Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » pon 22 dub, 2024 4:21 pm

Ahoj,
přesunul jsem se na druhou stranu kolejiště. Pořád se mi nelíbilo místo, kde se míjí elektrifikovaná trať s dolní jednokolejkou. Bylo to celé stísněné a tunelový portál by byl moc blízko elektrifikované trati. Tak jsem se rozhodl a rám kolejiště rozšířil o 20 cm do prostoru. Rázem to hned vypadalo lépe. Je to víceméně jediný kus krajiny, která na kolejišti bude, tak to je dobrá investice :-).

Spodní trať se kroutí kolem řeky, mezi nádražím a tratí bude 18cm vysoký svah místy skalnatý, což by mělo dostatečně oddělit tyto dvě scenérie. Aby byl provoz zajímavější, tak na trati bude zapadlá zastávka jen s přístřeškem pro cestující 11/H od JM Detailu. Jelikož je úsek mezi skryťákem a železniční stanicí dost dlouhý, tak na něm bude hláska s mechanickými závorami a přejezdem pro lesní cestu. Budovu si představuji něco jako Merkovka - hláska mezi Lužnou a Řevničovem. Za přejezdem trať se stáčí kolem strážního domku a zmizí v tunelu.

Obrázek

Obrázek

Dále jsem se přesunul na rozvětvení elektrifikované trati a vedlejší trati. Vedlejší trať jsem natáhnul až k okraji kolejiště a mohl jsem začít budovat terén. Elektrifikovaná trať klesá podél vedlejší trati a stačí se doprava. Vedlejší trať lehce stoupá a bude pokračovat zářezem, podjede kamenný most a bude vést mimo kolejiště, kde bude moci v budoucnu navazovat další část kolejiště, ale to až někdy příště.

Obrázek

Obrázek
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 679
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod marwin » ned 14 črc, 2024 4:32 pm

Ahoj,
přemýšlím nad rozšířením kolejiště v oblasti továrny a elektrifikovaného zhlaví stanice Velký Brod (Už zase :D ).
Chtěl bych mít větší areál továrny a taky posunout dál pozadí kolejiště, aby nebylo tak blízko zhlaví stanice.

Obrázek
Původní stav - vlečka továrny má jen jednu kolej, pozadí je dost blízko a špatně se bude maskovat přechod kolejiště pozadí

Obrázek
Nový stav - posunuto napojení vlečky o jednu kolej do leva a tím vznikla jedna odstavná kolej pro elektriky - stojí na ní E469.1 v zeleném unifiku

Obrázek
Pohled na továrnu z opačné strany, kolem továrny povede trolejbusová trať.

Obrázek
Na vlečce se uživí vlečkové lokomotivy. V místě, kde stojí T334.0 (modrá V36) by měla být garáž pro vlečkové lokomotivy.
Na fotce je možné vidět lokomotivu T200.0 přezdívaná pro svoji velikost telefonní budka.

Obrázek
Vila by měla být správní budova se vstupem a bránou z ulice. Za ní bude kotelna se skládkou uhlí, které se zde bude vykládat. V pozadí komín.

Jedná se o prvotní nástřel, budu rád za vaše komentáře, díky.
H0-ČSD, Rozpracováno: Lokálka 2. epocha, Hlavní trať 3./4. epocha, Hotovo: Loket, 456.0, 524.13
Uživatelský avatar
marwin
 
Příspěvky: 679
Registrován: úte 28 lis, 2006 10:09 am
Bydliště: Praha

Re: Marwinova hlavní trať, H0, 3./4. epocha

Příspěvekod Střelec » ned 14 črc, 2024 4:59 pm

Není to úplně špatné, ale ředitelská/administrativní vila hned vedle kotelny v relativně stejném stylu rozhodně nepasuje - vedení bylo od provozu kousek dál, minimálně odděleno dvorem, ale spíš náznakem zahrady nebo parčíku (pár stromy a nějakým sestříhaným křovím). Kotelna by se pod okny ředitelství ocitla až za socíku a byla by pak v dost jiném stylu. Zkus tam nacpat jednodušší administrativní budovu s vestavěnou bránou/průjezdem do fabriky z ulice, stylově by mohla připomínat činžák z 30. let nebo Škodovku v Plzni u autobusáku. Uprostřed je průjezd do fabriky, okolo něco připomínající řadovej činžák bez vchodů - místo sklepů bývaly původně chladící bazény vody ze slévárny (posléze z nich byly sklady a nakonec archiv), v patrech pak administrativa a konstrukční oddělení. Z vnitřní strany bylo něco jako ulice a vlečka, přes ně pak výrobní haly...
Střelec
 
Příspěvky: 1691
Registrován: pon 29 bře, 2010 8:03 am
Bydliště: Plzeň

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků