Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
lajblt píše:Vycházel jsem z následujícího případů existujících v epoše 4 - sám jsem těmito stanicemi nesčíslněkrát projížděl.
1) Stanice Kladno-Ostrovec (trať Kladno-Kralupy nad Vltavou)
Na kladenském zhlaví jsou použita 2 světelná návěstidla u 1. a 2. staniční koleje a před každým z nich stojí rychlostník - u 1. koleje 55, u 2. koleje 40 a to přesto, že stanice má rychlostní návěstní soustavu, tedy u 2. koleje je použito návěstidlo z-č-b-ž.
2)
Ve stanicích Městečko u Křivoklátu, Roztoky u Křivoklátu a Nižbor (trať Rakovník-Beroun) byla v 80. a 90. letech návěstidla nezávislá na výměnách (jednoramenná vjezdová i odjezdová návěstidla). Před krajní výhybkou byl rychlostník "40", hned za ní směrem do stanice rychlostník "60". Tedy stejný případ jako zde - rychlost na odjezdovém zhlaví byla u 1. koleje dána rychlostníkem (vjezd 40, hned za krajní výhybkou zrychlení na 60 na hlavní koleji, zatímco na "odbočných" zůstává 40 i na odjezdovém zhlaví).
2 miroslav.lengyel: Ještě si myslíš, že rychlostník ve stanici nemá co dělat?
lajblt píše:Rychlostník R - není to náhodou až epocha VI? V epoše IV byly rychlostníky jen 3 druhů. Hranaté, které se mohly případně vyskytnout v kombinaci "rychlostník nad rychlostníkem", tj. horní pro motorové vozy, dolní pro ostatní vlaky. A kulaté pro vozidla přechodnosti "3", tj. v praxi většinou pro šestinápravové lokomotivy (Sergej, Šestikolák, Čmelák apod.).
V návěstních předpisech z r. 1960 a z r. 1987 není o tom, že by rychlostníky nesměly stát v obvodu stanice, ani zmínka.
Zdeněk si přál úplné osazení návěstidly odpovídající SZZ III. kategorie, proto řeším ten problém s návěstidlem před angličanem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků