TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod vojtas » stř 13 črc, 2011 9:43 am

No jo,devadesátá lěta,zlatá éra ČD.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 črc, 2011 8:54 pm

Menší ochutnávka,jak nákres pokračuje.Dodělat terén,silnici,říčku,trolejové vedení a nasypat spostu sněhu a sem tam pustit fičák :lol: Povšimněte si jak se chovají vozy Ampz,Bmee (220mm)v oblouku a to je poloměr R588/R545 :!:
Přílohy
Kopie - suvis_005.jpg
Kopie - suvis_005.jpg (219.26 KiB) Zobrazeno 4888 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 črc, 2011 5:03 am

No to je paráda. Počítám, že staniční koleje už mají skoro metr, takže i nějaké šibování s manipulákem tam půjde. Už aby to stálo na dřevě :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 14 črc, 2011 6:27 am

suvis píše:No to je paráda. Počítám, že staniční koleje už mají skoro metr, takže i nějaké šibování s manipulákem tam půjde. Už aby to stálo na dřevě :D


Moc se neraduj.SŽDC naplánovalo právě tu nejdelší kolej 3 ke zrušení.Důvodem je její nevyužitelnost v provozu. :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 črc, 2011 6:30 am

Myslím, že tu dráhu odkoupím jako soukromník :D No, jsem zvědavý, co z toho bude. Uvažoval jsem na kolejišti i nějakou vlečku, ale ty dvě kusé (na obrázku s vozy) budou myslím na zábavu stačit.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 14 črc, 2011 6:45 am

suvis píše:Myslím, že tu dráhu odkoupím jako soukromník :D No, jsem zvědavý, co z toho bude. Uvažoval jsem na kolejišti i nějakou vlečku, ale ty dvě kusé (na obrázku s vozy) budou myslím na zábavu stačit.


Neboj,ta první kusá kolej je skutečně vlečka a tá druhá kusá volná plocha slouží pro potřeby jedné nejmenované státní firmy
ČRLESY. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 črc, 2011 6:56 am

Ježiš, tam je státních firem. Lesy, ČD, SŽDC... si říkám, jestli už tam není těch tunelů nějak moc :D No, vymyslím si název pro společnost, která koupila lokálku a nejdelší kolej zůstane ;) Ne, fakt, dvě koleje by pro mě bylo málo. Já, když jsem se tak na to díval, atk mě napadlo, že by možná byla zajímavá vlečka v koleji přes tu remízu, která by tam pak nebyla. Ale to by si pak soukromník musel postavit vlastní, aby měl kde schovat stroj 3. tisíciletí 809/810. Taky se ta nejdelší "zbytečná" kolej může využít pro odstavení 010/015, který jezdí jen přes sezonu nebo na školních vlacích. V plánovaném vozovém parku budou 2 motory a 3 vozy a ty vozy tam klidně můžou stát "celý den".
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 14 črc, 2011 3:51 pm

Zimní idylka v červenci :lol:

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us

žst.Menhartice_suvis_epocha VI_TT/1:120_2000*1200_PILZ-TT-MODELLGLEISSYSTEM-15°

"Dvojče jednoho mrazivého dne "

Máme tu opět lednový večer,ale po třiceti letech.Stejné místo,stejný náklad,stejný mrazivý počasí,akorát místo dědovy dvojky,tu stojí moje dvojče (131).“No kde jsi“,ozve se z okýnka kabiny.Jo už jdu.No jo Tomáš,věčně spěchající domů.Otázkou zda za manželkou nebo za ty svými vláčky,přemýšlím někdy.Přebírám od Tomáše lokomotivu,běžná kontrola na stanovišti a ve strojovně.“Tě bůh“ se s ním loučím a koukám do sešiťáku,kam dnes.Neměl jsem ani čas se v kanceláři na něj mrknout.Tak,jak před tím,naši bývalí východní přátele z DDR,pardón Bundesrepublik Deutschland,dnes plně naložených dvacet wapek hnědého uhlí.Ještě štěstí,že proběhla rekonstrukce tratě a je plně elektrifikovaná.To zvládneme hravě,snad počasí by se mohlo umoudřit.Hm poznámka - ,dnes otevřena zastávka Menhartice – Lesy ,--Copak,copak,že by nad stejnojmennou stanici,začal klinkat umíráček s osobní dopravou.
V zamýšlení koukám do tmy a pozoruji ,jak dovádivé vločky mi připravují koncert,tak jak dědovi.Se uvidí,procedím skrz zuby.No konečně,na návěstidlu se rozsvítila zelená,odbržďuji přídavnou brzdu a kontrolérem zařazuji první jízdní stupeň.Ve strojovně to zacvaká,zasyčí motor kontroléru a celá souprava se dává do pohybu.Bliknu na pozdrav projíždějícímu Desiru a již jsme po projetí celého zhlaví stanice na širé trati.Zařazuji další jízdní stupeň a naše souprava nabírá,svých standardních traťových osmdesát do kopečků našich divokých Krušných hor.Chvílemi si připadám jak novoroční ohňostroj neboť od smykadel na sběračích odletují jiskry.Zrekonstruovaná trať má řadu přeložek,nových tunelů,mostů a již se nemusí do vrcholové stanice s postrkem,jak můj děda.Pod stanici byl vybudován nový tunel,který zkracuje náročnost celé tratě.Během jízdy ani nepoznávám,kdy jsem v tunelu nebo venku.Jen bílá klikatící čára mě informuje ,kde se nacházím.Podezřele jde vše hladce,návěstí všude volno.Vlaková souprava stoupá v poklidu do hor.Sakra,já to zakřik.Návěstidlo svítí žlutá – výstraha.Začínám se tiše modlit,ať na dalším návěstidle aspoň mi blikne na poslední chvíli žlutá,protože jestli budu muset zastavit,tak to budu mít co dělat znovu rozjet celou soupravu ve stoupání a ještě před tunelem.
Vyjíždím z dalšího tunelu a naproti mně zabliká na pozdrav ICE „KARLEX“ se svými obligátními osmi vozy .Ve tmě toho není moc vidět,ale zpaměti znám řazení vozů.V duchu si je promítám.No to máme 380,Post,/Ampz/WRmz/BDsheer/Bmee/Bmee/Bmee/Bmee.Stoupám v pravotočivém oblouku k tunelu a netrpělivě vyhlížím ono obávané návěstidlo,kde se uvidí.Okem záhlednu pod sebou rozsvícené světla hospody s klikatíjící se silničkou.Vyšlo to,sice jen opět žlutá - výstraha,ale to nevadí.S uspokojením mizím do tunelu a po chvíli jízdě projíždím odbočku „LESY“,dnes otevřena i jako zastávka „Menhartice-Lesy“.Kola zarachotila na výhybkách odbočky a vidím stát u nástupiště starou 810,plnou lidiček,čekajíc na další osobní vlak z protisměru.Přede mnou je vrcholový úsek s novým tunelem a napravo ,kde stojí 810 pokračuje původní stará trať.Pozdravím je a pousměju se,tak nevím,nevím motoráček již plný a to chtějí tyto spoje zrušit.Nořím se do vrcholového tunelu a vím ,že mně již čeká jen klesání k sousedům a hlavně návěsť volno zelená.Zase Desiro ???

810 si v taktu motoru Liaz pobrukuje a čeká na poslední přípoj na lidí z odpolední směny.Chlapi ani nepodřimují,mastí karty jak za starých časů a ženy brebentí to svoje.Vždyť si všichni znají.S překvapením koukají na protější nástupiště,kde zastavuje tento den,další nové Desiro.Dnes se s nimi roztrhl pytel.Nastupují poslední cestující, zatroubil jsem a jedem.Kola zarachotí na ocelovém mostě a motor se musí pořádně rozjet,aby zvládl značné stoupání do vrcholové stanice.Jízda probíhá v poklidu,sem tam vyplašený zajíček,oči srnek zeleně září do tmavé noci.Jsme poslední noční spoj a vjíždíme do kdysi vrcholové stanice původní tratě.Zastavujeme na první koleji,nástupiště je odhrabané od sněhu,což všichni kvitujeme s povděkem,protože stanice již není dávno služebně obsazena.V původní čekárně se svítí a místní soukromník,který má zde skromný bufet čeká na naše cestující.Všichni se zdraví a protože je ten pátek,tak je zde zažitý rituál pro poslední lidičky.Horký grog s kapičkou rumu a ohřáté domácí klobásky s křenem.Ženské si přebírají nákupy,platí majiteli ,tak tato mají domluvené a nemusí se tahat s nákupy z Tesca.Svítí se ještě v bývalém bytě staniční budovy.Ten je můj a vím ,že klobásek si též užiji.Zatroubím a pomalu se rozjíždím na konec stanice do šturcu,kdysi trať pokračovala dále přes hraniční most do Sas.Most tu není,jen mě vítá betonové zarážedlo.Á dnes se nakládal štěrk,čtyři Sasky jsou naložené.Jdu si odemknout výhybky ať můžu zaremízovat.Jak tak odemykám výhybky a stavím si vlakovou cestu do remízy,spatřím světla v dílně.Copak nadšenci ještě dnes nešli domů.Remíza již nepatří SŽDC,ale byla poskytnuta za protislužbu nocování 810,místním železničním nadšencům.Já to kvituju s povděkem,ráno venku je kosa a motoráček rychleji nastartuje i vyhřeje vůz v remíze,než v mrazivém ránu.Už vím kdo nám zametl nástupiště.Cesta postavena ,dveře remízy otevřeny,šup s 810 do ní.Vypínám motor,zaklínuju a pozamčení remízy postavím zpět vlakovou cestu a opětovně ji zamknu.Jó,jó typická mezilehlá stanice,kde se pravidelně křižovaly uhelné vlaky.Remíza sloužila pro postrkující stroj.I osobní doprava byla slušná.Kde jsou ty časy.V noci přijede pravidelný manipulant.Doveze další prázdné sasky a navíc oplenové vozy pro nákladku kulatiny ČRLESY.
Nad tím již nepřemýšlím,spěchám do tepla domova ,hlavně na domácí klobásky.
Dobrou noc….
Přílohy
Kopie - Menhartice .jpg
Kopie - Menhartice .jpg (223.67 KiB) Zobrazeno 4769 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 črc, 2011 4:56 pm

Hezké. Fakt hezké. Teď jsem se dozvěděl, že časem možná bude víc místa a šlo by to rozšířit. To je výhled na několik let. Myslím, že ta koncová stanice by se dala použít jako průjezdná, pro přejezd na druhý panel, kde by mohla být třeba další stanička se skrytou smyčkou. Ale to je hudba daleké budoucnosti :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 črc, 2011 4:59 pm

A ještě mám jeden dotaz. Jak zhruba můžou vypadat skryté smyčky? Nějak si to neumím moc představit.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod cernos » čtv 14 črc, 2011 6:16 pm

chtěl jsem se zeptat na to samé, budou k dispozici i náčrty SN? díky
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 14 črc, 2011 6:57 pm

cernos píše:chtěl jsem se zeptat na to samé, budou k dispozici i náčrty SN? díky


Já myslel,že vám to stačí bez SN.... :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod cernos » čtv 14 črc, 2011 7:08 pm

Mno myslím že bychom měli být vůbec rádi za cokoliv co uveřejníš tady na fóru, ale za dotaz to stojí ;) :oops:
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 14 črc, 2011 7:16 pm

cernos píše:Mno myslím že bychom měli být vůbec rádi za cokoliv co uveřejníš tady na fóru, ale za dotaz to stojí ;) :oops:


No jestli mě Tomáš nechá,dokreslit SN,tak uvidíme :wink:Jo ke kolejišti je přidán příběh.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 črc, 2011 7:41 pm

Jo, jen jsem se ptal. Nějaké smyčky bych si časem určitě vymyslel. ;) Když SN nebude, nic se neděje. Jsem nesmírně vděčný už za ten návrh viditelné části!
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků