"TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod milan ferdián » pon 11 črc, 2016 10:53 am

Ahoj Aleš,
parádní.Proč mám ale stále pocit,že u "Telgártského viaduktu" mi něco nesedí :?: :P
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod VojtikJ » pon 11 črc, 2016 12:31 pm

ty mosty vypadaly že jsou velký... no... takhle to vypadá hodně male na tak velkým prostoru :D
bych tam asi ztratil vlak :D
parádní bludiště :)
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod workous » pon 11 črc, 2016 5:53 pm

Také žasnu ty výškové rozdíly jsou fakt velký.....
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 11 črc, 2016 7:13 pm

workous píše:Také žasnu ty výškové rozdíly jsou fakt velký.....


Chlapci, chlapci :-) Tatry nejsou zadna sranda, to neni Polabska nizina :-D
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod modeln » pon 11 črc, 2016 8:47 pm

Jiri Dvoracek píše:
workous píše:Také žasnu ty výškové rozdíly jsou fakt velký.....


Chlapci, chlapci :-) Tatry nejsou zadna sranda, to neni Polabska nizina :-D


Tak-tak.I ked su to Nizke Tatry,ale predsa nasi dedovia sa zapotily kym,vymysleli,postavily tieto nadherne trate :wink:
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod modeln » pon 11 črc, 2016 8:56 pm

milan ferdián píše:Ahoj Aleš,
parádní.Proč mám ale stále pocit,že u "Telgártského viaduktu" mi něco nesedí :?: :P
Milan


Zeby to bola farba/mne sa takto paci/,umiestnenie/+- fuga je to podla planu/,natocenie/cele kolajisko ma prehodene strany,vid.povodny tvoj plan/ a viac ma nenapada.Inak.na vsetkzch ramoch som zvacsil sirku o 50 mm,neriskujem zeby mi masinky padli z takej vysky na zem-asi by to bola prene konecna :mrgreen: ,a este ma napadlo,na pôvodných planoch su kolo Telgartu -penzion,viadukt vyrezy,tie som zatial nerobil.Ak mas vytlaceny plan/nastrel krajiny/,tak si ho otoc proti svetlu a uvidis co som zrobil :D Pridavam i povodny nastrel krajiny od teba
Přílohy
T.S.II.-–-celek.jpg
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod HonzaM » čtv 14 črc, 2016 6:47 am

V první řadě musím vyjádřit obdiv nad realizací tohoto projektu, před stavitelem hluboce smekám před odvahou se do toho pustit. Sice bych měl dostatek prostoru pro rozsáhlejší projekt, mám k dispozici místnost o rozměrech 4 x 5 m, ale na něco takového bych odvahu neměl. K Alešovi mám několik dotazů či poznámek. Nejprve ale jeden názor - Milan v jednom nedávném příspěvku připomínal "Nezapomeň u viaduktu,že podle fotografii,zde vede hlubokým úvozem polní cesta k zastávce". Podle mne je u domácího kolejiště na prvním místě provozní zajímavost, věrnost reálu není prvořadá, není to model skutečnosti na výstavu, ale kolejiště stavěné pro zábavu. Aleš si ho určitě staví především pro sebe, aby si užil provoz. Uvítal bych, kdyby tady mohl (on nebo třeba Milan) uveřejnit schemata všech třech pater toho se opravdu realizuje, ideálně s barevným rozlišením skrytých a viditelných částí, nebo by skryté části mohly být třeba čárkovaně. Z počátku tohoto vlákna sice několik schemat bylo, ale není zřejmé co je opravdu realizováno. Trochu matoucí při porovnávání realizovaného kolejiště s návrhem také je, že je kolejiště realizováno jako zrcadlový obraz původního Milanova plánku. Konkrétně mi na realizované části není jasné jak bude pokračovat Pobrezová, zdá se mi že v pokračování překáží oblouková smyčka která je v tomto místě dost vysoko. Také mi není jasné vedení trati k viaduktům na nejvyšším patře, například kde bude ten co je na obrázku vlevo - na obrázku je pravděpodobně jen odložen a bude jinde.
Pokud jde o tobogán, doporučuji si ho nejprve provozně dobře vyzkoušet, Na svém kolejišti jsem měl tobogán s radiusem 300 mm a brzy jsem ho po provozních zkušenostech zrušil z několika důvodů. Docházelo zde k častým vykolejením a zastavování či uvíznutí vlaků. Při tomto radiusu se znatelně zvýší tření okolků o boky kolejnice, zejména u vozů s delším rozvorem, stávalo se mi, že se u delšího vlaku střední část převrhla dovnitř oblouku. Problém byl i s obtížným nebo téměř nerealizovatelným čištěním kolejí. Jak už bylo řečeno v jiném vlákně, je nutné absolutně přesně dodržet aby byly koleje usazeny vodorovně a nebyly výškově zvlněné, také je nutné dát pozor aby nebyla trať "lomená" na spojích flexi kolejí, což se snadno stává, je nutné pruty před uložením ohnout do potřebného zakřivení. Také je potřeba nespoléhat na vodivé spojky a ke každé samostatné koleji připájet přívody, nebo spoje propájet - na mém kolejišti mi po několika letech přestala jedna vodivá spojka vodit, a to je kolejiště v suchém a vytápěném prostoru v němž nedochází k teplotním výkyvům.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4133
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod modeln » čtv 14 črc, 2016 5:03 pm

HonzaM píše:V první řadě musím vyjádřit obdiv nad realizací tohoto projektu, před stavitelem hluboce smekám před odvahou se do toho pustit. Sice bych měl dostatek prostoru pro rozsáhlejší projekt, mám k dispozici místnost o rozměrech 4 x 5 m, ale na něco takového bych odvahu neměl. K Alešovi mám několik dotazů či poznámek. Nejprve ale jeden názor - Milan v jednom nedávném příspěvku připomínal "Nezapomeň u viaduktu,že podle fotografii,zde vede hlubokým úvozem polní cesta k zastávce". Podle mne je u domácího kolejiště na prvním místě provozní zajímavost, věrnost reálu není prvořadá, není to model skutečnosti na výstavu, ale kolejiště stavěné pro zábavu. Aleš si ho určitě staví především pro sebe, aby si užil provoz. Uvítal bych, kdyby tady mohl (on nebo třeba Milan) uveřejnit schemata všech třech pater toho se opravdu realizuje, ideálně s barevným rozlišením skrytých a viditelných částí, nebo by skryté části mohly být třeba čárkovaně. Z počátku tohoto vlákna sice několik schemat bylo, ale není zřejmé co je opravdu realizováno. Trochu matoucí při porovnávání realizovaného kolejiště s návrhem také je, že je kolejiště realizováno jako zrcadlový obraz původního Milanova plánku. Konkrétně mi na realizované části není jasné jak bude pokračovat Pobrezová, zdá se mi že v pokračování překáží oblouková smyčka která je v tomto místě dost vysoko. Také mi není jasné vedení trati k viaduktům na nejvyšším patře, například kde bude ten co je na obrázku vlevo - na obrázku je pravděpodobně jen odložen a bude jinde.
Pokud jde o tobogán, doporučuji si ho nejprve provozně dobře vyzkoušet, Na svém kolejišti jsem měl tobogán s radiusem 300 mm a brzy jsem ho po provozních zkušenostech zrušil z několika důvodů. Docházelo zde k častým vykolejením a zastavování či uvíznutí vlaků. Při tomto radiusu se znatelně zvýší tření okolků o boky kolejnice, zejména u vozů s delším rozvorem, stávalo se mi, že se u delšího vlaku střední část převrhla dovnitř oblouku. Problém byl i s obtížným nebo téměř nerealizovatelným čištěním kolejí. Jak už bylo řečeno v jiném vlákně, je nutné absolutně přesně dodržet aby byly koleje usazeny vodorovně a nebyly výškově zvlněné, také je nutné dát pozor aby nebyla trať "lomená" na spojích flexi kolejí, což se snadno stává, je nutné pruty před uložením ohnout do potřebného zakřivení. Také je potřeba nespoléhat na vodivé spojky a ke každé samostatné koleji připájet přívody, nebo spoje propájet - na mém kolejišti mi po několika letech přestala jedna vodivá spojka vodit, a to je kolejiště v suchém a vytápěném prostoru v němž nedochází k teplotním výkyvům.


Tak zdravim,odpovedal som ti do posty,inak odporucam si pockat na konecne vedenie trati,takto sa to dost tazko vysvetluje,coskoro dam plany,podla ktorých staviam kolajisko na moje rajce,spolu s foto co mam urobene.No realizacia oproti planom bude zrkadlovo otocena,vid ten nastrel krajiny,co som dal skor:takze co je dole,bude hore,a tiez budu vymenene strany,napr.stanica Podbrezova je podla planov umiestnena vlavo,no postavena bude vpravo atd....Co sa tyka Pokracovania Podbrezovej,pojde tak ako je to v nastrele krajiny,popod Podbrezovu trat ma dostatok vysky,podla foto to nie je dobre vidiet.Ku toboganu,planovany radius je R3,teda 261.8mm,no ja som ho pre istotu zvacsil na 280 mm,inak odskusal som tahanie 5 ks rychlikacov Piko/povodne dvojkolia/ okuliarnikom MTB v planovanom stupani,a chlapec to vytiahol v pohode,a pritom budu na vsetkych rychlikacoch vymenene dvojkolia za kovove,takze so siedmimi rychlikacmi by nemal mat problem,ostatne supravy budu kratsie.A ku prevadzke,ja neplanujem prevadzat nejake zlozitosti prevadzky,ja som zamerany na krajinu,a radsej sa kocham jazdou vlakov po krajine
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod modeln » ned 17 črc, 2016 11:26 am

Ahojte,tak mam za sebou 5-ty tyzden stavby,moc som toho neurobil,dolozil som kolaje do Skrytaku Margecany-tymto mam spodok komplet zakolajovany,caka ma elektrika.No zacal som so stavbou 6 kolajovej spiraly-asi najdolezitejsia vec na kolajisku,ale hlavne som sa pustil do stavby masinky T 679 xxx,kasna je pripravena na striekanie,pojazd trosku doladim a bude to OK,podvozky su z SD7 od Life-Like-na foto je len provizorne pospajana elektrika,kvoli skuske funkcnosti pojazdu.
Přílohy
20160717_114028.jpg
20160715_161655.jpg
20160715_161705.jpg
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod modeln » ned 17 črc, 2016 11:28 am

A este kasna
Přílohy
20160715_161634.jpg
20160715_161602.jpg
20160715_161542.jpg
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod workous » ned 17 črc, 2016 12:02 pm

S tou spirálou už mi ty výškové rozdíly, tak velký nepřijdou :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 17 črc, 2016 12:34 pm

modeln píše:No zacal som so stavbou 6 kolajovej spiraly


Jsi si jisty, ze se tam vleze 6 koleji? :mrgreen: :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod modeln » ned 17 črc, 2016 1:32 pm

Jiri Dvoracek píše:
modeln píše:No zacal som so stavbou 6 kolajovej spiraly


Jsi si jisty, ze se tam vleze 6 koleji? :mrgreen: :lol:


Kuva,no dobre,blbo som to napisal.Mal som napisat 6 zavitova spirala :lol: Nabudúce uz budem pisat zrozumitelnejsie,i pre menej chapavych :evil: :lol:
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod workous » ned 17 črc, 2016 1:33 pm

Neboj to je jen typický Anglický humor vid Jiří.....
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: "TELGÁRTSKÁ SLUČKA" 2700 x 2100

Příspěvekod modeln » ned 17 črc, 2016 1:35 pm

workous píše:Neboj to je jen typický Anglický humor vid Jiří.....


Naaa,sak ho coskoro prejde,ked ich poslu domov :lol: :lol: :lol:
modeln
 
Příspěvky: 427
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:42 am

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků