žst. LEDEČKO

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 18 dub, 2013 12:39 pm

Vzhledem k tom,že zmiňuješ centrálu,tak předpokládám provoz DCC.Zde je jednoduché zapojení modulu,najdeš ho až dole na stránce. http://www.steelectronic.cz/inpage/023-dcc-reverz/ Existují další čeští výrobci těchto reverzních modulů např tady
http://www.eshop-honzikovyvlacky.cz/hon ... tne-smycky
nebo můžeš použít modul od komerčních výrobců,samozřejmě za jiné peníze:
http://www.ben-zerba.cz/e-shop/cz/detai ... lk200.html
V Tvém případě by možná stálo za zvážení,zda nepoužít zařízení uvedené v odkazu,vzhledem k tomu,že máš smyčky 2 a to netuším,zda to nejsou smyčky vícekolejné. http://www.steelectronic.cz/inpage/021-dcc-b4a/
K tomu se určitě fundovaně vyjádří někdo z místních mágů přes DCC. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod fulda » čtv 18 dub, 2013 12:56 pm

miroslav lengyel píše: http://www.steelectronic.cz/inpage/021-dcc-b4a/
K tomu se určitě fundovaně vyjádří někdo z místních mágů přes DCC. :D

Hmm, reverzovat na 3,2A je slušnej masakr. Pro měřítka H0 a menší to asi v praxi znamená, že čtyřikrát zreverzuješ a máš z dvojkolí dvojčtverčí, protože se ti kolečka trochu rozvaří.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4940
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 18 dub, 2013 1:07 pm

Jindřichu v těch vašich elektronických řečech se nevyznám,nicméně od nich mám prostý modul http://www.steelectronic.cz/inpage/023-dcc-reverz/
kde jsou uvedené ty samé hodnoty a ani po cca 2 letech se mi nic nerozvařilo.Možná to ale bude tím,že používám špičkovou profi techniku Fleischmann. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod fulda » čtv 18 dub, 2013 1:50 pm

mno a roco maus, která má zatižitelnost 2,0A
Tady jsou sice stejná čísla, ale v jiných kolonkách.
Tohle má zatižitelnost 3,2A a přepíná při 1A, tamto má zatižitelnost 4A a přepíná při 3,2A
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4940
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 18 dub, 2013 4:03 pm

Jindro nechci se s Tebou dohadovat,ale Roco zesilovač má zatížení větší než uvádíš http://www.ben-zerba.cz/e-shop/cz/detai ... c-dcc.html to samé praví i návod.Je možné,že je to závislé na použitém zdroji napájení,já mám trafo 72 VA.Ty údaje co uvádíš u toho modulu jsi naměřil?Protože v popisu zařízení na stránkách výrobce se výslovně uvádí tohle.
Modul hlídá zkrat na výstupu, pokud se objeví zkrat (výstupní proud větší, než 3,2A ), modul odepne výstup a za 25 milisekund jej připne zpět s opačnou polaritou. Pokud zkrat zmizí, je reverzováno a lokomotiva může jet dál. Čas 25 milisekund nijak neovlivní jízdu lokomotivy, ani případný zvukový dekodér. Pokud zkrat po přepnutí trvá, modul odepne výstup a rozsvítí se červená LED dioda, signalizující zkrat. u boosteru je pak uvedeno toto
Booster je schopen dodat proud až 4A. Je vybaven reverzační funkcí, kterou lze vyřadit z činnosti umístěním propojky (AMP).
Reverz se aktivuje při prouducca 3,2A.

Takže nezlob se na mě,ale já tady žádný rozdíl nevidím.Obě zařízení,tak jak já tomu rozumím reagují naprosto stejně,jen s tím rozdílem,že booster má větší "kapacitu" a měl by udržet větší zatížení než je spojení modul a klasický booster od Roca se zatížením 3,2 A.Což by odpovídalo i chování mého boosteru,který při přepnutí modulu zareaguje krátkým probliknutím ledky signalizující zkrat.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3572
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod bartik.nsw » čtv 18 dub, 2013 4:42 pm

Ano pánové provoz bude digitalní,centralu bych chtel použít tuhle http://www.steelectronic.cz/inpage/022-cs2-4-s88n/ a modul vratne smyčky take od stejneho vyrobce vzhledem že bude potřeba dva kusy za přijatelnou cenu. Jde mi hlavne o to do kterych mist kolejiště mám připojit centralu,přikladám barevný nakres Ledečka a tež i wintrack
Přílohy
tratvermf11.jpg
navrh osazeni elektro.jpg
www.ModulyBrno.cz
TT,III. a IV.epocha,Posázaví
Uživatelský avatar
bartik.nsw
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 16 bře, 2012 10:46 pm

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod vobabaz » čtv 18 dub, 2013 5:57 pm

Pokud dobře koukám, tak obě smyčky sice vypadají složitě, ale na vjezdu/výjezdu jsou to pořád jenom jednoduché smyčky. Na tohle stačí obyčejné relátko vhodně připojené na přestavník výhybky. Třeba tohle http://www.steelectronic.cz/inpage/041-dcc-rele-reverz/ a máš to rovnou na plošňáku včetně svorkovnic.Tímhle způsobem si přepneš polaritu ve smyčce ještě před vjezdem/výjezdem lokomotivy při přestavení výhybky.
Uživatelský avatar
vobabaz
 
Příspěvky: 98
Registrován: pon 19 kvě, 2008 8:25 pm
Bydliště: Střední Čechy

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod D » čtv 18 dub, 2013 7:00 pm

Doplním vobabaze o schema.

Trasa kolejí tvoří dvě smyčky spojené v jednom bodě pomocí dvou výhybek. Protože záleží na směru, kterým do obou smyček vlaky vjíždějí, řídí tyto výhybky obsluha. Pomocný kontakt přestavníku, obvykle používaný k napájení srdcovky, využijeme k napájení relé, které obrací polaritu ve smyčce. Srdcovka se bude trvale napájet z vnitřní koleje ve smyčce.

Výchozím stavem ve schématu jsou přestavníky a výhybky přepnuté do odbočky (nahoru). Relé nejsou napájena a jejich kontakty zajišťuji napájení skryté smyčky i viditelné tratě tak, aby souhlasila s navazující odbočující kolejí u výhybky. Přepnutím přestavníku do polohy rovně se přes pomocný kontakt přestavníku sepne relé. Jeho kontakty obrátí polaritu v celé smyčce, takže tentokrát je souhlasně napájena kolej z výhybky rovně. Každá smyčka je nezávislá.
Přílohy
dve-smycky.png
dve-smycky.png (12.82 KiB) Zobrazeno 6251 krát
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod fulda » čtv 18 dub, 2013 7:37 pm

Jak jsem psal - Pokud se rozhodneš používat serva, tak se na to dá celkem slušně použít modul autonomní vratky.
Chová se v zásadě stejně, navíc má tu přednost, že zabraňuje "říznutí" vyhybky.
Ale pochopitelně pouze pro případ, že přehazuješ digitálem a že přehazuješ servama.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 4940
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod bartik.nsw » čtv 18 dub, 2013 7:44 pm

Tak pokud to chapu tak přívod J a K připojit mezi obě smycky,nepoužít moduly vratne smyčky ale relatka(ve skryte části planuji EW1 s elektromagnetem,viditelna část EW2 s přestavnikem Conrad).Pak je tu situace když budu chtit projet stanici Ledečko do prava tak vyhybka musí byt postavena rovně.jinak čevena vyhybka je obloukova bez srcovky a take ješte ve spodni části kolejiště.
www.ModulyBrno.cz
TT,III. a IV.epocha,Posázaví
Uživatelský avatar
bartik.nsw
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 16 bře, 2012 10:46 pm

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod bartik.nsw » čtv 18 dub, 2013 7:47 pm

fulda píše:Jak jsem psal - Pokud se rozhodneš používat serva, tak se na to dá celkem slušně použít modul autonomní vratky.
Chová se v zásadě stejně, navíc má tu přednost, že zabraňuje "říznutí" vyhybky.
Ale pochopitelně pouze pro případ, že přehazuješ digitálem a že přehazuješ servama.


Tak na ty dve vyhybky co jsou ve skrytaku by se daly použít serva(můžou být od conrada http://www.elektrickevlacky.cz/modelova ... _6705.html)
www.ModulyBrno.cz
TT,III. a IV.epocha,Posázaví
Uživatelský avatar
bartik.nsw
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát 16 bře, 2012 10:46 pm

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 19 dub, 2013 2:01 pm

Pokud bys chtěl použít modul vratné smyčky, stačí Ti jeden. Smyčky resp. tratě budou napojené všechny přímo, přes modul vratné smyčky můžeš napájet "pouze " výhybky, kde se obě smyčky stýkají. jen si ohlídej délku úseku, aby byl delší než nejdelší souprava.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2398
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod chameleon » pát 19 dub, 2013 3:34 pm

Jen hloupý dotaz: jak se ti kříží ty tratě za Ledečkem vlevo nahoře? Přijde mi, že červená se žlutou tam jdou skrz - nebo tam máš křižovatku?
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod milan ferdián » pát 19 dub, 2013 3:38 pm

chameleon píše:Jen hloupý dotaz: jak se ti kříží ty tratě za Ledečkem vlevo nahoře? Přijde mi, že červená se žlutou tam jdou skrz - nebo tam máš křižovatku?

Je tam křižovatka.To je tak trochu zvláštnost tohoto kolejiště a by byl správný směr tratě na most přes Sázavu.
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: žst. LEDEČKO

Příspěvekod chameleon » pát 19 dub, 2013 7:30 pm

milan ferdián píše:Je tam křižovatka.To je tak trochu zvláštnost tohoto kolejiště a by byl správný směr tratě na most přes Sázavu.

no jo, mrknul jsem ještě do knihy a je to tam taky tak :P
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků