Kolejiště TT L240x200

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » úte 18 led, 2011 1:20 pm

Díky za rady a náměty.
Napojením remízy v levém zhlaví bych sice získal prostor pro strojovou stanici (s kterou ve větším ani moc neuvažuji), ale úplně bych se připravil o prostor i pro "náznak cementárny". Zkusil jsem to ještě trochu poupravit a kolej pro naftové zbrojení se vejde rovnoběžně s remízou do oblouku vlečky, oddělená betonovým plotem...

Kolej pro napojení pily je uvažována zároveň jako skladištní. Nevím, jak by to vypadalo s uváděnou změnou (nevím ani, jak je to bez ní :D ). Pokusil jsem se trochu upravit už od napojení manipulační koleje ve zhlaví a prodloužit skladištní kolej (29cm mezi výhybkami). Časem přiložím.

Napadá mě, zda by aspoň ta dlouhá vlečka před hlavní stanicí nešla vytvořit pro cisternové vozy, když cementárna se nevejde. Prostě taková Benzina n.p. Hněvice :lol: . Snaha je o delší soupravu jednotných vozů na vlečce, a cisterny taky nevypadají špatně...
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » úte 18 led, 2011 5:29 pm

TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod vmucha » úte 18 led, 2011 5:59 pm

Co se týče napojení remízy, ten největší efekt jejího zapojení z levého zhlaví je to, že se ti stávající kolej uvolní (a tolik místa, ta jedna kolej "cementárně" zas nezabere). Ale je to tvoje kolejiště :-)
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » úte 18 led, 2011 7:37 pm

Tak jsem to napojení remízy předělal dle rady. Nechám na posouzení.

http://img2.rajce.idnes.cz/d2/4/4402/44 ... rh_DF5.jpg
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod vmucha » úte 18 led, 2011 8:01 pm

Ještě jednou já.
To skladiště u koleje k pile nedává smysl, tu kolej nemůžeš mít blokovanou nějakým vozem u skladiště, když potřebuješ manipulovat na vlečce.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 18 led, 2011 9:29 pm

vmucha píše:Ještě jednou já.
To skladiště u koleje k pile nedává smysl, tu kolej nemůžeš mít blokovanou nějakým vozem u skladiště, když potřebuješ manipulovat na vlečce.

Přesně tak, musel bys obrátit smět těch dvou protilehlých výhybek, aby vjezd na pilu byl možný objetím skladu...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1175
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » stř 19 led, 2011 2:28 pm

Provedena úprava koleje ke skladišti a k pile. Zůstává prostor pro přístupovou komunikaci k pile, vedoucí okolo nádražní budovy a skladiště. Silnice by mohla nad tunelovým portálem "pokračovat" vně panelu...

http://jomull.rajce.net/Win_Track
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » úte 25 led, 2011 7:13 pm

Po několika radách si dovolím předložit upravený návrh kolejiště, hlavně s odstraněnou dlouhou vlečkou v popředí a přepracovanou malou stanicí na hlavní trati. Vlečka, vedoucí z malé stanice na okraj panelu umožní napojení buď servisní koleje, nebo úzkého panelu (diorama) s nakládkou nějaké komodity...

I když návrh nemá reálnou předlohu, zjistil jsem, že hlavní stanice má jistou pobobnost se stanicí BOR u Tachova.

Velice uvítám vaše názory, návrhy i připomínky.

http://img2.rajce.idnes.cz/d2/4/4402/44 ... _DF_b2.jpg
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod milan ferdián » stř 26 led, 2011 7:53 am

jomull píše:
I když návrh nemá reálnou předlohu, zjistil jsem, že hlavní stanice má jistou pobobnost se stanicí BOR u Tachova.

http://img2.rajce.idnes.cz/d2/4/4402/44 ... _DF_b2.jpg

Na straně 12 je přímo kolejový plánek žst.Bor u Tachova. :wink:
milan ferdián
 
Příspěvky: 11889
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » čtv 27 led, 2011 8:42 am

Děkuji za příspěvek a informaci i od největšího mistra návrháře :-) . Ještě bych poprosil o informaci, kde zmiňovanou stranu 12 najdu?
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod D » čtv 27 led, 2011 12:02 pm

jomull:
> Ještě bych poprosil o informaci, kde zmiňovanou stranu 12 najdu?

V knize: Plánky kolejišť (Milan Ferdián)

Ke koupi: modely.biz, masinky.cz
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1360
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » úte 01 úno, 2011 10:16 am

Podobnost se žst Bor byla míněna pouze ve tvaru vedení tratí, letecky (z velké výšky :lol: ) z mapy. Ale s kolejovým plánem této stanice jsm se nyní seznámil a zkusil návrh doplněnit dvojitým kolejovým křížením. Provedl jsem ještě další úpravy manipulační koleje před výpravní budovou. ( A teď to připomíná stanici Poběžovice :mrgreen: ).
Použitím kolejového křížení ale došlo ke zkrácení hlavních dopravních kolejí cca na 1m. Asi to ale bude stačit. Jen si nejsem jist, zda nebude docházet k problémům při přejezdu po tomto křížení, jedná se o výhybky typu EW1.... a cena je další věc.

Prosím o posouzení upraveného návrhu i o zkušenosti s DGV Tillig. Nevím, jestli původní návrh není lepší...
Přílohy
návrh DF b3.jpg
návrh DF b3.jpg (113.78 KiB) Zobrazeno 6267 krát
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod Ferda » úte 01 úno, 2011 10:37 am

A takto provedenou kolejovou spojku jsi viděl?
Dvojitá spojka.jpg
Dvojitá spojka.jpg (8.13 KiB) Zobrazeno 6260 krát

Místo pravých vexlí lze použít i angličany.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod Pája » úte 01 úno, 2011 10:54 am

Pěkný a co kdyby jsi dvojité kolejové křížení a ty dvě první výhybky nepoužil (sám jsi podotkl,že EW1 nevěříš) a celek postav z :
1ks křížení K2-30st.
2ks angličan DKW1 (Bestselery jsou technicky lepší,ale tyto jsou více české)
2ks stavebnice flexi výhybky EW2 (kat.č. 83420)

-bude s tím dost práce,hodně zkracování,ale celkově si myslím že ušetříš nějakou korunu a několik cm.

Uf Ferdo,byls rychlejší
PS: jak na stavebnici výhybky např. zde : http://www.kinimaadsa.wz.cz/sestaveni_v ... des/1.html
TT,DCC,ČSD III-IV,člen TT ZABABOV,Sysel fóra a zatím spíše hračička než modelář
Uživatelský avatar
Pája
 
Příspěvky: 834
Registrován: stř 08 srp, 2007 6:05 pm
Bydliště: Praha -Suchdol

Re: Kolejiště TT L240x200

Příspěvekod jomull » úte 01 úno, 2011 3:19 pm

Díky za reakce. Se stavbou výhybek EW2 počítám (ovládání servy s přepínáním napájení). Sice jsem stavbu ještě nezkoušel, ale podklady mám nastudované a myslím, že bych zvládnul i to křížení. Nevím ale, jak to bude vypadat na modelu. V reálu se asi takové křížení na vjezdu rozevřené a ve spojení s angličany moc nepoužívá?? Prostě abych se pracně nedělal s něčím, co pak bude vypadat divně. Do náhrhu jsem to běžné křížení (DGV) zkusil, tak jak se normálně používá, ale zhlaví se strašně prodlouží, čím se zkrátily staniční koleje a také spodní traťový oblouk na vjezdu je moc ostrý. Spíš bych se tedy přiklonil k původnímu rozvržení zhlaví s jedním angličanem s tím, že z horní trati je možný vjezd pouze na jednu dopravní kolej, případně by se mohla využít i kolej přímo před st. budovou. Pokud to tedy je možné.

Prosím ještě o vaše vyjádření k původnímu Návrhu DF b2 (viz předchozí odkaz) z hlediska rozvržení i způsobu rozdělení kolejí - dopravní, manipulační...
TT, analog s pulsní regulací, IV. ep. ČSD.
jomull
 
Příspěvky: 39
Registrován: pát 09 říj, 2009 1:43 pm
Bydliště: Roudnice nad Labem

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: chphoto a 31 návštevníků