Stanice Nová a Stará Ves

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod sidlo » pát 17 led, 2025 10:15 am

skvělá práce
Uživatelský avatar
sidlo
 
Příspěvky: 3744
Registrován: ned 27 dub, 2014 7:32 am

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod tomkanka » pát 17 led, 2025 12:27 pm

lajblt píše:... od roku 1954 do roku 1960 platila mechanická hlavní návěstidla i pro posun, návěst "Stůj" tedy musely respektovat i posunové díly. ...

tomkanka píše:Není pravda, mechanická hlavní návěstidla vždy platila pouze pro vlaky. To že svolení k posunu z kolej musel udělit výpravčí nebo signalista (vedoucí posunu určitě ne) je věc druhá - bez ohledu na to jestli tam nějaké hlavní návěstidlo bylo nebo ne.

A je to pravda! On ten článek v tom předpisu opravdu je, zašitý v ustanovení o seřaďovacích návěstidlech - vycházel jsem z ustanovení o hlavních návěstidlech, kde je uvedeno pouze že zakazují jízdu vlaku.

Měl jsi pravdu, přijmi prosím mou omluvu.
tomkanka
 
Příspěvky: 270
Registrován: ned 17 lis, 2013 9:48 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 17 led, 2025 2:06 pm

Abych uvedl dnešní kolejiště, jeto téma a jeho možnou budoucnost.

Návrhem byla první stanice Stará Ves, bývalá dráha BEB a druhá stanice Nová Ves, bývalá dráha KkStB. Obě dráhy mají jen společnou Odbočku Ves a veškerý posun se dělá přes tuto odbočku.
Protože mám rád parní provoz, tak provozně jsem se snažil dát kolejišti ráz 50sátých a začátek 60sátých let. Protože parní lokomotivy jsou většinou reparační a jsou přepsané pod logo ČSD, tak by kolejiště mělo správně zapadat do pohraničí nebo do vlivu Sudet. Takže určitý vliv německých předpisů by měl být i na kolejiště.

Dále většina stanic na konci 50 let a začátkem 60 let prošla dopravní rekonstrukcí. Takže stanice Nová Ves má stará světelná návěstidla ESP, která nahradila částečně mechanická návěstidla, která ještě pořád stojí na svém místě.

Protože na dráze ČSD vždy vše probíhalo zdlouhavě a každá změna trvala i několik let, tak jsem chtěl i tuhle možnost nějak zachovat.

Možná budoucnost kolejiště.
Bývalá dráha KkStB by se měla elektrifikovat nebo aspoň naznačit stavbu trolejového vedení.
Což bude oříšek, protože by to chtělo trolejové vedení 30let, což není zrovna dispozici a tím pádem nikdo nedělá ani lokomotivy do těchto let, které jsou ještě v provozu v 50sátých letech.
Ale tím pádem se kolejiště námětově posune směrem ku Praze.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 17 led, 2025 2:11 pm

Parní lokomotivy a tendry ČSD v letech 1945 -1965.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Naposledy upravil Tempotaxi dne pát 17 led, 2025 2:35 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod marian_r » pát 17 led, 2025 2:27 pm

Čitateľný sken by nebol? 600 x 800 pixelov je fakt málo.
marian_r
 
Příspěvky: 404
Registrován: sob 10 čer, 2023 1:59 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » pát 17 led, 2025 2:38 pm

marian_r píše:Čitateľný sken by nebol? 600 x 800 pixelov je fakt málo.

Zvětšeno – stačí.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod marian_r » pát 17 led, 2025 3:20 pm

fakt stačí?

rez.jpg
rez.jpg (63.66 KiB) Zobrazeno 1700 krát
marian_r
 
Příspěvky: 404
Registrován: sob 10 čer, 2023 1:59 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod lajblt » pát 17 led, 2025 10:13 pm

2 Tomkanka: V pohodě, nejde přece o život. :) Narazil jsem na tohle ustanovení, když jsem sepisoval seriál o vývoji návěstidel u ČSD na svých stránkách http://vlaky.bestsite.cz/zeleznice/vyvoj-navestidel-csd-uvod-2-7.htm a taky mě to překvapilo.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 18 led, 2025 2:05 pm

Odstraňování starého návěstidla na trati Plzeň – Cheb v roce 1967.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » sob 18 led, 2025 6:37 pm

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Příloha rok 1958..
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod oliver231 » sob 18 led, 2025 7:16 pm

Tempotaxi píše:Stanice Nová Ves bude mít také sypaná nástupiště, která budou na jedné straně ukončena betonovou hranou.
Obrázek


A prečo?
To Stará Ves a Nová Ves budú žiť v rozdielnom čase? (Nečítal som celú diskusiu, tak neviem.)

Takto tie betónové hranoly na staniciach v 50tych a 60tych rokoch ešte neboli. Buď mala stanica porobené ostrovčekové nástupištia takrečeno - obojstranne (nie len betónové hranoly z jednej strany), alebo nemala nič takého, len takú miernu vyvýšeninu z jemného štrku a piesku - čo bol prípad drtivej väčšiny staníc tej doby. Dokonca ešte aj v 70tych rokoch to tak bežne bývalo:



Obrázek
Obrázek
Obrázek
oliver231
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 28 bře, 2021 12:18 am

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 led, 2025 8:14 am

Kniha – Modely železnice v terénu – pan Zuzka
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod oliver231 » ned 19 led, 2025 11:34 am

Tempotaxi píše:Kniha – Modely železnice v terénu – pan Zuzka


No však dobre, v poriadku, tu knižku máme tiež, vyšla v 1988. Ale tu ide o to, že ty uvádzaš, že to chceš mať ako v 50tych rokoch, no a kde si v 50tych až 60tych rokoch takú stanicu videl, s takto urobenými nástupišťami? Vtedy toto ešte nebolo. Tento druh nástupíšť na staniciach, kde sú takto z jednej strany dané betónové hranoly, patria až do 70-80tych rokov a vyššie (dokonca ani v 70tych to väčšina staníc ešte nemala).

Vtedy (50. - 60. roky) boli niekde aj komfortné kryté nástupištia s podchodmi, ale práve toto, čo si vytvoril – tie betónové hranoly dané z jednej strany, to ešte vtedy na staniciach nebolo. Inak veľmi ma teší, že sa snažíš to urobiť ako to bolo v tej III. epoche, tú epochu mám rád, ale i sám si si v minulosti už všimol, že si v tom porobil nejaké chybičky, no a toto je ďalšia. Popozeraj si dobové fotky z tých čias (50. - 60. roky), aj dobové filmy, aby si videl ako vtedy vyzerali stanice a ich nástupištia . Prajem ti veľa šťastia.
oliver231
 
Příspěvky: 22
Registrován: ned 28 bře, 2021 12:18 am

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 led, 2025 4:46 pm

Honzíkova cesta 1956 Vůz Be 3-1170 Pražská dráha
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Stanice Nová a Stará Ves

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 led, 2025 4:58 pm

Žst. Pardubice 1957.
Obrázek
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4861
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník