TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 26 říj, 2010 8:25 am

Díky za komentář, ale nevím. Smyčku se mi tam moc dělat nechce. Navíc je podle mě zbytečná. Skryté by mělo znázorňovat dvě koncová nádraží, takže souprava jedoucí nahoru z hlavní tratě by se neměla otočit celá... A za další smyčka by mě omezila v tvoření krajiny, kterou bych musel o 5-6 cm zvednout a na výhybnu by takřka nebylo vidět.

Každopádně mám ještě jeden návrh, který jsem piloval dlouhé měsíce před těmi, co už jsem zveřejnil. Ještě k němu mám v záloze druhou, nákladnější verzi s dvoukolejnou tratí na jednu stranu.¨Akorát, že v obou je dost blízko skryté k hlavnímu nádraží. Tak do mě! :-D

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... _navrh.jpg

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... rianta.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Vaniš » úte 26 říj, 2010 11:29 am

suvis píše:Díky za komentář, ale nevím. Smyčku se mi tam moc dělat nechce. Navíc je podle mě zbytečná. Skryté by mělo znázorňovat dvě koncová nádraží, takže souprava jedoucí nahoru z hlavní tratě by se neměla otočit celá... A za další smyčka by mě omezila v tvoření krajiny, kterou bych musel o 5-6 cm zvednout a na výhybnu by takřka nebylo vidět.
...


Já bych to viděl asi takto.Těžko můžu řešit koncepci SN jako dvě koncové stanice, když tam je napojená "logika kruhu". Jak pracné to bude, když budeš v SN přepřahovat loko ve vizuálně stísněných prostorech(nehledě k tomu, že každý vlak bude jinak dlouhý a provádět posun v SN... :o
Vzhledem k Tvojí epoše řešit, zda se vlak(dieselloko s osob.vagóny) přes vrat.smyč. otočil či ne, mi příjde bezpředmětné- to nepoznáš.U nákladních si myslím, že neznalý si toho taktéž nevšimne.Vlak za loko bude stejný ale do stanice přijede v obráceném gardu, než odjel.(vagón co byl na levém zhlaví při odjezdu bude při příjezdu na pravém a opačně).
A co se týká krajiny - je to o chuti si s tím vyhrát... 8)
(K čemu krajina bez možnosti aspoň částečně logického provozu! To už radši dioráma. :lol: )
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 26 říj, 2010 6:21 pm

suvis píše:Pánové, zajímaly by mě Vaše názory ohledně posledního návrhu. Obzvlášť od Milana Ferdiána bych si chtěl přečíst,



No já si myslím ,že kluci zde dostatečně vyjádřili své pohledy na tvůj projekt.Můj názor není tak dost podstatný...Chceš kroužit ,tak krouží.......
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 26 říj, 2010 6:58 pm

Chceš kroužit ,tak krouží....

Ono jde o to, pokochat se pohledem na jezdící soupravu a nic nedělat. Tahle myšlenka se mi líbila na Houmrových stránkách - něco v tom smyslu tam psal.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod pavel » úte 26 říj, 2010 8:19 pm

Mimo jiné také píše že má rád posun. :wink:
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod yurax » stř 27 říj, 2010 7:56 am

suvis píše:Chceš kroužit ,tak krouží....

Ono jde o to, pokochat se pohledem na jezdící soupravu a nic nedělat. Tahle myšlenka se mi líbila na Houmrových stránkách - něco v tom smyslu tam psal.


Kdyz chces jizdu v volne krajine, tak co takhle udelat v prostoru za stanici osmicku nalezato? S mimourovnovym krizenim, at uz proklinanym mostem nad sebou, nebo nemene proklinanym tunelem do klesani. Sice to bude do jiste miry vlakodrom, ale mas tam moznost udelat sudetskou horskou krajinu s loukami, statkem a lesem. Na sirce 120 se BTTB obloukem vytocis a ve stanici ti zbude misto na 7 koleji (bez peronu). Vytaznou kolej a tovarni vlecku muzes udelat natesno v rozich oblouku od hlavni stanice.
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Morris Zapp » stř 27 říj, 2010 9:38 am

suvis píše:Boleslav je vůbec nemodelová stanice. Ten přejezd trati na Město přes trať na Bakov je taky trošku nesmyslný. Ale ta stanice se mi líbí.

Modelově nejzajímavější situace se vytvářely právě na stycích ne příliš spolupracujících soukromých drah.


suvis píše:Další taková inspirační je pro mě nedaleká Bělá pod Bezdězem. Tuhle stanici by stálo za to postavit v modulu.

Už se stalo...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod kubulak » stř 27 říj, 2010 11:05 am

Muj nazor - a krouzeni je ten modry oval a kdyz je chut, tak se muze drandit po lokalce, obracet soupravy, posunovat atd. Takze celkem dobry.
Urcite by se dalo vylepsovat, divne mi prijdou vytazne delky tech modrych kusych koleji, na to odstavis tak lokomotivu bez vagonu.
Me by tam chybelo malicke depo, resp. vytopna a nafta/uhli.

Co mi vadi na oko nejvic - provedeni te koncove cervene stanice. Trat ve stanici je bud prima, max v oblouku, ale nikdy neni 3x zahnuta jak lidska pater po 8h u pocitace :)
HO, CSD epocha IV, DCC
kubulak
 
Příspěvky: 250
Registrován: stř 28 kvě, 2008 11:02 am

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 27 říj, 2010 3:10 pm

Dík. Ty krátké slouží pro objíždění motorem. Pokud by přijel zvrchu Mn, vysunul by do tratě a najel si na větší část stanice. Původně jsem uvažoval v pravé části stanice (krátkého šturcu) malou vlečku. Vlevo za budovou byla výtažná. Ale - zavrhnuto. To horní nádraži je divné, to vím. Jinak na tom horním jsem plánoval malou remízu na první kusé od výhybek, ale spíš bych tam narval rampu. Něco s tím doma podělám.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Max » čtv 28 říj, 2010 9:30 am

To umístění kolejí po obou stranách staniční budovy se v minulosti využívalo jak u hlavních tratí /Ústí n.O, Všetaty, Týniště/, tak u všech našich úzkých. U lokálek možná víc převažovaly lávky, kde bylo nutno se dostat za nákladní koleje hlavní dráhy /Turnov, Hodonín, Nezamyslice, Skalice n.Sv.,S.Paka.../. Taky jsem to několikrát použil v návrhu kolejiště s úzkou, ale zde /TT 200x120 / si myslím, že to zbytečně "krade" místo potřebné pro krajinu nebo třeba topírnu nebo vlečku. Minimálně ta objížděcí kolej je navíc, k tomu by se dala využít některá staniční.
Samostatné zaústění lokálky do stanice je záležitost let 20.tých/Jičín/ nebo taky až 40.tých /Smiřice,Choceň/, do té doby byly mnohé napojeny do hlavní trati. Mnohde k tomu nedošlo dodnes.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 30 říj, 2010 7:42 am

Tak po delší době a menších úpravách:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... _verze.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod chameleon » sob 30 říj, 2010 1:27 pm

suvis píše:Tak po delší době a menších úpravách:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... _verze.jpg

To hl. nádraží by podle mě chtělo odtučňovací kůru :) - je tam napasovaný jak sardinka, přecpaný kolejemi.. Koncové nádraží též nacpané v rohu, vše vyskládané podél panelu, aby se tam všechno vešlo... :|
Přitom mě se líbila ta tvoje prvotní myšlenka s odbočkou na hl. trati. Přijde mi škoda ji zahodit. Trochu jsem se zamyslel a zkusil to načrtnout jinak :wink: Je to jen skica, dokonce jsem tam fláknul dvojkolejku :shock: Jedná se o zastávku/odbočku na hlavní trati, kde zastavují odbočující osobáčky a sem tam zastaví i Sp vlaky projíždějící na hl. trati... Pro posun bych udělal větší koncové nádražíčko rozšířené o vlečky, aby tam byl čirý provoz. Na odbočné trati je též mini-skryťák.
suvis.jpg
suvis.jpg (61.45 KiB) Zobrazeno 5730 krát
Koncové nádraží by mohlo být i trošku šikmo. A kdyby odbočná zastávka byla jen na jednokolejce, tak by mohla mít obě zhlaví, aby Sp vlaky mohly předjíždět rychlíky. Ale rozhodně spodní zastávku udělat jen malinkou a dát důraz na koncové nádraží.
Prosím tedy zvaž ještě ten svůj poslední návrh...
PS: na skryťák jsem se v náčrtu vybodnul, proto jen tak ty poházené koleje..
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 30 říj, 2010 2:04 pm

Jo, to se mi docela líbí. Akorát dvojkolejku asi ne. možná bych z toho spodního udělal výhybnu- dvě koleje a na jedné straně dvě trati, na druhé jen jedna. Zkusím Wintrack. Jinak to skryté na lokálce by mohlo sloužit tak akorát na křižování, jelikož by myslím bylo ve stoupání.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Morris Zapp » sob 30 říj, 2010 2:32 pm

Přesně takovýhle námět (dvojkolejka - odbočka - rozvinuté koncové nádraží lokálky) byl jednou popisován (resp. tedy jeho realizace) v jednom modelleisenbahneru (kdybych někde sehnal čas, tak to vyhrabu a naskenuju). Vypadalo to moc mňam! Ta dvojkolejka má výhodu, že po ní může automat furt kroužit s nějakými vlaky, takže je furt na co koukat, a na lokálce si páníček hraje :-)
Naopak odbočná stanice má nevýhodu, že provoz na hlavní trati za chvíli přestane jednoho bavit: to je furt vyjet z tunelu - projet stanicí - zmizet v tunelu. Tenhle efekt jsem pozoroval u různých známých na jejich kolejištích tohohle standardního typu. Sám jsem se tomu pak chtěl vyhnout tím, že "dolní" stanice bude úvraťová, navíc v provedení "elektrická hlavní trať končí - dál pokračují dvě lokálky". Ovšem jak by se to osvědčilo v praktickém provozu, to posoudit nemůžu, protože stabilní kolejiště jsem asi tak v polovině budování tratí zase rozebral a zlikvidoval...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 21 lis, 2010 6:13 pm

Tak jsem zas cosi zprasil, tak do mě. Tohle je jen nápad šitý hodně horkou jehlou. V tunelech na žluté části jsou výhybky na skryté.

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... okalka.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: TheJaro a 6 návštevníků