Malé segmentové kolejiště do L

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Morris Zapp » ned 05 pro, 2010 5:37 am

Křižovat samozřejmě lze: buď přestavením, nebo naskládáním obou vlaků na stejnou kolej (vlak druhý vjíždí na obsazenou - použitelné v tomhle případě pro krátké vlaky, např. motoráčky sólo). Alespoň se víc vyblbneš :wink:
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 861
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Myšpulín » ned 05 pro, 2010 7:41 am

Jen takové tři poznámečky:
1) Pokud nebudeš upravovat zhlaví úvraťové stanice, posuň výhybku mezi 3-tí a 4-tou kolejí (počítáno od SB) na pravý segment. Prodlouží se ti koleje 3 a 4 (stejné číslování). O napojení se neboj.
2) Část 1-ní koleje (opět číslováno od SB) udělej jako dopravní, v místech mezi SB a skladištěm dej dopravní značku červený terč a výkolejku a pak bude konec koleje ke šturcu manipulační. To ti umožní, abys na takovouto kolej přijímal a odesílal z ní sólo motory popř. motor s vlečňákem, který potom ovšem budeš muset přestavit jinam a otočit.
3) Pokud bys uvažoval možnost jezdit některé jízdy Os do koncové stanice s vozem a jiné sólo, měla by mít stanice nějakou kusou kolej pro odstavení tohoto vozu. Určitě bych ho nestrkal ke skladišti.
Poznamenávám, že nejsem od dráhy, tak tu tudíž mohu psát nějaké nepřesnosti.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » ned 05 pro, 2010 8:19 pm

Morris Zapp píše:Křižovat samozřejmě lze: buď přestavením, nebo naskládáním obou vlaků na stejnou kolej (vlak druhý vjíždí na obsazenou - použitelné v tomhle případě pro krátké vlaky, např. motoráčky sólo). Alespoň se víc vyblbneš :wink:


...a o to přeci jde :wink:
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » ned 05 pro, 2010 8:22 pm

Myšpulín píše:Jen takové tři poznámečky:
1) Pokud nebudeš upravovat zhlaví úvraťové stanice, posuň výhybku mezi 3-tí a 4-tou kolejí (počítáno od SB) na pravý segment. Prodlouží se ti koleje 3 a 4 (stejné číslování). O napojení se neboj.

2) Část 1-ní koleje (opět číslováno od SB) udělej jako dopravní, v místech mezi SB a skladištěm dej dopravní značku červený terč a výkolejku a pak bude konec koleje ke šturcu manipulační. To ti umožní, abys na takovouto kolej přijímal a odesílal z ní sólo motory popř. motor s vlečňákem, který potom ovšem budeš muset přestavit jinam a otočit.
3) Pokud bys uvažoval možnost jezdit některé jízdy Os do koncové stanice s vozem a jiné sólo, měla by mít stanice nějakou kusou kolej pro odstavení tohoto vozu. Určitě bych ho nestrkal ke skladišti.

Poznamenávám, že nejsem od dráhy, tak tu tudíž mohu psát nějaké nepřesnosti.


ad 1) Přesně o to napojení jsem se bál. Ale asi je to yvládnutelné a pomohlo by to dost.
ad 3) Přemýšlel jsem o kusé koleji jako pokračování manipulační koleje nejdál od SB. Tady by mi výhybka nezkrátila délku manipulačnií koleje.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » stř 08 pro, 2010 7:02 pm

Jarda H. píše:
Raaba píše: ..... Jen je tunelový portál dost blízko stanice. Do tunelu se asi posunovat nesmí, co?


Posun do tunelu se asi běžně neprovádí, ale existovat musí - určitě je to nějak ošetřeno v reálné železnici !! Napadá mne třeba jižní zhlaví "hlaváku" v Praze a Vinohradský tunel (-y), takže třeba to doplní kluci přímo z branže, jak to vlastně je :?:


Nikdo nasi otazku nezvedl, tak jsem poslal SZ s dotazem Hankovi. S jeho laskavym svolenim uverejnuji jeho odpoved:

1. Obecně posun v tunelu nic nezakazuje. Když končí výtažná délka v tunelu, vjezdové návěstidlo se umisťuje zásadně před tunel. Pro návěstění v tunelu je nutno používat nočních návěstí. Dost dobře si neumím představit zjišťování volnosti vlakové cesty na zhlaví v tunelu nebo pravidelnou ruční obsluhu výhybek umístěných tamtéž...

2. Pokud vím, tak nic nezakazuje ani umístění částí nebo celých stanic do tunelu. Důležitý bude průjezdný profil, pokud vím, tak normy NEM znají tunelové profily pro přímou, oblouk, dvoukolejnou trať, elektrizovanou trať... Mají-li být v tunelu víc než dvě koleje, bude to problém hlavně pro stavitele tunelů, ale dopravě je to víceméně jedno.

3. O jiném případě tohoto druhu, než jsou vinohradské tunely, nevím. Na posázavském pacifiku bývala zastávka Davle-Libřice mezi tunely a delší vlaky měly poslední vozy v tunelu, ale to byla nežádoucí komplikace. "Na doraz" k tunelovému ústí je zhlaví ve stanici Špičák na trati Klatovy - Železná Ruda nebo zastávka Telgárt na slovenské trati Brezno - Margecany. A tuším v Ledečku na pacifiku je tunel mezi staničním zhlavím a odbočkou z tratě Světlá - Čerčany na trať Ledečko - Kolín.

4. Dopravní komplikace bývala v (dnes už opuštěném) dvojkolejném tunelu u Lupěného na trati Zábřeh - Č. Třebová. Jednou se tam vykolejily cisterny s chlórem a od té doby kdykoli jel vlak s takovým nákladem, výpravčí obou sousedních stanic (Zábřeh a Hoštejn) museli zajistit, aby ho na druhé koleji nic nemíjelo.

5. V cizině (Alpy) jsou v tunelech i celé stanice.

Osobně bych se pokusil řešit to kolejiště jinak, zvlášť chceš-li modelovat českou realitu.

ještě mě napadlo, že krásný příklad vjezdového návěstidla před tunelem a mostem je v Křižanech na trati Liberec - Česká Lípa. U libereckého zhlaví žst Křižany končí Ještědský tunel dlouhý 815 m, před ním je 202 m dlouhý známý kamenný most a zastávka Novina. Na konci jejího nástupiště - tedy ještě před mostem - je vjezdové návěstidlo do Křižan. Takže od toho návěstidla po liberecké zhlaví žst je to zhruba 1800 m. To je extrém, který jinde v síti ČD neznám.
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Morris Zapp » čtv 09 pro, 2010 5:56 am

Analogií Křižan v provedení D3 je dopravna Špičák: lichoběžníková tabulka je až za tunelem. Děs běs :-)

Tunel ve stanici s častým posunem do něj mají taky v Kraľovanech: pro zjišťování volnosti vlakové cesty v něm se používají podobné algoritmy, jako pro širou trať. To bude asi všude podobné.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 861
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod pekl024 » čtv 09 pro, 2010 10:35 am

Raaba : půjčil jsem si tvůj nápad, doufám že ti to nevadí. viewtopic.php?f=1&t=3785&p=65404#p65404
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » čtv 09 pro, 2010 12:55 pm

pekl024 píše:Raaba : půjčil jsem si tvůj nápad, doufám že ti to nevadí. viewtopic.php?f=1&t=3785&p=65404#p65404

Urcite nevadi, naopak jsem pocten :D
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod pekl024 » čtv 09 pro, 2010 12:59 pm

Raaba píše:
pekl024 píše:Raaba : půjčil jsem si tvůj nápad, doufám že ti to nevadí. viewtopic.php?f=1&t=3785&p=65404#p65404

Urcite nevadi, naopak jsem pocten :D

Udělal jsem u sebe v tunelu 2 koleje. Z bezdružic jede lokálka, schová se v tunelu a přijede náklad dříví, lokálka jede do nádraží č.2
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod hank » pát 10 pro, 2010 4:14 pm

Morris Zapp: Asi jsem dost zaspal dobu... Odkdy se přes Špičák jezdí podle D3? A ve kterém úseku? Kde sedí dirigující dispečer?

(Omlouvám se ostatním za OT.)

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6702
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Morris Zapp » sob 11 pro, 2010 5:34 am

Kouknu do NJŘ a vidím: žebříček je namalovanej od Hojsovy Stráže do Alžbětína, dvojitý puntík je v Alžbětíně. Odkdy to tam tak mají, to bych se musel zeptat.
TT, moduly, epocha III/IV
Uživatelský avatar
Morris Zapp
 
Příspěvky: 861
Registrován: ned 04 dub, 2010 3:06 pm

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod hank » sob 11 pro, 2010 12:23 pm

Morris Zapp: Dík.

Budu ještě jednou OT.

Musím se omluvit, neměl jsem pravdu, na Špičáku je tunel dlouhý 1741 m a vzdálenost od krajní výhybky železnorudského zhlaví k lichoběžníkové tabulce (dříve vjezdovému návěstidlu) je podle údajů databáze stanic SŽDC přes 2 km, tj. cca o 200 m víc než v Křižanech.

I my dědci se pořád máme co učit...

zdraví
hank
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.
hank
 
Příspěvky: 6702
Registrován: stř 24 čer, 2009 4:43 pm

Re: Malé segmentové kolejiště do L

Příspěvekod Raaba » ned 19 pro, 2010 8:02 am

Podle vašich rad jsem posunul zhlaví úvraťové stanice a přidal jednu odstavnou kolej: http://img808.imageshack.us/i/elko02.png/
Raaba
 
Příspěvky: 88
Registrován: úte 13 črc, 2010 8:18 am
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník