TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 11:44 am

Tady je tedy ta úprava:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... _casti.jpg

Kratší kolej má 70 cm a ta delší 90 cm. Problém nastává na lokálce, která bude muset stoupat brutálníma 34 mm/m. A to na tomto kousku tratě byl ze začátku tohoto plánu nejmín problémový úsek, co se týká stoupání...

Tady je to v 3D:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack#F3.6.1_3D.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 12:08 pm

Ještě k tomu, že dvojkolejka na dvou metrech je zbytečná... Mslím, že ani rychlíkové vozy nebudou na poloměru 635 mm vypadat špatně. To je ta vnitřní kolej dvojkolejky ve stanici. Ještě mě napadají dvě věci. Jestliže bude kolejová spojka z jedné na druhou, měla by být i zpět. A nebo nedělat na dvojkolejce ani jednu kolejovou spojku. pak bych nepotřeboval dva moduly zpětné smyčky. Ve spodním bych jednu smyčku měl pro otáčení motorů (pokud by měly vozy) z lokálky. Tady je to spodní pro verzi bez kolejových spojek:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... spojek.jpg

EDIT: Nejkratší kolej smyčky má dva a půl metru. Smyčka pro lokálku má tři a půl metru. To je i trochu víc, než je potřeba... i když, zase můžu dát dva vlaky za sebe. Ale ta spotřeba kolejí při stavbě :D

EDIT2: A kdyby tam nebyla ta kolejová spojka, dalo by se prodloužit to nádražíčko. To by vypadalo líp, ovšem jde o to, jak by to vypadalo bez těch spojek... Výmluva by se dala najít - Třeba, že za tunelem je větší stanice, kde vlaky přecházejí na nesprávnou kolej kvůli lokálce. Jo, už jsem psal, že pravděpodobně zavedu levostraný provoz? :twisted:
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod DannyK » sob 09 črc, 2011 1:42 pm

Zvenku to tam fakt nejde nacpat?

No, nevím, 650mm na H0 je cca 460 na TT. Koukal jsem na ypsilonky a ještě k tomu zkrácené na 556 starého TT, a tak nějak se to skousnout dá, ale níž ani o píď. Stojí ta dvojkolejka fakt za to?

Ještě k té spojce: Ta spojka zpět by byla zbytečná, jejím úkolem je zajistit jen odjezd z lokálky po správné koleji, a banalizace TK vzhledem k hustotě provozu mezi Třebaní a Karlštejnem by byla kontraproduktivní (nemyslím teď, ale třeba 70.-80. léta. IMHO, manipulák obsluhující lokálku stejně vyjížděl z Berouna, takže podle potřeby po posunu v Třebani nedělal úvrať, a pokračoval na tuším Lochovice. Pokud by byla trať obsluhována Mn. z Pha-Smíchova, byla by zbytečná manipulace v Třebani, kvůli nutnosti úvrati.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 2:30 pm

Venkem to nejde. Vem si, že bych přes stanici musel vystoupat o 5 cm, aby se pod mostem dalo projet! To je moc. Takovou „stanici”, resp. výhybnu v takovém sklonu znám jen jednu a to je výhybna lanovky na Petřín v Praze :D

K těm poloměrům obouku, mám pocit, že na modulech se používá okolo 600 mm, tak nevidím důvod, proč takový poloměr nepoužít na kolejišti. A kdyby tam byla jen jedna kolej, byla by jako ta vnější a vyšlo by to stejně.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod DannyK » sob 09 črc, 2011 3:32 pm

A proč by nemohla současně klesnout dvojkolejka?
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 3:45 pm

Protože pod levým skrytým je pravé a klesání do něj by bylo neúnosné...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod DannyK » sob 09 črc, 2011 10:54 pm

Zaveďte postrky... Štrbská rampa... :lol:
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 10 črc, 2011 2:32 pm

Jinak, ke stavebnímu materiálu. To, co bude moct být přilepeno na základní desce udělám ze silnějšího polystyrenu. To, co bude „ve vzduchu” bych asi podložil styrodurem, kvůli menší tloušťce a větší pevnosti. Podpěry asi z polystyrenu. Pokud bude někde málo místa na výšku, udělám tam most z plastové desky. Ale dofám, že to vyjde tak, abych toto řešení minimalizoval.
Stavba bude probíhat na etapy, aby se všechny celky odzkoušely provozem než se zakryjí a taky proto, že prvky pro digitalizaci nejsou zrovna nejlevnější. Ve skrytých pravděpodobně udělám zastavovací ABC moduly. Teď nevím, jestli jsem ten název trefil, kdyžtak mě opravte. Taky bych rád měl detekci obsazených úseků. Další vychytávka bude kamerový systém ve skrytých, protože se změnily možnosti uložení panelu a tento bude bohužel v rohu místnosti.
No, nakládám si dost. Ale tohle beru jako koníček. Mou druhou záliou je rybaření a tam se taky nic neuspěchá :)
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » ned 10 črc, 2011 4:58 pm

Vím,že by byl lepší výkres,ale kolega suvis je určitě trochu netrpělivý,co jsem to zase zbastlil. :mrgreen: Zkusím své úpravy popsat.
Nejnižší smyčka_
zrušit vnitřní smyčku a co to dá přidat další předjízdné koleje
trať stoupá a v obloucích R482/R439-90°se vynoří z tunelu,zprava přichází kolejová odbočka,která má odvratnou kolej.Celá odbočka je složena z obloukových a jednoduché (EW2)výhybek.Následuje esíčko o poloměrech R525/R486-30°___přímý mezikus 83mm___protioblouk R649/R609-30°,cca přímé tratě 250mm a trať nám zmizela v tunelu.Následuje oblouky R396/R353-180°zde nám začíná trojkolejnná smyčka.Dvě krajní koleje jsou určeny pro hlavní trať,úplně vnitřní pro vedlejší trať.Vlak pro vedlejší trať se může vrátit buď po dvojkolejce přes odbočku zpět nebo tajnou kolejovou spojkou ,přímo na vedlejší trať.Vedlejší trať stoupá v poměru 1:30,vynoří se z tunelu a ocelovým mostem překračuje dvojkolejnnou trať,následuje esíčko a velký oblouk o R353mm-180°.Jsme v koncové stanici.Stanice je oblouková,pětikolejná průjezdná.Na hlavní koleji je poloměr R760mm-60°.Ostatní dopravní R717/R674-60°.Manipulační nad hlavní koleji má R803/60°.Nejspodnější kolej je objízdná a je na ni napojeno lokomotivní depo.
Hodnoty vedlejší tratě-
stoupání 1:30
poloměry R353
délka vlakové soupravy cca 795 mmm jen v obloucích stanice

Výkres až později a určitě ne dnes.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 10 črc, 2011 5:04 pm

Děkuji, už se těším :)
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » pon 11 črc, 2011 12:47 pm

Jak jistě již víte,řešil jsem svým způsobem od kolegy suvise jeho kolejiště.Nejdříve změny oproti původnímu návrhu.Spodní smyčka není zakreslená a to proto že úpravu suvis zvládne sám.Úprava spočívá v odstranění vnitřní smyčky a pokud prostor dovolí přidat další průjezdné koleje do otevřené smyčky.
V horní smyčcce přibyla kolej pro vedlejší trať (ona dolní zrušena smyčka).Tím se stala otevřena smyčka trojkolejná.Upozornění,vlaky z vedlejší tratě musí být vždy vedeny uvnitř ot.smyčky.Protože se mi zdála jen jedna kolej pro vedlejší trať málo,tak jsem do stoupání začlenil výhybnu.Vedlejší trať je vedena odbočkou napravo,nesnaží se dostat hned dovnitř(původní návrh),ale v pohodě stoupá přes výhybnu,po mostě přes dvojkolejku a obloukami vystoupá do horní viditelné koncové stanice.
Stoupání tratí.
Hlavní dvojkolejná trať má stoupání poměr 1:35 až na T.K. +95mm.Dále již pokračuje po rovince a i celá otevřená smyčka je v rovince.Odbočka je ve spádu,proto má vedlejší trať přechodovou vzestupnici.
Vedlejší trať stoupá v poměru 1:30 až do koncové stanice T.K. +225mm.Výhybna tak též leží ve spádě.Zde se buď vlaky míjejí nebo předjíždějí.
Celá horní koncová stanice leží v rovince T.K.+225.

Snad toto řešení pomůže suvisovi pokročit o další krůček :wink: Krajinu jsem nemaloval.
Přílohy
Kopie - suvis_002.jpg
Kopie - suvis_002.jpg (137.46 KiB) Zobrazeno 4196 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 11 črc, 2011 12:59 pm

Děkuji Milane. Já jsem tušil, že to bude obráceně, ale nemohl jsem přijít na to, jak by se dala vytočit lokálka. Až bude chvilka, zkusím to naházet do WT. Jen takový dotaz, výhybky tam jsou všechny EW2?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod milan ferdián » pon 11 črc, 2011 1:08 pm

suvis píše:l výhybky tam jsou všechny EW2?


Ano ..
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 11 črc, 2011 1:17 pm

To je dobře. Já mám 1 hotovou a tři stavebnice EW1, v plánu jsou ve spodní smyčce. Uvažuju, jestli se jich nemám zbavit a koupit EW2. Kdyby o ně měl někdo zájem, určitě se domluvíme ;)
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 11 črc, 2011 2:13 pm

Skryté smyčky ještě nemám. Bohužel nevím, jak umístit ve WT výhybky do sklonu, tak některé místa ve 3D díky tomu vypadají divně. Horní stanice mi trochu nevycházela dle plánu, ale tyto milimetrové záležitosti nebyly problém. Tady jsem vytvožřil album pro toto kolejiště:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/Desktop
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: janto a 4 návštevníků