Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 20 kvě, 2011 7:10 pm

Max píše:
Radek Strnad píše:....Stanici,kde je na hl.koleji rychlost 90km/h nemůžu krýt jednoramenným mech.návěstidlem nebo tam musím dát ve stanici rychlostník na 40km/h.Výkolejky by měly být od TT výš samozřejmostí,stejně tak další,na první pohled viditelné základní věci..

ned dub 17, 2011 8:22 pm
Bývalo to i tak, jak píšeš, rychlostník před první výhybkou 40, u námezníku 1.koleje 80 a fíra jen "vytáhnul střevo" aby se přes stanici rozjel. Později tam místo 80 dali 60, a o něco později nic, takže ta 4cítka pak platila přes celou stanici a za ní kopec..... furt to odborníci vylepšujou.....

Už jsem našel tu fotku jako doklad o tom, že ten rychlostník tam opravdu byl = rok 1973.
(vlevo vzadu je nakládací rampa, podobná bývala mezi Poustevnou a Sebnitz přímo u traťové koleje)
Přílohy
rychlostnik_80_.jpg
rychlostnik_80_.jpg (134.69 KiB) Zobrazeno 4914 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 20 kvě, 2011 9:32 pm

Morris Zapp píše:Akorát je potřeba si uvědomit, že to, co se na tom angličáku kříží, jsou dvě zoufalé lokálky s minimálním provozem. Navíc se to křížení nedožilo mladších epoch a bylo nahrazeno dvojitou kolejovou spojkou (v praxi pak využívanou poměrně netradičně a přitom vtipně).

No tak dle jř 1928-29 to vypadá na 24 vlaků za 24 hodin. A to tam jsou uvedeny pouze vlaky s osobní přepravou, takže ještě tam mohlo být několik vlaků čistě nákladních......v kampani určitě.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pon 11 črc, 2011 3:18 pm

Tak se mi zas dostal do ruky jeden plánek s vlečkou umístěnou z modelářského hlediska zcela nevhodně. Na obě strany kopec, a na vršku je vlečka. Ve skutečnosti existovala, v modelu by jistě byla cílem kritiků.
Přílohy
na kopci vlecka.jpg
na kopci vlecka.jpg (86.63 KiB) Zobrazeno 4709 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod radekkrupka » pon 11 črc, 2011 3:27 pm

A to proč? Já tam vidím dokonce dvě výkolejky - jedna chrání před ujetím vozů na přejed, další pak brání vyjetí vozů na trať...

A proč je důležité, v jakém sklonu je trať před a za připojením? Důležité je přece to, jak vypadá vlečka samotná?

Nebo jde o něco jiného?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod JanoH0e » pon 11 črc, 2011 3:45 pm

Tiež nechápem prečo " v modelu by jistě byla cílem kritiků" . Má všetko čo má mať. Alebo sa jedná o to, že je v stúpaní (klesaní) odbočná výhybka ?
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod D » pon 11 črc, 2011 4:58 pm

Nevidím důvod, proč by vlečka (zabezpečená výkolejkami) nemohla odbočovat v nejvyšším místě tratě. Výhybka je vodorovně, k přechodu vlečka mírně stoupá a na něm a za ním klesá. Žádné ujetí vozů z odstavné části vlečky nehrozí. Nepoznávám sice místo v plánku, ale klidně bych si tipl, že onen pahrbek na vlečce je tam vybudovaný schválně, právě proti ujetí vozů.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod vmucha » pon 11 črc, 2011 7:36 pm

Taky přidám jeden hezký příklad zaústění remízy mezi 2 tratě. Jde o nerealizovaný návrh stanice Vilémov u Kadaně z roku 1898. Trať vlevo vede do Kadaně, na pravé straně ta horní do Kaštic a spodní do Doupova. Mezi nimi je zaústěna remíza přímo do dopravní koleje. Bohužel netuším proč se tento návrh nerealizoval, jisté však je, že v I.epoše to asi nebyl nereálný návrh.
Pro úplnost je obrázek z archivu ČD.

http://vmucha.rajce.idnes.cz/Podklady_-_archiv#Vilemov_navrh_1898.jpg
Přílohy
Vilemov_navrh_1898.GIF
Vilemov_navrh_1898.GIF (39.29 KiB) Zobrazeno 4568 krát
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » úte 12 črc, 2011 7:26 pm

vmucha : to se mi líbí, rovná kolej do topírny a odbočkou na trať. Z toho mají všechny příručky zježené chlupy !
Přesně jak ten Hohenelba před časem - jen ten rozdíl, že tam to bylo na vjezdu.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod radekkrupka » úte 12 črc, 2011 7:53 pm

Nejsem odborník, ale oni naši předkové taky museli na ty chyby nejdřív přijít :) Návěsti také přisly po prvních nehodách :wink:
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod vmucha » úte 12 črc, 2011 8:33 pm

Osobně v tomto plánu vidím logiku "úvrati" . Od Kaštic přijel vlak, který měl pokračovat do Doupova. Odpojili lokomotivu, z remízy najela na soupravu nová a hurá do kopečků... a ta první šupky dozbrojit a počkat na další vlak.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » stř 13 črc, 2011 8:37 pm

Přesně tak, po 30 letech výstavby železnic už stavitelé nebyli blbí, to už dobře věděli, jak co mají stavět.
Zato dnes jsme v době kdy lidstvo degeneruje, a naše vláda se snaží aby to probíhalo rychleji. Snaží se tu degeneraci urychlit.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » pát 15 črc, 2011 4:14 pm

Tak zde je to taky - rovná do topírny, odbočkou na trať.
Přílohy
topirna.jpg
topirna.jpg (61.37 KiB) Zobrazeno 4354 krát
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 črc, 2011 4:37 pm

Maxi,je to tak obrovský problém pro tebe,zde uvést místo stanice nebo lokalitu plus příslušný letopočet :?: :?: :?: :?: :?:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Max » sob 16 črc, 2011 8:30 am

Milane, existuje moc plánů stanic , kde chybí nejen datum namalování, ale aspoň letopočet. Dále pak zda ten plán je malován dle skutečnosti, nebo to je plánovaný / a nikdy neuskutečněný/ stav. Třeba dráhu Užhorod-Mukačevo měli připravenu ke stavbě už 1920 - ale není dodnes. Začít ji konečně stavět nás donutili Madaři, když zabrali jih země, ale než se stavba trochu rozjela, zabrali Madaři zbytek. Pak to zabrali všechno rusáci a ti už zas neměli důvod trat stavět, když jim patřilo všecko.
Moc často se taky používaly plány staré, když například potřebovali zakreslit nějakou boudu na uhlí, použili hotový plán 20 let starý, kde tu boudu zakreslili. Jim šlo jen o okolí té boudy, a jestli druhé zhlaví už vypadalo jinak než na plánku, to jim v tomto případě nevadilo. Takže k uvedenému plánku rok vůbec neznám, ani jsem po něm nepátral, a zda ty koleje odpovídají skutečnosti, jsem taky nezkoumal. Slouží to pouze jako ukázka rovné koleje do topírny - bez jakéhokoliv upřesnění.
Co ta točna na konci peronu ? K ní taky nemám žádné údaje, do kterého roku tam byla. Už jsem kontaktoval jednoho místního znalce, ale v hlavě to prý nemá a na hledání v papírech nemá čas.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrhy kolejišť - zásady, pravidla, pověry a mýty

Příspěvekod Jarda H. » sob 16 črc, 2011 8:38 am

Na konci, na pravé hraně obrázku co Max vložil, je vidět část letopočtu 18.. ?! Otázkou ale zůstává, jak poznamenává Max - kdy se to kreslilo a kdy (pokud k tomu došlo) se to (a jak ?!) realizovalo ! V každém případě to 18.. něco napovídá, ne ?
Naposledy upravil Jarda H. dne sob 16 črc, 2011 1:42 pm, celkově upraveno 2
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2796
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků