Michal Šuhajda píše:Přiznám se, že "určující zhlaví" je pojem, se kterým jsem se nesetkal ani při studiu dopravních resp. železničních staveb na střední aní a VŠ a následně ani v práci, ale nikdo není dokonalý. Nebyl jsem nejlepší student... Zkusím si doplnit vzdělání.
Mmch, kde máš na plánku začátek a konec trati?
Nečekal jsem, že to budeš brát jako nějaké kouzelné heslo
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Hlavní kolej se určuje podle přímého směru (nebo většího poloměru odbočení) výhybek na zhlaví blíže k začátku trati, tak jsem toto zhlaví jednoduše zmínil jako "určující", protože jsem to pokládal za výstižné. Je to obyčejná čeština. Nic víc za tím nehledej
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Který plánek máš konkrétně na mysli? Ty plánky stanic Beroun a Nýřany nebo plánek sidlova kolejiště?
U plánků stanic se stanice standartně kreslí v orientaci se začátkem trati směrem vlevo, a koncem trati směrem doprava. Pro jistotu jsem si ten Beroun-Závodí a Nýřany ověřoval ještě podle tratě, že ty stanice nejsou třeba omylem nakresleny obráceně.
U sidlova plánku jsem postupoval jak je u domácích modelových kolejišť zvykem. Tedy že v nádraží, které je u bližší hrany panelu, je začátek trati vlevo a konec trati vpravo (stejně jako u skutečných plánků stanic). Směr L (od začátku tratě ke konci) je na oválu tedy proti směru hodinových ručiček a směr S (od konce tratě k jejímu začátku) je ve směru hodinových ručiček.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)