Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » sob 18 črc, 2015 4:11 pm

vmucha píše:Michale nádhera! A stříkat můžeš v Ústí.


nj, ale já s pistolí stříkat neumím. Zatím jsem neměl tu čest se s ní seznámit a experimentovat. Na model bych si netroufl, takže by to zbylo na tebe :twisted: Na víc tohle byla taková ta rychlovka ve volném čase :wink:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod vmucha » sob 18 črc, 2015 4:17 pm

Uměl bys to za 2 minuty. Nebudeš mít přes léto cestu?
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 20 pro, 2015 7:13 pm

Ahoj,

potřeboval bych trochu pomoct s návrhem layoutu. Stále přemýšlím jak by mohlo vypadat konečné řešení. Bohoušovo návrh se mi natolik zalíbil, že si s ním stále hraji a zkouším jej malinko upravovat. S poslední úpravou bych potřeboval malinko pomoct, jelikož nejsem odborník na zhlaví a nejsem jist, zda jsou veškeré napojení na patřičné místa správně a zde bych je mohl napojit lépe.
Jedná se o napojení:
Sklad
Sklad dvojkolí / železa
Přesuvna - velká
Předávací nádraží

Předem děkuji za věcné připomínky a návrhy.

Michal
Přílohy
13.2.2 - Návrh - žoska_Vladimír_B - Konečná varianta.jpg
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » úte 22 pro, 2015 5:56 pm

Dívám se zde po nějaké reakci a nacházím 220 zobrazení a žádnou reakci. Usuzuji, že návrh v takové podobě je ok?

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 22 pro, 2015 6:19 pm

Těžko posoudit.Jen kdo pracuje v opravně,může tvůj plánek posoudit. :P
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » úte 22 pro, 2015 6:24 pm

Já vím. Je to nestandardní projekt. Ale to je vesměs u mne v podstatě vše. Spíš jsem asi čekal, zda usopořádání má aspoň trochu malou logiku. Pokud si layout projedu pomyslnou posunovací lokotkou za plného provozu opraven.

Michal

Ps: tak já jdu zatím vyrábět podkladnice do "vany" na velkou přesuvnu. Snad se vyjádří i jiní zdejší odborníci na provoz.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 24 pro, 2015 3:37 pm

mizl píše:S poslední úpravou bych potřeboval malinko pomoct, jelikož nejsem odborník na zhlaví a nejsem jist, zda jsou veškeré napojení na patřičné místa správně a zde bych je mohl napojit lépe.
Ahoj, na vlečce je možné takřka cokoli. :D Obzvláště procházela-li dlouhým vývojem a byla během let upravována... Já bych vlečku odtučnil, tedy zjednodušil. Ano, je hezké mít úvrať na úvrať, ale pokud by si dílny zrcadlově otočil, zrušil tu hromadu spojek vlevo a smířil se s tím, že dílny budeš ládovat jen zprava, tak to budeš mít sice jednodušší, ale získáš delší užitné koleje, ušetříš na svršku (výhybkách...)... A ještě by to chtělo prodloužit výtah směr přípojná stanice, tím že ty výhybky posuneš ke středu dílu.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » pát 25 pro, 2015 9:57 pm

Tak mne dnes napadlo ... Pokud bych se drzel posledniho navrhu tak jak bych musel umistit navestidla? Vedel by nekdo jak je umistit?

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Polabský » sob 26 pro, 2015 11:51 am

Hezký den Všem!!
K té "vozovce" bych měl jen toto:
Ve dnes už neexistujících Č.V. byl vjezd na "šupinu" (přesuvnu) přímo z vlečkového kolejiště. Důvod je jednoduchý, zrychlení a zjednodušení obsluhy areálu. Podobně tak bylo i v nedávno barbarsky zničených Bubnech.
V takovémto areálu bych určitě neuvažoval o návěstidlech. Důvodem je náročnost posunu do šupiny, zvláště s vozy v určitém stavu rozpracovanosti, často osazených na manipulačních nebrzděných podvozcích. Navíc všechny vozy byly posunovány s nefunkční, či vypnutou brzdou. Při všech plánovaných periodických opravách vozů prodělávají vždy armatury brzdy minimálně kontrolu a vyčistění.
Pro zpestření provozu bude zajímavé provozní odkládání rozpracovaných a čekajících zakázek (holé vozové skříně v základovce).
Modelovou složitostí ovšem bude další vychytávka většiny vozových šupin a to je jejich obsluha navijákem.
Do hal se lokomotivou zpravidla nevjíždělo qůli :wink: smradu a veškeré přesuny rozpracovaných zakázek se vždy dělal pomocí lanových navijáků.
Kdesi jsem viděl v H0 udělátor ze struny nadzdvihující se mezi kolejemi, takové potáhlo.

A fčíl mudruj :D !!
Polabský
 
Příspěvky: 856
Registrován: ned 26 úno, 2012 7:45 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » sob 26 pro, 2015 7:30 pm

Naviják tu již byl někde v tomto vlákně zmíněn, ale stále jsem nepřišel jak jej funkčně zhotovit. Proto jsem zamýšlel vozy do haly zasouvat. Nicméně jsem viděl video z Brna-Malomeřic, kde lokomotiva vjela až do haly a přitom zasouvala vůz, Nebo jej vysouvala ? teď už přesně nevím. Každopádně jsem měl na ,ysli spíš vjezdové a odjezdové návěstidlo na předávacím nádraží ( tři koleje ve spodku layoutu). I když jak říkáš .... asi je to nesmysl jej umisťovat.

Michal

Ps: možná by stálo celý areál oplotit a udělat na vjezdu strážní boudu ??
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » sob 26 pro, 2015 7:43 pm

Vladimír_B píše:... Já bych vlečku odtučnil, tedy zjednodušil. Ano, je hezké mít úvrať na úvrať, ale pokud by si dílny zrcadlově otočil, zrušil tu hromadu spojek vlevo a smířil se s tím, že dílny budeš ládovat jen zprava, tak to budeš mít sice jednodušší, ale získáš delší užitné koleje, ušetříš na svršku (výhybkách...)


Jasně, spojky se mi zde zdají taky takové nějak divoké. Uvažoval jsem je spíše jako objízdné pro lokomotivy co vozy přivezou. a manipulační pro posunovací lokomotivy které se budou mít výkon pouze v areálu opraven.

Vladimír_B píše:... A ještě by to chtělo prodloužit výtah směr přípojná stanice, tím že ty výhybky posuneš ke středu dílu.


Myslíš výtažnou kolej pod skladem vlevo ??
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladimír_B » sob 26 pro, 2015 9:20 pm

1. návěstidlo leda jako kryjící vjezd do stanice (platné pouze pro posun).
2. budku klidně, od "vrátného", přes signalistu, po vedoucího posunu...
3. ty si to nečetl celé, ano, ve tvé variantě mají spojky smysl, i když se domnívám že posun ze stanice by tam vozy akorát zastrčil, aby nemusel nic objíždět - ale to teď není podstatné. Mě šlo o zjednodušení celého provozu. Když uděláš vjezd na přesuvnu ze stejné strany jako příjezd ze stanice, tak si spoustu věcí zjednodušíš. Od těch spojek až po vlastní posun. A tím i získáš delší užitné koleje.
4. výtažnou jsem myslel směrem do stanice, mám ale otočený vjezd na přesuvnu
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » sob 26 pro, 2015 9:33 pm

Zjistil jsem, že jsem HLUPÁK :evil: ....

Návrh layoutu počítá s pěti výjezdy přesuvny a já pitomec jsem zhotovil vanu přesuvny se čtyřmi výjezdy. Tím jsem sice získal místo pro případnou další kolej. nicméně mne to pěkně štve.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladimír_B » sob 26 pro, 2015 9:50 pm

To chce klid :wink: když nejde o život, tak víš co... Na chvilku to odlož a bude zase dobře.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 27 pro, 2015 12:56 pm

a co takto ?? Musel jsem se vrátit k prvnímu návrhu, jelikož jsem nedokázal seskládad zhlaví ...
Přílohy
13.2.3 - Návrh - žoska_Vladimír_B - Konečná varianta.jpg
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků