
Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.
lajblt píše:Dobrý večer, kolegové,
jsem rád, že má publikace o návěstidlech v síti ČSD na http://vlaky.bestsite.cz slouží i po mnoha letech od uveřejnění.Upřesním, že mechanická návěstidla hlavní i seřaďovací "rakouského" vzoru jsou v provozu dodnes, zrušeny byly pouze obdélníkové perforované desky předvěstí, nahražené v padesátých letech i mimo území Sudet plnými terči kruhovými německého vzoru.
Světelná návěstidla ESP, nahrazující tříramenná mechanická odjezdová návěstidla (odjezdy na TŘI různé tratě) zůstávala na místě a funkční i po změně návěstních předpisů v roce 1954, jen namísto tří zelených světel (z-č-z-x-z) zůstalo zapojeno jen jedno zelené světlo, případně bylo druhé nahrazeno bílým pro řízení posunu.
milan ferdián píše:... , ale proč šturc byl takto osazen ? -m-
Tempotaxi píše:... Přesto si myslím, že by zde mělo být seřaďovací návěstidlo nebo uzávěrka koleje doplněna vyčkávacím návěstidlem.
tomkanka píše:V tomto případě stačí Véčko, v drtivé většině podobných případů holé.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků