Segmentové kolejiště JOSEFOV

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hopeter » čtv 25 srp, 2016 8:53 am

Mě to trochu zavání vlakodromem... Celé veliké kolejiště má celkem rozumné možnosti oddělení tratí a tady je bitva o kousek země s mostem... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3042
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » pát 26 srp, 2016 8:58 am

když povedeš spodní trať s řekou pospolu,tunelový portál posuneš za most a mezitím vložíš kousek spodní tratě v oblouku se zastávkou.Mezi zastávkou a stanici vedou schody.Tím je umožněno cestujícím přestupovat.


To je zajímavý nápad, nicméně se obávám, že Petrovice tím ztratí spoustu prostoru v nádraží a to bych nerad. Navíc by se tímto krokem odhalil poměrně ostrý oblouk trati na okraji segmentu (R353 a R310) na rozdíl od zbytku viditelné trati.
Propojení spodní trati (zas. Podskalí) a Petrovic pro cestující mi příjde komplikované (schody v 10cm výškovém rozdílu) a trochu by pak postrádala smysl lokálková osobní doprava Petrovice - Josefov, když z Podskalí do Josefova by se lidé dopravili rychleji a pohodlněji :).

a tady je bitva o kousek země s mostem... :wink:


To není bitva o most :), jak jsem psal, není problém ten most zrušit. Byla to jen taková myšlenka.
Jde o to, že stanice Petrovice byla vybudována v poměrně malém prostoru a její pravé zhlaví bylo limitováno hlubokým kaňonem místní říčky, za kterou trať pokračovala po dnes již zrušeném tělese dál. Právě to ostré skalní zakončení je důvodem relativně krátkých dopravních kolejí v Petrovicích a proto o něm pořád přemýšlím.
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » úte 06 zář, 2016 10:06 pm

Zpracoval jsem poslední návrh od hopeter a upravil obě viditelné stanice.
V Josefově došlo ke zkrácená dopravních kolejí a úpravě depa a vlečky. U vlečky bude kolej u hrany segmentu vybavena násypkou, u druhé koleje bude vybudována rampa pro nakládku dřeva nebo jiného materiálu.

Stanice Josefov - úpravy2.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » úte 06 zář, 2016 10:07 pm

V Petrovicích byla upravena vlečka a zvažuji zda místo remízy nevytvořit kolej pro nakládku produktů zemědělského družstva. Možná by to zatraktivnilo nákladní dopravu.

Stanice Petrovice - úpravy2.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod vmucha » stř 07 zář, 2016 4:56 am

U Josefova bych na první koleji hned za stanicni budovou dal výhybku a skladiště tak měl u průjezdné koleje. Ten šturc na konci bych zrušil a kolej osadil výkolejkami.
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 07 zář, 2016 5:41 am

U Josefova bych na první koleji hned za stanicni budovou dal výhybku a skladiště tak měl u průjezdné koleje. Ten šturc na konci bych zrušil a kolej osadil výkolejkami.


Asi nějak takto? Ta krátká kusá napravo je vlečka hospodářského družstva na výrobu hraček. Myslíte, že je umístěna nevhodně? Předpokládaný oběh vozů jsou dvě Zetky denně
Stanice Josefov - úpravy3.jpg
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod vmucha » stř 07 zář, 2016 8:30 am

Jj, takhle jsem to myslel. Ale tu vlečku bych stejně zrušil. Nedovedu si představit bez komplikací posun, když mi u rampy skladiště stojí vozy a vedle na volné skládce se třeba vykládá dřevo... Maximálně to tam nechat jako kolej pro odstavení vozu, či tak nějak.

Nebo ještě takhle varianta, kde kolej před staniční budovou může klidně zůstat dopravní a kusé koleje zleva i zprava jsou kryty výkolejkou:
Přílohy
Josefov.jpg
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 644
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » stř 07 zář, 2016 9:48 am

Ahoj,
jsou nějaké vážné důvody proč nepoužít anglické výhybky TILLIG?
Milan
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hopeter » stř 07 zář, 2016 2:10 pm

Stanice Josefov - úpravy2.jpg

Ještě mě tam přebývá ta krátká kolej proti srsti u první koleje zespodu... Odvrat může být nahrazen výkolejkou a jiný význam tam nevidím.
Úpravy na dvě kusé kolem staniční budovy nebo ta zkrácená průběžná zbytečně ubírají prostor kolem staniční budovy , přilehlé volné skládky a skladiště.
Určitě bude hezčí tam udělat kousek krajiny a manipulačního prostoru. Zastávku autobusu , trafiku , bufet , parkoviště atd. :)
Pětikolejné nádraží ( nepočítám tu skladišťní ) je na takové nádraží dostatečné pro bohatý provoz.

Angličany za mě - levné jsou s plasty na srdcovkách ( riziko pro krátké mašiny ) a ta drahá celokovová je moc drahá. :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3042
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 07 zář, 2016 4:28 pm

jsou nějaké vážné důvody proč nepoužít anglické výhybky TILLIG?
Milan

Žádné závažné důvody nejsou. Cena by mohla být komplikace, ale není neřešitelný problém :) . Spíš si nějak nedovedu představit kam je vložit.

Úpravy na dvě kusé kolem staniční budovy nebo ta zkrácená průběžná zbytečně ubírají prostor kolem staniční budovy , přilehlé volné skládky a skladiště. Určitě bude hezčí tam udělat kousek krajiny a manipulačního prostoru. Zastávku autobusu , trafiku , bufet , parkoviště atd. :)

S tím souhlasím. Chci mít kolem nádražní budovy alespoň trochu prostoru pro krajinu.

Pětikolejné nádraží ( nepočítám tu skladišťní ) je na takové nádraží dostatečné pro bohatý provoz.


Předpokládám, že tři dopravní koleje, jedna manipulační a jedna objízdná jsou na 40cm šířky až dost a dokážou zajistit zajímavý provoz. Původní návrh měl dokonce pouze čtyři koleje.
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod joe1970 » stř 07 zář, 2016 4:34 pm

Dřevo na první čtyři segmenty je už doma :-D.

12mm březová překližka pro kompletní nádraží Josefov a segment s mosty.

20160830_185652.jpg

Sklopné nohy chci řešit pomocí dřevěných lišt 25x25mm. Jakou bych měl zvolit výšku segmentů nad podlahou?
Uživatelský avatar
joe1970
 
Příspěvky: 101
Registrován: ned 11 pro, 2011 11:35 am
Bydliště: dříve Studenec (okr. Třebíč), pak dlouhá léta Brno a teď Sloup v Mor. krasu

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod milan ferdián » stř 07 zář, 2016 5:01 pm

Ahoj Joe,
trochu jsem zkoušel.
žst.Josefov
odst.osobní---zhlaví---manipulační objízdná--zhlaví---zhlavíLD---popelová jáma s vodním jeřábem--zbrojení uhlím---nafta
.................zhlaví---dopravní/nákladní------------zhlaví..............---remíza první stání
.................zhlaví---hlavní---------------------------zhlaví..............---remíza druhé stání
šturc-----------zhlaví---dopravní/osobní---------------------zhlaví---------------------------------------------------------širá trať
volná skládka-zhlaví---dopravní/osobní--WP---------------zhlaví---------------------------------------------------------širá trať
............................přijímací budova....--manipulační/skládková-------------zhlaví
.......................................................skladiště s rampou...vlečka HD---zhlaví

Je třeba v pravém zhlaví dvě obloukové výhybky TILLIG.
Milan

Příloha:
- před úpravou-
- po úpravě -
Přílohy
Josefov III.jpg
milan ferdián
 
Příspěvky: 11883
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod hopeter » stř 07 zář, 2016 5:43 pm

Depo v oblouku už bylo na začátku... :D
Oblouková výhybka TT Tillig má cca 14 mm dlouhou plastovou část srdcovky bez proudu. Vzhledem ke zbytku kolejiště osazeného EW2 snad jedině po úpravě srdcovky... :wink:
Proč musí být všude koleje ? Segment má jen 40 cm šířku a ke kolejišti patří i nějaká ta krajinka... :wink:
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Uživatelský avatar
hopeter
 
Příspěvky: 3042
Registrován: pát 20 pro, 2013 3:03 pm
Bydliště: Červený Kostelec

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod look23 » stř 07 zář, 2016 6:51 pm

milan ferdián píše:...


A co toto? Z 99% poslední návrh od Milana Ferdiána.
Přílohy
Josefov IV.jpg
TT/H0, ČSD epocha IV, V - z21+MM
look23
 
Příspěvky: 1184
Registrován: ned 17 lis, 2013 2:20 pm

Re: Segmentové kolejiště JOSEFOV

Příspěvekod Radek Strnad » stř 07 zář, 2016 7:32 pm

No, poslední se mi líbí. Jen mi přijde nešťastné celé depo napojovat pouze do jedné koleje. Ta kolej bude v podstatě pro odstavení soupravy a vlastně čehokoliv téměř nepoužitelné. V praktickém provozu to bude dost těžkopádné.Vím, že nemáš rád angličany, ale tady bych ho já zrovna zvolil. Zaústil bych depo pomocí angličana do dvou krajních kolejí. Že má plastovou srdcovku bych neřešil. Dá se to vymazlit použitím stříbrného roztoku. I malé mašinky se dají vymazlit, aby jezdily spolehlivě. Vím, o čem mluvím. Také existuje trojcestná výhybka, která má srdcovky kovové a vodivé.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1188
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků