Teda Domba, to je bomba ! Tak se mi to líbí, díky za parádní fotky z Rynoltic ! A máš jedničku za to, že sis na ně tady vzpomněl.
Zde je pár údajů k nim, z nich vyplývá, že bude muset hank móc a móc roků odmazat od toho „konce let padesátých“.
Jak to bylo za časů DRB, to nevím, ale vypadá to, že ČSD tu topírnu vůbec nepoužívaly, až na tu chvilku v ukázce.
http://img708.imageshack.us/g/topirny3.jpg//Pro ty, co si potrpí na to správné umístění topírny dle příruček je tu taky jeden kousek…./
hank : ten Kořenov je právě to samé co ty Jindřichovice. V Hrobech nejen postrky ale i vlakové loko. Ten seznam dalších topíren od správný, až na to že bych tam místo Červené Skaly raději napsal Zwickau. Ve Skale mašiny jen točily zpět domů.
Ty mašiny ze Zastávky jezdily taky do Rapotic….a jedna topírna jaksi navíc je ve Stodu.
http://www.trat-180.wz.cz/stanice-stod.htmlv textu tam autor píše - .....hrázděná budova jejíž význam mi zůstává skryt ……
Je to ostuda, ale mladá generace už nepozná topírnu !
Před pár dny sem Milan F. na chvilku dal svůj Maxov, kde už ale chybí točna. Ta měla v roce 38 průměr 6,5 a v roce 62 už jen 6,35. Možná se trochu sesychala a nebo na nějaký ten centimetr tehdy moc nehleděli ? Kdysi bývaly točny „téměř v každé“ stanici kde byla topírna.
Ze všeho zde dosud uvedeného vyplývá jedno: každý ať si klidně udělá topírnu i s točnou nebo bez ní v jakékoliv stanici a nikdo by mu neměl vykládat, že to je nesmysl, že se to tam nehodí. Vždyť třeba v těch Rynolticích je ta topírna skoro širší než celá stanice = 4 koleje ! (2 dopravní, 2 manip, viz mapy.cz) Tak proč věčně trváte na tom, že topírna může být jen ve veliké stanici ?
Stejně tak nehraje roli, zda je ta topírna s rotundou nebo jen rovná průjezdná jako třeba Trutnov či Liberec, které i přes svých více než 100 let fungují stále, zatímco moderní topírny s rotundou vybudované za války či po ní jsou už v ruinách, protože nepřežily clausiádu (Všetaty, Turnov a nebýt muzea tak i Chomutov).