TT kolejiště 92*200cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 26 lis, 2012 5:30 am

Jeňo hezká přednáška z D1 :D já si od těch předpisů neodfrknu. :lol:
Adame,já bych to zase až tak moc neřešil.Časem si stejně ještě kousek přistavíš,vyrobíš vratnou smyčku a z koncové stanice bude průjezdná. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » pon 26 lis, 2012 7:24 am

Jeňa Sova píše:Adame, zastavit na výhybce není úplná vyjímka. Když jsem se učil jezdit se 754, tak se v Luhačovicích (dokud tam ještě někdo byl...) běžně zastavovalo prvním vozem u návěstidla. Říká se tomu posun za námezník. Je na to speciální ruční návěst (bílá čtvercová deska, postavená na špici a na ní dvě černé kolečka vedle sebe), kterou dává zaměstnanec vjíždějícímu vlaku. Na návěstidle svítí „posun dovolen” a vlak zastaví až za ním. Nezažít to, tak si asi nevzpomenu, ale mám pocit, že to tam bylo snad pravidlo u každého rychlíku...


Díky, ještě otázka, je možné, aby měla výhybka základní polohu do odbočky ? V tom případě to nechám tak, jak jsem to přerýsoval a když přijede T478.3/1 se čtyřmi ypsilony, tak zastavím na veksli, ze které vybíhá kusá manipulační kolej a po objetí soupravy budu najíždět na soupravu v poloměru R700. Jinak nenapadá někoho využití kusé manipulační koleje ? chtěl jsem tam dát rampu na skládku dřeva, ale jestli to není divné, když už tam mám pilu...Napadlo mě ještě zbrojení naftou, či výtopna, jenže to se v tak malých stanicích jen tak nevidí. Výtopna ještě jo, ale musela by být dost úzká.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 26 lis, 2012 11:10 am

Miroslave, to je z hlavy, do předpisů jsem se nedíval a abych přiznal pravdu, nejsem si vším úplně jistý - nicméně pro Adama to stačí.
Adame, myslím, že by neměl být problém se základním postavením výměny do odbočky, ale klidně to nech do rovné. Když budeš chtít takto jet, stejně musíš postavit posunovou cestu (snad ještě dřív, než vlakovou pro vjezd, ale to už vážně nevím) a tím si výměnu přehodíš, v tvém případě do odbočky.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » pon 26 lis, 2012 6:10 pm

Tak tady to je načrtnuté, zatím bez budov a krajiny. http://okounricni.rajce.idnes.cz/Kolejo ... st.nrt.jpg
Uvažuju, jestli budovu umístit do rohu vně oblouku, uvolnila by se tím celá manipulační kolej, ale zase nerad se dívám na výpravní budovu zezadu, obzvlášť u 16/H je tomu škoda. Oblouk na 2. koleji je R700, pak vždy o 44mm menší. Vedle výhybky je na 2. koleji R400.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » ned 02 pro, 2012 8:27 pm

Sesmolil jsem další plánek, námět stejný, trasování a stanice jiná. Měl bych akorát dotaz na kolegy rozumějící geometrii kolejiva. Na vjezdovém zhlaví mám obloukové výhybky 12° (EW3) o poloměrech R710/R400. Otázkou jsou ty Poloměry, Vypočetl jsem je správně ?

K samotnému plánku...
Námětem žst. Rožmitál pod Třemšínem, chybí akorát jedna vlečka. Staniční koleje delší jak v reálu. http://okounricni.rajce.idnes.cz/Kolejo ... Romitl.jpg
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod milan ferdián » ned 02 pro, 2012 9:14 pm

A co tak trochu kompletnější Rožmitál :wink:Určitě uhádneš,co to jsou za budovy dole vpravo.
Přílohy
km.png
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » ned 02 pro, 2012 9:41 pm

milan ferdián píše:A co tak trochu kompletnější Rožmitál :wink:Určitě uhádneš,co to jsou za budovy dole vpravo.


Dělám dnešek, tudíž ho (pokud u toho zůstanu) udělám kompletně v současném stavu. I kdyby, z přiložené fotografie je kulové vidět :wink: Ale tipl bych to na výtopnu ? vodárnu ?
Jinak když už jsme u těch reálně zpracovaných žst. tak tady je nástřel žst. Netolice http://okounricni.rajce.idnes.cz/Kolejo ... tolice.jpg Akorát jsem začal myslet na spřahování v oblouku. Tady u Netolic je oblouk v žst. R610 až R700, v Rožmitále je to od R785 až po R900. Moc to sice nepomůže, ale každý cm navíc k dobru.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod lajblt » úte 04 pro, 2012 7:54 am

U EW3 mi vychází R710/R373. Pro R400 ve vedlejší větvi by vycházelo R785/R400. Počítáno podle vzorečku pro transformaci klasických výhybek na obloukové, ale mohl jsem udělat chybu. ;)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 04 pro, 2012 9:46 am

Kapku vedle :wink: Transformací jednoduché výhybky EW3 s danými podmínkami,délka 207 mm/R984/12° vzniknou dle požadavků
1)varianta IBW R487 - 24°/R984 - 12°
2)varianta IBW R400 - 29°/R693 - 17°
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » úte 04 pro, 2012 10:17 am

Moc děkuji ! Tudíž jsem vnější poloměr přepálil o 2cm. Jinak, co jsou zač ty budovy ? :wink:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » úte 04 pro, 2012 10:26 am

Ještě jedna věc ohledně SN. U předchozícho plánku byla trať zkroucenější = delší, a tak se mi povedlo jednoduše při rozumném stoupání 2,5cm/m zdvihnout úroveň žst. na 14cm, přesně dle plánku, od kterého jsem se inspiroval. Tady už takto trať trasovat nelze, byla by neúnosně blízko výpravní budovy a koncového zhlaví. Musel jsem proto trať vést, tak jak je na plánku. Takhle ale při stoupání 3cm/m klesnu pouze o 7,5 cm, mezi hlavou kolejnic v SN a překližkou držící žst. by bylo 6 cm, což myslím, že je pro prostor v SN málo. Nejradši bych tam asi lupnul tobogán o jednom ,,závitu" to bych se opět dostal na již zmiňovaných 14 cm, užitná výška 13cm. Nějaké připomínky k této úvaze ?
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 04 pro, 2012 11:21 am

Adam Buchal píše:Moc děkuji ! Tudíž jsem vnější poloměr přepálil o 2cm. Jinak, co jsou zač ty budovy ? :wink:


No teď váhám označit tyto budovy za lokomotivní depo,protože provoz na této trati zajišťovalo L.D.Blatná.Jedna menší upoutávka na staničku.
Přílohy
273_Rožmitál.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod jafobe » úte 04 pro, 2012 4:46 pm

milan ferdián píše: No teď váhám označit tyto budovy za lokomotivní depo,protože provoz na této trati zajišťovalo L.D.Blatná.

no nějaké zázemí dráhy to být nejspíš muselo, když nic jiného tak je to podle katastru na stejném pozemku jako celé nádraží
rozmital.jpg

http://geoportal.gov.cz/web/guest/map

na té černobílé fotce (nejspíše z fotomapy z 50 let)se i zdá že kolem té budovy blíž stanici vede kolej a to rovnou k té vzdálenější, která by mohla být výtopnou, a na fotomapách z 93 roku ty budovy jsou ještě fyzicky přítomné, takže by se nemusel hledat až tak starý pamětník, kterej by je třeba dokázal aspoň trochu popsat jak vypadali nebo měl i fotku, z toho by se dalo odvodit víc
http://www.mapy.cz/#x=13.882928&y=49.60 ... 4376_1&l=8
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Morris Zapp » úte 04 pro, 2012 5:16 pm

jafobe píše:
milan ferdián píše: No teď váhám označit tyto budovy za lokomotivní depo,protože provoz na této trati zajišťovalo L.D.Blatná.

no nějaké zázemí dráhy to být nejspíš muselo, když nic jiného tak je to podle katastru na stejném pozemku jako celé nádraží


Pozor na časovou nesouslednost: lokálka vznikla asi tak o půl století dřív, než přišel na ČSD název "depo". Aniž bych studoval nějaké prameny, tak "kůlničku na lokomotivy" v Rožmitále považuji za pravděpodobnou: lokálky se často stavěly pro potřeby města na jejich konci, kde také bývalo zázemí pro nocující lokomotivu lokálky. V epoše I nebylo zvykem někam zbytečně jezdit strojně...
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 860
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » úte 04 pro, 2012 5:30 pm

milan ferdián píše:No teď váhám označit tyto budovy za lokomotivní depo,protože provoz na této trati zajišťovalo L.D.Blatná.Jedna menší upoutávka na staničku.


Jj, tuhle fotku znám. Je na ní vidět, že Rožmitál je jedna z mála stanic, která na prostoru 110 - 175 jde udělat delší, než ve skutečnosti :) Uvažuji o téhle staničce velmi silně, každopádně, pokud ji budu dělat, tak ne zcela přesně. Třeba silnice k výpravní budově by vedla z opačné strany, mám tam absenci jedné vlečky, a samotná budova - 16/H, je zde v ,,socialistické" úpravě, kdežto já si ji postavil i se štukama, tak jak se tehdy stavěla. http://okounricni.rajce.idnes.cz/Vyprav ... C02775.jpg Taky nevím, s jakou výbojkou jsou tamní lampy. Určitě se tam chci podívat, ale nejbližší možný termín je léto.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků