TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod petrh » ned 24 říj, 2010 3:51 pm

pokud se nepletu - jenec zastavka je dosti dlouho zrusena ne? jinak mas na jencii moznost i posunu, je zde vlecka do hoedelmayera, nejsou to wapky, ale dost casto jsme tam denne zazival vlaky typu loko + 10 patraku na auta na kazde casti vlecky - ta je taky dobre specificka - je po do arealu zaustena 2x - jeden jezd (jizni) je hned z koleji a casto je prejezd cervey protoze posun a pravidelna dobrpava je dosti velika:) a druhy (severni) na druhem konci arealu:) fotoapa ukaze vice. moc hezky areal, hodne by se tam clovek vyradil... kdyz jsme tam nekdy kolem roku 2004 pobyval bylo tam na severni vlecce na druhe koleji jeste stare cune, apk ho skoda odvezli do srotu, tolik off, ale treba ti to pomuze;)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod JBr » ned 24 říj, 2010 4:10 pm

Jenec zastavka stale funguje, ale osobni doprava se tam provozuje jen dvema pary cyklovlaku z Prahy do Slaneho o vikendu a svatcich a to jeste jen od jara do podzimu (letosni provoz konci pristi nedeli). Auta uz se na vlecku asi nejakou dobu bohuzel nevozi...

Edit: Nicmene trat 121 jako takova je pouzivana dost na nakladni prepravu. Pokud se dela treti varka vapence v Nucicich, tak se obcas vozi tamtudy z Hostivice do Kralup, z Kralup do Stredokluk jezdi (a bohuzel brzo dojezdi) nexak se susenkami Opavia. Pravidelne se vozi ucelene soupravy kotlu s Jet A1 na vlecku letiste ve Stredoklukach, bud spodem pres semmering a Hostivici, nebo horem z Kralup. Vetsinou vepredu dvojce a vzadu jedna masina postrk. Opacne jezdivaji vyrovnavky, ty dokonce v posledni dobe obcas i pres Dejvice. A kdyz se zadari, tak se tu na tom jeste projede i zamracena, zrovna minuly vikend byla na postrku a koncert pro sest valcu byl slyset jeste kdyz byli nekde na Jenecku :)
Naposledy upravil JBr dne ned 24 říj, 2010 4:20 pm, celkově upraveno 1
TT/D V/VI.
Uživatelský avatar
JBr
 
Příspěvky: 1269
Registrován: čtv 20 zář, 2007 7:25 pm
Bydliště: Hostivice a obcas Chotebor

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 24 říj, 2010 4:20 pm

Skvěle. Dostali jsme se k reálnosti vedení tratě u jiné, bez napojení. Já si vymýšlím, neznázorňuji žádné konkrétní místo. Večer se pokusím vygooglit Jeneč. Mě v tom návrhu povede trať pod/před stanicí. Přemýšlím, co by mohlo být mezi tím... Asi skála nebo prudký svah. Nebo (a nekamenujte mě, přemýšlím přes klávesnici) udělat na trati staničku o dvou kolejích na vykřižování. Výpravní budova by byla společná pro dvě tratě, které vedou v jiné výšce. Třeba bych ji umístil mezi ně. To se vyřeší časem. Teď je priorita návrh skrytého nádraží a viditelné části tratě (popř. výhybny) i s odbočkou nahoru. Ještě uvažuji, že umístím skryté mimo tento panel. Třeba odbočku na skryté ukončené kusými kolejemi. Ale to je nouzová možnost, pokud by se skryté nevešlo pod krajinu. Každopádně schovaná odbočka bude. Z důvodu případného spojení s „něčím jiným”. Třeba se časem pustím do nějakého modulu, takhle bych ho mohl využívat i doma. Ale to je moc vzdálená budoucnost... :-D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Max » ned 24 říj, 2010 4:21 pm

Ono je nesmyslem z modelářského hlediska i vedení trati nad nádražím v Ml.Boleslavi hl.n.
Naštěstí před 105 lety páni stavitelé železnic modelářské směrnice neznali a proto trať postavili, tak jak dodnes je.
Tam kdyby mašina vykolejila, spadne z náspu rovnou do topírny. Hezky zkratkou.
http://img253.imageshack.us/g/mb3n.jpg/
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 24 říj, 2010 4:33 pm

Boleslav je vůbec nemodelová stanice. Ten přejezd trati na Město přes trať na Bakov je taky trošku nesmyslný. Ale ta stanice se mi líbí. Další taková inspirační je pro mě nedaleká Bělá pod Bezdězem. Tuhle stanici by stálo za to postavit v modulu.
Zpátky k tématu. V místě horní stanice byla provozovna, ke které se majitel rozhodl vozit materiál vlakem. Vzhledem k umístění blízko hlavní tratě postavil vlečku. Vzhledem k lepší poloze k obci bylo rozhodnuto, že se udělá malá koncová stanice. Mohlo by to být jako důvod? Myslím, že ano.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Max » ned 24 říj, 2010 4:37 pm

Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 25 říj, 2010 9:36 am

Tak jsem se dostal k úpravě. Skryté se mi moc nevydařilo, ale základ tam je. Takhle si myslím, že to není špatné, co říkáte? 3D mi sem nějak nejde dostat...

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... erdian.jpg

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... skryte.jpg

No, takhle je to ono, o čem jsem včera mluvil. Lehký posun nahoře, když spodem pojede velká souprava, uvidím průjezd tunelem, když motor s vozem, tak se na chvíli schová, ale pak hezky pojede na očích :-) Myslím, že 120cm širé trati navíc rozhodně pomůže nám, co chceme sledovat průjezdy. Akorát si myslím, že horní stanice by si možná zasloužila aspoň na dvou kolejích trochu prodloužit.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Max » pon 25 říj, 2010 10:58 am

Ještě k těm výtopnám, zda mít či nemít.
Tak třeba Šternberk není žádná velká stanice a vůbec nic tam neodbočuje a přesto tam byly DVĚ výtopny. Stýkaly se tam dvě dráhy a každá potřebovala "chlív" pro svoje mašinky. Takže ve skutečnosti je možné téměř cokoliv.

Nadjezdy tratí - kromě té Boleslavi je podobný i u Týniště, taky byl starý, a dnes je nový u pražského Vítkova, u Všetat, a daší a další. Je jich stále mnoho. Kdysi byly soukromé dráhy a své tratě si vedly nezávisle na ostatních drahách, aby se jejich provoz vzájemně nenarušoval.
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod D » pon 25 říj, 2010 11:00 am

suvis
> pak hezky pojede na očích
A jaký provoz si na té koleji pod nádražím představuješ?
1) Vlak vyjede ze skrytého nádraží, viditelně projede výhybnou, projede kolejí pod nádraží, opět projede výhybnou a skončí ve skrytém nádraží.
2) Vlak vyjede z koncové stanice, projede výhybnou, projede pod nádražím, opět projede výhybnou a skončí ve skrytém nádraží. Nebo tato varianta v obráceném směru.

Aby mohl vlak projet po koleji pod nádražím, musí naprosto nemodelově dvakrát projet výhybnu a to ve stejném směru. To je nevýhoda viditelných tratí vedoucích paralelně se skrytým nádražím.
Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 25 říj, 2010 11:32 am

Ono je to celkem logické, že toto nastane. Já se nepotřebuji dostat odněkud někam. To je na takovém kolejišti blbost. Prostě si tam budu jezdit, jak se mi bude chtít. Třeba mi tam bude kroužit jedna souprava dole a já si zatím budu obsluhovat nahoře posun. To je fuk, mě se líbí, že je tam odbočka na trati, což je, řekl bych pro kolejiště takových rozměrů, celkem nezvyklé, ale praktické.

Jinak Maxi, já jsem nenarážel na tvou výtopnu, ale na některých kolejištích, kde zabírá podstatnou část prostoru velká rotunda s točnou mi to přijde přehnané. Jasné menší stání jsou docela častý jev na našich železnicích. Dnes tam bývá traťovka nebo třeba vytrhané koleje...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 25 říj, 2010 1:32 pm

Tak mě zase něco napadlo. Ve skrytém má krajní kolej téměř 1,9 metru, další lehce přes 1,5 m, nejkratší 76 cm. Kusá kolej (70 cm) slouží k odstavení motoru z horní stanice, "než se vrátí". Horní stanici jsem lehce překopal, prodloužil staniční koleje; číslování dle originálu: 1. kolej po výměnu k remíze 1 metr, celkem 1,6m; 2. k. má 1,2 m, 4. k. 0,88 m. To už jsou celkem slušné délky. Ze skrytého stále uvažuji odbočku "někam" do budoucna. Jinak celkem se mi zkrátila kolej, kvůli které jsem toto vše dělal a tou je hlavní trat na okraji panelu. Abych řekl pravdu, uvažuji posadit trat nahoru v místě křížení s hlavní tratí na most. Čili tak, jak je to na původním plánu.
A díky takto umístěnému skrytému nádraží: když budu chtít jet nahoru, pojedu nahoru, když dokola, pojedu dokola.

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... itelne.jpg

http://suvis754.rajce.idnes.cz/wintrack ... skryte.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 25 říj, 2010 9:20 pm

Pánové, zajímaly by mě Vaše názory ohledně posledního návrhu. Obzvlášť od Milana Ferdiána bych si chtěl přečíst, co si myslí o mé rekonstrukci jeho návrhu. Nikoho tímto nechci nutit něco psát, ale byl bych rád.

Jinak problém, co popisoval D asi budu řešit tak, že soupravy, co budou jezdit dole se nahoru nedostanou. Ale můžu si přejet s Mn či MOs ze skrytého přes výhybnu na skryté, kde otočím soupravu (objedu nebo solo u motoru si přejdu :-D-zní to blbě, když to člověk zná z reality) a pojedu nahoru. To samé naopak.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Vaniš » pon 25 říj, 2010 9:35 pm

Proboha! To ty vlaky všechny chceš postupně utopit v SN??? :lol: Zakomponuj vratnou smyčku!!!(Poslední dobou jsem na to expert :P ) SN uprostřed dole - před výjezdem na tu krátkou dolní vlož hned za poslední pravou vyhýbkou levou(nebo tuto kombinaci nahraď křížovou a otoč levým oblokem ke zhlaví SN vlevo uprostřed a zde vlož pravou vyhýbku do té vnitřní koleje a napoj.
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Vaniš » pon 25 říj, 2010 9:45 pm

To je nástřel od boku... geometrii si přes wintrack vyzkoušej, ale tímto by jsi ty vlaky mohl otočit do správného směru.Neboj se experimentovat i se zápornou hodnotou klesání, protože moc místa tam nebude (výjezd z tunelu,plocha nádraží)... :(
Přílohy
Kopie - F_po_uprave_skryte.jpg
Kopie - F_po_uprave_skryte.jpg (57.6 KiB) Zobrazeno 5960 krát
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

Re: TT 200cm na 120cm

Příspěvekod Michal Vaniš » pon 25 říj, 2010 10:12 pm

Ještě jeden ale zda to vyjde... :o
Přílohy
Kopie (2) - F_po_uprave_skryte.jpg
Kopie (2) - F_po_uprave_skryte.jpg (54.94 KiB) Zobrazeno 5955 krát
TT+TTe,III-IV ep,ČSD-DR,autor manuálu pro EN Wintrack
Každé vylepšení generuje nové nedostatky :P
Uživatelský avatar
Michal Vaniš
 
Příspěvky: 399
Registrován: pát 10 črc, 2009 4:51 pm
Bydliště: České Budějovice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků