H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 04 srp, 2016 6:56 pm

Taky budu mít lávku pro pěší a nedělám kvůli tomu frajeři. :D Tedy mám ji koupenou,leč zatím složenou v krabičce a jen tak na ni nedojde. :?
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » čtv 04 srp, 2016 7:33 pm

Asi už mě máte plné zuby, přesto jsem to ještě zkusil nakreslit Peco s pikem spojit jde navíc z výhybky vždy půjde flexi. Vím, že nádraží není ideální, ale dá se ještě upravit a lokálka je taky jen nahrubo. Jde mi o hrubý koncept.
Přílohy
obrázek.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Bezmozek » čtv 04 srp, 2016 8:16 pm

No nevim, nebudou náhodou koleje co podjíždí levý zhlaví "pod vodou".
A ta dvojkolejka je nutná nebo aspoň v takovym rozsahu? Nějak si jí obětoval celou levou polovinu a lom a Žampach fuč :roll:
:twisted: BTTB - Bad To The Bone :lol:
Uživatelský avatar
Bezmozek
 
Příspěvky: 160
Registrován: pon 24 bře, 2014 12:02 pm
Bydliště: Praha

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » čtv 04 srp, 2016 8:31 pm

No jo, do pr.... bude zhruba na úrovni, jedině, že bych jí schoval do tunelu úplně. říkali jste, že je to přeplácané tak jsem lom obětoval a kamenný most tam někam nacpu :-) Ještě ale zkusím překreslit Milanův návrh, jen nevím zda se v tom správně zorientuji.
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 04 srp, 2016 8:39 pm

A co to treba zkusit takhle? Samozrejme netusim, jestli je to technicky proveditelne, ale napadlo mne to :mrgreen:
Přílohy
WP_20160804_002.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » čtv 04 srp, 2016 9:02 pm

To by asi šlo, jen je tam ten ostrý oblouk vpravo dole a nevím kam pokračuje lokálka co zajíždí za zdymadlo, to je vratná smyčka?
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Vít Doležal » čtv 04 srp, 2016 9:26 pm

Ještě úprava předešlého návrhu.
Přílohy
dvojkolejka 5 obrázek.jpg
Uživatelský avatar
Vít Doležal
 
Příspěvky: 93
Registrován: čtv 26 bře, 2015 9:04 pm
Bydliště: Mnichovice

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 04 srp, 2016 9:51 pm

Vít Doležal píše:To by asi šlo, jen je tam ten ostrý oblouk vpravo dole a nevím kam pokračuje lokálka co zajíždí za zdymadlo, to je vratná smyčka?


Ostry oblouk muze byt schovany treba pod mestem, neco jako Vinohrady :mrgreen: Ano, samostatna vratna smycka, ale jak rikam, nezkousel jsem to, je to jenom takova idea :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 05 srp, 2016 5:39 am

miroslav lengyel píše:
milan ferdián píše:Ahoj,
zjišťuji,že nepatřím mezi ty co se tak snadno vzdají.Mám další nápad,vypadá to jak by se moje dívčina probouzela :D :wink: .
Jen to nezakřiknout :mrgreen: .
Milan

To je dobře a mně nezbývá než ti popřát,ať se ti daří co nejlépe. :wink:

Ahoj Míro,
děkuji.Musím ji polehounku budit,však přítelkyni máš,tak to znáš jak je to s něžnou polovičkou. :wink:
Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 05 srp, 2016 6:00 am

Ahoj Víťo,
upřímně jsem v rozpacích.
1)Kruh
Když už chceš kroužit dookola,tak vytvoř falešnou dvojkolejku
2)Skryťák
Absence skryťáku.Na trati budou jen dvě soupravy a předjíždět se budou jen ve stanici.Trochu málo.
3)Stanice
cca 80,0 cm dlouhé dopravní koleje?Na dvojkolejku velmi krátké.V H0 minimálně 200,0 cm.
4)Oblouky
Stejná chyba co AC2.Při těch poloměrech oblouků pochybují o bezkonfliktní kontaktu míjejících se souprav.
5)Lokálka
Vyvedení lokálky ze širé trati bez odvratné koleji.Špatné rozvětvení lokálky ze stanice.
6)Přístav
Špatně napojena výtažná kolej na traťovou kolej před stanici.V přístavu sice základ máš,no chtělo by to kapku i šturcové koleje.
7)Výhybky
Ty rámy se budou občas rozpojovat?Protože tě čeká řezání výhybek,což není oblíbená činnost našich železničních modelářů.

Kluci určitě přidají další postřehy.Tady není snaha našimi připomínkami tě odradit od stavby kolejiště nebo že by jsme chtěli realizovat své představy přes tebe.Bude to tvé kolejiště,ty jsi investor a zároveň stavitel.

Milan
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 05 srp, 2016 6:07 am

milan ferdián píše: Jenže PIKO A-Gleis a PECO CODE 100 jsou dva rozdílné systémy. A ikdyž mají stejné CODE 100,otázkou je vůbec spojitelné mezi sebou. Dalším problémem jsou obloukové výhybky,tak ty jsou tak rozdílné,že je nejde vůbec mezi sebou nahradit.A na plánku máš výhybky obloukové PECO/SETRACK.
Milan


Než jsem to na svým kolejišti kvůli měkkým jazykům Piko výhybek překopal, používal jsem oba systémy - PECO Code 100 i Piko A Gleis. Jsou mezi sebou v pohodě propojitelný, jen je třeba dát v případě R2 či R1 oblouků navazujících na výhybky pozor jiný poloměry, a udělat si z flexi koleje přechodovou kolej co ten rozdíl poloměrů vyřeží. No a samozřejmě nejdou mezi sebou kombinovat obloukový výhybky.

Krom už zmíněných měkkých jazyků, na kterých mi vykolejovali těžší mašiny jako sergej nebo čmelák, je skutečně průšvih nevhodná geometrie zejména jejich obloukových výhybek, což neumožnuje udělat oproti Tilligu Elite výhybkám jejich různý zkombinování a tvorbu složitějších zhlaví stanic na malém prostoru.

Taky jsem měl nakoupený všechno kolejivo pro stavbu hned jsem před lety dostal od Milane jeho plánek pro PIKO A - naivně jsem na tom kolejivu trval... Stejně jsem to nakonec vše prodal a nakoupil Tillig Elite a PECO code 100 pro skryták. Ten cenový rozdíl mezi vexlema PIKO/Tillig elite považuji za zanedbatelný vzhledem k finálnímu užitku -modelovější vzhled stanice, delší staniční koleje, napájené srdcovky výhybek plus větší provozní spolehlivost.

Jak už jsem ti Víťo psal, je to na debatu nad velkou termoskou kafe proč ne PIKO a proč nejsou ty rámy až tak ideální...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 05 srp, 2016 6:45 am

Ahoj,
z mé strany jen skica.Hodnotu +/- 0 má vždy hladina vody/toku/bazénu v přístavišti.Stanice kvůli povodním je daleko výše položena.Zde doporučuji na úrovni výše hrany hráze zdymadla.O něco níže koleje v přístavu.Na levé straně "paradestrecke"
,trať klesá.Lokálka ve stanici má své mini nádražíčko,tvar "V".Vystoupá,překračuje dvojkolejnou trať viz.kolejiště Petra Z.,kolej do přístaviště,vodní tok,klesá za zdýmadlo.
Vlakové soupravy HT,minimální délka u osobních 150,0 cm,u nákladních 200,0 cm spíše delší.Potřeba ostrovních nástupišť,minimálně aspoň jedno.
Potřeba souprav hlavní trať:
ICE - dvě
Os - dvě
PN - dvě
Mn - dvě
Lokálka
Os - jedna
Mn - jedna
Přístav
Vlečkový - jedna

Milan
Přílohy
Skica VD.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pát 05 srp, 2016 6:56 am

Víťo, ještě několik poznámek pro malování:
Pro mezinárodní rychlík počítej jednu staniční kolej min 2-2,5m, jinak to v HO vypadá blbě. Tu délku ale počítej jako vzdálenost od námezníku k námezníku. Myslím že pro epochu V nemusíš mít v případě menší stanice na hlavní, dvoukolejné trati, víc jak pět staničních kolejí. Pro lokálku ti samozřejmě stačí stanička se staniční kolejí 120cm a třema kolejema, nebo zastávka s 50cm nástupištěm a jednou kolejí... Jako maximální možné stoupání si ve wintracku nastav 4cm/1m - ale optimum je mín, nejlépe mezi 2,5-3cm/1m - jinak si budeš až moc kurvit mašiny a špinit koleje od bandáží. Minimální poloměr v případě koleje v přístavu nebo na vlečce či manipulační koleji se dá použít i R400 a méně, aniž by to vypadalo až tak hrozně. U všeho ostatního mimo skryták ale doporučuju co největší oblouky - tedy v případě PECO R3 jako nejmenší, vnitřní oblouk na dvoukolejce. Vnější, paralelní oblouk ve Wintracku vytvoříš jednoduše - klikneš na jednu kolej R3 a dáš příkaz vložit Paralelgleis - Wintrack ti sám nabídne zda vpravo nebo vlevo od té zakliknuté koleje a vytvoří ti ho z flexi kolejiva, distanci mezi paralelními kolejemi ti umožní si navolit také.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod milan ferdián » sob 06 srp, 2016 10:21 am

Ahoj,
to co budu psát se Víťovi moc líbit nebude :mrgreen: .Prošel jsem si znovu celý námět a zabrousil do světa.A hle ten Peťa má,
Petr Zatrepalek píše:Jsem hodně zvědav jak se to povede na ty rámy napasovat. Mně z toho vychází pro HO nezbytnost kompromisu - bud mít malý kousek zdymadla bez přístavu, velkou stanici hlavní trati a kus lokálky v oblouku, nebo mít větší stanici + přístav se zdymadlem ale bez lokálky. Jako ideální by si myslím ale bylo udělat si jen trat klikatící se podél řeky krásnou krajinu Polabí nebo Povltaví se zdymadlem, mostem, vlečkou s přístavem a malou zastávkou pro zaměstnance přístavu... Trat by byla přirozenou součástí krajiny, dominantním bodem námětu by byl přístav se zdymadlem Provozovat by se dalo cokoliv pro Epochu V - včetně IC vlaků, dlouhých rychlíků, krátkých motoráků svážejících zaměstnance, dlouhých nákladních souprav...

pravdu.
Především jsem vyloučil kolejivo PECO,ale bych při navrhování kolejiště to neměl jednoduché,zvolil jsem pro hlavní stanici Vraňany výhybky 12°TILLIG/ELITE a pro stanici a přístav Lužec už jen výhybky 15°.A co mi vyšlo.

Na kraji nalevo máme odkrytou část dvojkolejné trati.Část oblouků jsem schoval do tunelu,který leží u Mlčechvostu.
Stanice Vraňany je oproti reálu zjednodušena a má funkci přípojná.Stanice má dvě pravé jednoduché kolejové spojky,z toho druhá na část kolejiště do Lužce.Stanice Vraňany mají tři dopravní koleje na hlavní větvi a jednu dopravní na vedlejší větvi do Lužce.Manipulační skládková u staniční budovy,lužcová část kolej objízdnou a odstavnou pro nákladní zátěž.
Osobní a manipulační vlaky na HT mají délku cca 150,0 cm.Přístav v Lužci jsem objevil na "Mapach" ,hned kousek je koncové nádraží a dále zdymadlo "Hořín" na plavebním kanálu.Zdymadlo "Hořín" jsem obrátil o 180°.

Poloměry jsou volené dle obloukových výhybek a to jsou R543 a R484.Vím byly by lepší větší,ale nechtěl jsem zbytečně zkracovat už tak zjednodušenou stanici Vraňany ještě na kratší.

Hlavní dvojkolejná trať se vine dále napravo v přímce,kdežto vedlejší trať do Lužce se může lehce klikatit.Výškové rozdíly nejsou z důvodu krajiny v Povltaví u Mělníka.
Milan

Milan
Přílohy
007VD – DF.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: H0 podkrovní kolejiště s přístavem 450 x 300 cm

Příspěvekod Rocky_MK » sob 06 srp, 2016 10:35 am

Chci se jen zeptat, jaká je filozofie provozu té lodní dopravy? Ten přístav není průjezdný, ale jen tam lodě dojedou zdymadlem, naloží/vyloží se náklad a jedou zpět do zdymadla?
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků