Lokálka TT 110x75

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod milan ferdián » sob 28 lis, 2015 9:06 pm

Ještě mě napadlo,nezačíná problém u skladiště :?: Dodržel si NEM103?
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » sob 28 lis, 2015 9:35 pm

Právě jsem jemně projel srdcovku šmirglem a jakoby jsem ji naostřil. A hle, je takřka po problému. 3 vozy nevykolejily. Sice je vidět, že ten poloměr jim vadí (přiložil jsem zkusmo BTTB oblouk a zjistil jsem, že poloměr je trochu menší, než R286), ale při pomalém sunutí nevykolejily :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Tomáš » ned 29 lis, 2015 8:17 am

No pozorně jsem koukal na tu odbočku a nepřipadne mi,že by ten oblouk byl moc ostrý. Protože pokud to má R286 není to to nejmenší co tillig nabízí. Nejmenší poloměr je R267.
Problém bude A) ve výhybce,pokud vozy vypadávají už na ní. Klidně ji trochu lízni smirkem.
B) Některé výhybky Kuehn (všiml jsem si toho i u EW1) Nemají přirozeně natvarovaný jeden jazyk. Lehce o přihni,aby doléhal víc.
C) Nevadí tomu ty naletované dráty z boku kolejnic?
D) Nevyskakují ti vozy na přerušení koleje?
E) Dělají to jen podvozkové vozy,nebo i dvounápravové?

No a kdybys tam chtěl vřadit tu rovinku,tak nejmenší Kuehn je 44mm. Doporučuji starou kolej vlečky odmočit a demontovat.
Mě se to moc nezdá,že by to bylo tím nízkým profilem Kuehn. já už mám 90% na nových kovových kolech,ale schválně du něco vyštrachat do krabic a vyzkoušet to. :wink:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Tomáš » ned 29 lis, 2015 8:39 am

No tak jsem to zkoušel u sebe a já v tom problém nevidím. BTTB kolečko má sice ten okolek vyšší (celkem 10,45mm) Nové kolo 9,95mm. což je o 0,5mm víc po celém obvodě. BTTB kolečko tam má k šroubům kolejnic od okolku asi 0,1mm. Prostě nedotkne se šroubů ani za boha.

Spíš byl problém v rozchodu disků na osce. To bych viděl jako důvod vykolejování. Přeměř,jestli máš vnitřní vzdálenost obou disků 10,2mm

http://www.zababov.cz/wiki/index.php/Dv ... lej_NEM310
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod hopeter » ned 29 lis, 2015 9:38 am

Tomáši Rocky jezdí na tilligu. Kuehna mám já... :) Ale jinak bych zkoušel to samé co radíš. Určitě není problém v oblouku ale ve výhybce.
Mám takové pidikolejiště s oblouky R250 ( flexi tillig ) a sunutí tří vozů je bez problémů ( odbočka z upravené EW1 do oblouku ) - delší vlak se mě tam nevejde... :oops:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Tomáš » ned 29 lis, 2015 9:50 am

hopeter píše:Tomáši Rocky jezdí na tilligu. Kuehna mám já... :) Ale jinak bych zkoušel to samé co radíš. Určitě není problém v oblouku ale ve výhybce.
Mám takové pidikolejiště s oblouky R250 ( flexi tillig ) a sunutí tří vozů je bez problémů ( odbočka z upravené EW1 do oblouku ) - delší vlak se mě tam nevejde... :oops:


no momet,vždyť vidím na vlečku Kuehn. Má tam myslím akorát jednu obloukovku tillig


http://rockymk.rajce.idnes.cz/Kolejiste ... 225532.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » ned 29 lis, 2015 9:58 am

Jezdím na Kuehnu, mám jen jednu IBW-R :)
Jazyk zkusím přihnout, ale jestli je problém ve výhybce, tak spíš na srdcovce.
Naletované drátky nevadí vůbec.
Na přerušení koleje mi nic nevyskakuje.
Používám zatím pouze dvounápravové vozy a skoro mám strach dolepit Raj/Uacs od LPH :D

Některá BTTB kolečka najíždí okolkem na tu plastovou vyvýšeninu, co je v srdcovce. Vzdálenosti disků přeměřím.

Nejnovější stav je, že sunutí i tažení tří vozů je obousměrně v pohodě. 4 vozy už se nedají ani táhnout. Vždy jeden nebo oba ,,prostřední" vyskočí na srdcovce. Ještě ji přelíznu. Ta nová kolečka - vím, že už jsem se ptal v SZ :D ale zapomněl jsem se zeptat - okolky jsou u všech průměrů stejně vysoké anebo jsou adekvátní průměru ,,kola, co jede po temeni" ?

P.S. Děkuji moc všem, co se snažíte řešit můj problém :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Tomáš » ned 29 lis, 2015 10:11 am

Koukni na tenhle článek. http://www.modulybrno.cz/flexi-koleje-kuehn
Ano kolečka 7,7mm jsou celkově menší než 8,3,ale úplně nepatrně. Pokud chceš kompromis kupuj si velikost 8,0

Vyfoť mi to místo kde ti ty kolečka narážejí " okolkem na tu plastovou vyvýšeninu, co je v srdcovce." Kuehn vexla je celá kovová,takže i když jezdím všemi směry,tak mi to nikde nenaráží. :| A pokud mluvíš o IBW-R, tak tam je kámen úrazu. Měl jsem dvě a nikdy to po nich dobře nejezdilo.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » ned 29 lis, 2015 10:51 am

Obávám se, že telefonem ti to nevyfotím a foťák teď k dispozici nemám. Ale jde zkrátka vidět, že při najetí do srcovky se vůz trošku zvedne, jakoby na něco najel. A s IBW nemám nejmenší problém. 810 ji přejede plynule, Hektor v rámci svých možností taky. A vozy nemají problém ani při sunutí na plné rychlosti.
Kolečka jsem přeměřil a vzdálenosti mám těch cca 10,2-10,5mm.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod hopeter » ned 29 lis, 2015 11:16 am

Omlouvám se opravdu tam má kuehn... :oops: Tak to je potom jasné. Plastové kolečka musí z vagónů pryč , měl jsem ten samý problém. Ty plasty zvedá přídržnice i srdcovka. A když přidáš ještě kovová ložiska tak máš vagóny jako nové. Dvojkolí stojí dvacku a ložiska asi 3 kč. Návod je třeba u mpinty...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod hopeter » sob 12 pro, 2015 6:20 pm

Nevím jak vložit fotku do SZ. Tak ti ji dávám sem...

dvojkolí.jpg
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » sob 12 pro, 2015 6:27 pm

V pohodě, já si už poradím. Díky za zprávu :)
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » čtv 17 pro, 2015 11:25 am

Díky pěkně za radu s ložisky. Po dvou týdnech jsem dojel domů, vyměnil dvojkolí a přidal ložiska do 4 vozů. A paráda! Okolky jsou o dost nižší, než u starých ( i kovových) dvojkolí. Jezdí to krásně :) Takže se teď přestanu drbat s problémem zavážení vlečky a snad už začnu dodělávat stromky, přilepím lampy a areál ZZN a další nedodělky. A že jich je...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Rocky_MK » úte 22 pro, 2015 10:19 pm

Hm...takže posledních pár dní jsem se věnoval osvětlení 810. Fungovalo uspokojivě, ale nebyl jsem s to vyrobit ho tak, abych to (včetně těch supercapů) narval v pohodě do karoserie. Tak jsem se s těžkým srdcem rozhodl, že světla budou bez supercapů a model tedy nebude při stání svítit. To bych přežil. Ale co mě pořádně nahnětlo, je fakt, že jsem při zkouškách funkčnosti ZK***IL do té doby krásně fungující pojezd!!! Na jednu stranu jede vcelku slušně (ale pořád hůř) a na druhou stranu je to úplná tragédie. Pojezd cuká a i při jízdě na plný plyn se klidně zastaví. A to na flexikoleji, které mám každou zvlášť napájenou !!! Při přiložení napětí na přívody k motorku vše funguje plynule na obě strany, takže je zřejmé, že závada by měla být banální, a to sběr proudu z koleček. Ale omyl, už jsem vyzkoušel snad 3 varianty, plíšky jsou řádně spájené a očištěné, doléhají, ale stejně je to v pytli :roll: :oops: :evil: :x :x Mám chuť to hodit z okna. Když si uvědomím, kolik času a peněz jsem do toho vrazil a teď to v hodině zkazím, vidím rudě.
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Lokálka TT 110x75

Příspěvekod Pavel 152 » úte 22 pro, 2015 11:12 pm

Dobrý den, nepřehodil jste dvojkolí? Musí být izolované kola nastejné straně bez bradavky na rámu, jiak je zkrat přez šnekovou hřídel, sběrače musí pružit tak aby bez krytky nadzvedly osu o 1 mm. Na tomto pohonu není co zkazit.

Pavel
Pavel 152
 
Příspěvky: 431
Registrován: ned 09 led, 2011 5:24 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků