TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod RadekH0 » úte 21 črc, 2015 3:56 pm

Ohledně té přesuvny mě napadlo, že by od ní vedlo táhlo, které by bylo vyvedené do boku panelu s obloukem a vlečkou co je vpravo. U konce táhla by bylo závaží a na boku panelu by byly drážky. Každá kolej by měla svojí drážku. Podle toho na kterou kolej by se chtělo jet, pohlo by se táhlem a táhlo by samo zapadlo do drážky a závaží by ho drželo.

Možná je to blbost, ale třeba to nějak pomůže.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 506
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 21 črc, 2015 4:39 pm

Já jsem o té přesuvně přemýšlel jen lehce. Asi by se pohybovala po kolejích a na každý přejezd by v každé krajní kolejnici byla vypilovaná mírná prohlubeň. Původně jsem uvažoval, že ji prostě budu táhlem tahat ven a tlačit dovnitř. Ale při tomto umístění by prostě musela být ovládána jinak. Asi nějakým lanovodem. Lanka by byly z obou stran a na boku kolejiště by na výstupu byl nějaký ovladač, ktrým by se točilo a podle směru by se pohybovala přesuvna. Nebo použít elektromotor. To by sice neodpovídalo mým zásadám o mechanickém ovládání, nicméně v tomto případě by to možná vyšlo i levněji... Dalším řešením by byla točna s jednoduchým systémem dvou kol, kde by jedno v bočnici (to menší) otáčelo jednoduše druhým pod točnou přes nějaký element (guma, řetěz...).
Zkusím vymyslet to SN jinak, bez točny či přesuvny a uvidím.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 21 črc, 2015 4:44 pm

Nevím sice jaksi technicky zdatný,ale co tak použít kuličkový výsuv pro přesuvnu?
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 21 črc, 2015 5:25 pm

A co by to vyřešilo, Milane?
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 21 črc, 2015 5:31 pm

Jeňa Sova píše:A co by to vyřešilo, Milane?

Hodně.Stačí deska,jedna kolej,zespod vyvedeny sběrače proudu,prostě výsuv na ruku,protažený pro uchopení rukou pod viditelnou tratí.Na aretaci,jen dvě ruční zástrčky.Za chvíli ti vložím foto jen co najdu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 21 črc, 2015 5:33 pm

Nevím, nemyslím si, že by se tak krátký našel. Tu aretaci si taky nedokážu představit. Ano, určitě je nesporná výhoda chod kuličkového výsuvu, ale ten zbytek mi do toho nějak nesedí. Nicméně, dnes mi to celkově moc nemyslí, takže si počkám na ten obrázek. :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » úte 21 črc, 2015 5:36 pm

Foto.Aretační zástrčky jsou na levé straně.Místo těch kolejí si představ jednu jednu a jen na délku nejdelšího hnacího vozidla.
Přílohy
IMG_6936.JPG
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 21 črc, 2015 5:52 pm

Milane, promiň, ale moc toho tam opravdu nevidím. Asi si to radši nakreslím, případně pohledám po internetu možnosti, kde sehnat nějakou tu aretaci. S těmi drážkami v kolejích to bylo myšleno tak, že by se v podstatě přesuvna ustálila sama v každé poloze. Zároveň by nemělo být těžké tuto polohu překonat. Spíš než drážky by byly ideální obloučky, po kterých by se pohybovala nějaká vodící kolečka, která by ale musela být odpružená. Pak by mohl i ten kuličkový výsuv být tím silovým elementem.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 21 črc, 2015 8:40 pm

Tak jsem zkusil s výhybkami, co mám k dispozici, vytvořit výhybkové zhlaví i na druhé straně skrytáku. Nechci říct, že se mi to nepovedlo, všechno zde má svou logiku, ale... Celé kolejiště by bylo o pět cm širší, protože do SN trať ústí dvěmi obloukovými EW3. Tady je další problém. Ty navazují na EW2. Věřím, že díky stavbě výhybek od nuly se bude dát toto nějak řešit. Nicméně bude se to muset řešit. Nevím, nějak mě to neuspokojilo. Co myslíte? Výhybky nebo přesuvna? Výsuvy (i kvalitní) se dají sehnat za dobrý peníz a zbytek bude už ruční práce. Jen mám problém najít výsuvy bez dorazu, např. u firmy Hettich. A u Hettich jsem nezjistil ani cenu. Nicméně tuto firmu bych upřednostnil. Mám od nich výsuvy v kuchyňské lince a vím, co vydrží. Nehledě na doživotní záruku...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 21 črc, 2015 8:57 pm

Pro srovnání přikládám obrázek obou SN u sebe:

SN srovnání.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod RadekH0 » stř 22 črc, 2015 4:16 pm

Já bych upřednostnil tu přesuvnu. Když to bude dobře uděláno, tak bych věřil, že u ní bude lepší spolehlivost než u výhybek a pokud by bylo možné přesuvnu vyjmout, byla by jednoduší i oprava případných problémů a celková revize.
Měřítko TT, epocha: V./VI.
DCC
RadekH0
 
Příspěvky: 506
Registrován: ned 03 bře, 2013 11:37 am
Bydliště: Žďár nad Sázavou

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » stř 22 črc, 2015 9:17 pm

Asi to bude nejrozumnější řešení. Ještě jsem dostal jeden nápad, ale bude to asi tím horkem. :D Co kdybych místo jedné koleje na přesuvně udělal dvojité kolejové křížení? :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod mizl » čtv 23 črc, 2015 1:38 pm

to chce studenou vanu .... :mrgreen:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Ferda » čtv 23 črc, 2015 2:54 pm

Jeňa Sova píše:Asi to bude nejrozumnější řešení. Ještě jsem dostal jeden nápad, ale bude to asi tím horkem. :D Co kdybych místo jedné koleje na přesuvně udělal dvojité kolejové křížení? :D

No v H0 by to nemusel být až takový úlet.
Tady už se jedno staví:
Obrázek
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 23 črc, 2015 3:34 pm

Ferdo, jako dvojité křížení na přesuvně? Když pominu možnosti ovládání a vezmu to z pohledu praktického využití... Svým způsobem by se mnohé zjednodušilo. Při objíždění by stačilo přehodit výhybku a nemusel bych celou přesuvnu nastavovat do přesné polohy...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků