Nové segmenty kolejiště

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod Zlámalík » sob 18 bře, 2023 8:47 am

Zde něco k technice: https://www.modelplac.cz/pages/tipywork/uvdrburn.htm

Mám ale dva dotazy:
- jaká je výsledná barva - je na výběr? Pode toho, co píše Kubrt, je to spíše černicí lázeň, do barvy kovu.
- pak ale nezískáš lesklý oježděný pás na hlavě kolejnice, což je myslím škoda, nebo to nějak přeleštíš?
TT/současnost: Zlámalíkovy mašinky
Uživatelský avatar
Zlámalík
 
Příspěvky: 2643
Registrován: pát 14 led, 2011 10:39 pm
Bydliště: Košíkov

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod HonzaM » sob 18 bře, 2023 10:56 am

Zlámalík píše:Zde něco k technice: https://www.modelplac.cz/pages/tipywork/uvdrburn.htm

Mám ale dva dotazy:
- jaká je výsledná barva - je na výběr? Pode toho, co píše Kubrt, je to spíše černicí lázeň, do barvy kovu.
- pak ale nezískáš lesklý oježděný pás na hlavě kolejnice, což je myslím škoda, nebo to nějak přeleštíš?

V tom odkazu který uvádíš se pokud jsem správně pochopil jedná o chemické černění mosazných předmětů. V případě toho přípravku co používám se jedná o výrobek specificky vyráběný určený pro kolejivo modelové železnice. Výsledná barva kolejnice je bronzová, pokud chci oježděný povrchový pás, mohu použít jemnou gumu PECO
Výsledek samozřejmě není tak dokonalý jako kdybych štětečkem nanášel na boky kolejí barvu věrně zobrazující rez, ale při představě že bych to dělal na desítkách metrů kolejí a dvaceti výhybkách, dávám přednost tomuhle způsobu. Hlavní je, že kolejnice nesvítí niklovou barvou.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod HonzaM » ned 30 čer, 2024 11:47 am

Po dlouhém odkládání ukončení provozu jsem “do toho řízl” a přemístil nejstarší část kolejiště na protější stranu místnosti (kde bude následně napojena). Tím se uvolnil prostor pro novou část. Layout už jsem tady uveřejnil. Nová část je rozdělena do segmentů, šířka je 60 cm. Konstrukce segmentů je v podstatě stejná, jakou používáme u modulů. Hlavním materíálem konstrukce je kvalitní mnohavrstvová borovicová překližka tloušťky 12 mm, základní výška boků je 100 mm. Vycházím z výškového rozdílu mezi základní úrovní a horní úrovní je 70 mm, odpovídající předchozím dílům (s nomiž bude tato nová část spojena). V tomto případě je ale hlavní nádraží na horní úrovni. Ve spodní úrovni není žádné skryté nádraží, ale pouze dvojkolejná trať, v níž je jen odbočení na čističku koleček. Vzhledem k tomu, že na výsledném kolejišti budou tři poměrně velká nádraží, považuji existenci skrytého nádraží za zbytečnou, nicméně existuje možnost probourání stěnou do sousedního prostoru, kde lze vybudovat skryté nádraží o délce 220 cm a šířce 60 cm. Toto skryté nádraží ale bude skryté pouze pro zraky účastníků provozu na hlavním kolejišti, v tom sousedním prostoru bude pohodlně pŕístupné. Sloužilo by jen pro odkládání vlaků a vlakových souprav.
Přílohy
kostra - strřed.jpg
kostra - levý roh.jpg
kostra - podélná část.jpg
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod Jirkátor » ned 30 čer, 2024 7:55 pm

HonzaM píše:... existuje možnost probourání stěnou do sousedního prostoru ...

Tohle já navrhnout doma, tak mám druhý den kufry za dveřma. :mrgreen:
Ať se dílo podaří, jsem hodně zvědavý na výsledek.
Tohle stavím já: viewtopic.php?f=1&t=12586
Uživatelský avatar
Jirkátor
 
Příspěvky: 1229
Registrován: stř 01 led, 2020 11:09 am
Bydliště: Veselí nad Lužnicí

Re: Rozšíření stávajícího kolejiště

Příspěvekod HonzaM » ned 30 čer, 2024 8:42 pm

Jirkátor píše:
HonzaM píše:... existuje možnost probourání stěnou do sousedního prostoru ...

Tohle já navrhnout doma, tak mám druhý den kufry za dveřma. :mrgreen:
Ať se dílo podaří, jsem hodně zvědavý na výsledek.

Myslím, že na ten skryťák nedojde, protože budu rád když dokážu dokončit to rozšíření. Manželka by mi v tom ale nebránila, je velmi tolerantní.
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Nové segmenty kolejiště

Příspěvekod Martin Justiz » stř 24 črc, 2024 2:24 pm

Konečně jsi se do toho pustil a moc se těším až uvidím výsledek.
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: Nové segmenty kolejiště

Příspěvekod HonzaM » sob 24 kvě, 2025 4:09 pm

Roste to pomaleji než bych si přál, ale přece jen to přibývá. Mám všechny segmenty sestaveny a mám na nich položeno celé kolejiště vytištěné ve skutečné veliikosti v aplikaci XTrackCAD. Teď tedy začne pokládka kolejí. Na obrázcích je levé a pravé zhlaví nové stanice (celková délka 360 cm).
Přílohy
pravé zhlaví.jpg
levé zhlaví.jpg
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Re: Nové segmenty kolejiště (pokračování)

Příspěvekod HonzaM » ned 25 kvě, 2025 7:47 am

Ještě informace k obrázkům v předchozím příspěvku:
Vyříznutá plocha na hlavním panelu je určená pro položení koleji pro tramvaj. Koleje budou zapuštěné jako v reálu, jejich horní hrana bude v úrovni terénu. Zaujal mne totiž velmi pěkný model pražské tramvaje T3 a chtěl jsem po něj najít využití. Mimochodem, neleží někomu doma tento model (nebo neznáte někoho kdo ho má), rád bych ho odkoupil, jsem ochoten zaplatit i vyšší částku než za kterou se prodával. Bohužel jsem s koupí zaváhal, teď už není na trhu a v Praze jezdí většinou spřažená dvojice.
Na dalších snímcích jsou segmenty s tratěmi propojujícími novou stanici s nynějšími moduly. Mým záměrem je vytvoření co nejdelších dvojkolejných úseků volné trati, efektní je potkávání protojedoucích vlaků. Nelíbí se mi kolejiště, kde s tvůrce snaží na malé kolejiště nacpat co nejvíc tratí a stanic, takže je minimum volné tratě mezi stanicemi, tratě se často nesmyslně vedou tak, že trať z nádraží vzápětí tohle nádraží podjíždí, stanice jsou tak krátké, že se do nich vejdou jen dva nebo tři rychlíkové vozy za lokomotivu.
Na spojovací trati podél oken je vyjímatelný střední díl, umožňující přístup k oknům.
Přílohy
samotný levý roh.jpg
celá část u oken.jpg
odejmutý střední díl.jpg
FREMO, Zababov N-scale
http://www.1ku160.cz
HonzaM
 
Příspěvky: 4362
Registrován: úte 05 úno, 2013 9:01 am
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 3 návštevníků