Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod radekkrupka » úte 28 říj, 2008 7:57 pm

Tak tenhle týden jsem konečně dokončil dřevěnou konstrukci panelu pod hlavní stanici - rozměr 2,6 x 1,0 m, dřevěný rošt a horní překližka 8mm. Na tu ještě přijde 2 cm polystyren a pak už podloží a koleje...něco jsem nafotil a výsledek pro zájemce k vidění zde...

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/TTStavbaPanelu#

Za zmínku stojí, že během stavby jsem si na vlastní kůži prožil zemětřesení 4,1 Richtera a vzhledem ke stavu objektu, ve kterém je dílna jsem radši vyběhl, myslel jsem že celý barák jde k zemi :) Sice jsem už zažil i 6,5 Richtera, ale tohle mě zaskočilo :lol:
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Houmr » stř 29 říj, 2008 7:37 am

No to se ti nedivím, být zasypaný ve své dílně to bych teda nechtěl, i když u mě se ze zdi utrhla skříňka co mám nad pracovním stloem a to zemětřesení žádné nebylo. Jinak parádní rám, precizně navrženo a tak budeme rádi sledovat další novinky.
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

Strojová stanice

Příspěvekod milan ferdián » čtv 30 říj, 2008 10:17 pm

Radku ,tak jen tato varianta mi vyšla.Do tak malého prostoru je to maximum.Točnu jsi nechtěl.Jen pár poznámek.
-M296.1 ukazuje místo,kde budou tankovat motorové lokomotivy a vozy.Samozřejmě tehdy,když nebude potřebovat průjezd parní lokomotiva do remízy-
-to že jsi použil výhybky EW1 ve strojové stanici,to tak nevadí,ale ve zhlaví stanice použíj výhybky EW2-

-postup zbrojení parní lokomotivy ve STR.ST.-
-aa-vjíždí na kolej s popelovou jámou a s vodním jeřábem-odpopelí ,doplní vodu
-ab-popojede k jímce s pískem-doplní suchý písek-
-ac-popojede ke uhelné skládce (doporučují uhelný výtah)-dozbrojí uhlí (zde stojí dvě 423.0)-
-ad-popojede ke skladu maziv a olejů-nafasuje-
-ae-dozbrojená lokomotiva popojede na levý konec a zde přes výhybky zpět ,buď odjede do remízy nebo vjede na kusou kolej vedle popelové jámy a zde vyčká (správně by měla stát vedle z druhé strany remízy)-

Pro srovnání máš nakreslené své zauhlování od AUHAGENU se skutečnosti.

ObrázekObrázek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod radekkrupka » pon 03 lis, 2008 6:10 pm

Milane, velké díky :) Prozatím jsem si to vynesl do svého "vytyčovacího" výkresu v Autocadu, sedlo to tam dobře. Jen mi vycházela hodně krátká ta kolej s popelovou jámou. Dovolil jsem si ji tedy trošku prodloužit zkrácením koleje u zauhlování...vložil jsem tam i svou remízu, zauhlování a vedle stojí vodárenská věž...

Do wintracku se mi to schéma moc nechce vejít, občas mi přijde, že si wintrack chvílema trošku deformuje realitu :(

Výsledek alespoň z autocadu zde:
http://rak.lyzari.cz/tt/depo_milanf_acad.pdf
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod radekkrupka » pon 24 lis, 2008 9:35 pm

Tak jsem se zabral do prací na panelu, že jsem zapomněl vystavit ve wintracku zpracované depo od Milana...

takže pokud by se chtěl někdo podívat, tady je :)

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/DepoTT#

Milane ještě jednou moc a moc díky!
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod radekkrupka » ned 30 lis, 2008 7:45 pm

Stavba o něco pokročila, nevím zdali se ubírám tím správným směrem (doufám že ano :)), ale pokud by se chtěl někdo podívat, pořídil jsem pár fotek...

Na hotový dřevěný rám jsem položil základní vrstvu polystyrenu a podloží pro profil kolejového lože - taktéž z polystyrenu 4mm. Ve stanici jsem zvolil toto, jinde bude i korek od Litomyskeho

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/TTStavbaPaneluSt2#
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod kvasha » pon 01 pro, 2008 3:03 pm

aneb co dá dobře vybavená dílna :-)

vypadá to spíš na cihelnu v posilovně :-)
H0 - digitál - RailCo 7.0 Gold - ep.V
kvasha
 
Příspěvky: 551
Registrován: pon 05 bře, 2007 2:16 pm
Bydliště: KLADNO, Ústí n.L.

Příspěvekod radekkrupka » pon 01 pro, 2008 3:39 pm

Jedná se o železité cihly z akumulaček, kotouče do flexy (použité pouze jako podložky), a různé součástky posbírané jako odpad při stavbě velkostrojů v našich hnědouhelných pánvích :) Samozřejmě jenom ten drobný odpad :lol: Např. ta koule v popředí je kulička z jakéhosi ložiska !
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » pon 01 pro, 2008 4:56 pm

radekkrupka píše:Stavba o něco pokročila, nevím zdali se ubírám tím správným směrem (doufám že ano :)), ale pokud by se chtěl někdo podívat, pořídil jsem pár fotek...

Na hotový dřevěný rám jsem položil základní vrstvu polystyrenu a podloží pro profil kolejového lože - taktéž z polystyrenu 4mm. Ve stanici jsem zvolil toto, jinde bude i korek od Litomyskeho

http://picasaweb.google.com/radekkrupka/TTStavbaPaneluSt2#


Gratuluju,další stavba kolejiště se rozjíždí.Po Honzovi ,jsi druhý.Přeji hodně zdaru ve stavbě. :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod radekkrupka » pát 09 led, 2009 12:42 pm

Kolegové, prosím o pomoc pro další práci:

Tvořím schéma stanice pro návrh ovládacího panelu. Lámu si tady hlavu s číslováním kolejí.

Tohle jsem vymyslel
http://picasaweb.google.com/radekkrupka/KolejiTV21#5289271578133814066

Je to dobře? Předpokládám vedení trati zprava doleva, tzn. liché koleje jsou dolů (vlevo od směru), sudé nahoru. Nepřišel jsem ale na to, jak se číslují koleje nákladního prostoru (vedou šikmo k hlavním) a jestli se nějak značí koleje depa?

Díky

PS Pověsil jsem nějaké nové fotky ze stavby - nic, co byste neviděli x-krát a v lepším provedení...ale když už tam jsou :)
http://picasaweb.google.com/radekkrupka/TTStavbaPaneluSt3#
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod milan ferdián » pát 09 led, 2009 2:03 pm

Přesně naopak.Kusé koleje nalevo malým a napravo malým b.
Odshora dolů-
17,15,13,11,9,7,5,3,1,2
kusé koleje nalevo 9a
kusé koleje napravo odshora dolů 15b,13b,2b

Oprava: :?

To je tak ,když člověk blbě čte,samozřejmě ,že to může být i tak zprava doleva ,jenom ty písmena oprav.U nákladového nádraží může být číslovaní stovkové.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod radekkrupka » sob 10 led, 2009 4:20 pm

Milanovi děkuju za konzultaci...zde výsledek:
http://picasaweb.google.com/radekkrupka/KolejiTV21#5289699326153256882
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod radekkrupka » úte 27 led, 2009 9:24 pm

Poraďte prosím s jednou provozní záležitostí - na mém koncovém nádraží se již delší dobu v duchu zabývám provozem a nejsem příliš schopný vymyslet realizaci následujícího posunu:

V tomto plánu, konkrétně v koncové stanici vpravo dole chci provádět následující:

Z odbočné stanice přijíždí manipulák s cca 2mi prázdnými vozy určenými pro pilu (na vlečce). Na pile ovšem jsou připraveny jiné vagony naložené. Jde tedy o to prohodit plné za prázdné a ty odvézt zpět na předávací kolej v odbočné stanici...

Napadl mě následující postup (čísluju-li koleje 1 - 3 - 5 směrem od staniční budovy).

1) Lokomotiva odstaví prázdné vagony na koleji 1

2) přes koncové zhlaví a kolej 3 přejede na vlečku a vytáhne plné vozy na 3 kde je odstaví

3) přes koncové zhlaví najede k prázdným vagonům, vytlačí je před sebou mimo stanici, a úvratí přes kolej 5 je zaveze na vlečku.

4) na koleji 3 sebere plné vagony a odtáhne je pryč...

Jiné řešení mě moc nenapadlo, alespoň které by bylo nekomplikované. Stanička je malá a současný výskyt plných a prázdných vagonů je komplikace...je nutné vagony objíždět a stanici už moc rozšiřovat nechci.

V úvahu samozřejmě přichází první odvézt plné a při návratu přivézt jiné prázdné. Pokud by ale jízdu obstarala lokomotiva z manipulačního vlaku jela by 2x mezi stanicemi nevytížená...

A na závěr můj dotaz - je tento posun uskutečnitelný - tzn. obsadit posunem všechny koleje ve stanici? A v případě, že do budoucna budu chtít kolej č. 1 (u staniční budovy) prodloužit do další koncové staničky á-la Jirkov nějakým modulem, tzn. se stane hlavní kolejí - lze na této koleji odstavovat vagony při posunu???
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod pavel » úte 27 led, 2009 9:54 pm

Komplikované to není dle mého, normální posun.Alespoň se vyřádíš, hlavně pokud budeš posunovat modelovou rychlostí. Chválím tě že uvažuješ hospodárně a nenecháš lokomotivu jezdit poprázdnu :lol: :lol: :lol: Nejsem si úplně jist ,ale myslím že by neměl být problém pokud by jsi trať prodloužil a z koncové stanice by se stala průjezdná, posun by probíhal uplně stejně. Pokud nemám pravdu rád by se nechal poučit např. Vlastou nebo Milanem.
pavel
 
Příspěvky: 379
Registrován: stř 24 zář, 2008 7:53 pm
Bydliště: okres ostrava

Příspěvekod milan ferdián » stř 28 led, 2009 4:19 am

pavel píše: Nejsem si úplně jist ,ale myslím že by neměl být problém pokud by jsi trať prodloužil a z koncové stanice by se stala průjezdná, posun by probíhal uplně stejně. Pokud nemám pravdu rád by se nechal poučit např. Vlastou nebo Milanem.


A to je druhá varianta posunu:
1) Mn vjíždí na 3
2) Mn sune před sebou prázdné vozy a napojuje naložené
3) Mn vyjíždí z pily přes kolej 3 až na širou trať
4) Mn sune soupravu na kolej 1
5) Odstaví naložené vozy na koleji 1
6) Mn prázdné vozy s jednou úvrati odstaví na pile
7) Lokomotiva z pily najede s dvojitou úvrati na naložené vozy na kolej 1
8)Odjíždí do odbočné stanice
-------------------------------------------------
7a)Lokomotiva z pily najede s jednou úvrati na naložené vozy na koleji 1
8a)Pokračuje do Jirkova
---------------------------------------------------
Kacířská :D a proti předpisům
1) Mn vjíždí na kolej 3
2) Mn sune před sebou prázdné vozy a napojuje naložené
3) Mn jede zpět na kolej 3
4) Mn z koleje 3 zatlačí naložené na kolej remízy :D a zde je odstaví
5) Mn zpět přes kolej 3,prázdné vozy přistaví na pilu
6) Mn z koleje od remízy vytáhne naložené vozy a je připraven odjet do Jirkova
6a)Totéž,akorát vozy objede
7) Mn odjíždí do odbočné stanice
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník