No a právě tady jsme svědky případu, kdy realita je úplně jiná, než na fotce. Holt úhel pohledu dělá své a někteří nevybouření jedinci snadno vidí v přírodních objektech podobnost s předmětem svého hlavního zájmu.
V provedení jak je z obchodu se nic nepřepíná - srdcovka je plastová. Nicméně doporučuji udělat úpravu jako na EW1. Po úpravě je nutno počítat s kontakty u přestavníku na přepínání srdcovky. Návod najdeš u lokopina , trainmaniaka nebo zlámalíka. Na úpravu stačí ostrý nůž , žiletková pilka , jehlový pilník a kus prutu z flexikoleje. Jo a lépe se to dělá ze stavebnice než z hotové výhybky. Hotová výhybka má nabodované spojky. No a pozor na správné odizolování výhybky po zabudování do kolejiště. O zapojení najdeš nejvíce u lokopina. Pokud ti nezáleží na modelovosti tak úplně stačí upravit srdcovku a jazyky nechat bez úpravy - je to o dost jednodušší. Hlavním účelem je zkrácení původních cca 14 mm bez proudu na srdcovce na cca polovinu - ocení to hlavně Rosnička a podobné krátké mašiny...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Moje nejkratší mašiny jsou BR81 a BR92, tedy krátké čtyřnápravové páry. Jestli projedou výhybku v pohodě, tak bych se raději úpravám vyhnul. Nebo jinak: jsou výhybky IBW bez úprav vůbec použitelné?
Sakryš, chtěl jsem sundat z výhybky spojku a nahradit ji izolační a povedlo se mi vytáhnout ten krátký kus koleje, co vede k srdcovce. Nasadit ho zpátky není problém, ale nedrží tam teď propojovací pásek, co je zespodu kolejí. Jak tam držel? Připadá mi, že byl ke koleji přibodovanej. Tyhle koleje jsou proti BTTB plecháčům hrozně subtilní, člověk se na ně nemůže ani křivě podívat, aby se něco nepokazilo.
Já jsem tě varoval,že to je bodovaný... Ten pásek můžeš zepodu připájet nebo nahradit drátkem. Já upravoval IBW výhybky podle tohodle http://tt-kolejiste.unas.cz/mmalekolej.html Jen jsem vyřezal plast ze srdcovky a ty vnitřní kolejnice udělal delší se spojením do špice. Tím odpadly i ty propojovací pásky , protože se z těch krátkých kolejnic stala napájená srdcovka. Samozřejmě ti mašiny pojedou i přes IBW bez úprav ale při pomalé jízdě může být problém. Na tomhle http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=9673 provozuju bez problémů dvounápravovou Rosničku ze setu a krátkou BR80.
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Nerad bych, aby mi výhybky zlobily zvlášť v sn, bude tam špatný přístup. Níže je aktuální fotečka velkého díla, aby bylo patrno, že se neflákám. Nejsem žádnej rychlík...
Z dálky vypadá dobře. Není určen k studování z blízka . Vzal jsem prostě 3 odstíny šedé a naplácal to tam štětečkem. Zase takové ambice nemám, abych několik hodin vyrýval cihličky. Přece jen to není na výstavu, ale pro radost moji a hlavně dětí.
Neboj,fracouzskou značku auta tam hledat nebudu... Zajímá mě technologie - z čeho a jak. Když vidím jak vedle na tergálu vyřezává cihličky v enku tak dostávám vyrážku při představě,že bych to musel dělat... Co je ve skutečnosti méně než čtvrt metru je pro mě v TT neviditelný...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Po dlouhé době musím ukázat, že se tak úplně neulívám. Nádraží začnu až po dokončení skryťáku, protože potom už dolů nebude přístup. Trochu mi dal zabrat první pokus se štěrkováním, dalo docela práci odstraňovat kousky štěrku nalepené z vnitřní strany koleje. Drží to tam nad očekávání pevně.
Edit: sakryš, těch partyzánů jsem si nevšiml, budu muset někoho ztrestat!
U štěrkování je důležité si pohrát se štěrkem za sucha. Malou lžičkou nebo páskem plechu zasypu střed kolejí , potom z vnějšku. Jemným vlasovým štětcem opatrně ometu a zamačkám štěrk kde chybí nebo kde ho je moc. Snažím se dávat raději méně než moc. Potom lehce vodou navhlhčím jemným rozprašovačem upravený štěrk. No a nakonec zakapu disperzním lepidlem ( Herkules , Dispercol apod.) Ředím cca 1 díl lepidla a tři až čtyři díly vody. Pro lepší vzlínavost přidávám cca 3 kapky na velkýho panáka saponátu ( Jar apod.) Zakapávám opatrně injekční stříkačkou mezi koleje. Několikrát opakuju aby se všechen štěrk nasákl. Pokud někde "ujede" tak to opatrně upravím špejlí. Pokud neudržíš tvar "od ruky" tak si můžeš pomoci šablonkou. U výhybek pozor na množství lepidla aby se nedostalo kam nemá... V místě ovládací páky raději po jednom pražci vynechávám. Je dobré si to nejdříve zkusit mimo kolejiště na kusu koleje. Pokud potřebuješ zaštěrkovanou kolej očistit stačí namočit a po zbělání to jde dolů ( pokud bylo lepeno disperzí nižší než D3 ). Snad ti můj návod pomůže na dalším úseku...
TT a G , epocha III / IV , jen si tak hraju ...,V jednoduchosti je síla... HOnza PETERa
Díky, úprava zaštěrkování se nakonec podařila. Mám problém s přestavníkem Tillig. Po našroubování na výhybku funguje tak, že ve směru do zatáčky zůstává výhybka neúplně přehozená. Žádný seřizovací prvek tam není, tak nevím . Asi budu muset v přestavníku propilovat původní upevňovací dírku do tvaru U, aby šel trochu odsunout od koleje.