Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod radekkrupka » stř 07 kvě, 2008 5:49 am

Ahoj,

přiznám se, že délky kolejí jsem odečítal pouze na prvních návrzích - to jsou ty čárové modely z AutoCADu (tam se měří dobře :)). Pak už jsem stanici příliš neměnil tak jsem to bral jako stálou hodnotu...samozřejmě 800 mm jsem bral tu nejkratší. Pokud se podívám na wintrack - kolej úplně dole má jednu flexi kolej - 664 mm plus jednu G1 - 166 mm, dohromady neco přes 800. Ale to je jenom pohledem na obrázek, v práci nemám wintrack :)))) (možná je to k zamyšlení!!!)

Dodám, že návrh počítá s výhybkama EW1 - tj 15°, poloměr 353.

Budu rád za každý námět, díky
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » stř 07 kvě, 2008 8:38 pm

Zkus to hodit do winu a uvidíš.



Nákladové nádraží s čelní rampou si dokresli .
Naposledy upravil milan ferdián dne ned 18 kvě, 2008 10:34 am, celkově upraveno 1
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod radekkrupka » stř 07 kvě, 2008 9:10 pm

Milane, úžasné, díky moc :)

Budu teď na svátky mimo net, ale wintrack beru s sebou :) Zkusím, jak to dopadne...až to budu mít, dám to sem!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod radekkrupka » úte 13 kvě, 2008 3:17 pm

Jenom dotaz - sypané nástupiště znamená takové to lehce zvýšené, tzn výš než pata kolejnice, s betonovou černo-bílou obrubou, jehož vnitřek je vysypaný jemným kamenivem? Je to vlastně předchůdce nových betonových prefabrikovaných nástupišť - ty jsou ale o něco vyšší.

Zajímalo by mě, jestli přichází v úvahu mezi koleje běžné vzdálenosti, tj v TT 43 mm, což je minimum. To je podle mě vzdálenost na širé trati, ovšem ve stanici by měla být na skutečné železnici asi více??
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod radekkrupka » stř 14 kvě, 2008 7:50 pm

Tak se mi podařilo nadatlovat hlavní stanici od Milana do Wintracku...vzhledem k prudérnímu ukazto jsem to dal na piacasa sem

>>> http://picasaweb.google.com/radekkrupka/KolejisteTTVerze06
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » čtv 15 kvě, 2008 3:04 am

radekkrupka píše:

Zajímalo by mě, jestli přichází v úvahu mezi koleje běžné vzdálenosti, tj v TT 43 mm, což je minimum. To je podle mě vzdálenost na širé trati, ovšem ve stanici by měla být na skutečné železnici asi více??


V reálu,osy kolejí ve stanici byli i jsou 4750 mm.Pak se začlo upravovat kvůli vozidlum na 5000 mm a tam kde jsou situovány nástupiště tak je doporučeno 6000mm.Širá trať 4000/4200 mm.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 15 kvě, 2008 3:05 am

radekkrupka píše:Tak se mi podařilo nadatlovat hlavní stanici od Milana do Wintracku...vzhledem k prudérnímu ukazto jsem to dal na piacasa sem

>>> http://picasaweb.google.com/radekkrupka/KolejisteTTVerze06


Tož to už by šlo :D ,co na to ostatní :?:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » čtv 15 kvě, 2008 4:56 am

Správně, co na to ostatní, jak to vidí oni ? Za mne osobně podotýkám, že se to krásně vylouplo ! Zmizelo (pro mne) hluché místo s krytým nástupiště uprostřed a kusou kolejí, zhlaví na obou stranách umožní přejezd dle potřeby, nákladní vagony na vykládku šoupne radekkrupka "mimo" stanici, když ve stanici zůstanou dva tři vlaky, nebude problém s průjezdem dalšího, atd - živě vidím, jak má zaplněné nádraží vagony :lol: :!: V jeho epoše to tak bývalo, nyní u ČD jsou nádraží jako vymetená :lol: :!:
Myslím, že jde o solidní plán :idea: :!: Tak ať se daří ve stavbě !!!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » ned 18 kvě, 2008 4:05 pm

Takový nápad, co mě napadl, tak jsem ho zkusil hodit na "papír". Jde vlastně principiálně o stejné dopravní schéma jako předtím, jenom trochu jinak vyřešené.

Vlečka a zázemí lokomotiv je trochu bohatší, ubylo tunelů, přibyl ovšem větší most. Jediné, co jsem nedokázal prostorově vyřešit, je aby se dalo na výtažnou kolej nákladné části (úplně dole) najet z modrého okruhu z obou stran přímo...to jsem zkusil vyřešit na tom posledním obrázku, ale není to úplně ono...nehledě k tomu, že v tomto případě by byla modrá část zhlaví ve stoupání, což ani nevím jestli lze...

http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... eTTVerze10
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 19 kvě, 2008 10:00 am

Ahoj Radku,
mylím, že předchozí nápady byly lepší. Tohle příliš připomíná vlakodromy z dob DDR. Viditelné vedení trati do osmičky z jednoho zhlaví na druhé je nesmysl. Vlak vyjede, nadjede sám sebe a vrátí se odkud vyjel.
Obrovský železniční most přes nádraží (přes který vede trať, která z nádraží vychází) je bohužel oblíbený modelářský nešvar, kterého je lépe se vyvarovat. V případě uzavřeného okruhu (oválu, osmičky) je velmi vhodné schovat část trati do tunelu, aby to tolik nebilo do očí, ještě lepší je udělat v tunelu skryté nádraží (nejlepší je nedělat okruh, ale to je jiná). Krásný příklad je kolejiště A. Rotrekla, které ja sice taky ovál, ale díky vedení trati a skrytému nádraží s toho člověk všimne až po delší době.
Napojení nákladní části nádraží bych vůbec neřešil. Na výtažnou kolej se stejně nesmí vjíždět rovnou z trati, ale vlak zataví ve stanici a dál se "jen" posunuje. Spíš nevím nakolik je praktické mít nákladní nádraží připojené jen do jednoho zhlaví. Ve skutečnosti (i v modelu) to je jen komplikace.
Napojení lokálky(zelená trať) k modré trati je hodně kostrbaté. Též odbočná stanice by si zasložilaaspoň jednu kolej navíc.
Lokální trať se mi zdá těmi nádražími a vlečkami až příliš přehlcená. Místo odbočení vlečky ze širé trati bych vlečky radši připojoval ve stanici. Je lepší mít delší úseky širé trati, aby vlak nebrzdil v zastávce dřív než se rozjede od peronu. -M-
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jarda H. » pon 19 kvě, 2008 2:16 pm

Jak píše Michal, mám stejný pocit - je to krok zpět (vlakodrom a přehlcená zamotaná trať ?!). Když už se vyvrbilo schema (plán) nádraží, ostatní mi nejde pak ale pod vousy - na lokálce plno odboček, stanic, vleček, ... je to zbytečné a neúčelné ?

Lokální trať bych asi pojal jako stoupající trať s koncovým nádražím, na trati bych ještě udělal neobsazenou zastávku, jen s boudičkou nebo spíše bez ní ?! A koncové nádraží by bylo pro osobní dopravu (motoráky), drobnou nákladní přepravu (s malým klasickým skladištěm ČSD a rampou !!) a třeba i ta nakládka dřeva (nebo jako nakládka nějaké firmy s jiným sortimentem). Takhle tam máš viditelný okruh, osmičku, ale lokálka vlastně nemá žádný řád :? :!:

Zkus popřemýšlet a udělat změny !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » pon 19 kvě, 2008 2:46 pm

Je to jen nápad :? prostě jsem to chtěl zkusit ještě trochu jinak...

Nejhorší je, že jak se člověk upne na jedno schéma, už je strašný problém začít úplně od nuly...prostě jak nad tím člověk přemýšlí, tak už "tady" má stanici, tady to a šlus :(
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 19 kvě, 2008 3:30 pm

radekkrupka píše:Je to jen nápad :? prostě jsem to chtěl zkusit ještě trochu jinak...

Nejhorší je, že jak se člověk upne na jedno schéma, už je strašný problém začít úplně od nuly...prostě jak nad tím člověk přemýšlí, tak už "tady" má stanici, tady to a šlus :(

Když jsem se díval ná ten poslední nápad, tak mi jako první vytanula na mysli "dlouhá" lokálka, která vychází z odbočné stanice na hlavní trati. Stoupá z nádraží, po mostě nadjede hlavní trať, pokračuje mezi pastvinami a lesíky do úvraťové stanice v místě modrého nádraží vpravo dole. Tady je i krátká vlečka do prům. závodu a trať odtud pokračuje dál do kopců (po zelené trase) až do malého nádražíčka v horách. Z koncové stanice vede krátká vlečka.
To je jen taková idea, přiznám se, že neznám TT geometrii, takže můžu poskytnou max. náčrtek od ruky.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod milan ferdián » stř 21 kvě, 2008 8:33 am

Michal Šuhajda píše:
radekkrupka píše:Je to jen nápad :? prostě jsem to chtěl zkusit ještě trochu jinak...

Nejhorší je, že jak se člověk upne na jedno schéma, už je strašný problém začít úplně od nuly...prostě jak nad tím člověk přemýšlí, tak už "tady" má stanici, tady to a šlus :(

Když jsem se díval ná ten poslední nápad, tak mi jako první vytanula na mysli "dlouhá" lokálka, která vychází z odbočné stanice na hlavní trati. Stoupá z nádraží, po mostě nadjede hlavní trať, pokračuje mezi pastvinami a lesíky do úvraťové stanice v místě modrého nádraží vpravo dole. Tady je i krátká vlečka do prům. závodu a trať odtud pokračuje dál do kopců (po zelené trase) až do malého nádražíčka v horách. Z koncové stanice vede krátká vlečka.
To je jen taková idea, přiznám se, že neznám TT geometrii, takže můžu poskytnou max. náčrtek od ruky.


Při popisu vedlejší tratě Michalem,mi vytanula na mysli hned jedná malá úvraťová stanička,šitá přímo na míru , pro tento model kolejiště.Je tam dokonce i vlečka.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod Jarda H. » stř 21 kvě, 2008 9:20 am

milan ferdián píše:
Při popisu vedlejší tratě Michalem,mi vytanula na mysli hned jedná malá úvraťová stanička,šitá přímo na míru , pro tento model kolejiště.Je tam dokonce i vlečka.


... a tak se těšíme :lol: na tvůj nový plánek :shock: , milane !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků