Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 09 kvě, 2025 3:58 pm

Pro potřebu údržby trakčního vedení pod proudem byl v roce 1981 postaven jeden vůz a v následujícím roce 1982 byl postaven další vůz. Každý vůz měl podlahu plošiny v jiné výšce, nad TK.
Obrázek
A zde je začínající stavba vozu.
Obrázek
Obrázek
Zde jsou ještě technické údaje o dvou vozech.
Podle celkové délky vozu bude rozvor vozu 6 m.
Podle rozsoch jde o starší vozy na předělání a pravděpodobně jsou to vozy původně maďarské.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 09 kvě, 2025 4:07 pm

Takže podvozky jsou hotové. Dále se bude pokračovat na stavbě nástaveb.
U prvního vozu, bude dřevěná bouda a dřevěná konstrukce.
U druhého vozu bude bouda a konstrukce železná a tím pádem bude i izolovaná plošina.
U dřevěné konstrukce může být také plošina izolována. Protože na fotce je vidět konstrukce do výšky boudy, nad ní je kratší konstrukce a podlaha plošiny má další konstrukci, která může být právě izolovaná.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Střelec » ned 11 kvě, 2025 5:49 am

K Renaultům - původní francouzská kamufláž měla pole oddělená tenkými černými linkami. Později patrně došlo na přebarvení jednotným odstínem čs khaki a na další nátěr se patrně nedostalo, protože se staré tanky dostaly do role učební pomůcky. Ta zelená nejspíš časem silně vyšisovala. Pancéřové automobily želva byly původně pětibarevné s poli předkreslenými tenkou linkou tmavé barvy a šedém podkladu, neprodané později měly být údajně přestříkány tříbarevnou kamufláží, ale pod ní prosvítaly původní barvy - alespoň na snímku z Krumlova z roku 38 to tak vypadá. PA3 byly v "silniční šedi", tříbarevný byl jen prototyp z obyčejného plechu. Co se týká prvorepublikových barev na tancích, jsou jisté dohady o odstínu okrové (od béžové po tmavou žlutou) a o zelené, která byla po nanesení patrně s tyrkysovým nádechem (podle vzorků oloupaných z kusu pod plechem pancéřového vlaku Štefánik), ale velmi rychle tmavla. Pancéřová drezína Tatra měla patrně pětibarevnou kamufláž z ostře lomených polí, ale ta se v průběhu času patrně měnila.
Střelec
 
Příspěvky: 1860
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 11 kvě, 2025 7:12 am

Renault FT-17 kamufláž.
Pravdě podobně lehké tanky měly nejprve výrobní šedivou barvu.
Pak se u armádních zdrojů uvádí, že lehký tančík měl khaki barvu a až v roce 1932 měl trojbarevnou kamufláž.
Zde je pak letáček od Haulera, který je přiložen ke stavebnici.
Obrázek
Barevné provedení francouzského tanku.
Obrázek
Obrázek
Filmovou ukázku z cvičení s tanky v roce 1923 na Moravě si můžete prohlédnout zde: https://vhu.cz/prijel-renault-ft-17/
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 11 kvě, 2025 7:38 am

Než jsem se pustil do stavby lehkého tančíku, tak jsem navštívil Armádní muzeum na Žižkově.
A tam jsem hledal nějakou inspiraci na stavbu modelu.
Renault FT-17.
Obrázek
Tančík vzor 33.
Obrázek
Pásový traktor BD 25.
Obrázek
Pancéřová drezína Tatra.
Obrázek
Obrněný automobil vzor 30.
Obrázek
Bohužel jiné zdroje nemám, než se něco dočíst na různých armádních stránkách a zde čerpat co kdo napsal a jak to uvádí autor textu. Dalším inspirací mohou být modely a to nejen v muzeu, ale i modely postavené v různých měřítkách od různých modelářů.
Neříkám, že postavené modely jsou správně, ale přesto, to každý modelář může udělat jinak.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 11 kvě, 2025 7:43 am

Obrázek
Podle čísla jsou to 30 léta.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 11 kvě, 2025 9:01 am

Ještě k vlečnému trolejovému vozu.
Jak postavit konstrukci na plošinu.
Takovou technickou inspirací je mně plošina namontovaná na automobil u elektrických drah.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pon 12 kvě, 2025 6:34 am

Stavba vlečného vozu pro údržbu trakčního vedení pod napětím.
Nejprve se postavila dřevěná bouda, která dostala lepenkovou střechu. Pak se stavěla dřevěná konstrukce. Bohužel nejsou detailnější fotky, tak přesně nevím, jak jednotlivá patra do sebe zapadají.
Ale nějak to dopadlo, není to přesné, ale projede to.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 13 kvě, 2025 7:48 am

Vlečný vůz EMV 52 505 pro údržbu trakčního vedení pod napětím.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » úte 13 kvě, 2025 8:04 am

Na železničních výstavách je vidět plno modelů a právě tenhle model za skleněnou vitrínou mně stálo nemalé úsilí se dopátrat, jak vůz ve skutečnosti vypadal. Bohužel fotit přes sklo je vždy problém, tak se omlouván za nekvalitní fotku.
Takže nejprve vznikl starší provedení vozu a doufám, že vznikne i novější vzhled vlečného vozu.
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » stř 14 kvě, 2025 4:53 pm

Další vlečný vůz SP 51 8046 pro údržbu trakčního vedení pod napětím je před dokončením.
Tenhle vůz byl postaven v roce 1981, ale další informace o voze nemám.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 15 kvě, 2025 3:55 pm

Vlečný vůz SP 51 8046 pro údržbu trakčního vedení pod napětím.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 15 kvě, 2025 3:57 pm

A zde jsou pak dva vlečné vozy.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 18 kvě, 2025 12:46 pm

Před nějakou dobou jsem vyráběl soupravu chladících vozů Las.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 18 kvě, 2025 1:10 pm

Tak jsem přidal další vůz Laceghiimqs /Las/ 33 54 879 0 041-7.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4845
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků