TT - Segmentové kolejiště kolem zdi

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod Rocky_MK » úte 23 pro, 2014 5:16 pm

pekl024 píše:
miroslav lengyel píše:
Rocky_MK píše:Mně zase varianta 2. Umístění depa je sice nepraktické (z toho hlediska jak podotkl p. Lengyel), ale jeho kolejiště takové učesanější. V plánku 1 se mi hrozně nelíbí to zalomené koncové zhlaví.

Hele,toho p.Lengyela příště vynech. :D


Je to pan Míra :!: :!: :!: :!: :!: :!:

:wink:

No tak se omlouvám, Míro ;)
A k tématu - měním názor, taky raději 1. Pořád lepší zalomená kolej za koncovým zhlavím, než ta kolejová spojka kilometr před vjezdovým zhlavím...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod miroslav lengyel » úte 23 pro, 2014 5:20 pm

milan ferdián,pekl024: Hele vy 2 kecálisti :D mně šlo hlavně o toho pána. :wink: Prý pane poslanče,to bych se snad musel do země propadnout :!: :twisted:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod jirkah » ned 28 pro, 2014 8:02 am

Výsledky hlasování zvítězila varianta 1. Také já jsem se pro ní rozhodnul již před hlasováním.Přece jen bude kolejiště mnohem víc v bezpečí s točnou v rohu než na okraji panelu ,protože je tam hned vstup do místnosti.Nakonec ze sklopného kolejiště je segmentové kolejiště do U , jsem rád ,že jsem se neukvapil a nechal myšlenku jak se říká uzrát.Na nový rok začnu s výrobou rámů sokl výška 100 mm překližka síla 15 mm a plocha pod koleje síla 4 - 5 mm překližka viz obrázek.To zelené jsou příčky na vystužení.Na ostatních segmentech je ještě asi přidám dle potřeby.
Přílohy
rám kolejiště segmenty.jpg
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod milan ferdián » ned 28 pro, 2014 8:03 am

Budeme se těšit :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod jirkah » pon 05 led, 2015 7:48 pm

Tak vánoce už sice jsou pryč , ale u nás se ještě nadělovalo .Je to moje první mašinka Brejlovec 753 v digitálu a rovnou se zvukem a aby bylo čím ovládat , tak přibalil Multimaus s centrálou Roco.
Tak doufám ,že mě to chvilku vydrží :-) .
Naposledy upravil jirkah dne úte 20 led, 2015 9:08 am, celkově upraveno 1
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod jirkah » úte 06 led, 2015 4:55 pm

Dnes jsem byl mile překvapen , po práci jsem se šel zeptat na překližku buk 15mm a oni mě jí hned nařezali a na počkání.6 ks 250x10cm za 716 kč.Takže už se nemám na co vymlouvat a musim začít stavět :oops: .Fotky budu postupně přidávat na moje stránky mimochodem také jsou ve výstavbě . :-)
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod jirkah » úte 20 led, 2015 9:13 am

Chtěl jsem požádat o radu jestli je dané řešení vratné smyčky možné pro ovládání přes PC. Problém je ten , že smyčka je kratší než staniční kolej a tak bych chtěl udělat smyčku ve vyhybně. Tedy pokud je to tak možné.Mám navržené řešení od Tomáš Lajbl, ale nevím jestli je to tak reálné , nebo by šlo navrhnout jiné řešení? přílohy nelze vkládat takže obrázek na odkaze http://jhvlaky.webnode.cz/fotogalerie/#jhocmann-smycka-png .


Popis
Všude, kde jedna barva přechází v druhou, přerušená jedna kolejnice.

Co se týká smyčky

Tam, kde jsou na obrázku červené úsečky, budou oboustranná přerušení kolejnic. Šipky ukazují směr jízdy smyčkou.Na místa, kde jsou v dvoukolejné výhybně modré kolmé šipky, dát optický spínač, který bude propojený s relátkem, přepínajícím polaritu na modře označených kolejích. Aby byla smyčka připravená na průjezd dalšího vlaku, na místo, označené zelenou šipkou, další snímač, který polaritu vrátí zpět. Uvnitř takto přepínaného úseku budou ale ještě izolované úseky s detektory kvůli kolejovému rozvětvení spodní výhybny.

Děkuji za každou radu Jirka
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod cernos » úte 20 led, 2015 9:58 am

Ahoj Jirko,
o víkendu jsem se na to koukal a podle mě toto zapojení bude mít minimálně jeden problém: nelze naráz z výhybny odjíždět a zároveň na druhou kolej výhybny vjíždět. Pokud chceš takto výhybnu zachovat, bylo by lepší přerušit koleje až za vjezdovou výhybkou výhybny. Měl bys tam tedy 2 moduly vratných smyček - ve tvém případě 2x snímač vjezdu a 2x snímač odjezdu. Dalo by se to udělat ještě jinak: z výhybny tu vnitřní kolej smyčky připojit k vjezdovému SN. Sice bys tím o něco zkrátil jednu z kolejí, ale odpadl by problém, který teď řešíš.
Omlouvám se, že jsem nenapsal dřív na skype, ale nějak nestíhám ;)
Lukáš
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod jafobe » úte 20 led, 2015 10:45 am

možná by to šlo vyřešit při současném zapojení kolejí i bez vratné smyčky, pro analogový i digitální provoz ... aspoň z mého pohledu ... kdyby se oboustranné přerušení kolejnic ve výhybně provedlo na obou kolejích u výhybek, dostali by se dva odpojené úseky, které by se dali pomocí přepínání od výhybky (za předpokladu že by vyhybky nebyli nastavené na průjezd jednou kolejí, ale přehazovali se proti sobě, na jedné straně vjezd na jednu kolej a na druhé odjezd z druhé koleje) napájet ze strany ze které se dá na kolej vjet nebo vyjet, ale spínače napájení by se museli dobře nastavit, aby v době přehazování byly koleje odpojené od obou stran ... takže na jednu kolej výhybny by mohl současně vjíždět vlak zatímco na druhé odjíždět či stát, pokud by stál vlak na obou kolejích přehozením výhybek by se dalo určit který může odjet dřív
ale vyjádřit by se k tomu musel radši někdo s většími zkušenostmi :wink:
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod lajblt » úte 20 led, 2015 6:20 pm

Ještě bych rád upřesnil jako autor úpravy, že k tomuto řešení SN mě vedlo to, že koleje spodní výhybny jsou kratší než nejdelší kolej horní části SN. Tudíž nelze izolovat koleje spodní části jen uvnitř výhybek, protože při průjezdu vlaku delšího než jsou spodní koleje by došlo ke zkratu po přepnutí polarity (část vlaku by stále byla v úseku s opačnou polaritou). Možná je lepší spodní výhybnu úplně zrušit, pak by úsek byl obyčejnou částí smyčky bez dalších komplikací.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod jirkah » úte 20 led, 2015 7:09 pm

Tak pokud je to nereálný nebo komplikované řešení , tak asi nezbude než ubrat jednu kolej z vyhybny.Možná se ještě neozval někdo kdo by nám poradil , jak na to , všechno má své řešení.Teď jde jen o to vybrat to vyhovující.Když o tom tak přemýšlím , tak vše se točí a komplikuje délka vlaku.
Můžeš Tomáši připravit nějakou verzi bez kolejnice pro případ , že to jinak nepujde ?
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod milan ferdián » úte 20 led, 2015 7:13 pm

Hoši nechci Vám do toho kecat,ale jako laik elektro,bych vám doporučil mrknout se jak má být správně zapojená smyčka do literatury nebo mpintovi :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod jirkah » úte 20 led, 2015 7:29 pm

Milane než jsem dotaz dal na forum poslal jsem stydlivě dotaz na Fuldu a tady máš odpověď

Určitě to dej na fórum a né do SZ. Já bych k tomu řek tolik, že definovat si jednosměrnej průjezd je blbost když nemusíš.
Určitě si přečti tohle: http://www.fucik.name/masinky/vratka/
z toho se dá něco pochopit.
Jinak s tím není velkej problém a poskládat se to dá.
Jo a optické snímače nepoužívám, nemám je moc rád

Bohužel nejsem elektro guru , ale přece nemůžou stavět kolejiště jen elektrikáři :) .Nakonec proč jsem se registroval na forum , že mě forum pomůže postavit kolejiště.Myslím ,že takových členů je tady dost a jinak to asi nikdy nebude.Jen potřebujeme trochu víc trpělivosti a někdy jeden obrázek je víc než tisíc slov.Stránky Martina Pinty pročítám dokola , ale prostě umím zase jiné věci než elektriku a potřebuju někoho kdo povede mé první nejisté kroky :-) .Příklad kup to a to připoj to tam a tam , ale někomu se to může zdát , že toho asi chci moc :lol: .
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod milan ferdián » úte 20 led, 2015 7:32 pm

jirkah píše:Milane než jsem dotaz dal na forum poslal jsem stydlivě dotaz na Fuldu a tady máš odpověď

Určitě to dej na fórum a né do SZ. Já bych k tomu řek tolik, že definovat si jednosměrnej průjezd je blbost když nemusíš.
Určitě si přečti tohle: http://www.fucik.name/masinky/vratka/
z toho se dá něco pochopit.
Jinak s tím není velkej problém a poskládat se to dá.
Jo a optické snímače nepoužívám, nemám je moc rád

Bohužel nejsem elektro guru , ale přece nemůžou stavět kolejiště jen elektrikáři :) .Nakonec proč jsem se registroval na forum , že mě forum pomůže postavit kolejiště.Myslím ,že takových členů je tady dost a jinak to asi nikdy nebude.Jen potřebujeme trochu víc trpělivosti a někdy jeden obrázek je víc než tisíc slov.Stránky Martina Pinty pročítám dokola , ale prostě umím zase jiné věci než elektriku a potřebuju někoho kdo povede mé první nejisté kroky :-) .Příklad kup to a to připoj to tam a tam , ale někomu se to může zdát , že toho asi chci moc :lol: .

Ale to jsme na tom oba dva stejně,proto jsem psal laik elektro.Něco mi té smyčce zapojení nesedí.A další věc,právě u smyček je nejlepší jednosměrnost.Nic se tím nezíská dvousměrností.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT ? Nová stavba !

Příspěvekod fulda » úte 20 led, 2015 8:08 pm

Jestli to nechceš moc řešit, tak si kup spolehlivej modul vratné smyčky a dej ho mezi červené čárky jak sám naznačuješ.
Pokud chceš kombinovat i detekci obsazen, tak to není velkej problém, potřebuješ takovej modul detekce, kterej umožňuje oddělení několika vstupů (4 jestli dobře počítám) a musíš ve směru od centrály dát napřed vratku, pak ty detekce a pak koleje.

P.S. nebudu jmenovat, ale pokud se musí modul 2x reklamovat než začne fungovat, není spolehlivej. Podívej se tady na fóru.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků