Michal Šuhajda píše:Ahoj, díky za info o Kladenském depu, ale zpět k návrhu stanice.
Místo dvojité spojky použij jednoduchou z trati na výtažnou. To bude vypadat přirozeně a nejlépe s obloukovou výhybkou. Když zrušíš tu druhou spojku bude to vypadat divně. Už kvůli protiobloukům při vjezdu.
To je pěkný, ale já nedělám žádné kolejiště, aby se jezdilo kolem komína.
Zde jsem to ještě doladil. Protioblouky na kolejišti nemají co dělat, mít soupravu, jak skládací metr mne opravdu nezajímá.
Na mém návrhu nenajdeš malé oblouky a ani krátké výhybky. Ojediněle jsou jen krátké spojky v obloucích od R 420 mm (a to naprostém krátkém úseku) a krátké výhybky jsou jenom v depu a u skládkových kolejí v délce 185 mm. Všude jsou výhybky o úhlu odbočení 12 stupňů a míň.
Jen u zmiňované dvojkolejky jsou takové rozměry:
Venkovní oblouk R 1519 mm, pak rovný úsek 95 mm, oboustranná spojka 457 mm, rovný úsek 35 mm, který pokračuje obloukem 1546 mm.
Vnitřní oblouk R 1390 mm, rovný úsek 95 mm, oboustranná spojka 457 mm, rovný úsek 77 mm, dále oblouk R 426 mm a přechází do obloukové výhybky o délce 2070 mm a oblouku R 757 mm.
Desetinky jsem vynechával.
Takže rychlost soupravy může být v přímém směru 60 km/h a pokud se bude odbočovat na spojce, tak je 40 km/h.