Koncová stanice Epocha I

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pon 15 lis, 2010 9:43 pm

Děkuji za vysvětlení. To jste mne ovšem páni kluci vůbec, ale vůbec nepotěšily. Znamená to tedy, že by se má "Alte Tante" do lázní v podhůří pohraničních hor s největší pravděpodobností vůbec nevydala? Mohla by existovat nějaká opodstatněná výjimka, že by ta trať měla parametry jež by ji "unesly"?
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Ferda » pon 15 lis, 2010 10:11 pm

Třeba kamenolom.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod JanoH0e » úte 16 lis, 2010 1:09 am

Alebo mesto na hranici, resp. blízko hraníc. Všetky nemecké trate k hraniciam mali "rýchlíkove parametre" aj keď to boli iba lokálky.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » úte 16 lis, 2010 6:22 am

JanoH0e píše:Alebo mesto na hranici, resp. blízko hraníc. Všetky nemecké trate k hraniciam mali "rýchlíkove parametre" aj keď to boli iba lokálky.


Ano, to ma jiste svuj opodstatneny duvod z hlediska vojenske strategie. Nakonec jsem vyse uvadel, ze je to lazenske mesto v podhuri pohranicnich hor. :) Tady u nas, za kopci v Kladskem vybezku, by takove misto mohlo byt.....
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod yurax » čtv 18 lis, 2010 7:44 am

Tak zminovany Baborow: http://jirka-77.rajce.idnes.cz/Baborow_ ... hitektury/
Prvni fotky pred zamkem jsou Kietrz, zamek jsou Krowiarki a pak nadrazi s mechanikami je Baborow, rozvalina kostela je Nowa Cerekwia.
Zabery na navestidla jsem tolik neprobiral, mozna se nekomu bude hodit, ze jich je vic.
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Rtep » čtv 18 lis, 2010 8:11 am

Jenom odskočím od tématu. Je neuvěřitelné co dokázala společnost provést s těmi průmyslovými stavbami a krásnými nádražními objekty. Krásná industriálka a takový konec. Vrcholem je ten rozstřílený kostel dne jsou vidět zásahy i po více jak 50 letech. Jo holt posun hranic a jiné mocenské zájmy.
Uživatelský avatar
Rtep
 
Příspěvky: 353
Registrován: stř 08 dub, 2009 8:23 am

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod yurax » čtv 18 lis, 2010 8:23 am

Rtep píše:Jenom odskočím od tématu. Je neuvěřitelné co dokázala společnost provést s těmi průmyslovými stavbami a krásnými nádražními objekty. Krásná industriálka a takový konec. Vrcholem je ten rozstřílený kostel dne jsou vidět zásahy i po více jak 50 letech. Jo holt posun hranic a jiné mocenské zájmy.


O tom kostelu mi rikal jeden mistni deda, puvodem z Lvova. Ve vsi jsou dva a jeden si nove prichozi smeli opravit a je dnes ve vystavnim stavu a druhy (tento) si opravit chteli, ale nesmeli. A ty zasahy jsou, jak potvrdil, skutecne jeste od valky. Take byl kolem nej nemecky hrbitov, ktery zchatral a je ted z nej jen louka, ale i tak jej respektovali a novy polsky hrbitov je tak az 50m za kostelem.
Industrial jsou Polaci schopni nechat ve stavu rozpadu do doby, nez zacne byt cenen jako baroko a pak jej bud opravi, nebo zakonzervuji jako jsou zriceniny hradu - tak budou zriceniny tovaren. Lepsi nez u nas, kde je mnohdy uz misto nich obchodak, nebo obytna ctvrt. Vsak ne vsechny tovarny chatraji. V Kietrzu je to ten betonovy skelet tovarny na koberce Schaffer (podle internetu pry tam za valky tkali koberce z vlasu veznu!), cihlove skladiste u nadrazi ale slouzi zem. druzstvu svemu ucelu. V Baborove chatra ta obri hala beze strechy, tovarnicky na druhe strane trati vypadaji pouzivane.
Je na Polacich vskutku obdivuhodne, jak nemaji tu snahu nicit a prestavovat jako u nas.
yurax
 
Příspěvky: 112
Registrován: úte 02 úno, 2010 8:56 am

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Lubomír Dudek » úte 23 lis, 2010 1:13 pm

VladikC píše:Děkuji za vysvětlení. To jste mne ovšem páni kluci vůbec, ale vůbec nepotěšily. Znamená to tedy, že by se má "Alte Tante" do lázní v podhůří pohraničních hor s největší pravděpodobností vůbec nevydala? Mohla by existovat nějaká opodstatněná výjimka, že by ta trať měla parametry jež by ji "unesly"?

Vláďo s tim si nelam hlavu
Když budeš mít kolejiště pěkně zpracované,tak můžeš pro ukázku někomu náročnému provozovat jen skutečně reálná vozidla.časem koupíš ještě jednu T3 a budou jezdit dvě s vlaky,které v takovém složení skutečně jezdily.I ta T 16 by nebyla nereálná.No a pro potěšení můžeš jezdit s čímkoliv jiným,co se ti líbí.
No a když už pořádnou "dlouhou"páru,tak P8 už máš a neni zas až tak dlouhá,aby na kolejišti vypadala blbě.V tom máš výhodu proti lidem s podobnym námětem a rozměry,kterým se líbí třeba 01 s rychlíkáčema a chtěj ji tam. :lol:
Měl bys vážně uvažovat o realizaci,zima se blíží :wink:
Přeběhlík k N scale II epocha druhá válka DRG/DRB
Uživatelský avatar
Lubomír Dudek
 
Příspěvky: 290
Registrován: sob 29 pro, 2007 6:53 pm
Bydliště: Habartov,Žatec,Karlovy vary

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 26 lis, 2010 11:08 am

Chtěl bych se odborníků zeptat zda by bylo smysluplné a reálné "instalovat" do toho mého projektu budovu stavědla. Když tam je pouze nebo právě proto, že tam je, sedm výhybek. V případě, že ano, kde by mělo být správně umístěno. Děkuji.
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod JanoH0e » pát 26 lis, 2010 11:50 am

Aj domček pre posunovačov je veľa. V podstate by obsluhovalo iba 2 " dopravné" výhybky - ostatné sú v manipulačnej časti ( výhybka do depa a na manipulačnú koľaj). Ale keď ho tam chceš mať, čo už.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 26 lis, 2010 11:54 am

Myslím si, že stavědlo by působilo divně. Výhybky se v malých stanicích většinou stavěly (a dodnes staví) ručně. Když už nějakéou stavbu, tak strážní domek (pro hlídače trati, nebo pochůzkáře), a nebo nějakou malou budku (přístřešek) na zhlaví.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 26 lis, 2010 12:45 pm

Michal Šuhajda píše:Myslím si, že stavědlo by působilo divně. Výhybky se v malých stanicích většinou stavěly (a dodnes staví) ručně. Když už nějakéou stavbu, tak strážní domek (pro hlídače trati, nebo pochůzkáře), a nebo nějakou malou budku (přístřešek) na zhlaví.


Diky. Jenom jsem ptal. Nasel jsem pekne planky v archivu. Pokud je to nesmysl, nebude tam. :)
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod Yarda » pát 26 lis, 2010 12:48 pm

I v malých staničkách bývalo dálkové stavění výhybek drátovody, pokud to mělo provozní smysl. Stavěcí přístroj mohl být přímo v místnosti staniční budovy nebo i v samostatné budce. Napadá mě třeba Č.Krumlov nebo Plzeň-Valcha. Budka stavědla může stát samostatně někde poblíž zhlaví, nebo před staniční budovou nebo být součástí st. budovy jako předsazená "veranda". Podmínkou je výhled na všechny obsluhované výhybky.
Uživatelský avatar
Yarda
 
Příspěvky: 255
Registrován: pon 08 říj, 2007 11:48 am

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod petrh » pát 26 lis, 2010 1:09 pm

ja osbne bych tam soupnul malou drevenou budku ala pristresek jak pise Michal S.
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Re: Koncová stanice Epocha I

Příspěvekod VladikC » pát 26 lis, 2010 1:14 pm

petrh píše:ja osbne bych tam soupnul malou drevenou budku ala pristresek jak pise Michal S.


Našel jsem právě takovou viz. obr. Je to sice z malé stanice na Württemberské dráze, ale na pruské by mohla snad být také.
Přílohy
Stellwerk 2.jpg
Stellwerk 2.jpg (58.6 KiB) Zobrazeno 4905 krát
N, Epocha I, K.P.E.V., plánování kolejiště ukončeno, nastává éra výstavby.
Uživatelský avatar
VladikC
 
Příspěvky: 233
Registrován: stř 03 úno, 2010 9:49 pm
Bydliště: Ústí nad Orlicí

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků