Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 13 zář, 2022 2:28 pm

Tak jsem dnes provedl první jízdní zkoušky, projel jsem všechny koleje a jezdil jsem podstatně vyšší rychlostí než by odpovídalo a všechny koleje jsou naštěstí bez problémů sjízdné.

Ilustrační video zde : https://youtu.be/XID66akWCPQ
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Jirkátor » úte 13 zář, 2022 3:10 pm

chphoto píše:... jezdil jsem podstatně vyšší rychlostí než by odpovídalo ...

Taky to zkoušej tou nejnižší, i tak se dají najít problematická místa.

Malé upozornění, jak už se dá jezdit, tak stavba hooodně zpomalí. :wink:
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1087
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 13 zář, 2022 5:07 pm

No toho zpomalení se taky obávám, ale takhle je to kolejiště takové opravdu hodně nedodělané (ani remíza tam ještě nemá koleje) a nevypadá to nic moc. Ale když jsem dneska jezdil, tak jsem si to opravdu užíval. Jinak jsem na nádraží i jezdil pomalu když jsem koukal do PC, jestli fungují detekce obsazení, u toho fakt nejde jet rychle, to pak nestíhá člověk sledovat co svítí.... A další testy budou s vagony a soupravami, tohle všechno chci otestovat než začnu štěrkovat nádraží, dávat nástupiště a další. A chci projet všechny lokomotivy abych případně včas odhalil problémy. Mám lokomotivy od více výrobců a na některé jsem slyšel jen chválu a na jiné spíš !nechválu", tak vyzkouším sám.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Jirkátor » úte 13 zář, 2022 5:53 pm

Všechno ti musí projet všude. Každá mašina s každým vagónem. Já mám třeba jedno místo na vedlejší trati, kde jsem asi moc ohnul oblouk a neprojede mi jím patrový vůz. To jsem nechal být, ten tam vážně jezdit nebude. Ale některé lokomotivy měly problémy na některých výhybkách a to jsem už musel řešit. Většinou stačilo sražení hrany jazyka výměny pilníkem. Jednu obloukovou ve skryťáku jsem radši koupil novou.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1087
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » úte 13 zář, 2022 8:08 pm

Ten pilník jsem už dneska použil, od přestavníku (serva) jsem nechal o kousek delší drátek koukat nad výhybku a při průjezdu přímo bylo všechno v pohodě, ale následně při jízdě odbočkou tam mašina vykolejila a musel jsem to zkusit pomalu a ještě jednou, abych na to přišel, co tam vadí. Takže další dny budu jednak testovat všechny lokomotivy a vozy, hlavně ty patráky a dlouhý vozy. A v návaznosti na to budu dělat v počítači kompletní programování dekodérů, nastavování CV a nezbytné focení.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » čtv 15 zář, 2022 11:51 am

Tak jsem si zkusil předělat návěstidla dle rad a udělal jsem je "graficky" jak ve skutečnosti budou. Prosím jen o informaci, jestli to takto dává smysl (na nádraží by na odjezd stačily 4 světla, ale taková návestidla nemám v dostatečném množství a mám 5-ti světelná, tak použiju je).
Přílohy
hlavní nádraží.jpg
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod Jirkátor » čtv 15 zář, 2022 12:32 pm

Odjezdové návěstidlo z 5. koleje doprava by mělo být z druhé strany, bude potřeba osadit návěst Návěstidlo je na opačné straně koleje.
Ta horní žlutá světla na odjezdových návěstidlech jsou nesmysl, pokud nebudou i na ostatních návěstidlech. To by pak šlo tvrdit, že je na trati autoblok. Ale ty jsi projektan, investor, stavitel i provozovatel a když to nebude vadit tobě, tak mně už vůbec ne. :wink:
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1087
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » čtv 15 zář, 2022 1:18 pm

Ajo, díky za připomínku, opravdu má být návěstidlo z druhé strany u té 5. koleje. Vím, že na odjezdu by měla být 4-světla, ale problém je, že těch mám málo a tak jsem si říkal, že by toto nemuselo vadit, horní žlutá se nebude rozsvěcet a budu to používat jen jako 4-světlo.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod sidlo » čtv 15 zář, 2022 2:16 pm

Za mě dobrý.
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3626
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » čtv 15 zář, 2022 3:55 pm

Díky za info, v odobném smyslu osadím i vrchní nádraží.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod JiriKTT » čtv 15 zář, 2022 7:01 pm

Seřaďovací návěstidla na záhlaví, tedy ta, která jsou mezi vjezdovým návěstidlem a krajní výhybkou, by měla být trpasličí. Stožárová seřaďovací jsou jen ta u manipulačních kolejí, tedy z koleje 4a a 4b.
Návěstidla vlevo se standardně umisťují u vnější levé koleje na vícekolejné trati nebo na souběhu tratí, kde mezi kolejemi je méně, než 10m, a to pouze na trati a ve stanici pouze po krajní výhybku. V tvém případě by tedy vjezdová návěstidla měla být na vnější straně kolejí.
To u 5. koleje už je na výjimku z normy od provozovatele dráhy :-) Ve skutečnosti se odjezdová návěstidla umisťují před námezník výhybky, takže pro umístění vlevo nebývá ani důvod. Rozumím, že většina z nás bojuje u modelu s užitečnou délkou kolejí a tak je potřeba hledat takovéto kompromisy.
TT, DR5000
JiriKTT
 
Příspěvky: 110
Registrován: stř 12 led, 2011 7:25 pm

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod vojtas » čtv 15 zář, 2022 7:37 pm

Já bych dal čtyřsvětelné odjezdy i k hlavním kolejím. Sice tam spojky nemáš, ale ve skutečné stanici by určitě byly a pak budeš muset navěstit rychlost do spojek.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » čtv 15 zář, 2022 8:07 pm

JiriKTT píše:Seřaďovací návěstidla na záhlaví, tedy ta, která jsou mezi vjezdovým návěstidlem a krajní výhybkou, by měla být trpasličí. Stožárová seřaďovací jsou jen ta u manipulačních kolejí, tedy z koleje 4a a 4b.
Návěstidla vlevo se standardně umisťují u vnější levé koleje na vícekolejné trati nebo na souběhu tratí, kde mezi kolejemi je méně, než 10m, a to pouze na trati a ve stanici pouze po krajní výhybku. V tvém případě by tedy vjezdová návěstidla měla být na vnější straně kolejí.

No nad tímhle jsem taky přemejšlel, protože je pravdou, že na dvojkolejce se umísťují návěstidla vně kolejí, ale tady jsem si myslel, že když jdou od sebe koleje dál před stanicí, že by to mělo být klasicky vpravo. to trpasličí návěstidlo by bylo hezké a uvažoval jsem o tom, ale nezdála se mi velikost (návěstidla jsou totiž vlastně snížená TT od p. Němečka). A vzít klasické návěstidlo, zkrátit mu nohu a nějak to tam "upasovat" se mi nezdá, trpasličí mají prostě jinej tvar.

JiriKTT píše:To u 5. koleje už je na výjimku z normy od provozovatele dráhy :-) Ve skutečnosti se odjezdová návěstidla umisťují před námezník výhybky, takže pro umístění vlevo nebývá ani důvod. Rozumím, že většina z nás bojuje u modelu s užitečnou délkou kolejí a tak je potřeba hledat takovéto kompromisy.


To návěstidlo vlevo je špatně, má být klasicky vpravo. Sice tam bude málo místa, ale musím to vyměřit podle dlouhýho vagónu. Právě s délkou kolejí bojuju celou dobu, líbilo by se mi drandit celou 7-mi vozovou souprvou RailJet, ale ta se tam prostě nevejde.
RailJet.jpg
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod vojtas » čtv 15 zář, 2022 8:09 pm

Jaký byl důvod nedělat té spodní stanici zhlaví v oblouku? Vsadím se, že by se tam celý railjet pak vešel.
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1349
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: Kolejiště N - návrh dvojkolejky

Příspěvekod chphoto » čtv 15 zář, 2022 8:23 pm

vojtas píše:Jaký byl důvod nedělat té spodní stanici zhlaví v oblouku? Vsadím se, že by se tam celý railjet pak vešel.


Původní návrh byl jen na 5-ti vozové soupravy a když jsem to vyzkoušel víc do oblouku, tak se mi pak na panel nevešlo to stoupání za tunelem, koleje by vycházely už příliš k sobě. Ono v podstatě neznatelně to zhlaví je v oblouku, ta první výhybka je oblouková, ale má velkej poloměr.
Aktuálně N; YD7001 ESU 50210; iTrain a JMRI
viewtopic.php?f=1&t=13533
chphoto
 
Příspěvky: 422
Registrován: čtv 19 srp, 2021 6:00 am
Bydliště: Jičín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků