Ještě mi nedala spát možnost posunout Martinice k zadní stěně. Vzhledem ke vzdálenosti by to nemusel být zase tak velký problém dosáhnout, tak jsem to zkusil nakreslit. Pokud. By se dosah zdál problém, není problém část s Martinicemi zúžit jako v předchozích návrzích.
Zkusil jsem zohlednit připomínky, které jsem zaregistroval (a které mi utkvěly v děravé paměti

.
Např. jsem omezil počet tunelů, takže vlaky mizí i jiným způsobem. Hlavní trať do Kunčic mizí pod silničním mostem (trik okoukaný od Milana Ferdiána - 1. kniha kol. Drsná Stěna)- uznávám, že mimo přímý pohled je použití tohoto triku lepší. Lokálka se pro změnu dvakrát zanoří do porostu. Ten je proto zvýrazněn, ač jinak jsem krajinu moc nenaznačoval. Ovšem neodpustil jsem si potok s kamenným obloukový viaduktem, když se žádný z Jizerských mostů nevejde.
Pro upřesnění jsem doplnil přibližné výškové vedení tratí - kóty začínající + jako výchozí rovina je zvolena skrytá stanice s kótou +0.
Protože kolejiště bez skrytého nádraží je poloviční, doplnil jsem i SN. Je ve spodní části obrázku.
Taky jsem doplnil fiktivní pokračování trati do Rokytnice - dobrý nápad od Zlámalíka. Jen místo jednoduchého kousku trati je navržena dvoukolejná přesuvna (ruční), s délkou kolejí cca 600 mm, ale pokud to místo umožní klidně by šla prodloužit. Na druhou stranu, pokud by na ni nebylo místo, dá se redukovat na jedinou kolej pro motorák. Nicméně hezký provozní motiv může být např. pravidelné zkracování Mn vlaků resp. odvěšování /přivěšování zátěže k Mn vlaku v Jilemnici.
Tato situace je nakonec vidět i na obrázku. V Jilemnici křižuje Mn vlak z Rokytnice s MOs v podání 810+010+810, který jede opačným směrem. do Rokytnice. Vlaková četa odvěsila lokomotivu 742 od vlaku (2xEs, Zek, Dsd). Lokomotiva před příjezdem osobního vlaku stačila zajet na vlečku, kde vyzvedne tři plné vozy Uacs. Ty po odjezdu MOs do Rokytnice ve stanici objede a připojí k Mn vlaku, s kterým bude pokračovat do Martinic..
V druhé části kolejiště ke stanici Martinice mezi loukami a remízky stoupá R 960 Krakonoš, kde soupravu 853+3xBnp+853, výjimečně nahradil trutnovský Brejlovec 750 a 4xB. (Důvod náhrady kupodivu není neschopnost 853, ale to že 853 nemám nakreslenou)

.
PS: Přemýšlel jestli neudělat Jilemnici dle skutečnosti (4 koleje, výtopna…), ale to už nechám na případném staviteli.
PPS: Návrh kolejiště je vyvěšen už od pondělí. Díky tomu, že nebyla zatím žádná reakce, řešil jsem postupné doplňování obrázku editací, ale už s tím končím
