Michal Šuhajda píše:Přiznám se, že "určující zhlaví" je pojem, se kterým jsem se nesetkal ani při studiu dopravních resp. železničních staveb na střední aní a VŠ a následně ani v práci, ale nikdo není dokonalý. Nebyl jsem nejlepší student... Zkusím si doplnit vzdělání.
Mmch, kde máš na plánku začátek a konec trati?
Nečekal jsem, že to budeš brát jako nějaké kouzelné heslo

Hlavní kolej se určuje podle přímého směru (nebo většího poloměru odbočení) výhybek na zhlaví blíže k začátku trati, tak jsem toto zhlaví jednoduše zmínil jako "určující", protože jsem to pokládal za výstižné. Je to obyčejná čeština. Nic víc za tím nehledej

Který plánek máš konkrétně na mysli? Ty plánky stanic Beroun a Nýřany nebo plánek sidlova kolejiště?
U plánků stanic se stanice standartně kreslí v orientaci se začátkem trati směrem vlevo, a koncem trati směrem doprava. Pro jistotu jsem si ten Beroun-Závodí a Nýřany ověřoval ještě podle tratě, že ty stanice nejsou třeba omylem nakresleny obráceně.
U sidlova plánku jsem postupoval jak je u domácích modelových kolejišť zvykem. Tedy že v nádraží, které je u bližší hrany panelu, je začátek trati vlevo a konec trati vpravo (stejně jako u skutečných plánků stanic). Směr L (od začátku tratě ke konci) je na oválu tedy proti směru hodinových ručiček a směr S (od konce tratě k jejímu začátku) je ve směru hodinových ručiček.
