Domácí kolejiště H0; DR epocha IIIc

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Krátká trať

Příspěvekod Houmr » ned 17 kvě, 2009 10:21 am

Barbucha píše:
milan ferdián píše:Šikovné,i když trať do koncové stanice je malinko krátká, tak já bych to nechal tak ,jak píšou kluci.


Ta trať mě taky trápí, možná ještě trochu srazím nádraží. Možná se to i zdá, protože mezi nádražími jsou to skoro 3 metry trati. Nemám chuť to zase nějak nerealisticky kroutit, aby byla trať delší ...

Proto jsem to hodil do placu, abych slyšel nějakou kritiku, chválit nepotřebuju :-).

No, já bych nádraží rozhodně nezkracoval. Jinak pěkný a jednoduchý návrh.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Re: Krátká trať

Příspěvekod Barbucha » ned 17 kvě, 2009 12:00 pm

Houmr píše:
Barbucha píše:
milan ferdián píše:Šikovné,i když trať do koncové stanice je malinko krátká, tak já bych to nechal tak ,jak píšou kluci.


Ta trať mě taky trápí, možná ještě trochu srazím nádraží. Možná se to i zdá, protože mezi nádražími jsou to skoro 3 metry trati. Nemám chuť to zase nějak nerealisticky kroutit, aby byla trať delší ...

Proto jsem to hodil do placu, abych slyšel nějakou kritiku, chválit nepotřebuju :-).

No, já bych nádraží rozhodně nezkracoval. Jinak pěkný a jednoduchý návrh.


Dík Houmře, jsi můj velký vzor a jen díky tobě a panu Daleckému se do toho pouštím. Ještě vloni jsem neměl žádnou představu jak na to, protože poslední kolejiště jsem dělal jako kluk v 80. letech.
Nádraží nezkrátím, bude vypadat reálněji. Taky se mi nelíbí, když jedna souprava zaplní celou kolej. Do vedlejšího nádraží bude stejně jezdit nějaký motorák nebo pára a manipuláky s pár vagony. Vedlejší stanice je zatím 65 cm. Až to začnu dělat, tak možná bude moc popotáhnout o pár cenťáků vedlejší panel, je to proti dveřím, mám v tom trochu rezervu. Třeba v úkosu.
Na segmenty to asi dělit nebudu, jen to elko bude oddělitelné, mám trochu vítr z elektriky. Členit analog je dost náročné, ale do digitálu se mi na stará kolena nechce. Musel bych do toho ještě nacpat spoustu peněz a já se spíš těším na krajinku.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Domba » ned 17 kvě, 2009 12:17 pm

Dan Buchtela píše:
Domba píše:já myslim že hodně povedené kolejiště!! chci se zeptat bude nějaké skryté nádraží?: ))

V průvodním textu se jasně píše o skrytém nádraží o pěti kolejích...[/
quote]


Omlouvám se trošku mě to uniklo ještě otázečka kolik je dlouha ta kolej co vede do tunelu hnedka za zhlavim na pravé straně?
já jen když na to koukám tak to moc nevypadá že by ti vyšlo klesání pod nádraží 5cm na metr a v oblouku zas tolik klesání bejt nemůže :oops:
HO : ))
Uživatelský avatar
Domba
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 31 pro, 2008 11:12 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Barbucha » ned 17 kvě, 2009 5:43 pm

Omlouvám se trošku mě to uniklo ještě otázečka kolik je dlouha ta kolej co vede do tunelu hnedka za zhlavim na pravé straně?
já jen když na to koukám tak to moc nevypadá že by ti vyšlo klesání pod nádraží 5cm na metr a v oblouku zas tolik klesání bejt nemůže :oops:


Což o to vpravo je to jednoduché, tam mám metr a půl a ještě si můžu udělat kopeček pod lesem. Pod vlečkami to skřípe, zatím jsem to tam neřešil, ale nebude to tak jednoduché, jak to vypadá. Šikmá kolej do levého horního rohu bude muset být vedena jinak a tunel bude asi někde u čísla 9. Neměl jsem teď na to čas, musím si udělat řezy a navrhnout rám.
Vzniklo to tím, že jsem celým nádražím hrknul doleva, abych prodloužil volnou trať a nedořešil jsem vlečky. :roll:
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr Zatrepalek » ned 17 kvě, 2009 5:46 pm

No s tím digitálem to promysli! Nemusíš do něj rvát prachy hned, jen udělat přípravu - ono by šlo de facto jen o volbu vhodných přestavníků a kolejiva, pak rozdělení úseků - a to musíš v analogu stejně! Jinak ve skryťáku bych být tebou využil "bezporuchové" koleje a přestavníky - jestli je to zrovna ten stary Pilz, tím si zrovna jistý nejsem... Na svém kolejišti to chci řešit PIKO nebo ROCO geoline kolejivem, výhybkami PECO nebo ROCO geoline.
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod Barbucha » ned 17 kvě, 2009 6:30 pm

Petr Zatrepalek píše:No s tím digitálem to promysli! Nemusíš do něj rvát prachy hned, jen udělat přípravu - ono by šlo de facto jen o volbu vhodných přestavníků a kolejiva, pak rozdělení úseků - a to musíš v analogu stejně! Jinak ve skryťáku bych být tebou využil "bezporuchové" koleje a přestavníky - jestli je to zrovna ten stary Pilz, tím si zrovna jistý nejsem... Na svém kolejišti to chci řešit PIKO nebo ROCO geoline kolejivem, výhybkami PECO nebo ROCO geoline.


Nevím, nevím, mám asi 20 analogových lokomotiv, těžko bych se s nimi loučil. Pilz přestavníky žádná bomba nejsou, ale výměna kus za kus v případě problému není tak dramatická, ve skryťáku to nebude problém. Měl jsem je na starém kolejišti a fungují dodnes. Nahoru vymýšlím jiné, které půjdou nakombinovat s výhybkami Tillig. Angličáky, trojcestné a obloukové mám.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr Zatrepalek » pon 18 kvě, 2009 2:18 pm

Pokud to máš i takto domyšlený, tak v pohodě :D . Jinak tou přípravou jsem myslel ono co by kdyby! Zpátky se to vše pak špatně předělává! Jinak analog mašinu můžeš taky zdigitalizovat - stačí jen koupit dekodér a podle návodu připojit drátky, a pohrát si s CV nastavením. Nicméně TOHLE se dá udělat vždycky, předělávat kolejiště už hůř... Držím palce ať se dílo daří!
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Příspěvekod chameleon » úte 19 kvě, 2009 7:32 pm

Ahoj, moc pěkný návrh :wink:
Ještě mě akorát napadlo (jako amatéra - pro případnou diskuzi :wink: ), co vlečku k průmyslovému objektu (č. 9) zaústit přímo do hlavní koleje před trojcestnou výhybku? Trochu by se ulevilo posunu v depu, k plynárně a naftě, a další "zaústěnou tratí" by to možná ještě víc oživilo posun ve stanici :wink:
Pokud se ti to ale nezdá, tak to nech být jak to máš:-)
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Příspěvekod Barbucha » úte 19 kvě, 2009 9:57 pm

chameleon píše:Ahoj, moc pěkný návrh :wink:
Ještě mě akorát napadlo (jako amatéra - pro případnou diskuzi :wink: ), co vlečku k průmyslovému objektu (č. 9) zaústit přímo do hlavní koleje před trojcestnou výhybku? Trochu by se ulevilo posunu v depu, k plynárně a naftě, a další "zaústěnou tratí" by to možná ještě víc oživilo posun ve stanici :wink:
Pokud se ti to ale nezdá, tak to nech být jak to máš:-)


Dík za podnět. Toto jsem měl původně, ale pak jsem se vyděsil, protože by byl problém vytvořit izolované úseky. Takto mám celý posun na vlečky na jeden ovladač, a dvě trati taky na vlastní ovladače. Je to analog a budou celkem tři ovladače.
Pravé zhlaví ještě dozná změn. Nelíbí se mi, že vlak z vedlejší trati nemůže najet v hlavním nádraží před stanici, tak to vidím na angličana a jednoduché výhybky (v DDR to bylo celkem běžné)
Vlečky jsou jen tak nahozené, s nimi se budu trápit až na desce, toto je marný boj, potřebuju k tomu vidět i stavby :-) Stejně mi to koliduje s tunelem. Až bude chvilka volna, tak si s tím ještě pohraju.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Domba » stř 20 kvě, 2009 7:34 am

sem přemýšlel jak si řikal že za levém zhlaví by celkem byl problém s klesáním pod nádraží tak udělat ztoho nádraží koncové a trat by vedla do smyčky s nějakýma odstavníma kolejema a nebo udělat falešný tunel ale to sem moc v praxi neviděl :oops: a ani nwm jestli bych se ktomu i přiklonil: )) spíš koncové nádraží
HO : ))
Uživatelský avatar
Domba
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 31 pro, 2008 11:12 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 20 kvě, 2009 8:54 am

Nevím co myslíš falešným tunelem, ale dala by se použít kulisa. Vlak zmizí za hradbu, stromy, dům, pak pokračuje skrytě. Klesání je možné schovat třeba do nějaké tovární budovy apod. Znamenalo by to zkrátit kusou kolej vlevo šikmo nahoru, a možná i další dvě kusé koleje, ale myslím, že by to mohlo být docela elegantní řešení.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Barbucha » stř 20 kvě, 2009 10:00 am

Michal Šuhajda píše:Nevím co myslíš falešným tunelem, ale dala by se použít kulisa. Vlak zmizí za hradbu, stromy, dům, pak pokračuje skrytě. Klesání je možné schovat třeba do nějaké tovární budovy apod. Znamenalo by to zkrátit kusou kolej vlevo šikmo nahoru, a možná i další dvě kusé koleje, ale myslím, že by to mohlo být docela elegantní řešení.


Děkuji chlapci, já to přes víkend učešu, abych vám ušetřil vymýšlení levého zhlaví. Je to čuňárna, která vznikla tím, že jsem odsunul nádraží trochu doleva, abych si prodloužil volnou trať, ale ještě jsem tomu nestihl přizpůsobit situaci na vlečkách. V levém rohu bude trochu svah, portál tunelu bude po trati trochu dál. Ta šikmá kolej tam opravdu nebude a budovy budou úplně jinak. Mám moc práce, tak jsem to nestihl vydat úplně učesané. Chtěl jsem jen, aby se na to podíval někdo jiný než já.

Koncové nádraží dělat nebudu, vlaky musí jezdit dokola, aby si s tím mohly hrát i děti. Navíc mám hezký rychlík s párou a 6ti vagony, ten bych si v případě koncového nádraží mohl dát do vitrínky :-)
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Příspěvekod Domba » stř 20 kvě, 2009 11:52 am

Michal Šuhajda píše:Nevím co myslíš falešným tunelem, ale dala by se použít kulisa. Vlak zmizí za hradbu, stromy, dům, pak pokračuje skrytě. Klesání je možné schovat třeba do nějaké tovární budovy apod. Znamenalo by to zkrátit kusou kolej vlevo šikmo nahoru, a možná i další dvě kusé koleje, ale myslím, že by to mohlo být docela elegantní řešení.


řikám že to není asi ani moc dobrej nápad : )) myslel sem to tak že tam bude tunel a bude mít kusou kolej takže prostě bude vypadatz že trat dále pokračuje někam jinam protože se mě zdá že na oblouk by bylo celkem velké klesání/stoupání : ))
HO : ))
Uživatelský avatar
Domba
 
Příspěvky: 164
Registrován: stř 31 pro, 2008 11:12 am
Bydliště: Liberec

Příspěvekod Sandy » čtv 21 kvě, 2009 4:16 pm

Barbucha píše:
chameleon píše:Ahoj, moc pěkný návrh :wink:
Ještě mě akorát napadlo (jako amatéra - pro případnou diskuzi :wink: ), co vlečku k průmyslovému objektu (č. 9) zaústit přímo do hlavní koleje před trojcestnou výhybku? Trochu by se ulevilo posunu v depu, k plynárně a naftě, a další "zaústěnou tratí" by to možná ještě víc oživilo posun ve stanici :wink:
Pokud se ti to ale nezdá, tak to nech být jak to máš:-)


Dík za podnět. Toto jsem měl původně, ale pak jsem se vyděsil, protože by byl problém vytvořit izolované úseky. Takto mám celý posun na vlečky na jeden ovladač, a dvě trati taky na vlastní ovladače. Je to analog a budou celkem tři ovladače.
Pravé zhlaví ještě dozná změn. Nelíbí se mi, že vlak z vedlejší trati nemůže najet v hlavním nádraží před stanici, tak to vidím na angličana a jednoduché výhybky (v DDR to bylo celkem běžné)
Vlečky jsou jen tak nahozené, s nimi se budu trápit až na desce, toto je marný boj, potřebuju k tomu vidět i stavby :-) Stejně mi to koliduje s tunelem. Až bude chvilka volna, tak si s tím ještě pohraju.

Podobné kolejiště nosím v hlavě už delší dobu. Plánoval jsem, že bude segmentové, tak, aby se dalo rozložit na zem v obýváku. Rozměry zhruba stejné. Narychlo jsem hodil na papír to, co bych si představoval já.(S úpravou pro tvé rozměry.) Neznám přesně geometrii kolejiva PILZ (lépe řečeno způsob, jak s ní pracovat) a tak jsou v plánku určitě nepřesnosti.
Pro nedostatek času je vlastní plánek bez popisu. Takže stručně :
Černá – hlavní trať: využívá dvě dopravní koleje v hlavní stanici, která je ve výšce +12 nad základní rovinou. Užitné délky kolejí jsou cca 180 a 140 cm ( a lze je ještě prodloužit.) Tvůj rychlík opouští stanici přes levé zhlaví, projíždí kolem „depa“ a v zářezu začíná velkým obloukem klesat. Vpravo nad sebou má strmé skály, vlevo hustě zarostlou hranu zářezu (pro optické oddělení od „depa“). Obkrouží celé depo a ve výšce +0 vjíždí do tunelu a v něm do SN. Po projetí skrytého nádraží vjíždí do stoupajícího modrého oblouku ( stále v „podzemí“) a objeví se v tunelovém portálu ve výšce +8 na rozhraní modré a černé trati. Vystoupá zbývající čtyři centimetry a je znovu v hlavní stanici.
Červená – vedlejší trať : využívá jednu dopravní a jednu objízdnou ( manipulační) kolej před staniční budovou.
Hlavní stanici mezitím opouští z červené dopravní koleje před staniční budovou motoráček. Projede pravé zhlaví a v odřezu svahu začíná mírně stoupat ( tak, aby v místě křížení červené a modré trati byl mezi nimi výškový rozdíl 8-10 cm). Projede zářezem ( nebo možná krátkým tunelem) v rohu kolejiště a po projetí krátkého úseku širé trati se objeví v koncové stanici o třech kolejích.
Zelená – manipulační koleje. Na nich probíhá jednoduchý posun.
Myslím, že tato varianta splňuje všechny tvoje požadavky – členění na hlavní trať, vedlejší trať a manipulační koleje. Hlavní trať je uzavřený ovál, kde můžeš honit rychlík jako na cirkulárce. V případě potřeby je možné přepnout celé kolejiště na jeden ovladač a realizovat ve stanici velký posun.
Zároveň tento návrh řeší i výškové problémy. Oba konce hlavní trati se v pohodě otočí a zaústí do kolejí skrytého nádraží. Návrh je samozřejmě jen hrubý nástin. Je možné ho určitě rozvinout. Mně osobně se třeba moc nelíbí obě zhlaví z trojcestných výhybek, ale pravděpodobně je máš k dispozici.
Stejně tak je možné pohrát si i s depem. Jednu z kusých kolejí na pravé straně prodloužit a udělat z ní výtažnou . Atd., atd.

http://sandyh0.rajce.idnes.cz/Planky/
Sandy
 
Příspěvky: 1513
Registrován: čtv 26 říj, 2006 4:42 pm
Bydliště: Černošice

Opava

Příspěvekod Barbucha » čtv 21 kvě, 2009 8:53 pm

Děkuji za návrh je zajímavý, ale prostorově náročný. Musím se vejít do obrysu, který jsem naznačil. Sedí to s pilířem okna, sedačkou a hlavně vstupními dveřmi.

Levá část není depo, ale pár vleček v průmyslové zóničce. Depo nebo spíš výtopna je malé, odpovídá stanici, nechci to přepísknout.

Odbočení na vedlejší trať s křížením hlavní mi přijde trochu násilné, toto by asi nikdo nevyprojektoval. Tak jsem aspoň trochu učesal pravé zhlaví. Ty trojcestné výhybky opravdu mám, spolu s angličáky, tak se je snažím využít a trochu ušetřit místo.

Doplnil jsem pár výškových kót pro představu, myslím si, že už je reálné, abych se v tom vymotal. Nerad bych hlavní trať kroutil na povrchu nějakým malým poloměrem oblouku, proto se to snažím naaranžovat tak, že trať mizí v tunelu skoro v přímce. Hlavní trať bude navíc elektrifikovaná, tak by mi další křížení trochu nahlodalo plány. Sloupy a drátování mám, vzhledem k cenám s tím musím trochu šetřit :-)

Skryté nádraží bude jednoduché, o pěti kolejích, nemá smysl ho tady uvádět.

http://sklad.souboru.cz/index.php?p=dow ... Fb0h6MI9mr

Děkuji všem za podněty, žene mě to aspoň k nějakému konci, abych se mohl s klidným svědomím pustit do stavby.
Kdyby měl někdo problém se stažením souboru, stačí napsat a velice rád ho pošlu e-mailem.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků