TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod lajblt » čtv 30 čer, 2011 8:05 pm

Přílohy
_modely.biz-suvis-01.jpg
_modely.biz-suvis-01.jpg (188.08 KiB) Zobrazeno 4928 krát
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 01 črc, 2011 6:14 am

Díky. Určitě si z toho něco vezmu.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 08 črc, 2011 8:23 pm

Vymyslel jsem nově skryté, ale bude to na tři pořádné patra...

Otevřená část je v podstatě pořád ta, která se mi docela líbí:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack#F3.6.0.jpg

Levé skryté se nám trošičku posunulo dopředu panelu, vpravo je vidět názna mojí finty s nejnižším skrytým:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... skryte.jpg

A tady to je. Myslím, že jinak už by to nešlo. Stopání je přijatelné. Mezi patry jsem udělal prostor 80 mm. Toto skryté bych mohl ještě trochu rozšířit, třeba nějakou kusou kolejí, popř. průjezdnou, protože bude přístupné zepředu. Mohlo by znázornovat větší stanici "někde za tunelem", zatímco druhé by bylo jen na předjíždění a krátkodobé odstavení. Tady je, prosím pěkně, můj nápad:

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... skryte.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod DannyK » sob 09 črc, 2011 8:29 am

Je zjevná inspirace návrhem MF, problém vidím v tom, že u Milanova návrhu nic nepřebývá, a nic nechybí. Když už bych chtěl jít na dvojkolejku (slyšeli už o kanonu na vrabce?), tak bych zaústění trati do dvojkolejky provedl stylem ŽSt. Zadní Třebáň, aby bylo nějaké zpestření provozu.

http://www.mapy.cz/#x=14.202425&y=49.91 ... _6&l=3&c=h
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 8:49 am

Tak to mě zajímá. Co mému návrhu přebývá a co schází? Přesně tohle je důvod, proč to dávám na forum. Zajímají mě názory ostatních. A proč bych tam měl rvát další stanici o pěti kolejích? Sám jsem nad stanicí uvažoval, ale nebylo by právě tohle moc? Nebráním se dobrým nápadům. Inspirace je opravdu u M. Ferdiána.

EDIT: Když bych tam narval tuto staničku, která se mi docela líbí, tak bych se musel rozloučit:
a) s odbočkou na lokálku, protože na most bych to nevystoupal ani omylem - už ted tam mám 3cm/m.

což souvisí s problémem:
b) vést lokálku vnitřkem oblouku by zase znemožnilo umístění levého SN ve smyčce. A že bych kolejiště kvůli tomu stavěl na čtyři patra, abych s levým skrytým mohlk o úroven klesnout... Myslím, že už ty tři budou docela záhul.

EDIT2: ted se na to dívám, možná by se na vnitřní stranu oblouku/stanice vešlo otočení na lokálku, ale bylo by to hodně na těsno...
Naposledy upravil Jeňa Sova dne sob 09 črc, 2011 9:09 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod DannyK » sob 09 črc, 2011 9:06 am

Ta stanice má jen tři koleje, protože z hlediska provozu na 2k je to v podstatě zastávka. Co jede po hlavní trati, nemůže být předjeto nebo předjet v této stanici. Běžte se tam někdy podívat, stojí to za to.
Milan má v podstatě (v menším) to samé, zastávka s vlečkou, která dává trochu zpestření do jinak nudné odbočky z hl. trati. Pro informaci, ta stanice nemusí nutně být zapojená do hl. trati oběma zhlavími.

A s dovolením, na délce dvou metrů dojkolejka je zločin ;-)
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 9:16 am

Já jsem kolejí napočítal pět. A předjíždění, pokud dobře vidím je tam možné, protože jsou tam kolejové spojky. Sice jen z krajní koleje směrem ke staničce a pak zase zpátky, ale jsou tam. Takových stanic znám dost, např. Šakvice, které jsou mimochodem taky odbočná stanice. Jet podívat se tam nepojedu. Sice mám režijku, ale abych se plahočil přes celou republiku, abych viděl jednu konkrétní stanici... Jak vypadají žel. stanice vím moc dobře, protože tohle vědět dost patří k mojí práci ;)
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod DannyK » sob 09 črc, 2011 9:18 am

Napojení lokálky zvenku činí z Milanova návrhu neotřelé téma, protože zevnitř to umí každej blbec, s dovolením, proto bych to napojení nechal z vnější strany. I když nemám rád redukce rybníku na náprstek, redukce výchozí stanice lokálky na 2 koleje + kusou v prodloužení jedné dopravní by v případě zaústění pouze jedním zhlavím nemusela nějak zvlášť komplikovat sklonové poměry.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod DannyK » sob 09 črc, 2011 9:25 am

suvis píše:Já jsem kolejí napočítal pět. A předjíždění, pokud dobře vidím je tam možné, protože jsou tam kolejové spojky. Sice jen z krajní koleje směrem ke staničce a pak zase zpátky, ale jsou tam. Takových stanic znám dost, např. Šakvice, které jsou mimochodem taky odbočná stanice. Jet podívat se tam nepojedu. Sice mám režijku, ale abych se plahočil přes celou republiku, abych viděl jednu konkrétní stanici... Jak vypadají žel. stanice vím moc dobře, protože tohle vědět dost patří k mojí práci ;)


Možná po rekonstrukci je tam spojka navíc, ale nikdy jsem tam nezažil ani to, že by os uhnul rychlíku. A jezdit extra do Třebáně není pochopitelně důvod, já jen, že je to při cestě, kdybyste chtěl vzít rodinu na vejlet (Mámo, pojedeme na Karlštejn).

K tomu vzhledu stanic - předpokládám, že máte ten excel se schematy? ;-)
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 9:29 am

No, mám tam 3 cm/m, kdybych tam narval ještě dvě výhybky, abych z toho udělal stanici, tak počítám, že se dostanu někde k 5 cm/m, protože výměny by ve stoupání být neměly. Já nevím, tak stanice může být na sklonu, ale 50 promile snad není nikde ani na širé trati. Tím myslím samozřejmě adhezní železnici. Jak jsem psal, jedině vnitřkem. A právě to, že je to odbočení z venku, se mi líbilo. A jestli je tam dole dvojkolejná či jednokolejná trat, tak na tom podle mě opravdu při řešení tohoto problému nezáleží.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 9:31 am

Já jsem tam párkrát letos v zimě projížděl. Jsem od Zlína, to by byl dlouhý výlet. Jo a nebudeme si tu vykat, že? ;D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod lajblt » sob 09 črc, 2011 10:45 am

Tak pokud se něco v Třebani nezměnilo, tak má 2 průjezdné koleje na hlavní trati Praha-Beroun a pro lokálku taky 2 dopravní koleje, oddělené od hlavní trati jednou kolejí manipulační. Takže předjíždění ani křižování tu není možné.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod vojtas » sob 09 črc, 2011 10:51 am

Předjíždění v Třebáni možné je,jsou tam spojky...
TT
Uživatelský avatar
vojtas
 
Příspěvky: 1351
Registrován: ned 20 čer, 2010 10:32 am
Bydliště: Praha

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 09 črc, 2011 11:17 am

Myslel jsem si to :) Ale ten nápad zkouším hodit do WT. Neříkám, že to tak chci, jen mě zajímá, jak to bude vypadat. Dejte mi tak 30 minut ;)
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod DannyK » sob 09 črc, 2011 11:43 am

Záleží na kolejnosti trati. Uvažte, jak dlouhá je spojka trojkolejce nebo na souběhu dvoukolejek. Nedejbože, aby tam bylo provedení umožňující v určitých případech přechod z kolej na kolej pro více než jeden vlak.
DannyK
 
Příspěvky: 64
Registrován: ned 03 říj, 2010 7:26 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků