Kolejiště TT 1x1m, Ferdián Hekttor 04

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » čtv 22 zář, 2016 5:23 pm

Přeplácané... :wink:
Přetunelováno. Tunel bych nechal jen na spodním okruhu.Místo té spojky prostředkem bych vedl esíčkem širou trať a z horního nádraží udělal koncové. Na kroužení stačí spodní okruh v tunelu. Výhybna vedená doprostřed kolejiště je nešikovná pro manipulaci uvnitř - výhodnější je mít ji u kraje.
Proti horní stanici nic nemám kromě toho ji udělat koncovou.
Spodní nádraží je hromada kolejí bez účelu...Levé zhlaví ještě ujde ale u toho pravého bych otočil první výhybku a vyměnil za obloukovou aby bylo více místa kolem kusé koleje vpravo dole kde by pasovala výtopna. Manipulační kolej u středu panelu zrušit a vlečku napojit místo angličanem obyčejnou výhybkou. Ten angličan by nechal použít v pravém zhlaví k napojení spodní manipulační koleje.
Snad jsem to napsal trochu pochopitelně. Momentálně nemám moc času tak to zkus upravit sám. Pokud se ti nezadaří zkusím ti něco složit. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » čtv 22 zář, 2016 6:06 pm

no, za úpravu bych byl rád, teď jsem v tom nějak zamotanej už. měl jsem v úmyslu, aby průjezdné byly obě nádraží, aby druhé mohl ovládat další člověk na druhé straně ..stolu,,
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod belgarat » čtv 22 zář, 2016 8:03 pm

jardaficz píše:no, za úpravu bych byl rád, teď jsem v tom nějak zamotanej už. měl jsem v úmyslu, aby průjezdné byly obě nádraží, aby druhé mohl ovládat další člověk na druhé straně ..stolu,,


Zkus si promyslet nejaky "smysluplny" provoz / grafikon. Na sobe samem pozoruji behem poslednich 3 let co procitam forum (a dumam nad zdejsimi napady a vubec nad tim jak udelat kolejiste hratelne) vidim docela velky posun: puvodne jsem mel tvrdou podminku, aby byla obe nadrazi prujezdna (s dusledkem podobneho preplacani kolejemi, mezni stoupani/klesani atd. A to jsem uvazoval vetsi prostor nez 100 x 200). Postupne jsem prisel na to, ze koncove nadrazi VUBEC neni spatne, spise naopak. Umoznuje (vyzaduje) objizdet soupravy, odstavovat vozy ... coz je i divacky docela hezke (pokud nema "operator" 4 roky, to muze jenom krouzit). A momentalne jsem ve stavu, kdy spis preferuji system prujezdne nadrazi - koncove nadrazi + oboustranna smycka v tunelu + MOZNA neco dalsiho, vleze-li se. Mohu modelovat prijezd / odjezd vlaku, prechod mezi tratemi, malou i velkou stanici a dokonce mi i osobaky po case prijizdeji ze smeru, kterym predtim odjely jako ze se vraci :) Teda presneji BUDOU se vracet az se vynorim stavbou z podzemniho "odkladiste souprav" na povrch.

Uvaz pri tom svem layoutu - i kdyby se Ti vesel na nadrazi rychlicek, tak tim (prudkym) stoupanim tak tak vyjede z udoli a uz vjizdi do dalsiho nadrazi ... vzdyt ta spojovaci trat je stejne dlouha jak dopravni kolej. Nebude to vypadat hezky, tomu ver. Vsimni si ze puvodni planek (z casopisu) tim netrpi. Zkus se nad tim zamyslet - jestli opravdu chces (potrebujes) krouzeni/neobjizdeni. Protoze pokud ne, a odklidis jednu vetev - je razem spousta mista na hezky prujezd vlaku krajinou.

Akorat z toho potom bude takova Milanova "Odbocna" :-) se kterou jsem (prozatim) na vysost spokojeny.
Naposledy upravil belgarat dne čtv 22 zář, 2016 8:13 pm, celkově upraveno 1
TT ep. IVa-b; analog + NanoX, DR5000. Pseudoprogramator, pindac nesmyslu
http://modelwiki.klfree.net
belgarat
 
Příspěvky: 2403
Registrován: čtv 27 pro, 2012 9:36 pm
Bydliště: Hřebeč u Kladna

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » čtv 22 zář, 2016 8:08 pm

finale.png
Takže takhle jsem to nakonec upravil, jen si nejsem jistý, zda mám správně obě zhlaví
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod Jeff Hopper » čtv 22 zář, 2016 9:46 pm

Tak drobná úprava kolejiště. Popisky u fotek. Ber to spíše jako radu.

http://jefftt.rajce.idnes.cz/Kolejiste_Jarda

Jinak když to shrnu v rámci možností a kompromisu -
spodní stanice
1. Snaž se udělat co nejdelší dopravní koleje - vlak od vyhybky k vyhybce vypadá blbě, stejně tak mašina se čtyřma vozama co se nevejde do stanice
2. Na výtopnu se vyprdni(teda pokud to není klukovský sen) vesměs(není pravidlem) byly v koncových stanicích lokálky a nebo ve větších stanicích, kam jezdila vozidla dozbrojit a přenocovat. Když už, tak může být vklidu v horní koncové stanici.
3. Vlečky dle průmyslu zde fungujícího
4. Drobná skládka uhlí(ať máš co vozit) - volně, popř nějaký drobný uhelný skládek - Avie,Ifa + nakladač(dneska se už skoro stejně nic drobně nevozí - i to uhlí mizí)
5. Vyvaruj se propojení dolní a horní stanice silnicí - proč jet vlakem, když jsem tam za dvě minutky pěšky, spíše to opticky odděl lesem a td.
6. Pravé zhlaví - zruš tu dvojkolejku a udělej si pořádné skrité nádraží 3-4 koleje, ať tam můžeš uklidit soupravy. Je lepší provozovat počet souprav dle kolejí ve skriťáku, aby ve stanici nic zbytečně nepostávalo jako ve skutečnosti.
horní stanice - kousek ji natáhni do prava a udělej spojku k objíždění souprav.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod mlha » pát 23 zář, 2016 3:58 am

jardaficz píše:no rozhodně jsem nechtěl reakci takovéhleho typu, která nic neřekne a ještě zní ublíženě

Máš to moc přeplácané, prostě vlakodrom. Zkus něco jednodužšího,
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » pát 23 zář, 2016 4:17 am

Souhlasím s kolegou. Ještě to horní nádraží posuň co nejvíce doprava aby byly delší staniční koleje. Pokud to má být epocha III-IV tak tu výtopnu bych do koncové dal. V dolním nádraží by stačilo méně kolejí a ještě se mě nelíbí to zaústění vlečky. Dal bych ji z té průjedné koleje a tu krátkou výtažnou zrušil. Pokud bys zrušil tu nejspodnější kolej tak bys mohl posunout celé nádraží více dolů a získal místo u staniční budovy. Ta skládková by potom byla naproti vlečce.
Volná trať už vypadá dobře.
Ještě pár úprav a už to bude zajímavé kolejiště... :wink: :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » pát 23 zář, 2016 6:43 pm

Jen tak narychlo... není dodělaný skryťák a není to moc dočesaný.... Ber to jako návrh k dokončení... :)

pokus x.jpg


Snad ti to k něčemu bude...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » pát 23 zář, 2016 8:55 pm

moooc pěkné, díky za námahu :D Skryté bych samozřejmě ještě dodělal, ale za pomoc jsem pořád moc rád.
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » sob 24 zář, 2016 7:25 am

Ještě jsem doplnil ten skryťák. To horní nádraží jsem posunul bokem aby to bylo vidět...
Pořád je to jen polotovar. Je potřeba dotáhnout polohy vjezdů do tunelů aby se tam vmáčklo nějaké oddělení tratí ( les,skála ,... ) Spojení kolejí je taky jen nahrubo. Buď se ještě musí trošku upravit geometrie nebo použít flexikoleje. Krajinu předpokládám kopcovitou a doplnit nějakou tou skálou. Příjezdy k nádražím dolní zprava přejezd těsně u zhlaví ( může být i zleva přes dvoukolejku ) a na horním přes přejezd zprava. Dole jen nějakou pilu nebo fabriku u vlečky , klidně i lom. Nahoře by se mohla vejít i menší vesnička. Na lokálce do horního nádraží může být i zastávka zhruba uprostřed kolejiště. Vlečka nahoře může být cokoliv , třeba jen nákladiště dřeva a vozit ho dolů na pilu nebo vápenka a vozit do ní ze zdola kamení. Dost by pomohlo kdyby jsi mohl přidat cca 10 cm na šířku. Bylo by více místa pro oddělení tratí a na lokálce by mohl být větší poloměr oblouků.
No myslím , že zbytek už zvládneš. Ať se ti daří. :)
Pokud mě pošleš kontakt na mail můžu ti poslat soubor *.tra

pokus jardafitz.jpg
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec


Re: potíže s plánováním

Příspěvekod Jarda H. » sob 24 zář, 2016 4:57 pm

Ovál a trať s koncovou stanicí, skoro "klasické" téma :D Pro inspiraci přihodím plánek co mám v PC, původně je to plánek kolejiště vel TT z KŽM Trutnov (o něco málo kratší než tvůj prostor), takže obrázek zde :
Přílohy
origo-KZM_Trutnov.JPG
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » sob 24 zář, 2016 5:44 pm

To trutnovské vypadá dobře. :) Zkus ho překreslit do wintracku. Pravděpodobně se ti natáhne použitím výhybek EW2 pokud se nespokojíš s EW1. EW1 začíná dělat Tillig už s kovovou srdcovkou tak by to nemuselo být marné. Ještě pozor na R267 , některá vozidla by mohla mít problém zvláště ve stoupání, které bude asi dost velké. Dříve se běžně používalo 5 cm na metr a dnes se mnozí kácí z 3 cm na metr. :wink:
Pokud spodním okruhem budeš prohánět Ypsilony a na lokálku pustíš jen krátké vlaky z dvounápravových vozidel tak by neměl být problém.
No vidíš už máš z čeho vybírat... :D
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod jardaficz » čtv 06 říj, 2016 4:49 pm

Taaak, po dlouhém a dlouhém plánování a promýšlení a předělávání jsem si udělal konečně plánek. III a IV epocha.Hlavní jednokolejná trať, lokálka končící v koncové stanici, kde je menší depo pro dvě lokomotivy, nejspíš rosničku a nějakou malou parní. u hlavního nádraží krátká vlečka nejspíš pro pilu. u skrytého nádraží odbočka pro eventuelní připojení dalších panelů. Pro příklad doleva jen kus širé trati ve vratné smyčce, nejspíš pro zkoušení modelování krajiny a podobně. vpravo další smyčka plus nastrčené depo. Provoz samozřejmě analog, mám rád páčky a tlačítka. už jen čekám, až dorazí první koleje.
Přílohy
kolejiste.png
TT, DCC + analog, III - IV epocha
jardaficz
 
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 15 zář, 2016 5:46 pm

Re: potíže s plánováním

Příspěvekod hopeter » čtv 06 říj, 2016 6:13 pm

Ach jo... Tolika místa k dispozici a necháš nás namačkávat kolejiště na poloviční prostor... :D
Levý přístavek v pohodě. Ten napravo je takový divný... Jestli máš ten prostor k dispozici nastálo tak by bylo rozumější zvětšit dolní nádraží a tu rotundu s točnou přidat hned k nádraží. Mít samotné depo kdesi v polích mezi tunely to mě nějak nebere... Lepší by byl na ten přístavek nějaký vlečkový aerál a klidně na něm i tu točnu použít... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3050
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků