Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » úte 22 bře, 2011 7:05 am

miroslav lengyel píše:Že to nevysekneš v N-ku,vypadalo by to líp a měl bys vyřešen i problém se sháněním odpovídajícího vozového parku.Tedy pokud nejsi limitován zrakem jako já :mrgreen:Udělat to na tři díly cca 120 x 70,tak bys mohl udělat totožnou kopii :DMíra


Asi bych na to nevidel... A pak to misto, proste ho vic neni a nebude. Mam tri lokomotivy G 8.3 (BR 56), P 8 (BR 38) a T 3 (BR 89). triose a dvouose vozy, problem jsou pouze nakladni, ale jiz mam i spoustu podkladu a planku a zatim i dobrou vuli neco delat. :-)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod radekkrupka » úte 22 bře, 2011 9:59 am

Radek Strnad píše:Fotka na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/nastenka Přestože hlásí chybu,je to na nástěnce.Zítra to stejně smažu.

Nějak se mi nezdá horní část, kde je skrytá smyčka. Vjezd do smyčky je +1 úroveň nad stanicí, zatímco smyčka v tunelu je -1 pod stanicí. Řekl bych, že na takhle krátkém úseku mezi mostem a smyčkou sestoupat o 2 patra, to vypadá dle mě nereálně?
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Radek Strnad » úte 22 bře, 2011 8:23 pm

radekkrupka píše:
Radek Strnad píše:Fotka na http://kyklop68.rajce.idnes.cz/nastenka Přestože hlásí chybu,je to na nástěnce.Zítra to stejně smažu.

Nějak se mi nezdá horní část, kde je skrytá smyčka. Vjezd do smyčky je +1 úroveň nad stanicí, zatímco smyčka v tunelu je -1 pod stanicí. Řekl bych, že na takhle krátkém úseku mezi mostem a smyčkou sestoupat o 2 patra, to vypadá dle mě nereálně?

Možná máš pravdu.Chce to jen tak cvičně vyzkoušet.On by ten vjezd do tunelu mohl být i v úrovni 0 a pak to může jít dolů.Mě přijde možná zbytečně veliká ta smyčka v SN.Ty odstavné koleje by mohly být klidně v oblouku a celé by se to zmenšilo.V SN se stejně žádná manipulace nepředpokládá.Více než půlka té smyčky je v praxi nevyužitelná pro odstavení soupravy.Pak mě ještě napadlo vjíždět do horní smyčky jako ze současného přímého směru té výhybky(která samozřejmě nebude) a k tunelu do skryté smyčky klesat a místo mostu jít pod zhlavím stanice v zářezu a tím být už v -1.Samozřejmě při zmenšení předimenzované smyčky v SN.Chce to vyzkoušet s kolejemi,aby bylo jasné,co se dá utočit a uklesat.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod fruafru » stř 23 bře, 2011 7:38 am

Každá smyčka má kolej na předjíždění souprav. Ve stanici je možno provádět souběžný odjezd souprav do smyčky, každá souprava pojede na svoji kolej. Horní smyčka je schopna pojmout tři soupravy. Jedna je odstavená v SN druhá najíždí do smyčky a současně třetí čeká u návěstidla na průjezd první soupravy do smyčky na volnou kolej po třetí soupravě.
Přílohy
Lokodrom10AA.jpg
Lokodrom10AA.jpg (72.86 KiB) Zobrazeno 5159 krát
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » stř 23 bře, 2011 11:10 pm

fruafru píše:Každá smyčka má kolej na předjíždění souprav. Ve stanici je možno provádět souběžný odjezd souprav do smyčky, každá souprava pojede na svoji kolej. Horní smyčka je schopna pojmout tři soupravy. Jedna je odstavená v SN druhá najíždí do smyčky a současně třetí čeká u návěstidla na průjezd první soupravy do smyčky na volnou kolej po třetí soupravě.


Takto to vypadá ve WT. Oblouky jsou malé, ale krátkým soupravám s krátkými vozy by to nemuselo vadit. Odbočku ke skladišti jsem musel "vyhnout" nahoru. Nevešla by se tam nádražní budova a obslužná komunikace.
Přílohy
Lokodrom12A.jpg
Lokodrom12A.jpg (75.72 KiB) Zobrazeno 5079 krát
Lokodrom12B.jpg
Lokodrom12B.jpg (96.27 KiB) Zobrazeno 5079 krát
Lokodrom12C.jpg
Lokodrom12C.jpg (74.34 KiB) Zobrazeno 5079 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod fruafru » čtv 24 bře, 2011 12:44 pm

Zdar.
Paráda, víc se na tom prostoru už asi nenačaruje.
Ale ještě bych měl takové malé nevýznamné kosmetické připomínky. Kolegové mi to jistě rozmluví.
V pravo nahoře ta světle zelená smyčka mi připadá krátká. Portál tunelu bych ještě o jednu kolej posunul, pro prodloužení SN. Zároveň se ještě nabízí možnost udělat tu stanici normálně viditelnou? Podle mého by tam mohla být výhybna, bez změny plánku, nanejvýš přidat kusou kolej pro skladiště. Popřípadě dát jeden vjezd do krátkého tunelu, jen tak pro jistotu a optické oddělení tratě. Rovněž tunel v levo, by nemusel být. Připravuješ se o pohled na vlak jedoucí po širé tratí. Na většině kolejišť jsou tunely nezbytnou součástí systémů SN a různých propojek, ale ve tvém případě je škoda tu trať schovávat. Trať vede ze stanice přes odbočku na širé tratí až do další stanice, podle mého je tady všechno v pořádku,nic co by bylo třeba schovávat do tunelu.Kolejiště ti nabízí možnost sledovat vlak několik metrů, při jízdě krajinou, proč toho nevyužít.
A ještě dotaz, vím že je limit dvě patra, ale nešlo by celé kolejiště zvýšit o 3-4 cm? Přidat jeden most a vytvořit řeku šikmo přes kolejiště? Skladiště přehodit na opačnou stranu kolejí a příjezdovou komunikaci napojit na cesty ve městečku. Přejezdem poté cesta opustí panel někde na levé straně kolejiště v místě kde je teďka tunel.
Škoda že pro tu epochu nemám modely do TRS,už bych to patlal. :lol:
fruafru
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » čtv 24 bře, 2011 1:20 pm

fruafru píše:Zdar.
Rovněž tunel v levo, by nemusel být. Připravuješ se o pohled na vlak jedoucí po širé tratí. Na většině kolejišť jsou tunely nezbytnou součástí systémů SN a různých propojek, ale ve tvém případě je škoda tu trať schovávat. Trať vede ze stanice přes odbočku na širé tratí až do další stanice, podle mého je tady všechno v pořádku,nic co by bylo třeba schovávat do tunelu.Kolejiště ti nabízí možnost sledovat vlak několik metrů, při jízdě krajinou, proč toho nevyužít.


Díky. V jednom z předchozích vyobrazení ten levý tunel nebyl. Pokud ho zruším bude tam vidět stoupání. To neva?

fruafru píše:A ještě dotaz, vím že je limit dvě patra, ale nešlo by celé kolejiště zvýšit o 3-4 cm? Přidat jeden most a vytvořit řeku šikmo přes kolejiště? Skladiště přehodit na opačnou stranu kolejí a příjezdovou komunikaci napojit na cesty ve městečku. Přejezdem poté cesta opustí panel někde na levé straně kolejiště v místě kde je teďka tunel.


Přidat jeden most, myslíš druhý oblouk vedle stavájícího v "zadní části" vedle cesty od skladiště ven z plochy? Přehodit skladiště na stranu k nádraží by asi šlo, ale už tak bude trošku problém smysluplně vést cestu od nádraží k mostu přes koleje vedoucí ke skladišti. I v původním OstPreussen je jenom úzká silnička vedoucí od nádražní budovy přes trať, navíc tam jsou závory. No zkusím to. :-) Možná místo řeky by stačil potok, jako v předloze. Ten však vede na opačnou stranu.


fruafru píše:Škoda že pro tu epochu nemám modely do TRS,už bych to patlal. :lol:


Prosím, zkus to i bez vozového parku. :-) Moc by mne ta vizualizace zajímala, především kvůli terénu a porostům. Díky.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 24 bře, 2011 1:30 pm

Vypadá to dobře chlapci.Škoda,že neovládám WT.Kolega nademnou má pravdu.Za tu odkrytou trať vlevo bych se nestyděl.Je naprosto logicky opodstatněná,tak proč ji skrývat.Jinak by byl vlak viditelný vlastně jen ve stanici a to by byla škoda.Mě tam pořád vadí ta většinově viditelná smyčka,ale když není prostor,co se dá dělat.Snad do ní dát ještě jednu kolej navíc.Sice se to celé o něco posune,ale můžeš střídat víc souprav a nebude to vypadat tak smyčkově.Jak jsem již psal ,zkus popřemýšlet o trojcestných výhybkách,které by měly nějaký prostor ušetřit.Já jsem začínal s rozměrem 240x140 a taky tam nešlo nacpat to,co bych si představoval.Až teprve po dvou rozšířeních se mi povedlo přizpůsobit kolejiště svým představám.Záleží také na délce souprav.V ep.I byly vozy velmi krátké,takže lze opticky soupravu prodloužit řazením těchto kraťasů.Sám to taky tak mám.Vlak se služebákem a osmi talboty vypadá lépe a působí delším dojmem něž ta samá délka,ale se dvěma čtyřosými rychlíkáči. 8)
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » čtv 24 bře, 2011 1:37 pm

Radek Strnad píše:zkus popřemýšlet o trojcestných výhybkách,které by měly nějaký prostor ušetřit.


Jak jsem psal jinde, trojcestné výhybky se podle dostupné literatury použivaly. Takže pokud by ji Tillig začal dělat.... Tvar nebude poplatný době, ale co na tom, že?
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 24 bře, 2011 8:01 pm

VladikC píše:
Radek Strnad píše:zkus popřemýšlet o trojcestných výhybkách,které by měly nějaký prostor ušetřit.


Jak jsem psal jinde, trojcestné výhybky se podle dostupné literatury použivaly. Takže pokud by ji Tillig začal dělat.... Tvar nebude poplatný době, ale co na tom, že?

Co také nebude v ep.I kompromisem.Musel bys např.předělat rozteče pražců,které byly v té době delší.Konec této epochy zastihl ještě klasická návěstidla,ale kdybys chtěl zabřednout víc do hloubky,musel by sis vyrobit košová.Nebo smolné pánve na kolejích???? :roll: A dále výměnová závaží a návěstidla.Na vozech provazcové brzdy.Krátká kolejová pole a samozřejmě upevnění kolejnic k pražcům pomocí hřebů.To je jen co mě teď zrovna napadlo.Přitom literatury,pojednávající o této době je málo.Je to skoro na návštěvu nějakého archivu.Takže nějaká trojcestná výhybka-detail.Čeká tě zajímavá prácička.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » čtv 24 bře, 2011 8:49 pm

Radek Strnad píše:
VladikC píše:
Radek Strnad píše:zkus popřemýšlet o trojcestných výhybkách,které by měly nějaký prostor ušetřit.


Jak jsem psal jinde, trojcestné výhybky se podle dostupné literatury použivaly. Takže pokud by ji Tillig začal dělat.... Tvar nebude poplatný době, ale co na tom, že?

Co také nebude v ep.I kompromisem.Musel bys např.předělat rozteče pražců,které byly v té době delší.Konec této epochy zastihl ještě klasická návěstidla,ale kdybys chtěl zabřednout víc do hloubky,musel by sis vyrobit košová.Nebo smolné pánve na kolejích???? :roll: A dále výměnová závaží a návěstidla.Na vozech provazcové brzdy.Krátká kolejová pole a samozřejmě upevnění kolejnic k pražcům pomocí hřebů.To je jen co mě teď zrovna napadlo.Přitom literatury,pojednávající o této době je málo.Je to skoro na návštěvu nějakého archivu.Takže nějaká trojcestná výhybka-detail.Čeká tě zajímavá prácička.


No nebude to až zas takové archaické. Vzhledem k použitým vozidlům, viz někde výše, se bude jednat o konec éry K.P.E.V. Tedy období před nebo spíše během Velké války. Nakonec to jsem uváděl již ve svém prvním návrhu Koncová stanice K.P.E.V. V té době se již většinou používala jiná návěstidla než proutěné terče... Díky. Kolegovi Morris Zapp jsem si mohl okouknout dvě publikace od Stefana Carstense: Signale a "vyzobat" informace z daného období. Za což bych mu chtěl ještě jednou moc poděkovat. Mám k dispozici Eisenbahn Journale Preussen Report, všech deset dílů. Bohužel na rozdíl od bavorských drah se zde daleko více věnují lokomotivám a ne třeba drážním stavbám, schámatům nádraží apod. Podkladů a inspirací se mi podařilo, a to i díky kolegům tady z fóra, nahromáždit již docela dost. Ale třeba ty rozteče pražců jsem ještě nezjistil....
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Michal Vaniš » čtv 24 bře, 2011 9:50 pm

fruafru píše:Zdar.
Paráda, víc se na tom prostoru už asi nenačaruje.
Ale ještě bych měl takové malé nevýznamné kosmetické připomínky. Kolegové mi to jistě rozmluví.
..... Zároveň se ještě nabízí možnost udělat tu stanici normálně viditelnou? Podle mého by tam mohla být výhybna, bez změny plánku, nanejvýš přidat kusou kolej pro skladiště. Popřípadě dát jeden vjezd do krátkého tunelu, jen tak pro jistotu a optické oddělení tratě. Rovněž tunel v levo, by nemusel být. Připravuješ se o pohled na vlak jedoucí po širé tratí. Na většině kolejišť jsou tunely nezbytnou součástí systémů SN a různých propojek, ale ve tvém případě je škoda tu trať schovávat. Trať vede ze stanice přes odbočku na širé tratí až do další stanice, podle mého je tady všechno v pořádku,nic co by bylo třeba schovávat do tunelu.Kolejiště ti nabízí možnost sledovat vlak několik metrů, při jízdě krajinou, proč toho nevyužít.
.....l:


Výše uvedené trochu rozvinuto - navíc schovej tu vyhýbku do tunelu( například zasahující kus skalního masívu) a rozbouráš opticky horní planinu( výškově skála může odpovídat zelenénu skryťáku) a horní trať může vypadat jako že přes tunely a výhybnu pokračuje kamsi dál...
Přílohy
Lokodrom úprava.JPG
Lokodrom úprava.JPG (85.36 KiB) Zobrazeno 4938 krát
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » čtv 24 bře, 2011 10:00 pm

Michal Vaniš píše:Výše uvedené trochu rozvinuto - navíc schovej tu vyhýbku do tunelu( například zasahující kus skalního masívu) a rozbouráš opticky horní planinu( výškově skála může odpovídat zelenénu skryťáku) a horní trať může vypadat jako že přes tunely a výhybnu pokračuje kamsi dál...


Tak to nějak jsi to myslel?
Přílohy
Uprava MV 2.jpg
Uprava MV 2.jpg (86.3 KiB) Zobrazeno 4933 krát
Uprava MV.jpg
Uprava MV.jpg (87.47 KiB) Zobrazeno 4935 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod Michal Vaniš » pát 25 bře, 2011 3:48 pm

JO,JO.. :)
Nechat zasahovat "část"skály až ke skladišti.Naznačit její mohutnost zobrazením vrstev horniny, popř i dojem , že část prostoru u skladiště byla vytvořena odstřelem.Tím by se i oprávnily náklady na tunely, protože "to bylo jednodušší" než vyrubat průsek skalou :D Možná ty tunely na pravé straně o jednu kolej prodloužit.Ale to je spíš na Tvém citu a oku :wink:
Lokodrom úprava.JPG
Lokodrom úprava.JPG (40.91 KiB) Zobrazeno 4887 krát
n40519-v.jpg
n40519-v.jpg (29.99 KiB) Zobrazeno 4887 krát
Výchozy vápencových vrstev.JPG
Výchozy vápencových vrstev.JPG (80.95 KiB) Zobrazeno 4887 krát
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: Volná inspirace Eisenbahn Ostpreußen

Příspěvekod VladikC » pát 25 bře, 2011 11:49 pm

Michal Vaniš píše:JO,JO.. :)
Nechat zasahovat "část"skály až ke skladišti.Naznačit její mohutnost zobrazením vrstev horniny, popř i dojem , že část prostoru u skladiště byla vytvořena odstřelem.Tím by se i oprávnily náklady na tunely, protože "to bylo jednodušší" než vyrubat průsek skalou :D


Tak jsem zkusil přiídat masu horniny, ale přiznávám, že se mi to moc nepozdává...
Přílohy
Stena2.jpg
Stena2.jpg (124.57 KiB) Zobrazeno 4819 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků