workous - návrh Lajbl - roh v HO

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod lajblt » sob 13 říj, 2012 6:35 pm

Ahoj Zdeňku,

vjezdová návěstidla nejsou viditelná, jsou uvažována "za tunelem". Potřebuješ 1x třísvětlové návěstidlo (Z-Č-B), 5x čtyřsvětlové návěstidlo (Z-Č+B-Ž), pokud budou všechny tři průjezdné koleje dopravní. K tomu 5x trpasličí seřaďovací návěstidlo (B-M, 3x ke kusým kolejím, 2x před krajní výhybku směrem do stanice). Víc nepotřebuješ.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod workous » sob 13 říj, 2012 7:32 pm

Tome vídím na tvém návrhu čtyřsvětelné 4ks 2ks třísvětelných a 5ks dvoustvětelných trpasličích je to tak ok?
Přílohy
_MODEL~1.JPG
_MODEL~1.JPG (74.55 KiB) Zobrazeno 6275 krát
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 13 říj, 2012 7:36 pm

Pred tim anglicanem musi byt taky ctyrsvetelne, nebot jedes do odbocky :)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod lajblt » sob 13 říj, 2012 9:23 pm

Tady si nejsem úplně jistý - v původním návrhu mám u 1. koleje z-č-b a současně rychlostník 40. Ale nevím, jestli správnější není i u 1. koleje z-č-b-ž bez rychlostníku. Nevíte to někdo, pánové?
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 říj, 2012 2:11 am

Rychlostník R – nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost pro případy
stanovené tabulkami traťových poměrů.

Řekl bych,že z toho jasně vyplývá,že rychlostník nemá ve stanici co dělat. :wink: tudíž u 1.koleje musí být 4 světelné návěstidlo.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod lajblt » ned 14 říj, 2012 7:53 am

Vycházel jsem z následujícího případů existujících v epoše 4 - sám jsem těmito stanicemi nesčíslněkrát projížděl.

1) Stanice Kladno-Ostrovec (trať Kladno-Kralupy nad Vltavou)
Na kladenském zhlaví jsou použita 2 světelná návěstidla u 1. a 2. staniční koleje a před každým z nich stojí rychlostník - u 1. koleje 55, u 2. koleje 40 a to přesto, že stanice má rychlostní návěstní soustavu, tedy u 2. koleje je použito návěstidlo z-č-b-ž.

2)
Ve stanicích Městečko u Křivoklátu, Roztoky u Křivoklátu a Nižbor (trať Rakovník-Beroun) byla v 80. a 90. letech návěstidla nezávislá na výměnách (jednoramenná vjezdová i odjezdová návěstidla). Před krajní výhybkou byl rychlostník "40", hned za ní směrem do stanice rychlostník "60". Tedy stejný případ jako zde - rychlost na odjezdovém zhlaví byla u 1. koleje dána rychlostníkem (vjezd 40, hned za krajní výhybkou zrychlení na 60 na hlavní koleji, zatímco na "odbočných" zůstává 40 i na odjezdovém zhlaví).

2 miroslav.lengyel: Ještě si myslíš, že rychlostník ve stanici nemá co dělat? ;)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 říj, 2012 9:04 am

lajblt píše:Vycházel jsem z následujícího případů existujících v epoše 4 - sám jsem těmito stanicemi nesčíslněkrát projížděl.

1) Stanice Kladno-Ostrovec (trať Kladno-Kralupy nad Vltavou)
Na kladenském zhlaví jsou použita 2 světelná návěstidla u 1. a 2. staniční koleje a před každým z nich stojí rychlostník - u 1. koleje 55, u 2. koleje 40 a to přesto, že stanice má rychlostní návěstní soustavu, tedy u 2. koleje je použito návěstidlo z-č-b-ž.

2)
Ve stanicích Městečko u Křivoklátu, Roztoky u Křivoklátu a Nižbor (trať Rakovník-Beroun) byla v 80. a 90. letech návěstidla nezávislá na výměnách (jednoramenná vjezdová i odjezdová návěstidla). Před krajní výhybkou byl rychlostník "40", hned za ní směrem do stanice rychlostník "60". Tedy stejný případ jako zde - rychlost na odjezdovém zhlaví byla u 1. koleje dána rychlostníkem (vjezd 40, hned za krajní výhybkou zrychlení na 60 na hlavní koleji, zatímco na "odbočných" zůstává 40 i na odjezdovém zhlaví).

2 miroslav.lengyel: Ještě si myslíš, že rychlostník ve stanici nemá co dělat? ;)


Ano to si myslím,předpis mluví jasnou řečí. :wink:
To,že je to někde jinak neznamená vůbec nic.Může to být takto z nějakých důvodů a bude to ošetřeno ve staničním,sešitovém atd. řádu.
Pokud kolega modeluje Tebou jmenované stanice,tak je vše v pořádku.Jestli tomu tak není,pak ale nechápu Tvůj dotaz,protože nelze nějakou vyjímku vztahovat k platnému předpisu.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod Antar » ned 14 říj, 2012 9:09 am

Rychlostník 40 u vjezdu v kombinaci vjezdovým návěstidlem nezávislým na výměnách je na místních tratích dosud poměrně běžnou záležitostí (mizí to jen při modernizacích).
Možná by bylo jednodušší prostě udělat všude stejná odjezdová návěstidla 3světlová (zelená, červená, bílá) a na obě zhlaví dát na vjezd ten rychlostník 40. Na odjezdu bude rychlostník 60 za poslední odjezdovou výhybkou. A nejjednodušší varianta je dát odjezdová jen zelená-červená (příp. jen jedno skupinové na každé zhlaví) a stanici mít bez ranžírek.
Antar
 
Příspěvky: 41
Registrován: stř 01 pro, 2010 8:28 pm

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 říj, 2012 9:10 am

S tímto nezbývá než souhlasit. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod lajblt » ned 14 říj, 2012 10:26 am

Rychlostník R - není to náhodou až epocha VI? V epoše IV byly rychlostníky jen 3 druhů. Hranaté, které se mohly případně vyskytnout v kombinaci "rychlostník nad rychlostníkem", tj. horní pro motorové vozy, dolní pro ostatní vlaky. A kulaté pro vozidla přechodnosti "3", tj. v praxi většinou pro šestinápravové lokomotivy (Sergej, Šestikolák, Čmelák apod.).
V návěstních předpisech z r. 1960 a z r. 1987 není o tom, že by rychlostníky nesměly stát v obvodu stanice, ani zmínka.
Zdeněk si přál úplné osazení návěstidly odpovídající SZZ III. kategorie, proto řeším ten problém s návěstidlem před angličanem.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod mnitka » ned 14 říj, 2012 10:53 am

Rozhodně bych se v této stanici přimlouval za skupinová odjezdová návěstidla (na každém zhlaví pouze jedno) a bez seřaďovacích návěstidel. Projekt to zlevní a přidá mu to na věrohodnosti.
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod lajblt » ned 14 říj, 2012 10:56 am

V původním návrhu to tak bylo. Dokonce tam byla jen mechanická odjezdová návěstidla L1-2 a S1-2 bez čehokoli dalšího.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod miroslav lengyel » ned 14 říj, 2012 11:02 am

lajblt píše:Rychlostník R - není to náhodou až epocha VI? V epoše IV byly rychlostníky jen 3 druhů. Hranaté, které se mohly případně vyskytnout v kombinaci "rychlostník nad rychlostníkem", tj. horní pro motorové vozy, dolní pro ostatní vlaky. A kulaté pro vozidla přechodnosti "3", tj. v praxi většinou pro šestinápravové lokomotivy (Sergej, Šestikolák, Čmelák apod.).
V návěstních předpisech z r. 1960 a z r. 1987 není o tom, že by rychlostníky nesměly stát v obvodu stanice, ani zmínka.
Zdeněk si přál úplné osazení návěstidly odpovídající SZZ III. kategorie, proto řeším ten problém s návěstidlem před angličanem.


Okopíroval jsem odstavec ze stávajících předpisů,takže je tam to R :D tady máš ty ostatní.Nicméně všechny rychlostníky jsou vztaženy k traťové rychlosti,liší se pouze tvarem

Rychlostník – nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla.
Rychlostník 3 – nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost pro vozidla
skupiny přechodnosti 3.
Rychlostník N – nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost pro vozidla
normální skupiny přechodnosti.
Rychlostník NS – nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost pro vozidla
s naklápěcími skříněmi.
Rychlostník R – nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost pro případy
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod lajblt » ned 14 říj, 2012 11:09 am

Máš na prvním řádku uvedeno: "Rychlostník – nepřenosné návěstidlo, které návěstí traťovou rychlost od tohoto návěstidla." Je tam řečeno OD TOHOTO NÁVĚSTIDLA. Ne toto návěstidlo nesmí být použito ve stanici. Traťová rychlost = dovolená rychlost v úseku trati, tj. i ve stanici. ;)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: workous - návrh Lajbl - roh v HO

Příspěvekod workous » ned 14 říj, 2012 11:19 am

Děkuji všem, ale nechtěl jsem způsobit takovou rozepři mezi Vámi či diskuzi :) poslední verze tedy bude , že vyměníme trojku za čtyřku u angličana?
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků