Nové kolejiště TT - Mirek

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod Tomáš » pon 22 pro, 2014 6:10 pm

:D 1m profilového kolejiva s dřevěnými pražci stojí 145kč +- koruna
:D 1m profilového kolejiva s betonovými pražci stojí 212kč +- koruna

Kolik toho padne 10metrů 20metrů

Vexle se dají pro začátek použít BTTB,chvíli jsem to takhle kdysi měl a šlo to.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod mizl » pon 22 pro, 2014 6:29 pm

Výhybka Tillig EW1 od výrobce ................... 276,- Kč +/-
Výhybka Tillig EW1 stavebnice ................... 200,- Kč +/-

A to jsem se nedíval na EW2 , nebo flexi-výhybky. Stačí hledat na netu.

Michal

Ps: Záměrně neuvádím zdroj, aby mne zde nikdo nemohl nařknout za účelnou reklamu.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod miroussm » čtv 25 pro, 2014 9:46 pm

Přečetl jsem si veškeré Vaše názory a uznávám, máte pravdu. Takže musím najít nějaký kompromis, aby mě to nezrujnovalo, ale bylo to zároveň z nového kolejiva.

Nemůžu se nějak dopočítat cen, které jste uvedli.

Hotové koleje stojí kolem 130,- korun, ale za 60cm - třeba zde: http://www.okvlacky.cz/produkt/flexikol ... m-237.html Co jsem prošel ostatní e-schopy, je to tak nějak stejné.

Takže předpokládám stavebnici: tzn. zde koupit kolejnici a zvlášť pražce? http://www.okvlacky.cz/produkt/kolejnic ... elikost=90 a http://www.okvlacky.cz/produkt/flexibet ... m-309.html ? chápu to správně, že koleje i pražce si ohnu sám dle potřeby? ale nemají dřevěné, ty mají už rozdělené na rovné a obloukové. Pak asi musím k tomu koupit nějaké spojky, to je asi tohle http://www.okvlacky.cz/produkt/kolejove ... -1217.html

Pak jsem s cenou někde na 120,- za metr.

Ovšem teď nastává problém s výhybkou. Jedna věc je výhybka samotná, i kdyby vyšla jedna na 200,- ve stavebnici, tak to ještě ujde.Ale dát ještě 200,- za přestavník, tak jsem na 400,- za výhybku a to je už prostě hodně. Takže můj dotaz zní, nedají se použít přestavníky z plechového kolejiva?

No pak mám ještě dotazy ke dvou řešením, jednak jak navrhl kolega, použít staré pražce a nalepit na to profilové kolejivo, jsou s tím nějaké problém, nebo je to vhodné řešení? a použít staré výhybky vs.nové koleje? chápu, že tam musí být nějaké redukční koleje, ale je to pak funkční a nejsou s tím problémy?

Omlouvám se za pitomé otázky, na netu je spousta článků a rad, jak si co vyrobit, vymodelovat, ale těchto obecných otázek nějak nikde moc není.
miroussm
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 25 pro, 2014 10:15 pm

K prestavnikum - lze pouzit nekolik zpusobu:

a) manualni ovladani vyhybek pres tahla apod. Levne, ale vhodnejsi spise na moduly.

b) serva - prakticke reseni za par korun, ale vyzadujici urcitou manualni zrucnost :-)

c) levne prestavniky napriklad Conrad (neco pres stovku)

d) drazsi, ale kvalitnejsi prestavniky napriklad Tortoise, zde je cena neco pres 300,- Kc
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod kuTTil » čtv 25 pro, 2014 10:23 pm

ahoj staré přestavníky se dají jednoduše upravit podle tohodle návodu

http://www.trainmania.info/clanky/odnim ... y_bttb.pdf

za předpokladu že se nechají jazyky tak, jak jsou ve stavebníci.jJá JE MÁM UPRAVENÉ NA CELÝ PROFIL A POTŘEBUJI UŽ VĚTŠÍ SÍLU NA PŘEHOZENÍ A K TOMU ZASE STAčÍ OBYČ.SERVO ,ASI KOLEM 90 KČ VYTÁHNE SE ELEKTRONIKA A VZNIKNE MOTORICKÝ PŘESTAVNÍK A KTOMU SE DAJÍ 2 spínáče s obyčejnou diodou pro odpojení motoru tohle by nestalo ani těch 150kč spíše to výjde na mín tak asi tak.
kuTTil
 
Příspěvky: 281
Registrován: ned 10 srp, 2008 11:23 pm
Bydliště: GB

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod lajblt » čtv 25 pro, 2014 11:19 pm

Lepit na staré pražce profily je sice možné, ale vzhledem k možným problémům s rozchodem a křehkosti pražcového podloží ze starých plechových kolejí bych se tomu zdaleka vyhnul. Plastové podloží zase nestojí tolik.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod JanoH0e » čtv 25 pro, 2014 11:43 pm

Poradím ti jednú vec. Síce ma modelári ukameňujú a právom :D , ale čo už s tebou. Prvá vec - existuje prechodová koľaj medzi U a prof. koľajou. http://www.masinky.cz/produkt/826-TT-Pr ... /index.htm. Pri troche šikovnosti si ju ale môžeš vyrobiť sám. Druhá vec - stanica. Ak budeš budovať stále koľajisko, dobre a perfektne si naplánuj stanicu. Nepoužívaj EW1 - sú prevádzkovo nespoľahlivé, radšej planuj s EW 2, neviem ako je na tom KUEHN. To si zisti u TT fan v začiatočníckych otázkach. Plánuj presne a dopodrobna. Akúkoľvek chybu už nenapravíš. Na ploche, ktorá ti vyšla potom urob vynimáteľnú stanicu. Stanicu nerob ako pevnú, ale ako vyberateľnú, napr. na preglejke, plast. doskách atď. aj z viacerých kusov . Stanicu urob ako provizórnu z koľajníc BTTB. Jednoducho profilovaná koľaj bude končiť u výhybky, ktorú upravíš tak, aby bola ako prechodová koľaj. V podstate iba vyberieš spojovací kolík z časti, kde sa napája na profilovanú. Elektrický rozvod rob zásadne káblikmi. Postupne nakupuj výhybky, prestavníky, koľaje. Až budeš mať všetko na plánovanú stanicu, provizórnu vyhodíš a dáš novú, ktorá bude mať ale určité obmedzenia, napr.všetky zmeny oproti plánu budú omnoho ťažšie až nemožné realizovateľné. Ideálne je najprv postaviť stanicu z prof. koľajníc a potom postupne stavať trať. Akékoľvek zmeny, posuny atď. sú na trati ľahšie realizovateľné ako v stanici. Výnimka je skrytá trať, ta je na tom ako stanica.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1411
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod workous » pát 26 pro, 2014 10:20 am

Ahoj Mirku, všechny provizorní řešení tě doženou a budeš stále řešit nějaké problémy ať elektrické nebo sjízdné....nestojí to za to raději si ze starých kolejí udělej pěkné dioráma a vyzkoušel si všechny techniky a stavební postupy. V klidu si náplánuj své budoucí kolejiště raději skromější - podívej se zde na fóru spousta projektů skončila právě z důvodů nesprávného odhadu situace. Není kam spěchat časem si našetříš na ty správné a kvalitní komponenty. A tím to nekončí stromky,foliáže,peníze jen mizí :D .Před 15 lety bych toto doporučení přešel s usměvem.....,ale je to tak a jestli umíš číst mezi řádky na fóru se to píše skoro všude. Veselé vánoce Mirku :D
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2139
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod miroussm » pon 29 pro, 2014 10:08 pm

Takže jsem vyhodnotil všechny pro a proti a jediné proti jsou finance, ale pravda, koleje mě nezrujnují. Takže použiji nové kolejivo. Když si ho sám sestavím, tak cena bude cca 150,- za metr. Ovšem výhybky použiji staré s pomocí redukčních kolejí. Jen do skrytého nádraží koupím nové, aby nebyly nějaké problém na místě, kam se nedostanu.

Bude to pro mě zcela něco nového a neznámého. Doposud jsem z flexi kolejivem nikdy nedělal a moc návodů jsem nenašel. O víkendu jsem byl u dědy, který si pár flexi kolejí koupil, aby testoval model lokomotiv, které si dělá. No a zjistil jsem, že to až taková sranda není, jak jsem si představoval. Ani oblouk jsem nesestavil, každý prut byl pochopitelně jinak dlouhý. Takže tohle kolejivo se asi musí dosti řezat a tak se Vás ptám, čím nejlépe se řeže? nějakou malou pilkou? Když jsem si zkoušel cvičně sestavit ,,pokroucenou" trať, kolej se furt rovnala, takže předpokládám, že budu muset vždy kolej přitlouci hřebíčkem? No ptát se zde na každý krok je asi naprostá blbost, takže se zeptám jinak, nevíte někde o nějakém ,,návodu" pro začátečníky? :) na vše možné jsem čerpal na stárnkách Houmrovy vlaky, ale tyhle základy tam nejsou. Díky
miroussm
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod mizl » pon 29 pro, 2014 10:43 pm

Pokud jsi čerpal na Houmrovích stránkách, pak jsi si jistě všiml ohýbačky kolejových prutů. Tím prakticky zajistíš, že pruty budou držet v zatáčce a nenarovnají se opět do původního tvaru. Osobně bych v tom nehledal zbytečnou vědu, než to doopravdy je. Osobně používám k tvarování oblouků ohýbačku zhotovenou z ložisek na in-line brusle. pár špendlíků a nějakou tu zátěž. Samozřejmě nezmiňuji lepidlo. Používám obyčejné disperzní, naředěné v poměru 1:1 s vodou.

Michal

PS: omlouvám se za pravopisné chyby. Pokud příspěvek vyzní negativně tak se také omlouvám. Ovšem není to myšleno negativně. Po třech lahvích dobrého vína se to snad dá omluvit :oops:
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod lajblt » stř 31 pro, 2014 3:44 pm

Ono je to i o tom, že koleje "továrních" poloměrů, tj. R396, R353 a R310, tj. ty nejmenší používané, se mnohem lépe sestavují z továrních obloukových podloží a rovných kolejových prutů "předohnutých" přibližně na vhodný poloměr. To předohnutí předejde zbytečnému "napnelismu" u hotové koleje. A nedoporučuje se stavět pokroucenou trať z protioblouků. I ve skutečnosti je mezi oblouky alespoň krátký přímý úsek s navazujícími přechodnicemi.
A jak zmiňoval kolega mizl, koleje se lepí k podkladu disperzním lepidlem nebo Balakrylem, aby bylo zaručeno, že se nebudou hýbat. Špendlíky nebo hřebíky se používaly u starého "U" kolejiva.
lajblt
 
Příspěvky: 874
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod miroussm » pon 05 led, 2015 8:41 pm

Takže pochopil jsem to správně, že je lepší si pořídit již naohybané pruty a podloží?
miroussm
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod chameleon » pon 05 led, 2015 8:48 pm

Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod milan ferdián » pon 05 led, 2015 8:51 pm

miroussm píše:Takže pochopil jsem to správně, že je lepší si pořídit již naohybané pruty a podloží?

Nepotřebuješ spíše kusové kolejivo :?: Flexi kolejivo naohýbané dopředu jsem ještě nikdy v prodeji neviděl :wink: .
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Nové kolejiště TT - Mirek

Příspěvekod miroussm » stř 07 led, 2015 8:21 pm

Myslel jsem samozřejmě jen pražce. Ještě bych měl dotaz, dají se někde sehnat modelové rozměry oblouků a pobodně? např.nevím, jak daleko od sebe mám udělat koleje na nádraží (sypaná nástupiště). Rozestupy získané dle výhybek se mi zdají nějak malé :roll:
miroussm
 
Příspěvky: 39
Registrován: stř 24 čer, 2009 9:11 pm
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: snowbear a 25 návštevníků