Přestavba kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Michal Vaniš » pon 08 bře, 2010 8:53 pm

pro Milana F. popřípadě prosím rozviň dotaz PROČ?
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Michal Vaniš » pon 08 bře, 2010 9:01 pm

Pro Dannyho: nevím výškové kótování, ale třeba v tom horním levém rohu nad SN by se prostor na lepší větší rádius oblouku našel...stačí, když se s klesáním/stoupáním nedostaneš nad 2,5-3cm/metr.
Naposledy upravil Michal Vaniš dne úte 09 bře, 2010 6:11 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod milan ferdián » úte 09 bře, 2010 3:49 am

Michal Vaniš píše:pro Milana F. popřípadě prosím rozviň dotaz PROČ?


Nerozumím tomu proč by musela být kolej v trianglu ,rozvinutá na délku nejdelšího vlaku :?: Změna proudu snad stačí jen pro délku hnacího vozidla.Pochybuji ,že by Danny vytvářel na svém kolejišti postrk..
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Danny » úte 09 bře, 2010 5:50 am

No jenomže prý ten reverzní modul na triangl sepnou i kola vagonu pokud ovšem nejsou plastová a to opravdu nejsou, možná u některých starších vozidel, ale plánuji každý vagon detekovat tudiš budou ocelová
Amatérské patrové kolejiště TT , DCC / reléovka, epocha IV,V
Danny
 
Příspěvky: 49
Registrován: pon 27 říj, 2008 4:37 pm
Bydliště: Brno venkov - Zastávka

Příspěvekod Myšpulín » úte 09 bře, 2010 7:20 am

Pro Milana: Nejsem sice DCC odborník, zatím si o tom jen čtu, ale Danny to zdůvodnil přesně.

Pro Danny-ho: Když už tu řešíš ty skrytý prostory, přiznávám, že se v tom trochu ztrácím. Co ale nenacházím, a asi by bylo dobré, kdybys to tam nějak dostal, je ještě jedna trať vedoucí od ústí toho spodního tunelu (zde přidat výhybku) nahoru doleva a napojit ji na kolej vedoucí do SN z levé strany. Tím si zajistíš vjezd z pravé strany HN právě na levou stranu SN. Místo na to pod HN máš, jen posuneš stávající kolej dál od kraje.
A ohledně výšek. Nevím, který je ten problematický oblouk, ale soudím, že je to ten na zelený trati směrem dovnitř kolejiště vpravo nahoře na obrázku triangl2. Pokud ano, myslím, že jseš v tomto místu již dostatečně vysoko nad SN a tudíž můžeš jít s celou tratí na obrázku nahoru nad koleje SN. Tím se ti oba oblouky zvětší. Pro přehlednost, můžeš doplnit výškové údaje?
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Příspěvekod michal_n_cz » úte 09 bře, 2010 10:36 am

Danny píše:No jenomže prý ten reverzní modul na triangl sepnou i kola vagonu pokud ovšem nejsou plastová a to opravdu nejsou, možná u některých starších vozidel, ale plánuji každý vagon detekovat tudiš budou ocelová

pro Dannyho a Milana:
1. tak jak to Milan navrhl - není přece bezpodmínečně nutné aby byl modul uvnitř trianglu - stačí 1 vyhýbka + přilehlá trať - snad tam ty 2m po skryťák budou, ale úsek by mohl klidně zasahovat i do zhlaví skryťáku - kdyby chybělo pár cm.
Viz obrázek:
Obrázek


2. Pokud by úsek měl být bezpodmínečně kratší než vlak, tak to lze vyřešit krátkým úplně odizolovaným úsekem:
Obrázek
V praxi to jde udělat několika způsoby - stačí např, do plastové izolační spojky složit navíc ještě malinký obdélníček plastu vhodné velikosti délky cca 1,5-3 mm, toto zakápnout lepidlem a pak pilníčkem dopilovat přesně do roviny s hlavami kolejnic, aby vozidla projížděli bez poskočení atd. Nebo již položené kolejnice bez izolace z boku zafixovat na 3-4 pražcích kapkou epoxidu a pak udělat žiletkovou pilkou 2x2 zářezy proti sobě dle obrázku. Zářezy je pak vhodné nečím vyplnit - časem se do nich může dostat elektricky vodivá nečistota atd. V takovém případě je ale pořád nutné vyloučit z provozu vozy co mají podobně jako lokomotivy galvanicky spojené nápravy v podvozku - např. vozidla s osvětlením nebo s přípravou na osvětlení.

Pak jsem ještě doplníl tečkovaně plánek o další triangl:-) - pak je nutné použít další modul - úsek zeleně - bude možné otočit vlaky přes skryťák s obou směrů...
Obrázek
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 863
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Danny » úte 09 bře, 2010 2:21 pm

Myšpulín píše:Pro Milana: Nejsem sice DCC odborník, zatím si o tom jen čtu, ale Danny to zdůvodnil přesně.

Pro Danny-ho: Když už tu řešíš ty skrytý prostory, přiznávám, že se v tom trochu ztrácím. Co ale nenacházím, a asi by bylo dobré, kdybys to tam nějak dostal, je ještě jedna trať vedoucí od ústí toho spodního tunelu (zde přidat výhybku) nahoru doleva a napojit ji na kolej vedoucí do SN z levé strany. Tím si zajistíš vjezd z pravé strany HN právě na levou stranu SN. Místo na to pod HN máš, jen posuneš stávající kolej dál od kraje.
A ohledně výšek. Nevím, který je ten problematický oblouk, ale soudím, že je to ten na zelený trati směrem dovnitř kolejiště vpravo nahoře na obrázku triangl2. Pokud ano, myslím, že jseš v tomto místu již dostatečně vysoko nad SN a tudíž můžeš jít s celou tratí na obrázku nahoru nad koleje SN. Tím se ti oba oblouky zvětší. Pro přehlednost, můžeš doplnit výškové údaje?


triangl nebude nad skrytím nádražím právě kolej, která končí na levo tunelem je k HN a klesá k trianglu, který je cca 4-5cm nad SNproto nejde natáhnout oblouk výškové údaje ještě nemám moc hotové, ale pokusím se je doplnit
Amatérské patrové kolejiště TT , DCC / reléovka, epocha IV,V
Danny
 
Příspěvky: 49
Registrován: pon 27 říj, 2008 4:37 pm
Bydliště: Brno venkov - Zastávka

Příspěvekod Michal Vaniš » úte 09 bře, 2010 5:53 pm

Ahoj Danny.Koukám než jsem přišel z práce tak "michal_n_cz" vyřešil triangl mnohem elegantněji než já.Pokud ti bude stačit délka označených kolejí v pláncích příspěvku od "michal_n_cz" tak není co řešit ohledně dodatečného trasování a překopávat SN:).
A to se mi na DF líbí, že každý pomůže...kdo může :lol:
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod Danny » úte 09 bře, 2010 7:05 pm

No bez vyhýbky to vychází na 180cm coz by nemusel být problém horší by bylo že michal_n_cz píše:
V takovém případě je ale pořád nutné vyloučit z provozu vozy co mají podobně jako lokomotivy galvanicky spojené nápravy v podvozku - např. vozidla s osvětlením nebo s přípravou na osvětlení.

a já chci mít osvětlené vagóny, navíc mám pár vagónů připravené na osvětlení
Amatérské patrové kolejiště TT , DCC / reléovka, epocha IV,V
Danny
 
Příspěvky: 49
Registrován: pon 27 říj, 2008 4:37 pm
Bydliště: Brno venkov - Zastávka

Příspěvekod Michal Vaniš » úte 09 bře, 2010 7:26 pm

Jestli jsem to pochopil správně tak v bodě 2 (2-4mm přechodová kolej)řeší pouze triangl jako takový navrhnutý Milanem.
Ale v další části - plánek druhý, je stejná varianta jako v bodě 1 jenom rozšířená o další smyčkový modul (viz jeho popis - "Pak jsem ještě doplníl tečkovaně plánek o další triangl - pak je nutné použít další modul - úsek zeleně - bude možné otočit vlaky přes skryťák s obou směrů...").
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod michal_n_cz » úte 09 bře, 2010 7:38 pm

Danny píše:No bez vyhýbky to vychází na 180cm coz by nemusel být problém horší by bylo že michal_n_cz píše:
V takovém případě je ale pořád nutné vyloučit z provozu vozy co mají podobně jako lokomotivy galvanicky spojené nápravy v podvozku - např. vozidla s osvětlením nebo s přípravou na osvětlení.

a já chci mít osvětlené vagóny, navíc mám pár vagónů připravené na osvětlení

Špatně pochopeno - to platí pro variantu 2, že uděláš úsek uvnitř trianglu jen na délku nejdelší lokomotivy a přerušení kolejí s tou delší mezerou. Na "růžové" variantě 1. můžeš jezdit čímkoliv a omezuje Tě jen ta délka celé soupravy. Samozřejmě ten úsek musí být vč. vyhýbky a teoreticky až k těm sousedním vyhýbkám trianglu, ale pak je tam omezení, že ti nesmí stát dva vlaky najednou najeté do trianglu. Pokud by ti chybělo 20-25 cm tak klidně modulem můžeš napájet i ty první dvě vyhýbky skryťáku.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 863
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod Michal Vaniš » úte 09 bře, 2010 7:54 pm

Pro michala_n_cz:
Platí tedy můj výklad (viz výše) o Tvém druhém plánku?Pochopil jsem to správně jako rozšíření varianty 1?A platí to samé v "růžovém" i pro zelenou variantu?
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod michal_n_cz » úte 09 bře, 2010 8:18 pm

Michal Vaniš píše:Pro michala_n_cz:
Platí tedy můj výklad (viz výše) o Tvém druhém plánku?Pochopil jsem to správně jako rozšíření varianty 1?

Ano, samozřejmě pro to rozšíření dle nákresu musí být na zeleně vyznačený úsek další smyčkový modul.
Pokud by se oželely ty osvětlené vozy tak by se dalo aplikovat i 2. jen s jedním modulem zapojeným na úsek dvou vyhýbek uprostřed obou trianglů.
Michal N.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 863
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Příspěvekod milan ferdián » pát 21 kvě, 2010 3:05 pm

dnes-DANNY


Dobré odpoledne,
Po delší době se mi naskytla příležitost zvětšit prostor pro kolejiště o obdelník 120X80cm a tak jsem vymyslel další nový plán :)

Kolejiště by bylo rozděleno na dvě patra:
1. na úrovni 0, skryté nádraží
2. ve výšce 158mm nad úrovní 0, 5 ti kolejné nádraží(oranžové)
3. ve výšce 238mm nad úrovní 0, 6ti kolejné hl. nádraží (červené)
Stoupání by zajišťoval tobogán o dvouch kolejích a trať mezi oranžovým a červeným nádražím. Nejkratší koleje jsou v oranžovém nádraží ( 120cm).

http://img5.rajce.idnes.cz/d0508/3/3072/3072943_c9dfcfef7fa93620acf9d5d026c750c8/images/PlanekB1.JPG
Celkový plán
http://img5.rajce.idnes.cz/d0508/3/3072/3072943_c9dfcfef7fa93620acf9d5d026c750c8/images/PlanekB2.JPG
přízemí
http://img5.rajce.idnes.cz/d0508/3/3072/3072943_c9dfcfef7fa93620acf9d5d026c750c8/images/PlanekB3.JPG
1.patro
http://img5.rajce.idnes.cz/d0508/3/3072/3072943_c9dfcfef7fa93620acf9d5d026c750c8/images/PlanekB4.JPG
2.patro

Uvítám jakékoliv připomínky :)
Naposledy upravil milan ferdián dne pát 21 kvě, 2010 3:07 pm, celkově upraveno 1
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » pát 21 kvě, 2010 3:06 pm

Především již své vlákno zde máš a tvoje pokračování jsem přemístil kam patří.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník