Omlouvám se, skolila mě střevní choroba a kolega chameleon mezitím stvořil krásný plánek.
Měl bych k němu jeden doplňující návrh. Kolejiště by mohlo mít dva provozní "módy" - "modelový" a "jednoduchý". V případě modelového provozu by byla aktivní i skrytá výhybna, umístěná v tunelu hlavní trati. V případě zjednodušeného provozu by vlak v této výhybně nezastavoval a její výhybky by byly přestaveny v základní poloze na hlavní kolej.
Kvůli návrhu elektrického ovládání stanice budu mít pár dotazů:
1) Kolik pulsních ovladačů je k dispozici? Pro možnost odjezdu vlaků do dvou (nebo v případě realizace podle bodu zmíněného výše všech tří) směrů současně je zapotřebí odpovídající počet ovladačů. K tomu napájení širých tratí (tedy další dva) a koncové stanice (ten může být společný s ovládáním širé trati lokálky). Tj. pro hlavní stanici 2-3, pro zbytek 2, tj. celkem 5 regulátorů.
2) Pokud má kolejiště v analogu splňovat možnost NEZÁVISLÉHO pohybu více souprav, je tomu potřeba přizpůsobit ovládání stanice. A to asi bez nějakých základních závislostí nepůjde, protože si dovedu představit dost situací, kdy chyba obsluhy způsobí zkrat (vjezd/odjezd dvou vlaků protisměrně na společném zhlaví dvou tratí).
Je to samozřejmě možné zjednodušit na maximální možnou míru, kdy ovladače budou jen dva - pro každou trať jeden. Ale i tam je nutné ošetřit chybové stavy. I když je to o dost jednodušší a přepínače by měly stačit (a nějaké diody k tomu
).