Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
workous píše:Také žasnu ty výškové rozdíly jsou fakt velký.....
Jiri Dvoracek píše:workous píše:Také žasnu ty výškové rozdíly jsou fakt velký.....
Chlapci, chlapci Tatry nejsou zadna sranda, to neni Polabska nizina
milan ferdián píše:Ahoj Aleš,
parádní.Proč mám ale stále pocit,že u "Telgártského viaduktu" mi něco nesedí
Milan
HonzaM píše:V první řadě musím vyjádřit obdiv nad realizací tohoto projektu, před stavitelem hluboce smekám před odvahou se do toho pustit. Sice bych měl dostatek prostoru pro rozsáhlejší projekt, mám k dispozici místnost o rozměrech 4 x 5 m, ale na něco takového bych odvahu neměl. K Alešovi mám několik dotazů či poznámek. Nejprve ale jeden názor - Milan v jednom nedávném příspěvku připomínal "Nezapomeň u viaduktu,že podle fotografii,zde vede hlubokým úvozem polní cesta k zastávce". Podle mne je u domácího kolejiště na prvním místě provozní zajímavost, věrnost reálu není prvořadá, není to model skutečnosti na výstavu, ale kolejiště stavěné pro zábavu. Aleš si ho určitě staví především pro sebe, aby si užil provoz. Uvítal bych, kdyby tady mohl (on nebo třeba Milan) uveřejnit schemata všech třech pater toho se opravdu realizuje, ideálně s barevným rozlišením skrytých a viditelných částí, nebo by skryté části mohly být třeba čárkovaně. Z počátku tohoto vlákna sice několik schemat bylo, ale není zřejmé co je opravdu realizováno. Trochu matoucí při porovnávání realizovaného kolejiště s návrhem také je, že je kolejiště realizováno jako zrcadlový obraz původního Milanova plánku. Konkrétně mi na realizované části není jasné jak bude pokračovat Pobrezová, zdá se mi že v pokračování překáží oblouková smyčka která je v tomto místě dost vysoko. Také mi není jasné vedení trati k viaduktům na nejvyšším patře, například kde bude ten co je na obrázku vlevo - na obrázku je pravděpodobně jen odložen a bude jinde.
Pokud jde o tobogán, doporučuji si ho nejprve provozně dobře vyzkoušet, Na svém kolejišti jsem měl tobogán s radiusem 300 mm a brzy jsem ho po provozních zkušenostech zrušil z několika důvodů. Docházelo zde k častým vykolejením a zastavování či uvíznutí vlaků. Při tomto radiusu se znatelně zvýší tření okolků o boky kolejnice, zejména u vozů s delším rozvorem, stávalo se mi, že se u delšího vlaku střední část převrhla dovnitř oblouku. Problém byl i s obtížným nebo téměř nerealizovatelným čištěním kolejí. Jak už bylo řečeno v jiném vlákně, je nutné absolutně přesně dodržet aby byly koleje usazeny vodorovně a nebyly výškově zvlněné, také je nutné dát pozor aby nebyla trať "lomená" na spojích flexi kolejí, což se snadno stává, je nutné pruty před uložením ohnout do potřebného zakřivení. Také je potřeba nespoléhat na vodivé spojky a ke každé samostatné koleji připájet přívody, nebo spoje propájet - na mém kolejišti mi po několika letech přestala jedna vodivá spojka vodit, a to je kolejiště v suchém a vytápěném prostoru v němž nedochází k teplotním výkyvům.
modeln píše:No zacal som so stavbou 6 kolajovej spiraly
Jiri Dvoracek píše:modeln píše:No zacal som so stavbou 6 kolajovej spiraly
Jsi si jisty, ze se tam vleze 6 koleji?
workous píše:Neboj to je jen typický Anglický humor vid Jiří.....
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků