kolejiště TT 3700x1800

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » úte 03 pro, 2019 12:31 pm

HonzaM píše:
lajblt píše:Přikládám náčrt z Wintracku, jak krátké budou ve skutečnosti staniční koleje při použití EW3. Užitečné délky jsou (zeleně, zdola): ~ 200 cm, 155 cm, 70 cm, 2x 30 cm. Na nějaké rozumné využití jsou ty dvě poslední nepoužitelné.

Kdyby se mezi tou třetí a čtvrtou použily angličany, tak by se ta pátá docela dost prodloužila.


Jenže angličani Tillig dost dobře nepasujou k EW3. Už se to zde psalo. Úhel nesedí a při "napsování" se mění osová vzdálenost kolejí. Angličany asi vzdávám..........
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » úte 03 pro, 2019 12:42 pm

Všem díky! Hlava mi začíná pořádně šrotovat, protože jsou tu fakt zajímavé postřehy.

Od základní plochy pod překlad mám max 50. Od základní plochy po strop mimo překlad mám 500 při horní poloze výtahu.

Z čeho nechci nebo nemohu ustoupit: EW3 mám již zakoupené
flexi kolejivo Tillig zakoupeno
chci mít dlouhé (co nejvíce bude možné) staniční koleje
přeju si ci nejdelší a členitou jízdu lokálkou
přeju si hodně času na návrh :D :D :D

Václav
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod jirkan » úte 03 pro, 2019 2:40 pm

A co ty kolejové spojky mezi lokálkou a hlavní tratí "otočit". Je jasný, že modelovosti stanice by to moc neprospělo, ale zůstala by tak dvojice kolejí pro hlavní trať, jedna dopravní kolej pro lokálku + ta kolej manipulační. A ta "prostřední" kolej by podle potřeby sloužila pro obě tratě popř. pro přechod vlaků mezi hlavní a lokálkou. Je sice fakt, že ta stanice by vypadala jeko z plánů z časů starého dobrého Zeukeho, ale užitečná délka kolejí by i při zachování EW3 vzrostla a provozní možnosti taky.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 03 pro, 2019 2:58 pm

Mě se celkem líbí návrh od t29, ale udělal bych pár drobných změn:
- prodloužil stanici směrem doleva a natáhl ji do oblouku
- místo stoupání obou tratí by ze stanice stoupala pouze lokálka, druhá trať by klesala ani není nutný tunel - snáze se získá potřebný rozdíl výšek, a nebude problém s překladem
- pravý roh si říká o vlečku :)
- v SN bych místo spojení tratí udělal dvě kol. spojky
- lokálku bych zaústil pouze z jedné strany a ukončil ve smyčce se SN - případně nechal zklesat až do hlavního SN pro kroužení dětí stačí hlavní trať
- řeka by opouštěla kolejiště vlevo těsně za zhlavím prodloužené stanice
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » úte 03 pro, 2019 8:05 pm

Plus mínus jsem projel celé vlákno, ale nenašel jsem odpověď na otázku, proč by lokálka nemohla končit v koncové stanici? Přijde mi, že zrušením tobogánu vpravo by na této celkem velké ploše vzniklo místo pro menší nácestnou stanici nebo nákladiště na lokálce, čímž by se oživil její provoz. Hlavní trať by potom mohla sloužit pro kroužení dětí nebo (s vratnými smyčkami) pro simulaci reálného provozu na hlavní trati a lokálka by sloužila pro posun, obsluhu vleček po cestě, prostě pro vyblnutí se. Dlužno dodat, že jsem schopný se vyblbnout s posunem vozů ve svojí stanici o třech kolejích, kde zatím nemám dodělané pokračování, takže jsem možná trochu jiná skupina než zakladatel vlákna.
MichalM
 
Příspěvky: 184
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod MichalM » úte 03 pro, 2019 9:41 pm

Námět mě zaujal, takže přikládám drobnou studii k zamyšlení. Nezkoumal jsem přesně umístění překladu, takže by chtělo asi některé části poupravit (možná zejména napojení vlečky v koncové stanici by bylo vhodné odbočkou až za mostem). V prostřední stanici by možná stálo za to vyměnit výhybku směrem k horní stanici za symetrickou a tím získat rovnější následující trať. No a tak podobně. Můžu poskytnout xtc souboru pro freeware pro plánování kolejiště XTrkCAD, který používám já. Tady na fóru mi přijde, že není moc rozšířený, ale já jsem se s ním zžil mnoho let zpátky a nedám na něj dopustit.
Edit: V mém návrhu je mezi hlavní trati a lokálkou v levém zhlaví sdílená pouze jedna kolej. Je možno to nechat tak nebo to rozšířit o spojku mezi nejspodnější kolejí dostupnou z lokálky a nejbližší spodní kolejí dostupnou z hlavní trati. Na případném tvůrci je, jestli spojku udělá u levého zhlaví nebo uprostřed nádraží. Každá z těchto variant bude mít různé možnosti posunu a organizace dopravy v hlavní stanici.
Poznámka: první kolej od staniční budovy (tu nejvíc nahoře) považuji za manipulační. Předpokládám, že staniční budova bude směrem do středu kolejiště, jako to má autor vlákna. U prostřední stanice na lokálce záleží na dotvoření krajiny, která by měla stanici oddělit od ostatních dvou. V horní stanici předpokládám umístění staniční budovy a skladiště u hrany kolejiště (s případným ořezem budov)
Přílohy
TT_370x180.png
MichalM
 
Příspěvky: 184
Registrován: pát 02 bře, 2007 1:15 am
Bydliště: Praha / Prostejov

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod lajblt » stř 04 pro, 2019 3:12 pm

Přidávám svůj návrh včetně hrubého náčrtu krajiny. Odbočná stanice má celkem 5 dopravních kolejí, objízdnou/obslužnou manipulační kolej (modrá) nejblíže nádražní budově a dole vlečkový areál s naznačeným předávacím kolejištěm, aby bylo do stanice co vozit. :)
Na levém zhlaví je zkusmo použita transformovaná EW3 s vnitřním poloměrem R450 mm (červená). Přímé EW3 jsou vyznačeny tmavě zelenou barvou. Na pravém zhlaví je na vjezdu použita symetrická EW2 a DKW v kombinaci s EW3. Užitečné délky dopravních kolejí vycházejí na (shora): ~70 cm, ~110 cm, ~175 cm (hlavní staniční kolej), ~185 cm, ~160 cm.
Na pravé straně stanice je bývalá výtopna pro lokálku, dnes používáná jako remíza pro motorové vozy vedlejší tratě. Výtopna má dvě stání, před každým s popelovou jámou, dnes sloužící pro mytí/provozní prohlídky motorových vozů. Zbrojení naftou se předpokládá u třetí kolej (vpravo), kde dříve byla uhelná skládka. Manipulační kolej hned pod výtopnou, navazující na objízdnou/obslužnou staniční kolej slouží k odstavování přívěsných vozů pro motoráky vedlejší tratě.
Vlevo nahoře jsou dvě kusé manipulační koleje s možností umístění krytého skladiště a volné skládky. Vlevo dole je vlečkový areál s předávací kolejí.

Odbočná trať stoupá k prvnímu mostu 30 promilemi, poté až do vrcholové stanice je stoupání 20 promile. Koncová stanice lokálky je v úrovni +175 mm, má dvě dopravní koleje (užitečné délky ~85 cm horní, ~100 cm spodní) a jednu kusou manipulační kolej.

Skryté nádraží není zatím naprojektováno. :)
Přílohy
vaclavtt-04b-3D.jpg
vaclavtt-04b-2D-resized.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » stř 04 pro, 2019 3:20 pm

Ještě jsem nestačil odpovědět na MichalM a hned je tu další paráda.

Díky všem!
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » stř 04 pro, 2019 8:52 pm

Nedalo mi to a překreslil jsem hlavní stanici podle posledního návrhu. Na levé zhlaví jsem dal neupravenou EW3 a nevychází to úplně zle. Výstupní rádiusy vlevo i vpravo jsou R450. Líbí se mi jak je celá stanice natočená o 7,5 st. Bohužel se mi klíží oči a nedávám to.................Snad zítra pokračování.
Přílohy
stanice lajblt.jpg
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Fox » čtv 05 pro, 2019 7:06 am

Ahoj Václave, nevím, jestli mi něco uniklo, ale jak plánuješ realizaci? V daném rozměru se doprostřed kolejiště prakticky nedostaneš.
TT, DR5000, Z21, iTrain...
Uživatelský avatar
Fox
 
Příspěvky: 1412
Registrován: stř 02 bře, 2016 12:50 pm
Bydliště: kousek od Prahy

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » čtv 05 pro, 2019 7:36 am

Fox píše:Ahoj Václave, nevím, jestli mi něco uniklo, ale jak plánuješ realizaci? V daném rozměru se doprostřed kolejiště prakticky nedostaneš.



Ahoj, je to v úvodu vlákna. Kolem kolejiště mohu chodit a celé bude na zvedacím zařízení. Mám dlouhé ruce a v pohodě mohu pracovat ve vzdálenosti 900 od přední hrany. Tak by to mohlo klapnout. :D :D

Václav
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » čtv 05 pro, 2019 10:00 am

Nechci tady ukazovat každý "prd", ale domaloval jsem hlavní stanici a chci se zeptat na názor. Je umístění budov a zařízení OK?
Přílohy
pracovní VI..jpg
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 05 pro, 2019 11:37 am

Líbilo se mi víc otočení stanice a prohození tratí, které umožnilo celkem přirozeně odkrýt větší kus hlavní trati před vjezdem a nemusel jsi řešit přístup k výpravní budově. Při navrženém uspořádání Ti přístup bude zabírat další cenné místo vpravo nebo vlevo.
JZ roh je pro V. budovu a navazující (třeba i velké) město celkem ideální \a celkem přirozeně bude město pokračovat mimo kolejiště. Před VB by mohla být klidně hlavní třída třeba i s tramvají.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod lajblt » čtv 05 pro, 2019 9:54 pm

Náznak osídlení může v tom levém dolním rohu zůstat. Z tohoto rohu pak může vést silnice přes levé záhlaví a kolem skladového areálu pod kopcem. Mizet bude přirozeně údolím, na nádraží bude odbočovat třeba "Nádražní ulice" s točnou autobusu a příjezdovou cestou k výtopně.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: kolejiště TT 3700x1800

Příspěvekod vaclavtt » pát 06 pro, 2019 5:59 am

lajblt píše:Náznak osídlení může v tom levém dolním rohu zůstat. Z tohoto rohu pak může vést silnice přes levé záhlaví a kolem skladového areálu pod kopcem. Mizet bude přirozeně údolím, na nádraží bude odbočovat třeba "Nádražní ulice" s točnou autobusu a příjezdovou cestou k výtopně.


Přesně toto je moje myšlenka. Z levé strany silnice. Za levým zhlaví přejezd - směr nádraží - směr výtopna - směr údolím pryč. Možná by se mohl napojit z levého kopce potůček, který bude pokračovat údolím pryč podél silnice. Vše se zatím maluje a řeší. Stále dveře otevřené. :D :D
Uživatelský avatar
vaclavtt
 
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 04 led, 2018 6:59 am
Bydliště: Cheb

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 6 návštevníků