H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 srp, 2016 10:40 am

Rocky_MK píše:Chci se jen zeptat, jaká je filozofie provozu té lodní dopravy? Ten přístav není průjezdný, ale jen tam lodě dojedou zdymadlem, naloží/vyloží se náklad a jedou zpět do zdymadla?

Ahoj,
dle názvu plavebního kanálu na mapách je průjezdný i v modelu.Vyrovnává výškový hladinový rozdíl řeky Vltavy před zaústěním do Labe.
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 srp, 2016 11:07 am

Ahoj,
neustále se zde mluví o zdymadlu Hořín a zatím jsme jej ještě nikdo zde neviděl :D .Zde je.Zdymadlo je kapesní a mělo by se v pohodě vlézt celé nebo zkrátit plavební komoru zdymadla na jednu loď.
Pohled na čelo hráze a od Vraňan.
Milan
Přílohy
09_-_zdymadla_Horin.jpg
Mělník-Kokořín,-085.jpg
Mělník-Kokořín,-085.jpg (76.72 KiB) Zobrazeno 4993 krát
PK-Horin2 – DF.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 srp, 2016 11:16 am

Ahoj,
a ještě foto přístavní molo pro dvě lodě u Lužce.Samozřejmě,třeba modelově molo upravit pro přístavní jeřáb a koleje,potřebné doplňky.
Milan
Přílohy
PK3.5_Luzec_molo.JPG
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » sob 06 srp, 2016 12:13 pm

Milane, dost dobrý :idea: !!! Tohle by vyjít na rámy mělo, navíc ideální námět s tou odbočkou na Lužec.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » sob 06 srp, 2016 5:54 pm

Tak teď nevím zda to mám brát jako Ironický posměch, nebo vážně. Já to zdymadlo znám a mám ho zhruba přepočítané do měřítka 1:87. Samozřejmě se počítá se zkrácením od Vraňan.
Přílohy
zdymadlo.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 srp, 2016 7:03 pm

Vít Doležal píše:Tak teď nevím zda to mám brát jako Ironický posměch, nebo vážně. Já to zdymadlo znám a mám ho zhruba přepočítané do měřítka 1:87. Samozřejmě se počítá se zkrácením od Vraňan.

Ahoj,
hmm,já jsem jen použil kalkulačku a vzal jsem poloviční komoru 73 m x 11 m (x 2)
H0 = délka komory 839 mm/šířka komory 127 mm x 2 = 253 mm
odhad délka 900 mm/zůstatek 400 mm
odhad šířky 300 mm
Jestli se pletu tak mě oprav,matematika teď není moje silná stránka.
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » sob 06 srp, 2016 8:50 pm

Tak jsem to přeměřil dle katastrální mapy a vychází mi to zhruba takto. Nevím, kde jsem vzal v původním náčrtku šířku 919 mm ? Ale tím lépe. Myslím, že se to tam dá napasovat, v mém návrhu to tak zhruba bylo. Milane snažím se teď překreslit tvůj předposlední návrh s nádražím úhlopříčně v levé části a není to úplně nereálné, jen na to dnes nebylo moc času.
Přílohy
zdymadlo rozměry.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 07 srp, 2016 8:49 am

Tak tady pokus o překreslení Milanova návrhu podotýkám, že teda v Peco, ale to na délku nádraží asi nemá vliv. Když jsem zjistil, jak by bylo krátké tak jsem to vzdal.
Přílohy
nepovedené.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 07 srp, 2016 12:25 pm

Ahoj Rocky, omlouvám se tvého dotazu jsem si všiml až teď, ale je to přesně jak píše Milan. Musíš ten můj námět brát trochu s rezervou. Ale v podstatě se bude jednat o kanál, nebo řeku, kde bude pod zdymadlem umístěn přístav, a to buď jen při břehu, jako je třeba v Kolíně, Děčíně nebo v samostatném přístavním bazénu (Mělník, Ústí n. L.) Z kterého bude koukat jen kus. Bude to takový výřez.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 07 srp, 2016 12:58 pm

Ještě mám jeden blbý dotaz, pokud bych teda použil kolejivo Tillig elite a to třeba jen v nádraží, je možné ho napojit na ostatní koleje např, mimo hlavní trať skryťák atd. , když mají rozdílnou výšku kolejnice 2,5 a 2,1 mm ? Nechce se mi složitě prodávat to co mám už nakoupeno. Díky V.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod michal_n_cz » ned 07 srp, 2016 1:36 pm

Vít Doležal píše:Ještě mám jeden blbý dotaz, pokud bych teda použil kolejivo Tillig elite a to třeba jen v nádraží, je možné ho napojit na ostatní koleje např, mimo hlavní trať skryťák atd. , když mají rozdílnou výšku kolejnice 2,5 a 2,1 mm ? Nechce se mi složitě prodávat to co mám už nakoupeno. Díky V.


Dělají se na to spec spojky. Nebo se dají udělat. Spojit jde všecho, ale nemusí to být pěkné ve viditelné části. Např. skryťák Piko A-gleis, ještě v tunelu přechod a venku už jen Elite. Když Elite vyhýbky a kolejnice , tak stojí za zvážení zdali k tomu nepoužít přažcové rošty Mein Gleis od Weinerta - cena plus minus stejná provedení příchytek výrazně lepší. Weinert dělá už i beton ale tam asi neprodává extra rošty, jen celé flexi primárně tam dává Peco Code75 co je o 0,2 mm nižší a není brunýrované. Brunýrované koleje doporučuji, jelikož je to vhodnější podklad pro další povrchovou úpravu a snesitelné je to i bez ní. I nenabrunýrované se takto dají upravit příslušnou chemií.

Jinak vidím pokrok v projektovaní i když to zatím nechce vejít. Pak čtu, že chceš i troleje. Ty zakroucené tratě a zhlaví se budou obtížně drátovat - vyjde tam hustý les stožárů. V prapůvodním projektu je obdélník délky 6m - zkus to s ty hotové rámy přemístit vhodně tak aby vzniklo dlouhé L.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 07 srp, 2016 2:02 pm

Díky, ještě mi prosím řekni co to znamená brunýrování. Rám bohužel přeskládat nejde, už by se nevešel do místnosti.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod michal_n_cz » ned 07 srp, 2016 4:49 pm

Vít Doležal píše:Díky, ještě mi prosím řekni co to znamená brunýrování. Rám bohužel přeskládat nejde, už by se nevešel do místnosti.


Jedná se o povrchovou úpravu kolejnic z alpaky (neusilber) - kolejnice jsou pak hnědé.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 07 srp, 2016 4:59 pm

Ja jsem to jenom pro zajimavost myslel takhle :mrgreen: Stanice v oblouku (delky stanicnich kolejeji cca 3 metry) z jedne strany vede pod mesto (muze tam byt otevrena galerie, aby bylo videt na vlaky). Nadrazi je samozrejme v hrubem nakresu bez vlecek apod. Dominantou je obrovske prekladiste s pristavem (vlaky, auta, lode). Dvoukolejka pak klesa smerem ke zdymadlu a do tunelu a dolu do spiraly :-) Jednokolejka stoupa na viadukt pres koleje a vodu a pokracuje pak dale za kulisu :mrgreen: Podle wintracku pouzito kolejivo Piko.
Přílohy
Pristav.jpg
Pristav3D.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » ned 07 srp, 2016 7:52 pm

Děkuji za další návrhy, všechny jsou moc zajímavé, ale stále mě to nějak nechytá. Jirko u toho tvého mi nějak nesedí to kolejiště uprostřed zlomené do oblouk Nebudou vedle sebe ty soupravy vypadat divně ? Já jsem taky dnes kreslil, pokusil jsem se vyvarovat viditelných ostrých oblouků(až na výjezd z nádraží v levo ), přidat šturc do přístavu. Výškově by to snad také mělo vyjít. U nádraží jsem se inspiroval Čerčany z obou stran do něj ústí lokální trať (Posázavský Pacifik) a v pravé části z něj odbočuje vlečka do továrny, v mém případě přístav. Samozřejmě se dá ještě trochu upravit. Celé nádraží a převážná viditelná část je kreslena v Tillig elite a ostatní koleje budou v reálu nahrazeny flexi.
Přílohy
čerčany 2 nákres malování.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 7 návštevníků