Horní koncová stanička má sice jen jednu dopravní kolej,ale není problém použít i druhou kolej.Jsme na lokálce.Nahoře vlevo je menší vlečka cca pro 3 nákladní vozy 2*Ztr+1Vte.
Jelikož trať na lokálce je velmi krátká,tak jsem ji schoval do skrytu,aby soupravička zde na chvíli posečkala.
Někdy mám pocit,že zcela záměrně vyhledáváte extra prostory pro svá kolejiště.
Přílohy
Kopie - Ledečko_003.jpg
Kopie - Ledečko_003.jpg (199.85 KiB) Zobrazeno 6707 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod milan ferdián » ned 27 lis, 2011 4:21 pm

žst.Ledečko_petrstos_TT/1:120_3600*730_PILZ-TT-MODELLGLEISSYSTEM-15°

A je tu závěr.Jak jsem již psal,šířka je příliš úzká,pro další vratné oblouky,nemluvě,že třeba neustále hlídat skryté vratné oblouky.Znalci určitě poznali prostředí z Posázaví.Zde jsem musel výjimečně použit kolejovou křižovatku 30°.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » úte 29 lis, 2011 9:50 pm

Díky Milane, ta tvoje varianta vypadá moc dobře, hodně krajinky, přizpůsobené modelování provozu, odbočku Rataje jsem poznal :-). Je vidět ruka profesionála. Není mi jenom z výkresu úplně zřejmé, tak lokálka jde nahoru do tunelu a druhý konec tunelu je nějak maskovaný lesem? A ten horní konec řeky také?
Díky

Petr
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod milan ferdián » úte 29 lis, 2011 10:25 pm

petrstos píše: Není mi jenom z výkresu úplně zřejmé, tak lokálka jde nahoru do tunelu a druhý konec tunelu je nějak maskovaný lesem? A ten horní konec řeky také?


Ano,lokálka vjíždí do tunelu a vyjíždí zezadu za kulisou z lesa.Tam na chvíli ponechej vlak stát.Kulisa slouží i k zakrytí Sázavy,proto je tam hodně stromů.Jenom si poznamenej nivelita na výhybce u odbočky Rataje a mostu je +85.Lokálka vystoupá na nivelitu tratě +137 a koncová stanice má +140.Takže stoupání od kolejové křižovatky 30° po výhybku odbočky je 1:75.Lokálka má stoupání 1:25.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » pát 09 pro, 2011 11:31 pm

Milane, sázím to do WinTracku a narazil jsem na jednu nesrovnalost. Nebo jsem to možná jen špatně pochopil. Jestliže má vyhýbka na odbočce Rataje +85 a pak z ní sjíždím vpravo do SN, respektive zpátky na to křížení, které má výšku 0, tak je to strašně krátký úsek a vychází mi tam dost prudký sešup. Je ta nivelita - SN -76, křížení a Ledečko 0, Rataje +85, horní nádraží + 140 ?
Díky.
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Jarda H. » sob 10 pro, 2011 11:16 am

To petrstos : jestli to dobře chápu :D Milan se o tom zmiňuje v předchozím příspěvku, viz

milan ferdián píše: ...... nivelita na výhybce u odbočky Rataje a mostu je +85. .......Takže stoupání od kolejové křižovatky 30° po výhybku odbočky je 1:75.Lokálka má stoupání 1:25.


Takže ten krpál je prudší než lokálka, a to o dost, možná i proto tě to mate ?! Předpokládám, že to Milan spočítal dobře (chybička se ale vždycky může vloudit) ! Navíc odpovídám za Milana proto, že z technických důvodů je dlouhodobě mimo net a naše fórum, takže se fundované odpovědi můžeš dočkat za pár týdnů, koncem roku !! Ale třeba ti pomůže náhoda a Milan se nečekané objeví z "jiných" míst :lol:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod petrstos » sob 10 pro, 2011 1:46 pm

No jo, ale mě to vychází na 12% a to je dost ostrý, myslím, že normální jsou tak 4%.
petrstos
 
Příspěvky: 26
Registrován: čtv 03 lis, 2011 10:19 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Jarda H. » sob 10 pro, 2011 6:47 pm

No Petře, ono tak asi nějak bude, vycházím jen z hrátek s čísly - píšeš o normálu 4% a tobě vychází 12%, tj. 3x více. ........... Jen letmým výpočtem (počítal jsem s ohledem na šíři panelu R=310 mm), že ten úsek mezi křížením a odbočkou má již zmiňované převýšení + 85 mm na úseku cca 74-75 cm :!: Tomu by odpovídalo v přepočtu na 1 metru převýšení kolem 113 mm, tedy asi taky 3x více než běžně doporučované.
To bude holt asi daň za zpracování plánku do tohoto motivu s ohledem na šířku panelu. Škoda, že je Milan delší dobu mimo ... určitě by se vyjádřil !
Naposledy upravil Jarda H. dne sob 10 pro, 2011 9:22 pm, celkově upraveno 1
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: TT 360x73

Příspěvekod Myšpulín » sob 10 pro, 2011 7:46 pm

Já si spíš myslím, že se Milan upsal. Nejsem TT pozitiv, takže budu jen teoreticky. Kolik je potřeba na klidné nadjetí tratě? Je-li SN na -76, co když dáš tu lokálku nad tím křížením, které je na 0, na +61 (ne +137) a koncovou na +64 (popř. výš ve stejném sklonu až k první výhybce) a tu výbybku na odbočce na +9 a vlevo opět zklesáš na 0 stejně prudce jako na druhé straně mezi křížením a odbočnou výhybkou. Je to jen posunutí o hloubku SN.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků